Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Die jongen lijkt oprecht op zoek te zijn en met God bezig te zijn, ik zou het jammer vinden als je het uitmaakt omdat die zoektocht op dit moment nog niet een heel duidelijke richting opgeleverd heeft. Als hij gewoon niet zou geloven zou het anders zijn, dan moet je er niet van uitgaan dat dat ooit gaat gebeuren en er gewoon een punt achter zetten als een relatie met een ongelovige voor jou geen optie is. Maar als ik jou goed begrijp gelooft hij wel, maar is hij gewoon nog volop bezig met uitzoeken hoe hij daar precies in staat. Dan zou ik zeggen, gun hem die ruimte, groei samen waar dat kan, maar leg ook niet te veel druk op zijn schouders, laat hem maar gewoon kijken waar hij komt met zijn zoektocht. En onthou ook dat er gewoon altijd verschillende manieren van geloven zullen zijn, verschillende manieren van voor God gaan. Staar je niet te hard blind op wat dat voor jezelf betekent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je echt verliefd bent dan zou ik het niet uitmaken. Ik geloof ook pas sinds kort, maar ik zie mijn geloof wel groeien elke dag. Ik zou het onwijs fijn vinden als ik verkering had met iemand die me veel kan uitleggen en kan helpen. Ik kan me goed verplaatsen in je vriend en ik denk niet dat je het uit moet maken omdat hij een beetje een ´achterstand´ heeft omdat hij pas sinds kort gelooft. Misschien kan jullie liefde jullie allebei wel helpen dichter bij God te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben er sterk van overtuigd dat een christen geen huwelijk kan hebben met een 'heiden' om het zo maar te zeggen; want over het begrip 'Ongelovige' veel commotie.

Ik vind het begrip 'heiden' een stuk vervelender. Daarbij zijn we van oorsprong allemaal heidenen. En als je daar zo van overtuigd bent, moet je het dus niet doen.

Quote:
Dat komt omdat een christen het allerbelangrijkste wat er is in zijn leven niet kan delen met zijn partner. Ik zou niet weten hoe ik mijn kind later moet vertellen dat papa niet gelooft en ik wel. Dat lijkt me onmogelijk. Dus ik ben ervan overtuigd dat het niet werkt.

Ik ken genoeg gezinnen waar dit toch echt geen probleem is of waar het in ieder geval goed gaat nu. Dat wil niet zeggen dat er nooit moeilijkheden zullen zijn, maar die heb je in iedere relatie en in ieder huwelijk.

Quote:
Alleen ik moet nu die lastige keuze maken want of ik maak het uit; of ik doe er alles aan om hem zoveel mogelijk van het christelijke leven te laten zien; en wat wij geloven. ik denk er dus aan om samen naar Alpha-cursus te gaan. En ik laat het aan God over. Bidden doe ik; maar ik vind het moeilijk om er hoogte van te krijgen wat ik nou precies moet doen.

Jij moet niets doen. Je mág bidden als je denkt dat dat zin heeft. Maar je moet hem niet willen veranderen. Je moet van hem houden zoals hij is, niet om wat hij eventueel zou kunnen worden.

Quote:
En dan wil ik nog even zeggen dat Dingo gelijk heeft, daar ben ik het ook mee eens; het is net zo moeilijk om geen seks te hebben met een christen als met een heiden, daar ben ik van overtuigd; maaar je staat er dan wel samen achter, én hoeft niet voor jezelf te zeggen ; nee ik wil het niet. hij heeft respect voor mij en wil als het moet wel 20 jaar wachten maar toch is het voor hem ook lastig.

Natuurlijk is het lastig. Dat is het altijd. Daar verandert het geloof niets aan. Daarbij zijn er heel wat christenen die géén moeite hebben met seks voor het huwelijk, dus je punt gaat niet op.

Quote:
ik wil alleen dat die gelooft om verder met hem te gaan. Dat is toch logisch?

Nee, dat is het niet, in mijn beleving. En als hij niet gaat geloven, moet je er nú een punt achter zetten, niet over twee jaar.


Samengevoegd:

Overigens kan het ook zijn dat hij zegt dat hij niet kán geloven, maar het wel wil omdat jij dat graag wilt horen. En als hij wel oprecht is, vraag ik me toch altijd nog af of hij echt gaat geloven. Ik kon het jaren geleden ook niet meer en kan het nog steeds niet en ik acht de kans dat ik ooit weer op de manier zal geloven als 'jullie' erg klein.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als iemand wat dingen gelooft, is die persoon nog niet gelijk een gelovige.

Iemand is een gelovige als iemand Jezus Christus heeft aangenomen als Redder en Heer.

Dat wil niet zeggen dat iemand niet langzamerhand steeds meer kan gaan geloven en uiteindelijk de stap maakt om Jezus als Redder en Heer aan te nemen en op die manier een gelovige wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

[...]

Mwa, ik vind moslims ook wel gelovig, dus het is niet 'christen:gelovig'. Ze hebben tenslotte een geloof.

Hoe denken jullie dan over een relatie tussen een christen en een moslim? Ze zijn weliswaar beiden gelovig in God, maar iets wat voor een christen belangrijk is; geloof in Jezus als Zoon van God, dat geloven zij niet.

Daarnaast denk ik dat een mens ook niet volledig zijn religie is, maar ook nog een persoon achter de religie. Dat je verliefd kunt worden op een heel lief mens, met wat voor religie dan ook.

In de relatie die Charlotte heeft, denk ik inderdaad dat zij het gerust getroffen heeft met haar vriend. Ik zou hem ook absoluut niet ongelovig willen noemen, als ik het zo lees. Hij staat er alleen nog wat vers in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe denken jullie dan over een relatie tussen een christen en een moslim? Ze zijn weliswaar beiden gelovig in God, maar iets wat voor een christen belangrijk is; geloof in Jezus als Zoon van God, dat geloven zij niet.

De Islam sluit een andere Godsdienst compleet uit. Christendom in essentie sluit ook de Islam uit, juist vanwege het Godschap van Christus. Het is in mijn ogen als water en vuur en kan niet samen gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid