Spring naar bijdragen

Wat heb jij als achtergrond staan?


Aanbevolen berichten

Met als openingspost de woorden van ArjenV:

Achtergrond/ desktop?

Je desktop is wat je ziet als je Windows opstart, en alle venstertjes weghaalt. Je bureaublad, om het zo te zeggen.

Ja... dus?

Dus die wil ik graag zien knipoog_dicht.gif Met icoontjes en al, als het niets schokkends bevat.

En hoe dan?

Heel makkelijk. Ik zal het in enkele stappen uitleggen.

  • Zorg dat je je desktop te zien krijgt. Haal alle venstertjes weg (minimalizeren), zodat je de taakbalk ziet, je wallpaper en alle icoontjes.

  • Druk nu op het knopje op je toetsenbord met de naam 'print screen' (of in mijn geval 'prt sc'). Deze toets zit 9 van de 10 keer rechts van F12.

  • Ga naar Paint (of een ander programma om plaatjes mee te bewerken), en plak (ctrl + V, of 'Bewerken -> Plakken').

    plakken3cb.jpg

  • En daar is je plaatje! Nu opslaan. Dit doe je door te klikken op 'Bestand -> Opslaan Als...'.

    opslaan6bi.jpg

    Nu kies je waar je het wil opslaan (ik doe het gewoon in 'Mijn Afbeeldingen') en kies je als bestandtype JPEG.

    opslaan21oi.jpg

  • Ja... en nu nog aan ons allemaal laten zien. Niet zo moeilijk hoor smile.gif Ga naar http://imageshack.us/ en druk op 'Browse'. Kies je plaatje en druk op 'Host it!'.

    online0cy.jpg

  • En de allerlaatste stap... posten! Doe dit in de vorm van een thumbnail, omdat het tergend traag en irritant is als je het als volledige plaatje post (niet iedereen heeft een scherm dat zo groot is als een half voetbalveld knipoog_dicht.gif).

    Dit is gelukkig ook makkelijk. Klik met je linker muisknop op de balk naast 'Thumbnail for forums (1)' en kopieër de tekst (rechter muisknop -> kopiëren, of ctrl + C) die er staat.

    kopjeer7ol.jpg

    Dit post je vervolgens in een nieuwe post, en je bent klaar.

    posten9mr.jpg

Dikke-vette-edit: Als je je post geplaatst hebt, edit die post dan, en zorg ervoor dat er bij het plaatje niet 2x 'http://' staat. Een kleine bug, maar zo opgelost.

Ik begin, om mijn gloednieuwe notebook te showen knipoog_dicht.gif

weunliefbeestjuh6kw.th.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid