Spring naar bijdragen

Het interview-topic


Aanbevolen berichten

That would be me. Ik zal proberen elke dag te antwoorden tot de vragen op zijn, maar raak niet teleurgesteld als ik (bv morgen) overdag niet antwoord, ik ben dan aan het werk...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 188
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Oh foei, door jullie off-topicposts had ik helemaal gemist dat het intussen de beurt aan Timon is!

-Als ik het goed heb ben je evangelisch, toch? Hoe ben je in die stroming terechtgekomen en, belangrijker nog, waarom blijf je er? knipoog_dicht.gif Herken je ook aspecten van de kritiek die regelmatig langskomt met betrekking tot evangelische kerken? Denk je dat andere christelijke kerken wat kunnen leren van het evangelicalisme? (Ok, sorry, dat zijn een hele hoop vragen die zich verstoppen als één vraag. puh2.gif)

-Binnenkort word je vader, dat lijkt me zo ontzettend bijzonder. Ik neem aan dat je er naar uitkijkt, maar vind je het ook eng? Hoe zie je jezelf in die vader-rol?

-Je bent erg jong getrouwd en nu word je ook weer erg jong vader. Hoe reageert je omgeving daarop, en hoe ga jij om met vervelende reacties?

-Je bent verschillende jaren moderator geweest (waarvoor dank smile.gif), wat vond je daaraan het leukste en wat het vervelendste? (Ja, die vraag vind ik altijd leuk om te stellen aan mensen die achter de schermen bezig zijn. widegrin.gif)

-Hoe ervaar jij roeping in je leven? Ervaar je je huwelijk en toekomstige vaderschap als een roeping? En je keuze om een opleiding tot predikant te volgen, zou je dat omschrijven als een echte roeping of meer gewoon het volgen van interesses?

-Ik herinner me dat je een paar jaar geleden een reis door India gemaakt hebt, ik kan het natuurlijk niet laten daarnaar te vragen. knipoog_dicht.gif Wat heb je ook weer precies gedaan daar? En welke impact maakte dat destijds op je? En hoe kijk je daar nu op terug, een paar jaar verder in je leven? Heeft die ervaring een diepere impact gemaakt die in je verdere leven doorgewerkt heeft, of niet echt? (Oh jee, meer vragen-in-vragen, sorry hoor.)

-Je bent al op credible actief zo lang ik me kan herinneren, heeft dat invloed gehad op je (geloofs)leven? Op welke manier?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Iria: Leuke vragen, ik zal mijn best doen om ze te beantwoorden knipoog_dicht.gif

-Als ik het goed heb ben je evangelisch, toch? Hoe ben je in die stroming terechtgekomen en, belangrijker nog, waarom blijf je er? knipoog_dicht.gif Herken je ook aspecten van de kritiek die regelmatig langskomt met betrekking tot evangelische kerken? Denk je dat andere christelijke kerken wat kunnen leren van het evangelicalisme? (Ok, sorry, dat zijn een hele hoop vragen die zich verstoppen als één vraag. puh2.gif)

Ik ben in de evangelische stroming terechtgekomen doordat mijn ouders naar een evangelische gemeente gingen en ik daarin in feite ben opgegroeid. In eerste instantie bleef ik er in mijn tienerjaren vanwege de passie, het enthousiasme, de vlottere muziek en mijn vrienden in de jeugdgroep. Inmiddels kan ik er iets meer van een afstandje naar kijken en herken ik veel van de kritiek die er op de evangelische wereld is. Ik heb ook regelmatig dingen horen roepen die niet de toets van goede (niet eens persé heel grondige) Bijbeluitleg zouden kunnen doorstaan. Oppervlakkigheid, eenzijdige emotiegerichtheid, ongeestelijke zweverigheid, een traditie van schoppen tegen tradities en soms een erg exclusivistisch kerkbegrip (de traditionele kerken tellen niet echt mee, want daar werkt de Heilige Geest niet) zijn dingen in de evangelische wereld waar terecht kritiek op is.

Sterke punten van de evangelische beweging zijn dan weer imo dat er relatief veel zicht is op de liefdevolle kant van God, er soms veel passie en enthousiasme te vinden is en (maar dat is slechts mijn ervaring) onderlinge relaties een wat grotere rol lijken te spelen dan in traditionelere kerken.

Zelf ben ik nu betrokken bij de Kerk van de Nazarener Amersfoort. Ik ben daar positief verrast door de ruimte en aandacht voor theologische diepgang in combinatie met een evangelische geloofsbeleving, en dat maakt ook dat ik nog een evangelical blijf smile.gif

Oh en die vragen in vragen zijn niet zo erg, je krijgt alleen zo'n ontzettend lang antwoord daarvan knipoog_dicht.gif

-Binnenkort word je vader, dat lijkt me zo ontzettend bijzonder. Ik neem aan dat je er naar uitkijkt, maar vind je het ook eng? Hoe zie je jezelf in die vader-rol?

Het is iets heel moois waar ik naar uitkijk, maar ook zeker wel spannend inderdaad. Sowieso om de praktische veranderingen die het met zich mee brengt voor wonen, studie, werk etc. En ik hoop dat ik ons kindje mag voorleven in het geloof, het veel liefde mag geven en leren en in de opvoeding echt zal laten doorklinken dat hij/zij mag zijn wie hij/zij is.

Het is in ieder geval een ontwikkeling die me helpt te groeien in het nemen van mijn verantwoordelijkheid als man en vader, al was het alleen al omdat dat gewoon nodig is nu.

-Je bent erg jong getrouwd en nu word je ook weer erg jong vader. Hoe reageert je omgeving daarop, en hoe ga jij om met vervelende reacties?

In principe positief, sommige mensen zijn wel verbaasd of zouden het zelf toch anders doen, maar over het algemeen vinden mensen het toch wel erg leuk voor ons

-Je bent verschillende jaren moderator geweest (waarvoor dank smile.gif), wat vond je daaraan het leukste en wat het vervelendste? (Ja, die vraag vind ik altijd leuk om te stellen aan mensen die achter de schermen bezig zijn. widegrin.gif)

Een aantal dingen zijn erg leuk. Soms kan modereren erg leuk zijn als je het idee hebt dat je een situatie goed aan pakt. Maar ook zeker het contact met andere crewleden, het overleg achter de schermen en het idee dat je toch iets voor Credible hoopt te kunnen betekenen ervoer ik als positief.

Het vervelendste is het als medecrewleden ongefundeerde kritiek voor hun kiezen krijgen en dat terwijl ze zo hun best doen en het naar mijn idee ook goed doen, er altijd wel mensen zijn die in de rij staan om te klagen of zelfs af te zeiken. Ikzelf ben nauwelijks daarmee belaagd, maar als het om broeders en zusters uit de crew gaat is het niet minder erg wmb.

-Hoe ervaar jij roeping in je leven? Ervaar je je huwelijk en toekomstige vaderschap als een roeping? En je keuze om een opleiding tot predikant te volgen, zou je dat omschrijven als een echte roeping of meer gewoon het volgen van interesses?

Ik denk sowieso dat iedere christen geroepen is door God om voor en met Hem te leven, om anderen Zijn liefde door woord en daad bekend te maken etc. Maar meer persoonlijk ervaar ik ook een roeping die samenhangt met 1 Tim 4:12 "Sta niemand toe dat hij vanwege je jeugdige leeftijd op je neerkijkt, maar wees voor de gelovigen een voorbeeld in wat je zegt, in je levenswijze, in liefde, geloof en zuiverheid." Die tekst kreeg ik mee als jonge tiener toen ik me op 13-jarige leeftijd liet dopen en was natuurlijk al heel raak omdat het een uitdagende tekst is die is gericht op iemand die nog jong was. Maar omdat ik zelf ook voluit Timotheus (Jonathan) heet en op 4 december (4-12) geboren ben, is die tekst me helemaal altijd bijgebleven. Na de middelbare school kreeg ik steeds meer interesse in God en mensen en las ik het vers erna, waarin staat: "13 In afwachting van mijn komst moet je je toeleggen op het voorlezen uit de Schrift, op de prediking en het onderricht."

Onder het motto van contextueel lezen en omdat het paste bij mijn interesses, ervoer ik daarin een roeping om het Woord te verkondigen. Daarmee kwam ik al gauw uit bij predikant, maar na 2 stages die ik niet volledig heb kunnen afronden ben ik me aan het bezinnen of ik dat inderdaad wel moet worden. Ik ben niet het schaap met 5 poten en als ik al voorganger zou zijn, ben ik iig niet de grote visionair, maar eerder prediker en pastor. Dat zijn ook de aspecten waar ik me meer geroepen toe voel en waar ik meer affiniteit mee heb. Voorlopig heb ik dus even mijn stage en studie op een heel laag pitje gezet om te werken. Ik wil daarnaast wel blijven oefenen met preken omdat het supertof is om dat te mogen doen en zal later wel weer in deeltijd verder gaan met school en stage. Maar hoe dat precies gaat lopen weet ik niet, ik vertrouw er wel op dat God me daarin zal leiden.

Maar even terugkomend op de vraag of ik mijn vaderschap of huwelijk als roeping zie: ja dat zie ik wel degelijk zo. Ik geloof dat mijn roeping om een voorbeeld te zijn voor andere gelovigen namelijk op geen enkele manier los te koppelen is van mijn relatie met Lydia of de manier waarop ik met onze kleine om zal gaan. Als man ben ik geroepen om Lydia lief te hebben met de liefde waarmee Christus de gemeente heeft liefgehad. Dat is een standaard waar ik niet aan kan tippen, maar ik wil daar wel in blijven groeien, want dat is waar ik toe geroepen ben. En als vader ben ik geroepen om mijn kind(eren) op te voeden tot volwassenheid en ze het geloof voor te leven. Dat is heel spannend, want je gezin ziet ook zeker je slechtste kanten. Maar dat is dus waartoe ik me geroepen voel, niets minder dan dat.

-Ik herinner me dat je een paar jaar geleden een reis door India gemaakt hebt, ik kan het natuurlijk niet laten daarnaar te vragen. knipoog_dicht.gif Wat heb je ook weer precies gedaan daar? En welke impact maakte dat destijds op je? En hoe kijk je daar nu op terug, een paar jaar verder in je leven? Heeft die ervaring een diepere impact gemaakt die in je verdere leven doorgewerkt heeft, of niet echt? (Oh jee, meer vragen-in-vragen, sorry hoor.)

Ik ben indertijd meegeweest met Trin naar India op een grote campagne. We hadden "outreaches" naar de sloppenwijken in dorpen in de omgeving en er was een evangelisatiecampagne van (ik meen) 4 avonden waarin het de bedoeling was het evangelie te vertellen aan mensen in de buurt.

In die tijd was ik eigenlijk al juist minder betrokken bij Trin en dat was wel iets geks. Soms hoorde ik dingen waar ik dan wat sceptisch tegenover stond (tijdens zo'n preek hoorde ik een schoolvoorbeeld van slechte exegese enzo), maar tegelijkertijd hoopte ik wel heel erg dat God door het gebeuren heen zou werken. Bij gebedssessies bad ik dan wellicht met een heel andere insteek (niet om meer "vuur" oid, maar eerder dat ze Jezus echt mogen leren kennen als de enige die redt) en voelde ik me in die zin een beetje een vreemde eend in de bijt, maar tegelijkertijd voelde ik me toch wel verbonden met die groep. Ik heb daar iig gezien hoe weinig sommige mensen hebben, maar uiteindelijk kan ik niet nu nog een heel grote impact op mijn leven aanwijzen.

-Je bent al op credible actief zo lang ik me kan herinneren, heeft dat invloed gehad op je (geloofs)leven? Op welke manier?

Ik ben bij Credible betrokken geraakt in een tijd dat ik zelf heel erg bezig was met interkerkelijke eenheid en oecumene. Daar was dit forum natuurlijk een heel mooie leerschool voor. Wat oecumene wel inhoudt en wat de grenzen er van zijn. En als mod moet je natuurlijk extra je woorden wegen en ik denk dat dat iets goeds is. Dat ik iets anders ben gaan aankijken tegen bepaalde dingen in mijn eigen stroming is toch iets meer van buitenaf gekomen, maar daarbij heeft het forum toch wel zo hier en daar als katalysator gewerkt.

@Gewoon Paultje

In hoeverre is TRIN verandert sinds de tijd dat ik er voor het laatst geweest? Ga je er uberhaupt nog weleens naartoe?

Eerst maar je laatste vraag: ik ben al een hele tijd niet meer bij Trin geweest. De laatste keer was volgens mij in mei 2008 en dat was dan weer de eerste keer sinds een jaar ongeveer. In hoeverre Trin dus is veranderd, kan ik niet echt zeggen, ik heb het niet zo meegekregen van dichtbij knipoog_dicht.gif

Excuses voor de lange antwoorden, ik hoop dat ik niet iedereen ineens afschrik...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een diepe vragen allemaal, ik gooi er maar een paar oppervlakkige bij widegrin.gif

- Game je weleens en zo ja, wat is je lievelingsconsole en game?

- Favoriete vakantieland en waarom?

- Heb je huisdieren?

- Hebben jullie al een namenlijstje bedacht voor de kleine? Zou je er een paar met ons willen delen?

- Heb je weleens meegedaan aan de Nieuwjaarsduik?

- Wat is je lievelingssport?

- McDonald's of Burger King?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Esther

- Game je weleens en zo ja, wat is je lievelingsconsole en game?

Ik game wel eens, voornamelijk op de computer/laptop. Een spelcomputer hebben we zelf niet, maar van spelen bij anderen vind ik de Wii wel erg leuk. Voor de computer speel ik vooral rts-games, maar soms ook wel een shooter ofzo. Ik heb een demootje van Company of Heroes en overweeg nog wel om dat spel te kopen, omdat het vrij realistisch is en toch ook goed speelbaar. Met mijn pc kan ik ook niet al te heftige games aan en zo nu en dan speel ik weer eens een beetje de oude games van jaren terug voor de nostalgie knipoog_dicht.gif

- Favoriete vakantieland en waarom?

Niet één in het bijzonder, maar ben bijvoorbeeld afgelopen jaar met veel plezier in Tsjechië geweest waar ik nog wel een restaurantje kan aanbevelen knipoog_dicht.gif

- Heb je huisdieren?

2 Cavia's en 2 vissen.

- Hebben jullie al een namenlijstje bedacht voor de kleine? Zou je er een paar met ons willen delen?

Jongensnamen vinden we nog wel erg lastig, meisjesnamen lukken wat beter, maar de naam die het wordt horen jullie tzt wel smile.gif

Heb je weleens meegedaan aan de Nieuwjaarsduik?

Nope

- Wat is je lievelingssport?

Heb vroeger gevoetbald en vind dat nog wel leuk om naar te kijken zo nu en dan, maar volg het niet heel erg.

- McDonald's of Burger King?

Burger King natuurlijk knipoog_dicht.gif de Mac heeft geen echte burgers knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Blegh die van de Burger King zijn super taai!

En: Er gaat niks boven een BigMac!
widegrin.gif

Werd jou wat gevraagd? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ xxlisetxx

Je schreef dat je in de evangelische gemeente bent opgegroeid dus je bent opgevoed met het geloof, heb je ook een moment gehad waarop je echt zelf de keuze hebt gemaakt om met God verder te gaan? Of was het allemaal gewoon heel vanzelfsprekend voor je?

Tsja eigenlijk iets ertussenin. Ik ben opgegroeid met het geloof en heb altijd geloofd dat God bestond en dat Hij het dan ook waard was om voor te leven. Maar uiteindelijk zijn er wel keuzemomenten aan te wijzen. Op mijn 13e heb ik me laten dopen, omdat ik toen al wist dat ik sowieso niet zonder God kon leven. Maar later heb ik ook nog regelmatig moeten kiezen om bepaalde dingen te laten omdat die niet pasten bij het leven als christen. En andersom net zo goed natuurlijk, dingen wel doen die er juist van getuigen dat je christen bent. Soms een wat grotere ommekeer als dat nodig was, maar verder ook een dagelijks proces van heiliging...

Link naar bericht
Deel via andere websites

-Wat is je favoriete drankje?

-Hoe zag jij je leven voor je toen je klein was =/= hoe had je toen gedacht dat het nu zou zijn? Dromen? Verwachtingen?

-Als je een studie mocht doen, puur omdat het je zo verschrikkelijk interesseert, ongeacht of je er een baan in kunt krijgen of niet, wat zou je dan kiezen?

-Wat voor trouwschoenen had je?

-Scheer je je iedere dag?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@WonderfulStar

-Wat is je favoriete drankje?

Ligt aan de omstandigheden en het tijdstip, maar ik mag graag een lekker (speciaal)biertje drinken. Rochefort 10, Bernardus 12 of iets eenvoudiger, een Hertog Jan Grand Prestige zijn echt bieren om rustig van te genieten. Goed gewoon bier zoals Gulpener en HJ gaan er ook natuurlijk in. Ik mag ook graag van bowl (als in: vruchtjes met sap) genieten, hou op zijn tijd ook van sommige sterkere dranken en kan in de winter ook warme chocolademelk erg waarderen. En als mensen me vragen wat ik wil drinken reageer ik meestal met "een sapje" knipoog_dicht.gif

-Hoe zag jij je leven voor je toen je klein was =/= hoe had je toen gedacht dat het nu zou zijn? Dromen? Verwachtingen?

Ligt er een beetje aan welke leeftijd. Als kind op de basisschool had ik een jeugdvriendinnetje en dacht ik altijd dat ik later met haar zou trouwen. En dan wel jong, met een jaar of 17 (met toestemming van de koningin, want dat leek me tof), zodat we met onze 18e een eerste kind konden hebben. Vond die leeftijd altijd heel mooi knipoog_dicht.gif Ik fantaseerde er ook wel over om een eigen voetbalclubje op te richten met vrienden en daarmee deel uit te maken van de wereldtop. Het clubje is er nog wel even geweest, de wereldtop was wat verder uit de buurt...

-Als je een studie mocht doen, puur omdat het je zo verschrikkelijk interesseert, ongeacht of je er een baan in kunt krijgen of niet, wat zou je dan kiezen?

Dan zou ik waarschijnlijk alsnog uitkomen bij de studie die ik nu doe, maar voor het moment even onderbroken heb, Godsdienst-Pastoraal Werk. Ik heb daarmee geen uitzicht op een dik betaalde baan en een groot huis, maar ik voel me er wel toe geroepen en vind het razend interessant.

-Wat voor trouwschoenen had je?

Ecco schoenen van 90 euro. Met afstand de duurste schoenen ooit voor mij, maar met het idee dat ik ze nog vaker aan kan bij speciale gelegenheden.

-Scheer je je iedere dag?

Nee, daar gun ik me de tijd niet voor. Omdat ik een deel van mijn baard laat staan en mijn baardgroei niet extreem snel gaat, valt het ook iets minder op dat ik het verder maar ongeveer één keer per week doe. Liefst gecombineerd met het bijtrimmen van wat ik wel laat staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok, bedankt voor je antwoorden Timon. smile.gif

Aangezien MC momenteel niet meer actief is, is het de beurt aan gewoon Paultje.

Ik heb gelijk al een paar vragen.

-Wat vind je zo leuk aan vrachtwagens? En wanneer/hoe is die passie eigenlijk ontstaan?

-Wat vind je verder nog leuk en interessant?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Paultje:

- Misschien overbodige vraag, maar is er ooit iets anders geweest waarvan je dacht dat je er wel je beroep van wilde maken?

- Wat vindt het het leukste social network? (Hyves, Facebook, Twitter, MySpace etc.)

- Ben je er ook 'zo eentje' die zn vrachtwagen lekker oppimpt? Lampen enzo erop (Mn broer wel namelijk puh2.gif)

- Noem een pluspunt van Credible.nl

- Mooiste bijbeltekst?

- Waarom?

- Oranje of Groen?

- Favoriete band?

Link naar bericht
Deel via andere websites

PAAAAAAAAUUUUULLL!!! (Hoi smile.gif)

-Welk merk / type vrachtwagen is je favoriet?

-Hoe ben je bij je werk terecht gekomen?

-(vervolg op de vorige vraag) Wat kun / ga je binnen het bedrijf doen waar je werkt als je je groot rijbewijs hebt gehaald?

-Wou je al vrachtwagenchauffeur worden toen je klein was?

-Zo nee, wat wou je dan?

-Zo ja,wat leek je de ideale baan op de vrachtwagen?

-Wat lijkt je nu de ideale baan? (evt op de vrachtwagen?)

Misschien is deze te privé, je hoeft niet perse te antwoorden:

-Wat waren je redenen (als in: dingen waar je zo enorm tegen aan liep en je leven zo belemmer(d)en) dat je besloot 'hulp' te zoeken?

Veel vrachtwagenvragen! (Ik heb net met Bart een gesprek over 'het-chauffeur-zijn' gehad en Dakar staat aan (inclusief vrachtwagens) dus ik ben redelijk in de vrachtwagenmood.

smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

- Zou het je leuk lijken om eens voor een deel van het jaar in Canada als vrachtwagen chauffeur over die ijswegen te rijden? Of in Australië zo'n vrachtwagentrein te besturen? Of iets dergelijks bijzonders in een ander land?

- Wat vind je de mooiste stad/het mooiste dorp van Nederland?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iriacynthe:

-Wat vind je zo leuk aan vrachtwagens? En wanneer/hoe is die passie eigenlijk ontstaan?

Wat vind ik zo leuk aan vrachtwagens… De uitstraling die ze hebben, het geluid, het trekt me aan. Tis onbewust bijna het enige waar ik mee bezig ben(denk aan veel met speelgoedauto’s en lego spelen als kind zijnde, das het enige waar ik mee wilde spelen toen). De passie kwam aan het licht rond het middelbare examenjaar, maar ik heb het toch nog voor me weten te houden omdat ik me ervoor schaamde. Nu ben ik alleen maar blij dat dat niet meer het geval ispuh2.gif

-Wat vind je verder nog leuk en interessant?

Op het moment vooral Hooglied. Verder doe ik bij wijze van spreke van alles wat. Ik lees af en toe, vertaal Engelstalige liedjes die ik voor mezelf gedownloaded heb, ik zing nog weleens wat, besteed veel vrije tijd achter mijn laptop(ben vrij actief op enkele fora naast Credible), en ga zo maar door.

MisterL:

- Misschien overbodige vraag, maar is er ooit iets anders geweest waarvan je dacht dat je er wel je beroep van wilde maken?

Geen overbodige vraag, want voordat ik aan de chauffeursopleiding begon, heb ik 2x eerste jaar SPW3 gedaan. Toch blij dat ik daarmee gestopt ben, het liep niet bepaald op rolletjes…

- Wat vindt het het leukste social network? (Hyves, Facebook, Twitter, MySpace etc.)

Ik ga dan toch naar Hyves. Daar kan ik naast contacten onderhouden ook foto’s uploaden en doorposten naar www.transportfotos.nl.

- Ben je er ook 'zo eentje' die zn vrachtwagen lekker oppimpt? Lampen enzo erop (Mn broer wel namelijk )

Ik zou het graag doen, maar goed inkomen staat voorop. Als die zich er niet toe leent jammer dan, maar als er geen beperkingen zijn ga ik daar wel mijn best voor doen ja. Brulpijp, lampen, luchthoornS(meer als 2 graag), een beetje special paint, een leuke naam verzinnen, ik kan me lol wel op. Interieur weet ik niet of ik daar aandacht aan ga besteden, is natuurlijk wel leuk. Jou broer ook? Foto van zijn oto!

- Noem een pluspunt van Credible.nl

De ontspannenheid in de topics waar ik actief ben.

- Mooiste bijbeltekst?

Verblijdt u in de Heer ten allen tijde, wederom zeg ik u: Verblijdt u! Ik weet alleen niet meer waar die staat in het NT.

- Waarom?

Omdat ik daar zo blij van wordpuh2.gif

- Oranje of Groen?

Groen! Brullen met die spullen!

- Favoriete band?

Op het moment Kutless, om hun laatste worshipalbum.

Wonderfulstar(goeiemorgen deze regenachtige maandagmorgen!):

-Welk merk / type vrachtwagen is je favoriet?

Scania Streamline V8. Neus hoeft nog nieteens perse. A la ditte:

1040063282_6_T44U.jpeg

Foto heb ik overigens zelf gemaakt, vorig jaar op truckfesifal Nog Harder in Lopik.

-Hoe ben je bij je werk terecht gekomen?

Via Tempoteam. Ik begon daar op de zaterdag, en toen ik met de opleiding begon kon ik er doordeweeks ook terecht.

-(vervolg op de vorige vraag) Wat kun / ga je binnen het bedrijf doen waar je werkt als je je groot rijbewijs hebt gehaald?

Dan kan ik de vuilniswagens besturen. Voor de containerauto’s heb ik CE nodig, ADR voor de chemieauto heb ik nog niet, en ik weet niet hoe de auto’s van Rioolservice werken.

-Wou je al vrachtwagenchauffeur worden toen je klein was?

Nee, toen dacht ik daar bijna niet aan. Ik heb weleens in een vrachtwagen gezeten van de vader van een klasgenoot, en dat vond ik best leuk.

-Zo nee, wat wou je dan?

Daar dacht ik toen nooit over na…

-Zo ja,wat leek je de ideale baan op de vrachtwagen?

Niet van toepassing.

-Wat lijkt je nu de ideale baan? (evt op de vrachtwagen?)

Ik zou op het moment graag op Zweden willen rijden. Aan de andere kant, vuilniswagen rijden of containers rijden lijken me ook mooi.

Misschien is deze te privé, je hoeft niet perse te antwoorden:

-Wat waren je redenen (als in: dingen waar je zo enorm tegen aan liep en je leven zo belemmer(d)en) dat je besloot 'hulp' te zoeken?

Uiteindelijk toch de gedachten tot suicide, en het feit dat ik sociale situaties nog weleens schuw. Verder, als ik terugkijk op mezelf en vergelijk met mijn omgeving, ik liep ongeveer 2 jaar achter op mijn leeftijdsgenoten. Was altijd een beetje apart gevonden zegmaar. Ja, dan ga je toch vermoedens kweken…

Eruption:

Denk je niet dat chaffeuren vreselijk begint te vervelen na een x aantal jaar?

Dat kan eraan komen, maar dan verwacht ik ook dat ik tegen die tijd iets anders heb om me op te richten. Zolang dat niet komt, blijf ik chauffeuren.

Olorin:

- Zou het je leuk lijken om eens voor een deel van het jaar in Canada als vrachtwagen chauffeur over die ijswegen te rijden? Of in Australië zo'n vrachtwagentrein te besturen? Of iets dergelijks bijzonders in een ander land?

Dan ga ik het liefst naar Australie. Die roadtrains zijn daar wat langer, en dat is een van de weinige continenten die het fenomeen Truck- en tractorpulling kennenpuh2.gif

- Wat vind je de mooiste stad/het mooiste dorp van Nederland?

Die heb ik eigenlijk niet…

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid