Spring naar bijdragen

Herken je bekenden in de hemel?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!big-smile.gif

Ik zat laatst even na te denken & toen vroeg ik me het volgende af: als je in de hemel komt, herken je dan de mensen met wie je nu leeft?dus bijvoorbeeld je ouders, vrienden etc.?

Of zouden we allemaal rondzweven zonder door te hebben dat je oma naast je loopt?

Ben benieuwd wat jullie denken!

Groetjes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal!
big-smile.gif

Ik zat laatst even na te denken & toen vroeg ik me het volgende af: als je in de hemel komt, herken je dan de mensen met wie je nu leeft?dus bijvoorbeeld je ouders, vrienden etc.?

Of zouden we allemaal rondzweven zonder door te hebben dat je oma naast je loopt?

Ben benieuwd wat jullie denken!

Groetjes!

In de hemel -als we er althans komen- verblijven we vooralsnog als zielen. Toch denk ik dat 'we' elkaar daar wel herkennen maar op een totaal andere manier.

Het meest bijzonder zal toch zijn, dat we God zelf kunnen zien zoals Hij is, 'van aangezicht tot aangezicht'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

In de hemel -als we er althans komen- verblijven we vooralsnog als zielen. Toch denk ik dat 'we' elkaar daar wel herkennen maar op een totaal andere manier.

Op welke manier denk je dan?

Het meest bijzonder zal toch zijn, dat we God zelf kunnen zien zoals Hij is, 'van aangezicht tot aangezicht'.

Dat is het mooiste van de hemel denk ik!big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stel dat er herkenning is, hoe zit dat dan met mensen die niet in de hemel zijn? Als er herkenning in de hemel is, dan moet er toch ook gemis zijn, en dus verdriet? En de hemel is zonder verdriet, toch?

En natuurlijk, het allermooiste en belangrijkste is dat we God kunnen zien, maar dat neemt niet weg dat ik graag samen met alle mensen waar ik hier op aarde van houd, God aanbid, in Zijn hemel (of, de nieuwe aarde als je dat wilt knipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid