Spring naar bijdragen

Keukenprins(ess)entopic [3]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 996
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mijn moeder vult de paprika's altijd met een rijst-groente mengsel. Groenten die daardoor gaan zijn dan bijvoorbeeld paprika, ui, champignons de zooi kruidt ze met knoflook, paprikapoeder en zout en peper. En daar vallen vast wel verschillende variaties op te verzinnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is trouwens niet echt de tijd voor paprika's; ze zijn nu ook best prijzig (en milieubelastend). Je kunt sommige lokale wintergroente heel lekker vullen, zoals raapjes, op Italiaanse wijze. Alleen ik weet nog dat ik destijds heel erg heb moeten zoeken naar raapjes. Op de markt waren ze nog wel verkrijgbaar, maar in de supermarkt werd ik raar aangekeken toen ik er om vroeg.

Ik maak straks Normandische savooiekoolquiche, ook lekker ouderwets. Dat is gewoon quiche gevuld met geblancheerde savooiekool, eimengsel, nootmuskaat, peper, zout en kaas, en dat is erg lekker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ook lekker is (ga ik vanavond voor mij en mn moeder maken: fruitige kip salade. Dat is ijsbergsla met gerookte kip (gewoon in ah in bakje te koop, niet moeilijk doen smile.gif ) , met groene appel (granny smith) er niet al te groot gesneden in en creme fraiche (gewoon door alles heen roeren.

alles snijden en door elkaar doen.

erg simpel maar erg lekker!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak weleens zuurkoolschotel, die ooit uit restjes ontstaan is. Ik doe dan gesnipperde ui, stukjes appel, zuurkool, peper, zout, kaneel en kaas in een ingevette ovenschaal, en daar bovenop röstirondjes, uit de vriezer. Ik weet niet waarom maar die röstirondjes doen het hem altijd. De zuurkool "kook" ik even voor in de magnetron (bordje er op leggen anders droogt het uit).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de voorbije weken ivm feestelijkheden en bezoekjes aan (schoon)familie idioot veel gegeten, maar weinig gekookt, en op de dagen waarop ik gewoon alleen thuis was had ik niet de fut voor veel meer dan pizza. Maar nu ben ik thuis en heb ik vakantie en voel ik me minder bagger dan de voorbije weken dus word ik opnieuw vriendjes met mijn keuken. Ik begin wel lekker simpel hoor. Vandaag penne (die bij de AH inderdaad in volkorenvariant te vinden is, bedankt Dagmar en HW) met groene pesto, olijven, kerstomaatjes en feta. Morgen worden de overgebleven kerstomaatjes samen met ui, paprika en nog wat olijven even gebakken waarna ze, in combinatie met de rest van de feta, pitabroodjes mogen vullen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat het 'drie keer is scheepsrecht' ook geld voor mijn pompoen-experimenten. Afgelopen twee keren vond ik het niet te eten (gekookt, te zacht, icm kokosmelk en kip werd dat een oranje prut, en pompoensoep die volgens mij prima ging totdat de creme fraîche ging schiften..). Vandaag poging drie.

Hoe maak ik pompoen klaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid