Spring naar bijdragen

Slaapervaringen en dromen


Heb jij vergelijkbare ervaringen?  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij vergelijkbare ervaringen?

    • Ja
      14
    • Nee
      4


Aanbevolen berichten

Ik heb de afgelopen nachten echt zo fijn liggen dromen he.. Ik droomde dat ik een hele zak M&M's leeg at.. 2 keer achter elkaar.. En toen ik 's ochtends mn bed uit stapte lag er een lege zak M&M's naast mn bed.. Maar daarna bedacht ik me ook dat ik had liggen dagdromen en helemaal niet geslapen had (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 320
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik was met een vriend afgereisd naar een grote stad, maar ik weet niet meer welke. Den Bosch of Tilburg misschien. Het begon als een aflevering van The Vampire Diaries gecombineerd met Supernatural. In de stad was een familie van vampiers, maar in plaats van bloed aten ze plastic. Maar ze stopten de mensen in de stad ook vol met plastic zodat zij hen konden opeten. Ik en said friend gingen op onderzoek uit want er gebeurde dus mysterieuze moordzaken in de stad.

We gingen bij een winkel naar binnen en ik deed me voor als een jongen met een stuk land. Ik was op zoek naar een vogelverschrikken om mijn gewas te bescherme van vogels. De oude vrouw achter de kassa was erg aardig -ook al probeerde ze mij afgepreisde spijkerpistolen aan te smeren- en ik was er al van overtuigd dat zij niks met de moorden te maken had. Halverwege ons praatje kwam er een blond meisje binnen en ik wist dat zij wel schuldig was dus ik zou haar moeten volgen. Ik ging de winkel uit en ontmoette mijn vriend M weer, samen gingen we achter dat meisje aan. Toen kwam die oude vrouw uit de winkel gelopen. Ik weet niet meer wat ze zei, maar op dat moment wisten M en ik dat we moesten vluchten. We kwamen erachter dat de hele stad door de vampierfamilie was gehersenspoeld. We renden naar het treinstation toe, het belangrijkste was om deze gestoorde stad te ontvluchten, als dat al mogelijk was. Ik had zo'n vermoeden dat de treinen niet zouden meewerken en we hier niet levend weg kwamen. We renden en onderweg schoot M nog twee agenten aan voor hulp, maar dat vond ik maar een stom idee. Ze waren immers gehersenspoeld en daarom keken ze ons alleen maar vreemd aan. Onder het rennen wou ik naar onze opdrachtgevers bellen, maar "ik wist de telefoonnummers van de Credible moderators niet". Toen bedacht ik me dat ik iemand kende die de telefoonnummers waarschijnlijk wel had maar voor ik kon bellen waren we op het treinstation. Ik wist dat we op spoor 5 moesten zijn voor de trein naar Rotterdam. Het was er erg druk maar de treinen reden wel. Al stond er op de achterkant van een net vertrekkende trein: "Testrit". Opeens was ik M even kwijt. Snel genoeg zag ik hem weer, hij stond emotieloos tussen een groep mensen en was dus ook gehersenspoeld door de plastic etende vampiers.

Toen werd ik wakker. Anticlimax.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herinner me plots dat vannacht ook de terugkeer van één van mijn angsten was. En nee, mijn angsten houden geen gigantische insecten in.

Ik droomde dat ik snoep at en opeens voelde ik pijn aan een kies. Ik ging met een vinger in mijn mond om te voelen en toen brak de halve kies af. X| Voor iemand met angst voor de tandarts is dat haast het einde van de wereld. En zoals elke keer als ik een droom over losse of afgebroken tanden heb, realiseerde ik me op dat moment: "Dit keer is het geen droom!"

* Controleerd of al mijn tanden nog stevig vast zitten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, dat tandenstuk klinkt me bekend.

Bij mij komt dat heel regelmatig voor, dat plots als mijn tanden losstaan, en ik ze heel gemakkelijk kan uittrekken, echt raar. Of dat dat een soort van marteling is, dat ze mijn tanden één voor één uittrekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker educatief maar erg dodelijk nachtje gehad :E

Ik schrok om half 1 wakker en toen had ik gedroomd dat mn zusje voor mijn ogen werd neergeschoten terwijl die kogel voor mij bedoeld was.

En om half 3 zat ik rechtop in mn bed nadat mn broertje en ik een man gingen helpen met duiken. Hij lag op sterven maar wou heel graag nog iets op duiken. Dus wij hadden een duikset gehaald. Met luchtmasker en een lamp en alles.. Een heleboel gebeurd, en uiteindelijk waren we de maskers, duikbril en lamp-met-roze-lampenkap vergeten. Dus ik wou er wel even omlopen, maar mijn broertje had de sleutel van zijn appartement gekregen voor als die man onder water zou sterven. Dan mocht hij in zijn huis gaan wonen. Dus hij wou me niet laten gaan met de angst dat ik heel dat huis leeg zou halen uit jaloezie. Maar ik had het koud en was het beu dus werd ik heeel erg chagrijnig. Roept mn broertje zo hard door die straat of ik ongesteld ben of niet dat zelfs die man hem verstond. Ik boos geworden. Geschreeuwd dat IK wel zou gaan duiken zonder die stomme lamp enzo. Maar dat water was zo zwart dat je onderwater niks zag. Dat wist ik nog van de vorige keer. Dus liepen we op het water af, liepen we ineens naar een ander meertje.

Echt super helder was het. Maar het was dieper dan je van de kant kon zien.. Der lag een soort onzichtbare laag in het water waardoor je zeg maar niet naar beneden kon kijken. Toen ik daar in dook vond ik niks en kwam ik weer naar boven. En toen vroeg ik wat die man eigenlijk zo nodig op moest duiken op zijn leeftijd. En TOEN vertelden ze me dat het ging om een hengel die deze man 175 jaar geleden was verloren in dit beekje doordat krokodillen hem hadden opgegeten. En toen barstte ik uit in een woedeaanval. Maar dat was niet zo slim want het bleek dat de krokodillen wakker werden van woede. Dat roken ze dan. En als ze daar wakker van werden aten ze je op. Dat was niet te vermijden. Je kon wegrennen en denken dat je ontsnapt was zolang jij dat wou. Maar je werd opgegeten. Dus toen ging ik rustig wachten tot ze er waren en toen hakte ik mezelf in stukjes zodat ze me makkelijker konden verslinden (Waar haalde ik ineens die bijl vandaan?) En toen ik in hen zat dacht ik, heej, ik ben nu opgegeten, ik ben nu dood, word het dan niet eens tijd om wakker te schrikken? En toen werd ik dus weer wakker (H)

En toen ik om half 5 wakker werd had ik gedroomd dat ik in een huis was. En daar liep ik samen met iemand die ik niet kende naar de zolder.. Onderweg kwamen we allemaal mensen tegen met dodelijke dieren. En toen we eindelijk boven waren stond er op de deur dat er alleen maar lieve dieren binnen mochten die niet dodelijk waren. Dus toen gingen wij naar binnen, wij waren immers schattige aapjes en niet dodelijk. Binnen troffen wij een zwijnenstal aan, zo'n rotzooi was het daar.. Maar op de steunbalken zaten allemaal mooie vogeltjes en eenhoorns en vlinders.. Toen kwam mn pleegzus naar boven, en die schreeuwde ineens tegen iemand dat hij met een heeeele lange dikke zwarte dodelijke slang naar boven was gekomen terwijl dat niet mocht, en dat die de eenhoorns op at als je niet goed oplette. Vervolgens kwam ze naar mij toelopen en zei; Ebbeloe, nu moet je heel erg stil blijven stssn.. Want dat honinglepeltjesvormigedingetje dat je aan zijn staart ziet is dodelijk. En daar slaat hij je mee als je beweegt. Dus ging ze hem om mijn nek leggen, maar ik keek zo naar boven naar haar handen, in mijn droom was alles een meter groter dus ik keek alsmaar naar boven, en zag elke keer die staart slaan. Dus ik wist het gewoon zeker dat die slang mij dood wou maken. Dus vlak voor ze hem op mijn schouders legde, het scheelde amper 4 seconden, dook ik weg en rende ik heel hard tegen een laag hangende balk aan waardoor ik bewusteloos onder aan de trap neerkwam. (Op de een of andere manier was de trap verplaatst) En toen werd ik niet meer wakker maar raakte ik in een coma in het ziekenhuis. Vervolgens dacht een heel klein spinnetje dat hij me een plezier kon doen door me te bijten. En toen lag ik daar ineens, als stof, met 2 rollende ogen er nog op een klein stapeltje as met daaronder grote rode zulu lippen .. Weer niet levensvatbaar dus.

En vervolgens werd ik om 6 uur weer wakker, omdat het licht boven mn bed aan stond. En ik wist toch echt zeker dat ik dat uit had gezet.. * Mompelt iets over brand en lampje vroeger.. en iets met extra voorzichtigheid

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Op vakantie in Amerika. Het was een zonnige dag en ik ging naar een dierentuin. Oftewel, een houtjes speelhuisje waar een aantal dieren in opgesloten zaten. Ik zag een heel groot varken. Toen ik weg ging liep ik langs een Amerikaanse man met een herdershond en liet ik mijn ijsje in het zand vallen.

Toen ging ik een ouderwets stenen Jaren '20 gebouw binnen. Het was geloof ik een soort opvangcentrum, want het was er druk. Een jongen kwam naar me toe en stelde zich voor. Volgens mij heette hij Zeke en was 13 jaar. Ik lachte en vroeg of ik soms in een kinderboekverfilming van Carry Slee zat.

Ik zat met een paar anderen in een hutje rond een kampvuur. Het was 's avonds laat. Eén van de jongens had een zak met soort "fairydust", hij pakte een hand vol en zei dat als je op dat moment echt van iemand hield, dat je dan je dromen in het zand/stof zou zien. Hij gooide een hand stof de lucht in en twee anderen zeiden meteen "Oooh" en "Aaah". Maar ik zag niks terwijl ik veel van iemand hou, dus ik zei dat hij nog een hand stof op moest gooien. Toen zag ik door de zwevende korreltjes allemaal beelden. Zandvlaktes, oude gebouwen en rotsen en ik wist meteen, dat is Israël. Fijn. Mijn droom (in een droom) is dus om naar Israël te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik droomde vannacht dat met Hitler en nog iemand (een meisje?) een filmpje ging kijken. Terwijl Adolf uitlegde hoe de dvd-speler werkte, zat ik te bedenken of ik niet in opstand moest komen. Het was immers Hitler!

En toen werd ik wakker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ursa: _O-

Vannacht droomde ik dat er iets ergs was gebeurd binnen mijn therapiegroep, en dat iedereen daarover ingelicht was behalve ik. Ik wist dat er iemand was overleden, maar niet wie. Een therapeute praatte tegen ons en probeerde ons wat te steunen. Op de een of andere manier was dat via een chatbox, maar toch ook face to face. Therapeute had een andere naam, die van een vaste nachtdienst. Wat overigens een afkorting bleek te zijn. De volledige naam was dezelfde als die van de overleden dochten van een kennis.

Er voor, tegelijk of na, in ieder geval stond het er los van, zat ik te bedenken hoe en wanneer ze één van mijn groepsgenoten het beste konden vertellen dat ik dood was. (what the..?)

En ik zweefde ergens tussen slapen en waken, ik droomde wel maar was me ook bewust van mn man die naast me lag en veel bewoog, en dat ik het heel warm had.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik droomde vannacht dat met Hitler en nog iemand (een meisje?) een filmpje ging kijken. Terwijl Adolf uitlegde hoe de dvd-speler werkte, zat ik te bedenken of ik niet in opstand moest komen. Het was immers Hitler!

En toen werd ik wakker.

Dus dat meisje had Hitler niet vermoord?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn droom is zo freaky.. :|

The Beginning

Voordat het begon, ik weet niet meer wat. Misschien was ik een enge film aan het kijken. Ik herinner me in ieder geval iets met kreeften en één reusachtige kreeft. Toen ik naar beneden ging had mijn moeder een grote glazen bak met water en tientallen kreeftenbaby's. Ze leken op groenbruine larves met pootjes. Er was ook een grote kreeft en ik moest meteen denken aan -waarschijnlijk- die film die ik net had gezien.

De bak kreeften stond eerst in de kerk, maar die wilde ze niet meer. Ik zat aan de keukentafel en zong een liedje over het gevaar van kreeften op de wijs van een begrafenisdeuntje. Dat maakte mijn zus zo boos dat ze naar haar kamer stormde.

Act II

Ik ben op mijn kamer aan het smsen met iemand die over een iPad loopt te zeuren. Like I care. Als ik naar beneden ga, brrrr.. dan zit mijn moeder stoned op de bank. De bak met kreeften is half leeg en de grond is bezaaid met die larves. Maar ze vind het niet erg. Ik zou met één zo'n smerig klein beestje op mijn kamer al gillend gek worden. Ik zing weer een anti-kreeften liedje met een hele lange uithaal op het eind. Dan loop ik de trap op.

The Aftermath

Ik trok twee paar lelijke kerstsokken aan terwijl een voice-over vertelde dat ik het zonder die sokken niet zou redden. Daarna mijn laarzen en badjas. Ik ging de trap af naar de kamer van mijn zus en we discussierden dat we moesten vluchten omdat onze moeder niet meer onze meoder was. Maar toen klonk er gekraak op de trap... de deur naar de overloop ging open en we zagen een hoofd om de rand turen. Ik kan niet goed meer zien hoe ze eruit zag, maar ik weet dat ze een gele snavel had. Echt of nep, dat weet ik niet. Ze was in ieder geval gemuteerd door die kreeften. Ze kwam de kamer in strompelen, in haar rechterhand een machinegeweer. Nou ja, veel keus had ik niet. Ik viel haar aan en we begonnen te "worstelen". Op een gegeven moment vielen we om. Ik belande op mijn rug op haar en ze trok het machinegeweer strak om mijn keel om mij te laten stikken. Ik trok aan het geweer en -oh my goodness- wist de loop in haar mond te duwen. De snavel was op dat moment weg. Ik haalde de trekker over en het machinegeweer bleef maar schieten, al wist ik op de één of andere manier dat ze er niet dood aan zou gaan. Toen had mijn zus een vlammenwerper, al wilde ze die liever niet gebruiken omdat we in haar kamer waren en ze haar spullen niet wilde vernietigen.

Toen werd ik half-wakker en besloot ik om niet weer in slaap te vallen.

Waarschijnlijk een profetische droom. God waarschuwt me dat ik allergisch voor kreeften ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had een credible-blunder-droom vannacht...

Was een credible meeting, in een kerk. Er werd op een gegeven moment iets gezegd en ik, doordenker dat ik ben, vatte het dubbelzinnig op en kreeg de slappe lach. Viel op de grond van het lachen. Ik schaamde me en flapte net dat woord er uit wat absoluut niet gepast is op credible en in een kerk.. "g*.... dit heb ik weer..."..

Ik maakte geloof ik niet echt een goede indruk :$ 't werd alleen maar erger XD

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik droomde een paar dagen terug over een vriendin van een vriendin van me. Heel maf: eerst moest ik haar troosten in een hele benarde positie, en later stonden we op een bus te wachten, die naar de vriendin zou gaan die we allebei kennen. Later fietste ik door dezelfde stad, en ergens werd het fietspad een voetpad. Toen stapte ik van mijn fiets af, werd ik aangesproken door iemand die langs het voetpad op een terrasje zat ouzo, en toen werd ik wakker...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik droomde vannacht dat ik met mijn vader in een hotel zat. Het was zondagochtend en ik ging naar een snackbar vlakbij om eten te halen voor Joon (die was er dan ook bij, I guess) en mijzelf. Ik bestelde patat en een frikandel en een kroket. Maar toen kwam ik erachter dat ik mijn portomonee niet bij me had. Ik vroeg aan de man achter de toonbank of ik even snel geld kon gaan halen. Daarna vloog ik de winkel uit, naar het hotel, die op de plaats van mijn huis was gebouwd.

Maar ik had ook geen sleutels bij me, dus kon ik niet door de voordeur. Ik ging dus door de achterdeur die toevallig open was. Maar ja, zonder sleutels kon ik ook mijn hotelkamer niet op. Ik liep naar het zwembadterras en dacht "Ik kan me nooit meer vertonen bij die snackbar". Maar het was 'negerdag' (I kid you not) ofzoiets, want er zaten alleen maar zwarte mensen op het terras. Ik ging in een hoekje aan een tafel zitten en al snel kwam er een witte vrouw tegenover me zitten. Heel toevallig zongen we allebei tegelijk 'Miracle Child' en daarna 'You know better than I' van Joseph: King of Dreams.

It happens.

Geen patat vannacht. Zonde.

Edit: Vergeten: Ik kon mijn kamer niet in omdat mijn vader, met de sleutels, naar de kerk was vertrokken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goh, ik herinner me -hier in de tuin zittend- dat ik ook een korte tussendroom had waarin ik vier nieuwe konijnen had en zodra ik ze in de tuin los liet gingen ze allemaal bij de schutting in de aarde graven. Niet leuk, één van mijn konijnen is gestikt toen ze een diepe gang in de aarde groef. :(

Het is gelukkig al wel heel lang geleden dat ik een 'stervend konijn droom' had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vannacht mijn eerste Credible-droom gehad... Archillion en joon hadden een nieuw topic aangemaakt om afscheid te nemen. De titel was volgens mij één woord, iets als 'Archijoon'. Ze hadden Credible niet meer nodig, want ze hadden elkaar. In mijn droom ging ik posten dat ik het erg jammer vond dat ze weg gingen. :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oooh boy, Joon gaat ook de rare droomtoer op.

Ik droomde dat ik wandelde over een grasveld, samen met mijn exlief (wat ik gek vond), maar ik was de hele tijd bezig over mijn liefje. Daardoor ging hij verderop lopen omdat mijn beste vriendin daar liep en ging hij daar een praatje mee maken.

Zo kwamen we aan een soort van straattheater, een houten opstelling waar ze het kruisgebeuren van Jezus nadeden, en ik liep onder de opstelling door, die half afgesloten was. Toen wou ik een soort van deur opendoen, maar er zat een nagel in de weg, dus trok ik die nagel eruit. Hierdoor leek de constructie scheef te zakken, dus een soldaat (van het toneelstuk) stak de nagel er terug in. En ik liep verder, maar ik zag dat de opstelling scheef stond, en elk moment kon falen. Zo kwam ik ergens een dier tegen, weet niet meer goed of het een stier of een paard was, dat elk moment wou uitbreken.

Ik liep verder en kwam verschillende kraampjes tegen, maar de mensen begonnen ze af te sluiten, alsof er naderend onheil was. Ik ging zo'n kraampje binnen en hielp af te sluiten, maar telkens we dat deden, haasten zich er nog mensen binnen. Ik dacht dat dit kwam doordat dat beest bijna ging uitbreken of dat misschien de constructie op instorten stond. Ik vroeg dit dan, en ze zeiden dat er een stoet van mindervalide mensen afkwam (ik heb daar normaal niets tegen), en die maakten altijd kabaal en zochten ruzie, vandaar dat ze dat deden.

En toen was ik bij mensen thuis, met een kindje waar ik op ging baby-sitten, ik was die daar tegengekomen. Ik vroeg of ik even op internet kon, omdat ik mijn liefje moest verwittigen en ik had mijn gsm niet mee. En toen kon ik op internet.

Ik ging normaal babysitten maar de ouders bleven thuis, en er leek opnieuw onheil te komen. We zaten allemaal dicht bijeen en door de deur zagen we een schim. Die deed dan de deur open en zei dat de kinderen die heel flink in hun kleine bedje konden slapen, nu moesten overgaan naar een groter bed.

En dan ging die weg, en nam de mama opnieuw dat kindje (dat ik eerst ontmoet had) in haar hand en stapte zo naar de voordeur, die heel wit verlicht was. Ik hield haar tegen omdat dan alles weer opnieuw ging beginnen.

--- 2e droom, of misschien aansluiting aan de eerste droom

Ik was met mijn klasgenoten op een soort van festival. We liepen er rond, we hadden nog maar net gegeten of de leider nam ons al mee naar een pizzatent. Iedereen nam pizza, maar ik had geen honger. Toen zag ik dat een klasgenoot van me aan een andere klasgenoot vroeg of hij een stuk pizza mocht hebben. Maar de klasgenoot die de pizza had, leek heel sterk op mijn vriend, dus ik wist zeker dat die geen stuk pizza ging afstaan. En ik wou, voor de lol, dan vragen of ik een stuk pizza mocht, aangezien ik zijn vriendin was, maar ik deed het niet omdat ik toch geen honger had.

En zo kwamen we terug op het festival. Ik stond er met 2 vrienden die een drankje vroegen, en ze kregen dat drankje maar ze hadden er zo geen plastic opgekregen (zoals in de Mc Donalds) dus gingen ze opnieuw aanschuiven. Maar iedereen stak hen voor, en ik zei hen dat ze blij moesten zijn wat er zat iets giftig op de plastic dingetjes. - hier komt nog een stuk, maar dat herinner ik me niet meer- daarna zag ik een meisje dat enkele van die plastic dingetjes vasthad, en uit reflex nam ik er enkele af. Die vrienden deden het dan over hun beker maar ik zei dat het niet mocht! Ze dronken toch maar er was niets aan de hand. Toen zei ik dat ze een drankje voor mijn vader moesten houden, maar ze liepen weg naar een tafeltje, en ik volgde hen. En moest je daar je drankje schudden en op een hendeltje duwen zodat het schuim eruit spoot. Ik deed dat ook, maar ik drukte veel te laat zodat er niets uitkwam. Ze amuseerden zich pletter en ik zei dat ik terug ging. Ze keken niet om. Dus liep ik stil verder en draaide me nog eens en zag dat ze dolle pret maakten, maar niet opmerkten dat ik wegging.

Toen kwam ik terug op het festival, dat modderig was. Iedereen wreef zich in met modder, dus ik deed dat ook. Er zaten allemaal kleine takjes in en toe ik die modder over mijn benen wreef, besefte ik dat het hierdoor kwam dat ik al 2 dagen zo'n jeuk aan mijn benen heb. Terwijl ik bezig was, passeerde er een oudklasgenoot van me en zei dat ze haar pacemaker eruitgesneden hadden. Dus ging ze terug naar de plek waar ze normaal stond, en ik ging mee helpen zoeken. We vonden toch enkele stukken, maar ik wist niet zo goed hoe een pacemaker eruit zag, maar ik zag allerlei elektronica liggen dus raapte ik dat allemaal op, tot grote AAbatterijen aan toe.

Toen bedacht ik me dat mijn papa daar ook werkte, dus ik ging op zoek. Hij bleek net pauze te hebben en dus ging ik binnen kijken waar iedereen at. In de eerste kamer zag ik hem niet, dus ging ik naar de andere. Daar zag ik heel wat brede, zware mannen heel vettig eten eten. De bewaker liep al naar me toe om te zeggen dat ik moest weggaan, maar toen zag ik een weggedoken mannetje, die netjes zijn boterhammen had, en toen wist ik dat hij dat was.

En toen werd ik wakker gesmst door een klasgenoot die vroeg of ik niet naar de les kwam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gelukkig maar :E

Misschien zit ik gewoon te veel achter de pc. Als ik al droom dat ik achter het forum zit...

Dat heb ik ook weleens gehad. Ik droomde dat JoostG een ban had. Ik zag boven zijn naam staan: banned user. Ik had zoiets van huh, hij is toch een hartstikke net lid?

En een keer droomde ik dat er iemand van het forum dood was. Ik was zo verdrietig... ik wist niet hoe ik verder moest met het leven. Weet niet of ik zo zou hebben gereageerd als ik het in het echt had gehoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Dit is toch wel mijn favoriete topic op Credible. Af en toe lees ik al mijn posts terug en dan denk ik: "Wat! Heb ik dat gedroomd?!". Zo vaag.

In de afgelopen week heb ik twee keer over Joon gedroomd.

Geen insecten.

Geen stervende konijnen.

Geen gemuteerde moordende ouders.

Het is rustig in dromenland.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke, ik ben nu even te bang om te slapen, dus tijd voor een nieuwe post. Jeej.

Ik droomde zonet dat ik met mijn ouders op een camping was, maar tegelijktijd zat ik ook in een computergame. Mijn ouders sliepen in een caravan en ik in een tentje die in de voortent stond. Het leek op een game omdat het was opgedeeld in levels. Denk ik. 's Nachts kwamen er namelijk zombies ofzoiets, en je moest overleven. Overdag kon je de camping verkennen en was het gewoon zonnig.

Het was dag en ik ging met zus en zwager naar een soort bijgelegen speelveld. Hier was een kerkhof waar je een virtueel horrorspel kon spelen. Je zag dus voor je ogen geesten en heksen verschijnen die achter je aan zaten. Ondertussen werd er een verhaal verteld over een Engels meisje, Amy Smart, die zelfmoord pleegde na gepest te worden. Ik herinner me hoe ik dit bespreek met een vriendin van me en hoe het horrorspel me zo angstig maakt dat ik er mee stop. (Ik zie ook nog vaag voor me dat een onderdeel van dit spel strategisch was. Je kijkt neer op een simpel 3D speelveld met boompjes. Je moet van boom naar boom springen om de vijanden uit de bomen te gooien.)

Daarna is het tussen de namiddag en avond in en zijn er meerdere mensen die over de heuvels aan het wandelen zijn. We zijn op dat moment op een grasheuvel in een open plek in het bos. Ik zie mijn ouders lopen en voeg me bij hen. We lopen terug naar de camping waar de tenten en caravans zo dicht op elkaar staan dat je je echt om de scheerlijnen en tentjes moet manouvreren. We komen aan bij onze caravan met voortent en het is nacht. Mijn ouders gaan slapen en ik wil in mijn half ingezakte tentje kruipen. (Hier was ook iets mee. Naar aanleiding van hoe boos mijn ouders op me waren, zo goed stond mijn tentje recht, of zo dicht was de rits. Normaal was dit 70%, maar ik had net ruzie gemaakt met mijn ouders dat ik vreesde nog maar 20% te hebben. Maar mijn ouders deden niks)

Ohmygoodness.

Toen was het echt zoals een game. Ik stond in de voortent en keek naar mijn tentje. Toen rende er opeens een kind voor mijn blikveld langs. Hij kwam uit het niets en rende zo langs. Ik gaf hem een hoge schop tegen zijn gezicht en hij stopte met rennen. De jongen was mager en zijn huid was zo bleek, bijna wit en doorzichtig. Hij zag eruit alsof hij verdronken was, want zijn haar was nat. Plosteling kwam ik erachter dat het regende. Ik begon de jongen te schoppen en te slaan maar mijn aanvallen voelden niet krachtig en leken niks uit te maken. Toen kwam er een heleboel informatie op me af waardoor ik echt het gevoel kreeg in een game te zitten. Er was namelijk iets met een virus dat de campinggasten in zombies deed veranderen. 's Nachts veranderden de zieken dus in zombies. Iets deed me beseffen dat ik verderop in de game zelf ook in een zombie zou veranderen.

Oke, ik snap het zelf niet meer zo goed. Voordat die jongen de voortent in rende was ik dus al heel erg bang. Buiten de voortent, in de regen, hoorde ik gehoest en gegrom en zag ik schimmen bewegen. Ik durfde niet in mijn tentje te kruipen, want wat heb je aan een tentje? Zombies kunnen vast ritsen open maken en als ik de rits maar voor 70 of 20 % dicht kan doen, dan heb ik echt een probleem. Ik voelde aan de knop van de caravandeur, maar die zat dicht. Toen gebeurde het dat de jongen in de voortent kwam. Na even kort vechten werd ik wakker. Dat is nu een half uur geleden.

De horrorgame in de droom was zo disturbing. Ik weet niet meer goed wat het nou precies was. Maar er hing zo'n akelige sfeer. Het was echt niet fijn. :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vier uur later heb ik nog een droom gehad. Wat een drukke nacht...

Ik ben met een stuk of acht jongens naar een groot verlaten gebouw in een woestijn-achtige omgeving. vanbinnen is het gigantisch, met grote gangen en van die hangende ijzeren bruggen/platformen met railingen. We dalen af in het complex en manouvreren ons langs en door vreemde gangen. We zitten achter een groepje schurken aan die zich lager in het gebouw schuil houden. Ik weet niet precies wie de schurken zijn, maar the Hulk is bij hen. Aangekomen bij een ronde buis naar beneden, waar we doorheen moeten, zien we onder ons de slechterikken. Ik moet dan nodig naar de wc. Anyhow. Ik kijk naar een verdieping lager en zie dat the Hulk mij recht aankijkt met grote groene ogen. Hij schreeuwt van woede en springt recht omhoog om ons aan te vallen. Ik en mijn teamleden maken ons uit de voeten en dan lijkt het sterk op Mirror's Edge terwijl we de railingen gebruiken om snel te vluchten. Onderweg roept één van ons zijn bevindingen over the Hulk, dat hij zo te zien altijd in zijn Hulk-staat is.

Buiten gekomen halen we opgelucht adem. Blijkbaar weten we dat de groep schurken niet naar buiten zal komen. We praten na en besluiten dat we naar SHIELD moeten om te vragen voor versterking. Dan maak ik een opmerking dat Spider-Man misschien ook mee kan gaan.

Oke, ik ben officieel teveel bezig met The Avengers. :| Maar de droom was geweldig. |P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helena,

wat akelig dromen dat je vermoord gaat worden.

Naar mijn mening bestaan er verschillende dromen;

- je hebt dromen waarin je dingen, die je hebt meegemaakt en waarvan je geest nog kennis heeft, verwerkt en classeert in je geheugen.

- dan heb je dromen over dingen, die je geest niet meer herinnert, doch waarvan je lichaam zich deze zaken wel nog herinnert. Het gaat over dingen die je nog niet verwerkt hebt . Je lichaam wil je helpen, en geeft je daarom deze dromen. Dromen dat je bijna vermoord werd toont je existentiele angst aan, angst dat jer binnenkort aangaat. Zijn er familieleden in je familie die ontbreken door miskraam of abortus?

- da nog zijn er dromen van God, die aanmoedigen, waarschuwen, voorspellen, etc...

Mensen die weinig interne conflicten hebben (waar lichaam evenveel weet als de geest) hebben ook beduidend minder dromen. In het algemeen is het God die onz deze drie soorten dromen geeft om ons te laten groeien. Dus dromen zijn belangrijk. Het kan helpen om dromen op te schrijven, je zult versteld staan van hoeveel dromen je op weg helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ging vannacht op reis. Met mijn deken (met afbeeldingen van koetjes) liep ik door de straat, op weg naar mijn vriendin. Ik moest door een speeltuintje maar daar waren drie lama's. Eén van hen zat op de schommel. Ik rende door het speeltuintje want ik vond het toch wel enge beesten. Daarna kwam ik erachter dat mijn vriendin vandaag heel de dag moest werken en dus niet thuis zou zijn.

In een volgende droom was ik in een stadje gebouwd op een grote berg. Ik had superkrachten en vocht tegen een aartsvijand die even sterk was en ook nog eens onzichtbaar kon worden. Hij vluchtte een winkel in en werd onzichtbaar. Ik ging erachteraan. Binnen stond een vrouw achter de toonbank en een jongen van ongeveer 12/14 zat huiswerk te maken. Ik zei: "Sir, I'm gonna have to ask you to step out of the store." tegen de onzichtbare aartsvijand maar omdat niemand hem zag dachten de twee mensen dat ik het tegen de jongen had. Hij stopte met zijn huiswerk en stond zuchtend op. De vrouw achter de toonbank zei dat het haar schuld was, dat de jongen nog te jong was en heel de dag al werkte.

Buiten op straat had ik de onzichtbare aartsvijand in mijn greep en we vochten. Toen ontsnapte hij en ging ik met een groep anderen op weg naar wat dan ook.

Ik droomde ook dat ik aan een weblijn slingerde. Dat was 'Amazing' en 'Spectacular'. Maar niet 'Ultimate'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid