Spring naar bijdragen

Indianen.. Bestaan ze nog?


Aanbevolen berichten

Indianen.. Het beeld wat ik mij daarbij vormde was dat het 'normale' mensen waren, met spijkerbroek, auto's etc, levend in een natuurgebied. Ofzo.

Vandaag kwam ik een paar opmerkelijke foto's tegen:

m1fzwanaut8o_700.jpg

m1fzwanatp8x_700.jpg

m1fzwalah291_700.jpg

Bron: Nu.nl

Blijkbaar heb je nog steeds van die 'klassieke' indianen.

Het zal wel dat onontdekte stammen in het regenwoud ook nog zo leven, maar ik ben benieuwd of er ook stammen zijn, waarvan hun bestaan bekend is, en ook op deze 'primitieve' wijze leven.

Wie weet hier meer over?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er leven vrij veel volkeren op min of meer authentieke wijze. In Latijns-Amerika leven nog dergelijke stammen. Maar ook volkeren in Oceanië en Afrika. Al zijn die laatste twee natuurlijk geen Indianen. Al is het wel zo dat met al die volkeren de levensstijl meer naar de Westerse maatstaf wordt aangepast naarmate het contact met westerlingen toeneemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat Bona zegtsmile.gif In inderdaad met name in de Amazone wonen nog indianenstammen op authentieke wijze. Ik heb ook het idee dat eens in de zoveel jaar weer luchtfoto's opduiken van een nieuw ontdekte indianenstam. Ik kan me namelijk iets soortgelijks herinneren van een jaar of twee geledensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik weet in elk geval zeker dat mensen die geen helicopters zouden kennen ook nog nooit van UFO's hebben gehoord.
knipoog_dicht.gif

Oké oké daar heb je een punt ;)

Ik bedoel ermee te zeggen dat zij dat zouden bekijken zoals wij een eventuele ufo zouden bekijken. Geen idee wat het is en we worden er maar bang van.. zoiets

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid