Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Voor mij is het een soort van 'hyves voor volwassenen'. Minder schreeuwerig enzo, leuk om foto's e.d. te delen. Bijkomstig voordeel is dat het internationaal is, dus zeer goed geschikt voor contacten die je daar opdoet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hm, Facebook, is dat niet die profielenwebsite waar ik van tijd tot tijd irritante "uitnodigingen" via de elektronische post van krijg, dus ordinaire spamberichten, terwijl ik helemaal niets met Facebook te maken heb en ook niets mee te maken hoef te hebben?

Dat zou kunnen, maar ik lees jouw mail niet dus kan dat niet met zekerheid stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Facebook vind ik tot nu toe de fijnste sociaalnetwerksite. Het werkt eigenlijk altijd, het is volwassener dan Hyves en minder beperkt dan bijvoorbeeld Myspace(dat zich vooral op muziek richt).

Het voordeel van Facebook is dat het ook internationaal is, waardoor je eigenlijk met vrienden over de hele wereld contact kunt hebben. Daarbij zijn die extra toepassingen ook best leuk tijdverdrijf en kun je tegenwoordig veel koppelen aan je Facebook(vb: Twitter en Last.fm).

Ik moet toegeven dat het voor mij een beetje een sport aan het worden is om de ontwikkelingen wat social media betreft bij te houden. Dat wordt ook wel een beetje van mij verwacht op de opleiding die ik nu doe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb alleen Facebook omdat ik zoveel internationale vrienden heb gemaakt op mijn uitwisselingssemester en we dus handig foto's konden delen zo. Nu terug in NL zit ik er minder op, hoewel ik regematig kijk en meelees (hoewel iedereen nu weer in zijn moedertaal post, ik kan geen Fins lezen...)

En idd: rustiger dan hyves, erg prettig smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er best actief op, ik vind het een erg handige manier om makkelijk contacten te houden met kennissen van over de hele wereld. Ik heb er ook lang niks mee gehad, was een van de laatste mensen in mijn vriendenkring die een account hadden (in België is facebook veel eerder populair geworden dan in Nederland aangezien wij niet aan Hyves doen) maar toen ik afstudeerde en plots een hoop mensen niet meer vaak zag begon ik het toch wel fijn te vinden om op die manier op de hoogte te blijven van waar mijn voormalige medestudenten zoal mee bezig waren. Toen ik in India was vond ik het erg handig om zowel het thuisfront op de hoogte te houden als in contact te blijven met mensen die ik tijdens mijn reizen leerde kennen, en nu ik in Nederland woon is het opnieuw superhandig om het dagelijkse reilen en zeilen van iedereen thuis toch wat mee te krijgen. Dus ja, ik hou er erg van. Maar het blijft gewoon een handig dingetje, geen noodzaak ofzo, sommige mensen doen alsof je abnormaal bent als je niet actief bent op dat soort sites en dat vind ik onzin, moet iedereen lekker zelf weten.

Ik ben trouwens nooit actief geweest op Hyves, Myspace of Twitter dus ik zou niet kunnen zeggen of Facebook aangenamer werkt of net niet. Ik weet alleen dat zowat al mijn kennissen, zowel in België als internationaal, een facebookaccount hebben, andere sociale netwerksites lijken toch minder universeel te zijn en daarom voor mij minder interessant.

@Robert: Als je het vervelend vindt dat kennissen jou uitnodigen op facebook dan moet je dat aan die kennissen zeggen, facebook zelf zit dat niet te bedenken om jou te pesten hoor. knipoog_dicht.gif Of je kan ook gewoon wat mailtjes verwijderen, ga je ook niet dood van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je niet meegaat met de moderne stromen van 'nieuwe media' hoor je er niet bij. Zo ook facebook, wat maakt het voor jou van belang om met Facebook aan de slag te gaan (of juist niet)?

Ik heb me er nooit wat van aangetrokken. Dat begon al met msn dat ik vrij laat eens iets mee begon te doen (iets staat me bij dat het in het kader van groepsoverleg was) en dan nog eigenlijk het maar heel weinig ben wezen gebruiken. Myspace heb ik wel iets mee gedaan, maar dat vooral om de bandjes die er op staan dan als sociaal netwerk ding. Hyves heb ik met uitzondering van een kort experiment ook niks mee gedaan. Facebook ben ik des tijds mee begonnen om contact te houden met iemand die op reis ging en reisverslagen erop zette. Sinds dien vind ik het wel een handig medium om op te hoogte te blijven van mensen die ik weinig zie. Twitter boycot ik.

Als iets voor mij meerwaarde heeft gebruik ik het, anders niet. En het moet ook niet iets claimends worden zoals in die southpark aflevering er over. Het moet niet zo zijn dat je aan een ketting ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Facebook volwassener? Okee, het heeft een saaie vormgeving, dat zou je volwassen kunnen noemen maar ik zie de lol daar niet van in.

Op hyves heb ik een paar mensen die me boeien (ongeveer 5% van wat in deze digitale omgeving onder de noemer "vrienden" valt). Contact onderhouden met mensen blijft, wat mij betreft, een ingewikkelde en dus vermoeiende vaardigheid, ongeacht het medium.

Op hyves lukt me dat redelijk hoewel er geregeld een "vriend" uit mijn lijst verdwijnt zonder dat ik kan achter halen wie dat dan was. Ik mis dus niemand.

Twitter ... heel handig voor veel mensen: als je geen ruk te vertellen hebt, dan kan dat gratis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan zou je ook LinkedIn kunnen gebruiken. Is meer professioneel

Als dat meer professioneel is dan zitten er minder mensen voor de lol op en dat is voor mijn opleiding ook wel handig: meer mensen makkelijk kunnen bereiken.

En veel 'professionele contacten' (om het maar even zo te noemen) zitten ook op facebook omdat zij ook wel door hebben dat je op deze manier vele mensen kan bereiken. Erg handig. ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hyves gebruik ik trouwens wel veel. Omdat de meeste mensen met wie ik contact heb/wil hebben hyves hebben, geen facebook.

Vandaar puh2.gif

En ik vind facebook er saai uit zien. Laat mij dan maar kinderachtig zijn, ik hou wel van een beetje meer kleur puh2.gif

Twitter vind ik overigens niks. Boeit mij het dat iemand in de trein zit. Bij Hyves kun je dat soort dingen ook neer zetten, daar hoef ik geen extra account voor bij een andere site.

Eerder wel myspace gehad, maar daar deed ik ook niet zo veel mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid