Spring naar bijdragen

Jongerenforum Credible.nl en IKON slaan handen ineen


Aanbevolen berichten

Het grootste forum voor christelijke jongeren ‘Credible’ en omroep IKON zijn een samenwerking aangegaan. Credible.nl biedt een uitgebreid forum voor onder meer discussie over actuele thema’s en een frontpage waarop christelijk nieuws de ruimte krijgt. Dankzij de samenwerking met de IKON wordt de site verrijkt met dagelijkse nieuwsberichten en audio- en videofragmenten. Ook is een wekelijkse podcast beschikbaar onder de naam Zincast. De IKON biedt tevens technische ondersteuning en gebruikt haar kanalen om de site breed onder de aandacht te brengen.

Met ruim 10.000 geregistreerde gebruikers is Credible.nl het grootste christelijke jongerenforum voor de leeftijd 15-30 jaar van Nederland en Vlaanderen. Credible biedt een actief forum met circa 23.000 topics en bijna een miljoen posts. Op het forum worden dagelijks verschillende onderwerpen, gerelateerd aan het christelijk geloof, besproken. Naast de serieuze topics is er ook ruimte voor gezelligheid en spelletjes in het subforum Pauze. De frontpage biedt het laatste christelijke nieuws uit binnen- en buitenland, columns en Bijbelstudies, reviews en een Bijbeltekst van de dag.

Het jongerenforum Credible heeft zich in zijn 8-jarige bestaan meermalen onderscheiden met zijn unieke, onafhankelijke positie. Evangelische, protestante, katholieke en andere christelijke stromingen zijn welkom op het forum. De samenwerking met de IKON ondersteunt dit oecumenische uitgangspunt.

De crew van Credible bestaat uit een team van vrijwilligers met verschillende geloofsachtergronden. Opmerkelijk is dat de website erin slaagt de moeilijk te ‘vangen’ doelgroep van 15-30 jaar effectief te bereiken. Bij het aangaan van de samenwerkingsverband met de IKON is onder meer de layout van Credible.nl grondig vernieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

En ik heb mij eerlijk gezegd door dit nieuws hier aangemeld, in de hoop op een forum te komen waar ook een vrijzinnig geluid geuit zou mogen worden. Ik moet helaas zeggen dat ik nu al, na nog maar een paar posts in een paar topics, het idee krijg dat ik daar helaas naast zat. Ik zal niet te snel oordelen, ik probeer open te blijven staan, maar het zou jammer zijn als ook hier het orthodoxe geluid niet samen kan gaan met het vrijzinnige. Dat gaat helaas van beide kanten af regelmatig fout, ik weet het, ook ik ben mens en oordeel, maar het zou toch tijd worden dat vrijzinnig en orthodox weer hand in hand kunnen gaan. Uiteindelijk volgen we dezelfde Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er moet ruimte zijn voor vrijzinnigheid. Laat je niet afschrikken door de gepeperde meningen van users. Achter het woordgeweld zit niet altijd inhoud. De crew moet nu er een samenwerking met de IKON is ook zijn verantwoordelijkheid nemen om de daadwerkelijke doelgroep van die omroep een plaats op het forum te bieden.:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er moet ruimte zijn voor vrijzinnigheid. Laat je niet afschrikken door de gepeperde meningen van users. Achter het woordgeweld zit niet altijd inhoud. De crew moet nu er een samenwerking met de IKON is ook zijn verantwoordelijkheid nemen om de daadwerkelijke doelgroep van die omroep een plaats op het forum te bieden.:)

Hier ben ik het mee-eens. Niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank jullie wel! Fijn om te horen dat er dan in principe hier ook een plekje voor mij is. Ik zal mij ook niet meteen laten afschrikken hoor. Ik heb net wat gelezen in het getuigenissen board. Daar vond ik in het topic 'gezocht en gevonden' veel uitwisseling en samenspraak tussen zowel de orthodoxere als vrijzinnigere leden. Dat deed me goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dank jullie wel! Fijn om te horen dat er dan in principe hier ook een plekje voor mij is. Ik zal mij ook niet meteen laten afschrikken hoor. Ik heb net wat gelezen in het getuigenissen board. Daar vond ik in het topic 'gezocht en gevonden' veel uitwisseling en samenspraak tussen zowel de orthodoxere als vrijzinnigere leden. Dat deed me goed.

Uiteraard is er een plekje voor je op Credible. Misschien dat de redelijk felle discussie die we aangingen daar aan afdoet. Ik maak echter wel onderscheid (of tenminste, dat hoop ik) tussen mensen en meningen. Dat ik kritisch ben betekent inderdaad dat ik het anders zie, maar dat neemt niet weg dat ik wel geïnteresseerd ben in hoe anderen er tegenaan kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor je reactie, Ursa. Ik vind het ook niet erg om een felle discussie aan te gaan hoor, maar het is wel goed om binnen die discussie wel gerespecteerd te worden. Ik voel me dat wel door jou, vooral ook door wat je hier nu schrijft. Dank daarvoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites
En ik heb mij eerlijk gezegd door dit nieuws hier aangemeld, in de hoop op een forum te komen waar ook een vrijzinnig geluid geuit zou mogen worden. Ik moet helaas zeggen dat ik nu al, na nog maar een paar posts in een paar topics, het idee krijg dat ik daar helaas naast zat. Ik zal niet te snel oordelen, ik probeer open te blijven staan, maar het zou jammer zijn als ook hier het orthodoxe geluid niet samen kan gaan met het vrijzinnige. Dat gaat helaas van beide kanten af regelmatig fout, ik weet het, ook ik ben mens en oordeel, maar het zou toch tijd worden dat vrijzinnig en orthodox weer hand in hand kunnen gaan. Uiteindelijk volgen we dezelfde Jezus.
Het ligt er aan waar je grens tussen orthodox en vrijzinnig ligt. Dat kan heel verschillend zijn. Wanneer die grens ligt bij b.v. het Zoonschap van God (waar 'de vrijzinnigen' dan b.v. niet in geloven) is het de vraag of we inderdaad dezelfde Jezus volgen.

Overigens, mijn radikaal-kristelijke geluid opmerking moet je ook niet te serieus nemen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iedereen is welkom, mits iedereen zich aan de regels houdt. ;) Discussies kunnen fel zijn, maar het benadrukken dat je over iets anders denkt dan de ander is wat anders dan dat de crew een beleid heeft om die mensen dan te bannen. ;) Je mag het andersom lekker met de ander oneens zijn.

Wel was en is het zo dat we een bepaalde grens hebben, er zijn restricties. Deze zijn terug te vinden in de FAQ en de beschrijving van de verschillende forumonderdelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie er het voordeel niet van in. Credibe mag nu als uithangbord voor de Ikon gaan fungeren die er OF niet in slagen om deze doelgroep zelf te bereiken of er te lui voor zijn.

In het "persbericht"/op staan eigenlijk alleen maar de voordelen voor de Ikon...

Was een Joint Venture met EO, KRO/RKK en ZVK (om maar een suggestie te doen) niet veel logischer geweest?

Verwordt Credible niet tot de jongerentak van de Ikon, een soort van "Wilde Kuikens" of "Jonge Ganzen"?

Hoe zit het met de onafhankelijkheid van Credible?

Mogen we straks bijv. nog wel zeggen dat de Ikon "niet zo leuk EN totaal niet herkenbaar is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zie er het voordeel niet van in. Credibe mag nu als uithangbord voor de Ikon gaan fungeren die er OF niet in slagen om deze doelgroep zelf te bereiken of er te lui voor zijn.

In het "persbericht"/op staan eigenlijk alleen maar de voordelen voor de Ikon...

Dan heb je misschien niet goed gelezen.
Was een Joint Venture met EO, KRO/RKK en ZVK (om maar een suggestie te doen) niet veel logischer geweest?
Van de ZvK hebben we niets meer gehoord, voor wat betreft de EO kunnen we kijken wat we daarmee kunnen doen nog verder. In het verleden is dat niet altijd succesvol geweest.
Verwordt Credible niet tot de jongerentak van de Ikon, een soort van "Wilde Kuikens" of "Jonge Ganzen"?
Wat bedoel je daarmee te zeggen?
Hoe zit het met de onafhankelijkheid van Credible?

Mogen we straks bijv. nog wel zeggen dat de Ikon "niet zo leuk EN totaal niet herkenbaar is?

Credible is en blijft zelfstandig. We zijn niet overgenomen en dat hebben we ook niet gewild. Als je de IKON niet leuk vindt, dan kan je dat rustig zeggen geen punt. Dat is ook besproken, het is een samenwerking op technisch en nieuws gebied niet meer dan dat.
Link naar bericht
Deel via andere websites
En ik heb mij eerlijk gezegd door dit nieuws hier aangemeld, in de hoop op een forum te komen waar ook een vrijzinnig geluid geuit zou mogen worden. Ik moet helaas zeggen dat ik nu al, na nog maar een paar posts in een paar topics, het idee krijg dat ik daar helaas naast zat. Ik zal niet te snel oordelen, ik probeer open te blijven staan, maar het zou jammer zijn als ook hier het orthodoxe geluid niet samen kan gaan met het vrijzinnige. Dat gaat helaas van beide kanten af regelmatig fout, ik weet het, ook ik ben mens en oordeel, maar het zou toch tijd worden dat vrijzinnig en orthodox weer hand in hand kunnen gaan. Uiteindelijk volgen we dezelfde Jezus.

Ach, ik loop hier al jaren rond als atheïst en ex-christen. Toen ik hier kwam, geloofde ik zelfs nog. Het heeft best eens nare discussies en relletjes opgeleverd, maar over het algemeen gaat het prima. Ik weet alleen wel dat ik bepaalde discussies en onderwerpen moet mijden voor mijn eigen gemoedsrust en voor de rust op Credible. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid