Spring naar bijdragen

Boek: Geschiedenis van mijn puurhei


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, het volgende artikel kwam ik tegen ( link ). Het gaat over een italiaanse jongen die steeds meer zijn puurheid verliest. In het stuk staat het volgende: \"De bekering tot het katholieke geloof van de dan 24-jarige Piero is ingegeven door 'de angst voor de apocalyps, in combinatie met een enorme behoefte aan liefde'. Na zijn bekering probeert hij een zo puur mogelijk leven te leiden, zonder literatuur, muziek, films, zonder zijn vroegere vrienden. En zonder zondige gedachten aan vrouwen, wat vooral door zijn rondborstige, maagdelijke schoonzus Ada wordt bemoeilijkt.\"

Waarom zouden literatuur, muziek en films je puurheid aantasten? Dat begrijp ik niet helemaal....Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Misschien de gedachte dat literatuur, film etc. 'wereldse' invloeden zijn, die je van contact met god afhouden? Dat was ook de reden waarom je kluizenaars hebt (had): ze willen zich zelf afzonderen van de buitenwereld (Simon de Pilaarheilige is de eerste die bovenkomt. Maar Jezus ging ook vaak de woestijn in).

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid