Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag, ik ben nieuw hier maar ik vraag me toch wel erg af wat jullie van dit onderwerp vinden.

Jan zijlstra, veel mensen kennen hem denk ik.

Ik zou vandaag naar een genezingsdienst van hem gaan.

Ik had het wel met mijn moeder besproken, maar zij staat er niet volledig achter. Ze gelooft in gebedsgenezing, maar vindt het maar moeilijk.

Ik zou dus gaan, maar mijn moeder heeft mij op het laatste moment gezegd dat ze het niet goed vond.

Nou en ik benieuwd wat jullie nou vinden van bijvoorbeeld een persoon als Jan zijlstra..

Ik zelf geloof in gebedsgenezing,

Hoe het zit met Jan zijstra, en de gave van hem dat weet ik niet, die dienst was voor mij ook meer om het te beleven. meemaken, ik geloof ik ben christelijk en het is voor mij absoluut geen bevestiging!!

naja in ieder geval,

ik ben benieuwd

Groetjes Renske

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Renske,

Ik ben heel positief over Jan Zijlstra, omdat hij doet wat in de Bijbel staat. (Zie voor de site van de gemeente: www.levensstroom.nl .)

1 Kor. 12

7 Maar aan een ieder wordt de openbaring van de Geest gegeven tot welzijn van allen. 8 Want aan de een wordt door de Geest gegeven met wijsheid te spreken, en aan de ander met kennis te spreken krachtens dezelfde Geest; 9 aan de een geloof door dezelfde Geest en aan de ander gaven van genezingen door die ene Geest; 10 aan de een werking van krachten, aan de ander profetie; aan de een het onderscheiden van geesten, en aan de ander allerlei tongen, en aan weer een ander vertolking van tongen.

Mar. 16

17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

Hand. 3

1 Petrus nu en Johannes gingen op naar de tempel tegen het uur des gebeds, dat is het negende. 2 En een man, die verlamd was van de schoot zijner moeder aan, zodat hij gedragen moest worden, zetten zij dagelijks bij de poort van de tempel, genaamd de Schone, om een aalmoes te vragen van de tempelgangers. 3 Toen deze zag, dat Petrus en Johannes de tempel zouden binnengaan, verzocht hij om een aalmoes. 4 En Petrus zag hem scherp aan, met Johannes, en zeide: Zie naar ons. 5 En hij hield zijn blik op hen gevestigd in de verwachting iets van hen te ontvangen. 6 Maar Petrus zeide: Zilver en goud bezit ik niet, maar wat ik heb geef ik u; in de naam van Jezus Christus, de Nazoreeër: Wandel! 7 En hij greep hem bij de rechterhand en richtte hem op, en terstond werden zijn voeten en enkels stevig, 8 en hij sprong op en stond en liep heen en weer en hij ging met hen de tempel binnen, lopende en springende en God lovende.

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar er worden ook heel veel mensen niet genezen. of voor even en later merken zij dat de ziekte weer terug is gekomen? ik geloof er daadwerkelijk in, er zijn wel dingen die ik ook moeilijk vind, waarvan ik dan weer wel mijn moeders punt begrijp. Maar dat ik er niet heen mag, omdat ze er niet volledig achterstaat vind ik moeilijk

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het komt wel eens voor dat het goed is als iemand vaker naar de genezingsdienst gaat om te vragen voor gebed en genezing en dat iemand blijvend geneest na meer keren gebed.

Ziekte komt oorspronkelijk van de duivel en de duivel vindt het niet leuk als Gods kinderen genezen en de duivel zal proberen mensen opnieuw ziek te maken.

Het is goed als mensen die genezen worden, ook leren hoe ze gezond kunnen blijven. Niet alleen genezing ontvangen is belangrijk, ook gezond blijven is belangrijk.

Bij een gewone dokter zie je dat genezen mensen weer ziek kunnen worden. Het is belangrijk de adviezen van de dokter op te volgen door misschien een tijdje pillen te blijven slikken, te bewegen en gezond te eten.

Zo is het ook bij iemand die bij een genezingsdienst bij Jan Zijlstra is geweest. Dan is het goed als die persoon ook leert gezond te blijven en gezond te leven.

Jezus gaf ook adviezen aan mensen die genezen waren, want Jezus wist dat mensen na hun genezing opnieuw ziek kon worden als ze Zijn adviezen niet goed zouden opvolgen.

Sommige mensen worden niet opgevoed met de kennis dat christenen in onze tijd nog wonderlijke genezingen kunnen doen. Sommige mensen zijn er minder positief over, omdat ze er minder van afweten. Wat iemand niet kent, zoekt een mens soms ook niet op. Pas als iemand zich er meer in gaat verdiepen, kan iemand er meer van willen weten. Het zou goed kunnen dat je moeder niet is opgevoed met het idee dat christenen tegenwoordig nog wonderlijke genezingen doen in Jezus' Naam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou vind ik wel, dat het wel een heel spektakel is. Maar ik had ook een stukje gelezen op internet er over van netwerk, en een stukje gelezen uit de krant.

Er zijn mensen die er niet blij mee zijn als Jan Zijlstra genezingen doet.

Ook in Jezus' tijd en in de tijd van de apostelen waren er mensen niet blij mee als ze genezingen deden.

Vaak zijn het ook mensen die er weinig van afweten, die negatieve dingen over Jan Zijlstra in de krant enzo schrijven.

In plaats van dat ze blij zijn dat mensen door God van verschrikkelijke ziekten genezen, worden ze dan kwaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid wil ik zeggen dat ik ontzettend blij ben als Jan Zijlstra of wie dan ook er aan meehelpt dat iemand geneest. Minder leuk wordt als iemand dingen claimt maar vervolgens bij navraag blijkt dat het niet klopt. Oplichting zouden ze zoiets ook wel kunnen noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou het oplichting kunnen noemen, als je er te weinig van afweet.

Zijlstra zegt alleen maar dat God de Heelmeester is (Ex. 15:26) en dat Hij Degene is Die geneest. Jan Zijlstra zegt dat hij niets met de genezing te maken heeft, maar dat hij alleen maar gehoorzaamt aan de Bijbelse opdracht om handen op zieken te leggen, wat hij dus opvolgt. Jan Zijlstra heeft er niets mee te maken als mensen niet (meteen) genezen. Ziekte komt van de duivel en niet van God of Zijlstra.

Zijlstra claimt dat God de Heelmeester van de mensheid is en dat elke genezing van God komt. Wat er vervolgens met mensen gebeurt, is niet de verantwoordelijkheid van Zijlstra, omdat Zijlstra mensen niet ziek maakt. Mensen zouden alleen aan Zijlstra kunnen vragen hoe ze opnieuw gezond kunnen worden en gezond kunnen blijven. Als mensen naar Zijlstra luisteren, zal hij hen dat ook vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er zijn ook mensen die hun ogen openhouden, maar toch onvoldoende (geestelijk) (in)zicht hebben en daardoor een verkeerde conclusie trekken.

Er zijn een heleboel mensen en dus een heleboel variabelen, dat klopt. We kunnen ze nu wel allemaal langslopen hoor. Dat houd ik wel een maandje of langer vol. Ik vraag me echter af of dat wel zo interessant is voor de andere deelnemers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij ons is een man in de gemeente geweest, die ook naar een dienst van Jan Zijlstra is geweest en deze man was er nogal slecht aan toe, hij is naar eigen zeggen volledig opgeknapt, zijn verhaal kun je hier lezen:

link

ik zou een beetje voorzichtig zijn met het veroordelen van iemand als Jan Zijlstra, hij geeft de eer ook aan God en zegt erbij dat hij het niet uit eigen kracht doet.

uiteraard is iedereen vrij om te denken wat hij/zij wilt, helaas schaadt men er soms anderen mee (reputatie)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik zou een beetje voorzichtig zijn met het veroordelen van iemand als Jan Zijlstra, hij geeft de eer ook aan God en zegt erbij dat hij het niet uit eigen kracht doet.

Dat wel. Wat ik alleen nooit zo goed begrijp. Stel nou dat God wil dat ik beter word. Dan word ik beter. Waarom zou ik daar dan Jan Zijlstra bij nodig hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat wel. Wat ik alleen nooit zo goed begrijp. Stel nou dat God wil dat ik beter word. Dan word ik beter. Waarom zou ik daar dan Jan Zijlstra bij nodig hebben?

Waarom zou Petrus dan (door God) mensen hebben genezen, waarom had Paulus dan die jongen weer tot leven gewekt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bij ons is een man in de gemeente geweest, die ook naar een dienst van Jan Zijlstra is geweest en deze man was er nogal slecht aan toe, hij is naar eigen zeggen volledig opgeknapt, zijn verhaal kun je hier lezen:

ik zou een beetje voorzichtig zijn met het veroordelen van iemand als Jan Zijlstra, hij geeft de eer ook aan God en zegt erbij dat hij het niet uit eigen kracht doet.

uiteraard is iedereen vrij om te denken wat hij/zij wilt, helaas schaadt men er soms anderen mee (reputatie)

Ik geloof dat vandaag de dag nog steeds dergelijke genezingen kunnen plaatsvinden. Ik geloof echter ook dat God geen half werk afleverd. Dat je ziek bent, genezen bent, en 2 dagen later weer ziek bent vind ik dan een beetje discutabel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid