Spring naar bijdragen

Seks en voortplanting


Aanbevolen berichten

Quote:

Is er nu wel of geen sprake geweest van seks tussen de ouders van Maria?

Ik dacht precies hetzelfde, hoewel het antwoord van Henk mij nogal bijster is. (hoewel ik zelf gok dat Maria net zoals alle andere mensen is verwekt...)

Quote:

Kan iemand mij uitleggen waar Henk het in vredesnaam over heeft? Ik volg het namelijk niet meer.

Nou ja, dat dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vraag me al een tijdje af, en ben ook druk aan het zoeken, waar er nou precies in de bijbel staat dat seks voor het huwelijk verboden is.

Het is wel algemeen bekent dat christenen er zo over denken, maar ik ben het dus nog nooit in de bijbel tegengekomen.

Weet iemand misschien waar dat precies staat?

xxx

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vraag me al een tijdje af, en ben ook druk aan het zoeken, waar er nou precies in de bijbel staat dat seks voor het huwelijk verboden is.

Het is wel algemeen bekent dat christenen er zo over denken, maar ik ben het dus nog nooit in de bijbel tegengekomen.

Weet iemand misschien waar dat precies staat?

xxx

Het wordt onder andere afgeleid uit de tekst waarin Paulus zegt dat het beter is om te trouwen dan om te branden van begeerte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat ik het hééél voorzichtig proberen uit te leggen en ik hoop dat u het vóóó'rzichtig wilt lezen.

dat het niet bedoelt is om te schoppen of te slaan, noch om iemand te veroordelen.

ik probeer duidelijk te maken dat men de H.Schrift verkeerd/geddeltelijk verkeerd leest.

Dat De H.Schrift in zijn geheel verstaan hoort te worden want alles is geschreven op het wit dat alle letters, woorden, zinnen, verhalen met elkaar verbindt.

dat geen één tekst los gezien mag, behoort, lezen/te lezen.

dat De waarheid in alles Eén en Al-Eén en onverbeeld is en geschreven woorden verbeeldingen zijn van De Waarheid.

Dat men niet in blind geloof hoort te blijven maar tot Zien behoort te komen.

Dat men ouders en leraren meer lieft heeft dan God want men gelooft ze onvoorwaardelijk zonder te gaan kijken of het allemaal waar is omdat men leert dat men pas echt gelooft als men blind gelooft en blind blijft en dat gaan kijken een vorm is van wantrouwen, terwijl het niks anders is dan tot vervuld geloof komen = Zien = Weten

dat men de weg van de Profeten en heiligen niet leert en het voor onmogelijk houdt om de Gehele Waarheid te Zien te krijgen en daarmee kinderen blind, lam en doof maakt. En daardoor een menselijk maat aanneemt dan opzoek te gaan naar de Volmaakte Maat.

dat men zo blijft steken in zijn/haar geloof en niet vooruit komt in Gods geloof en zo blijft steken in zijn/haar eigen geloofrichting terwijl men naar de hemelse katholieke Kerk opweg hoort te zijn.

En dat men daardoor veel te vroeg oordeelt, beoordeelt en veroordeeldt i.p.v. God/Christus te gaan Zien en volmaakt leert te oordelen.

men weet niet dat men een drie-voudig liefdevol recht heeft om God te gaan zien en laat zich het Zien ontnemen ddor medemensen en satan.

En zo is het ook met seksualiteit. Als men de H.Schrift werkelijk zou onderzoeken zoals het hoort, zoals de Apostelen en de 1e gemeente deden men alles kan oplossen en bewijzen. Dat men Zielen volmaakt zou lichten, Gods rechtspreken, Profetie, Wonderen verrichten en Reflecteren(binden aan kwaad wanneer dat werkelijk gedaan hoort te worden)

dan zouden de kerken niet leeg zijn, nog opweg gaan naar een rechter of een dokter. dan zou men zien hoe men het beste zijn kind kan verwekken en omgaan met zijn/haar naaste!

Dan zou men niet stranden in: Ik vindt, ik denk....men zou de Religie volmaakt maken en behouden en alle onreingeden er uit halen en dan nog barmhartig kunnen zijn!

dan zou men zien dat alles Huwelijk hoort te zijn want u bent met God getrouwd als eerste en met uw naaste als tweede niet minder belangrijk.

dan zou u Volmaakte onschuld, De Ziel, De Scheppingsverhalen en de gevolgen van zonden en zondenvallen weten en hoe zo, als het mogelijk is weer ongedaan kunt krijgen, ja u zou weten wie jezus werkelijk naar hemelse uitleg is en Ook Wie Maria is en wij en de natuur zijn!

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

... nosmile.gif Is een simpel antwoord nu echt zo moeilijk? Ik word nogal prikkelbaar van mensen die, in mooie indirecte woorden, komen vertellen hoe verkeerd anderen behalve zijzelf de boel aanpakken. En ik heb nu nog geen antwoord op de vraag en ik heb nog steeds geen idee waar je het over hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

...
nosmile.gif
Is een simpel antwoord nu echt zo moeilijk? Ik word nogal prikkelbaar van mensen die, in mooie indirecte woorden, komen vertellen hoe verkeerd anderen behalve zijzelf de boel aanpakken. En ik heb nu nog geen antwoord op de vraag en ik heb nog steeds geen idee waar je het over hebt.

x2

Link naar bericht
Deel via andere websites

Henk, kun je proberen je posts wat helderder te formuleren? Je hebt ongetwijfeld een interessante visie, maar dit is nu eenmaal een forum voor jongeren waar posts gewoon begrijpelijk moeten zijn en dat is nu duidelijk niet het geval. Zeker in een topic als dit, waarin iemand die nog niet zo veel weet over wat christenen geloven een vraag stelt, helpt het niet als daar dan allerlei ingewikkelde antwoorden op komen waar de topic starter niks mee kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

...
nosmile.gif
Is een simpel antwoord nu echt zo moeilijk? Ik word nogal prikkelbaar van mensen die, in mooie indirecte woorden, komen vertellen hoe verkeerd anderen behalve zijzelf de boel aanpakken. En ik heb nu nog geen antwoord op de vraag en ik heb nog steeds geen idee waar je het over hebt.

Eens (ik lees mee puh2.gif) En ik vraag me ook af wat pax betekent? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En zo is het ook met seksualiteit. Als men de H.Schrift werkelijk zou onderzoeken zoals het hoort, zoals de Apostelen en de 1e gemeente deden men alles kan oplossen en bewijzen. Dat men Zielen volmaakt zou lichten, Gods rechtspreken, Profetie, Wonderen verrichten en Reflecteren(binden aan kwaad wanneer dat werkelijk gedaan hoort te worden)

dan zouden de kerken niet leeg zijn, nog opweg gaan naar een rechter of een dokter. dan zou men zien hoe men het beste zijn kind kan verwekken en omgaan met zijn/haar naaste!

Wacht even, als ik het goed begrijp meen je dat als je gemeenschap hebt zoals in de bijbel staat er geen ongewenste kinderloosheid is (gang naar de dokter)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Jelikaatje

Ik zou het graag anders willen dat je niet prikkelbaar zou zijn. De Liefde bedrijven is niet zo simpel als een vliegtuig vliegen. En wie mag dat zonder vliegbewijs? Wie wil dat? Wie wil meedragen in de veroorzaakte schade. Wie wil het zelf dragen?

het liefhebben niet: "zoals u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet" en dan heb ik het nog niet eens over welke invloed het heeft op een komend kind dan wel een toekomstig kind.

ja er zullen zijn die dan een bijbeltekst aanhalen van het blindgeboren kind en men verstaat het niet eens omdat ze het los van alles interpreteren.

ik wilde een denkaanstoot geven met volmaakt verwekken opdat men nadenkt en leert nadenken en hoe en waar men De Waarheid hoort te halen en hoe het hoort te zijn. Ik zeg niet dat u geen compromis kan maken, ik dat dat alles een consequentie heeft! Als enige volmaakt brengt geen schade, noch geeft pijn naar de ander(en), noch zichzelf!

daarbij, ik vraag ook geen geloof aan mij, ik vraag liefdevol gepast wantrouwend onderzoek!

als u "iets" wilt doen lijkt het me gepast als men overdenkt welke gevolgen het heeft.

@Joëlle,

Als men God wandelt zal men kinderen krijgen wanneer God zegt kinderen te krijgen.

Gaat heen en vermenigvuldigt u geldt niet als enige voor kinderen krijgen het geldt ook voor het verdubbelen van talenten. Dus elke handeling is liefhebben(gemeenschap hebben) in de Ogen van God en dat hoort men volmaakt te doen en niet in vruchten van Goed en kwaad ook al is het in nederigheid heiligbaar.

In de Hemel kan het zowieso niet meer: vruchten maken van Goed en kwaad. Dus hoe je het wendt of keert iedereen zal volmaakt moeten worden als deze de Hemel in gaat.

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Jelikaatje

Ik zou het graag anders willen dat je niet prikkelbaar zou zijn. De Liefde bedrijven is niet zo simpel als een vliegtuig vliegen. En wie mag dat zonder vliegbewijs? Wie wil dat? Wie wil meedragen in de veroorzaakte schade. Wie wil het zelf dragen?

het liefhebben niet: "zoals u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet" en dan heb ik het nog niet eens over welke invloed het heeft op een komend kind dan wel een toekomstig kind.

ja er zullen zijn die dan een bijbeltekst aanhalen van het blindgeboren kind en men verstaat het niet eens omdat ze het los van alles interpreteren.

ik wilde een denkaanstoot geven met volmaakt verwekken opdat men nadenkt en leert nadenken en hoe en waar men De Waarheid hoort te halen en hoe het hoort te zijn. Ik zeg niet dat u geen compromis kan maken, ik dat dat alles een consequentie heeft! Als enige volmaakt brengt geen schade, noch geeft pijn naar de ander(en), noch zichzelf!

daarbij, ik vraag ook geen geloof aan mij, ik vraag liefdevol gepast wantrouwend onderzoek!

als u "iets" wilt doen lijkt het me gepast als men overdenkt welke gevolgen het heeft.

Ik heet geen Jelikaatje... En kennelijk heb je mijn boodschap en iedere andere boodschap hier volkomen genegeerd. Ik heb nergens uitspraken gedaan over het al dan niet simpel zijn van liefde bedrijven en toch geef je me fijn een hele preek erover (even inhaken, seks hebben lijkt me toch makkelijker dan en vliegtuig besturen, maar ach). Als ik iets wantrouwend wil onderzoeken dan zijn het jouw posts wel.

Meerdere malen wordt verzocht om conreet antwoord. Hoe harder wij om concrete posts roepen, hoe zweveriger je lijkt te worden. En als je ook nog eindigt met de boodschap dat ik na moet denken over de consequenties van wat ik al dan wel of niet doe strijk je wel heel erg tegen de haren in. Zeg eens, oh Henk, wat was ik van plan dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er zijn veel mensen die zeggen dat seks voor lust niet hoort bij een Christen, en dat het eigenlijk alleen voor voortplanting hoort te dienen. Een mens zou zijn eigen \"belangen\" niet voor God moeten plaatsen. Verbeter me als ik dit fout heb, ;]

Eerlijk gezegd ken ik geen hedendaagse christen die er zo over denkt. In de geschiedenis schijnen er wel wat rond gelopen te hebben wellicht, misschien... Maar tegenwoordig niet meer. smile.gif

Quote:
Nu wil ik graag weten hoe jullie hier over denken. Is het echt erg om seks met iemand te houden als je veel van elkaar houd en je liefde op die manier wilt uiten? En dan bedoel ik natuurlijk seks met concoom of pil.

Sterker nog, ik ben zelfs voor om uitsluitend seks te hebben tussen mensen die van elkaar houden en een dergelijke liefde met elkaar delen. En zelf zie ik condooms als een goed middel om dan de liefde met elkaar te bedrijven zonder dat dat je gezin grootse proporties begint aan te nemen. knipoog_dicht.gif

Quote:
Ook vraag ik me soms af: Zijn alle fijne dingen die wij doen dan niet om \"onze eigen verlanges te behartigen\", Als je voor je eigen vermaak naar de film gaat, plaats je dan ook jouw eigen verlangen boven God?

Seks zie ik juist als iets wat je samen doet en met elkaar deelt en jezelf aan de ander geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dingo

ik heb er De weg naar de Raad der Engelen als uitleg bijgevoegd hoe je naar God kunt gaan.

Verder heb ik vasten en bidden aangegeven zoals de 1e Gemeente met de Apostelen deed.

Wilt u dat ik vertel hoe je volmaakt verwekt?

Dat wil ik wel maar dat is niet in twee woorden te vertellen want dan moet ik bij het begin beginnen en uitleggen hoe de scheppingsverhalen te verstaan zijn en wie De Mens en Natuur is. Dan moet ik het hele Messianisme verklaren.

Dan moet ik de tijd en de ruimte krijgen en dan kan ik uiteindelijk duidelijk maken hoe je volmaakt verwekt en welke gevolgen een onvolmaakte verwekking heeft.

Ik heb daar geen probleem mee. De vraag is wie wil zolang meelezen en zo diep gaan?

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Zo is het wel weer klaar.

Op de man/vrouw spelende posts verwijderd. Gelieve het nu weer te hebben over de vraag van de TS, namelijk mag je als christen seks hebben om andere redenen dan de voortplanting. Henk, nogmaals, let erop dat je posts begrijpelijk en on-topic zijn. Het is bovendien absoluut niet nodig om anderen te les te lezen, aannames over anderen te maken, of onvriendelijk op elkaar te reageren.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid