Spring naar bijdragen

Haar/beauty tips&tricks


Aanbevolen berichten

Eigenlijk wilde ik al een poosje zo'n topic openen en volgens mij is er geen oud topic om omhoog te schoppen. Alles over haar (knippen, verven, mouse, structuur, verzin het maar) en andere tips wat betreft make-up en andere aanverwante artikelen. Maak jij je eigen gezichts/haar maskers thuis, weet jij truckjes waardoor nagellak niet zo snel afbladdert, etc.

Een vreselijk vrouwentopic dus widegrin.gif

Hopelijk staat deze in het goeie subforum, twijfelde of hij hier hoorde of in koffiebar. Mocht hij verkeerd staan weten de mods wat te doen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 97
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wat mij betreft kan hij prima in dit subforum. smile.gif

Zacht en fluffy weet ik niet echt, maar om droog/beschadigd haar te hydrateren op een manier die goed voor de hoofdhuid is, gaat er qua home-made spul niks boven olijfolie. Het ruikt raar, maar het helpt wel heeeeel goed, gewoon inmasseren in je haar, een paar uur onder een handdoek ofzo laten, en daarna je haar heeeeeeeeeel goed wassen en verder gewoon conditionen en stylen zoals je anders doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je haar moet ook wel een beetje wennen aan het minder wassen hoor. Ik was het mijne gemiddeld twee, soms drie keer per week (waarbij ik het de laatste dag voor ik weer ga wassen wel in een staartje doe omdat het model er tegen die tijd best wel uit is), als ik het veel vaker dan dat ga wassen wordt het gelijk zo droog. Ok, en ik ben ook gewoon lui, dat ook, en ik vind het vervelend om lang met nat haar rond te lopen dus vermijd ik dat in dit seizoen liefst zo veel mogelijk. knipoog_dicht.gif Sinds ik een pony heb, heb ik me wel een bus droogshampoo aangeschaft zodat ik lekker snel en makkelijk tussen twee wasbeurten in mijn pony kan "wassen" zonder met mijn kop onder de kraan te moeten, want die is na twee dagen wel echt vettig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoezo kan je je gehoorapparaten eigenlijk niet indoen zonder te fohnen? Wel lastig. Dan zou ik als ik jou was toch proberen het iets minder vaak te wassen, want naast dat het wassen al niet zo goed is, is vaak fohnen al helemaal dodelijk voor je haar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoezo kan je je gehoorapparaten eigenlijk niet indoen zonder te fohnen? Wel lastig. Dan zou ik als ik jou was toch proberen het iets minder vaak te wassen, want naast dat het wassen al niet zo goed is, is vaak fohnen al helemaal dodelijk voor je haar.

Gehoorapparaten=elektrisch en elektrisch spul + water is slechte combinatie, en kan zelfs gevaarlijk zijnknipoog_dicht.gif

@Jalikaatje: is het geen idee om je haar eerst in een handdoek te doen een halfuurtje, en dan grondig met een droge handdoek nog nadrogen. Dan drupt je haar niet meer, ook al is het niet helemaal droog maar ik denk wel veiliger met je gehoorapparaten. Eventueel kan je je haar ook nog met een paar clipjes naar achteren steken tot het wel droog genoeg is. Ik weet niet of het praktisch is ofzo, maar als je dat één keer in de week kan doen zo denk ik dat het heel erg helpt om je haar een beetje levend te houden..

En wat voor conditioner gebruiken jullie om ervoor te zorgen dat je normale/vettige haar nu in de winter niet ineens droog en statisch is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik altijd dezelfde conditioner, namelijk voor gekleurd haar. Werkt prima, maar echt antistatisch is het niet.

Natuurlijk drogen is idd beter, als ik echt in een haast ben maak ik er een soort rommelknot van zodat het natte haar naar achteren is. Die clipjes zijn slim, maar zelfs een dampige omgeving is al slecht voor m'n gehoorapparaten, daar gaan ze gewoon vreselijk snel kapot van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mja punt is, ik moet mijn haar wel fohnen anders kan ik mijn gehoorapparaten niet in doen
not_happy.gif
Dus dat zal wel meehelpen aan droog haar enzo.

Fohnen is niet het allerbeste wat je kunt doen voor je haar, maar super schadelijk hoeft het echt niet meer te zijn. Mits je de juiste fohn producten gebruikt. Zorg ervoor dat je altijd een goede "beschermer" in je haren doet voordat je begint met fohnen. Je kunt het beste aan je kapper vragen welke goed voor jouw haar is. Zorg daarnaast dat je de fohn niet te dicht bij je haren houdt, maar dat je altijd een afstand van min 15 cm houdt.

Ik fohn mijn haar bijna elke dag, maar mijn haar is absoluut niet droog. Ligt puur aan je shampoo&conditioner en wat je in je haren doet voordat je gaat fohnen. Het enige nadeel is dat je punten sneller splijten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik gebruik altijd dezelfde conditioner, namelijk voor gekleurd haar. Werkt prima, maar echt antistatisch is het niet.

Natuurlijk drogen is idd beter, als ik echt in een haast ben maak ik er een soort rommelknot van zodat het natte haar naar achteren is. Die clipjes zijn slim, maar zelfs een dampige omgeving is al slecht voor m'n gehoorapparaten, daar gaan ze gewoon vreselijk snel kapot van.

Is 's avonds douchen geen optie? Dan kun je gewoon met nat haar gaan slapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sinds ik een pony heb, heb ik me wel een bus droogshampoo aangeschaft zodat ik lekker snel en makkelijk tussen twee wasbeurten in mijn pony kan "wassen" zonder met mijn kop onder de kraan te moeten, want die is na twee dagen wel echt vettig.

Droogshampoo? Nog nooit van gehoord, wat is het precies? Het klinkt wel ideaal namelijk, mijn pony is ook supersnel vettig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is een spuitbus waarmee je een soort poeder op je haar spuit dat je er dan met je handen even door verspreidt en dan vervolgens uitkamt en tah-dah, weg vettigheid. Er echt standaard je haar mee gaan wassen lijkt me niet tof, maar het is heel handig voor kleine beetjes die sneller vettig worden dan de rest van je kapsel (en een life-saver op festivals!) Je moet er wel even naar zoeken hoor, de gewone supermarkt heeft het meestal niet, maar bij de drogist verkopen ze het wel (meestal ergens onderaan weggepropt zodat je het zelf nooit kan vinden. knipoog_dicht.gif)

Oh, en als je het gaat gebruiken, pas dan op en spuit niet te veel ineens, liever te weinig spuiten en er dan achterkomen dat je nog wat moet bijspuiten dan dat je vol poeder hangt. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb ooit de tip gekregen om gewoon je hoofd naar beneden te laten hangen en dan je haar recht knippen. Als je dan weer overeind komt heb je laagjes.

Maar ik heb 't nog niet durven uitproberen.
widegrin.gif

Ik heb het ook gehoord ja, maar nooit gedurft. Al zou het inderdaad moeten kloppen als je erover nadenkt. Maar dan nog, het lijkt me vrij lastig om te bepalen wat 'recht' is als je met je hoofd op zijn kop hangtpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is een spuitbus waarmee je een soort poeder op je haar spuit dat je er dan met je handen even door verspreidt en dan vervolgens uitkamt en tah-dah, weg vettigheid. Er echt standaard je haar mee gaan wassen lijkt me niet tof, maar het is heel handig voor kleine beetjes die sneller vettig worden dan de rest van je kapsel (en een life-saver op festivals!) Je moet er wel even naar zoeken hoor, de gewone supermarkt heeft het meestal niet, maar bij de drogist verkopen ze het wel (meestal ergens onderaan weggepropt zodat je het zelf nooit kan vinden.
knipoog_dicht.gif
)

Oh, en als je het gaat gebruiken, pas dan op en spuit niet te veel ineens, liever te weinig spuiten en er dan achterkomen dat je nog wat moet bijspuiten dan dat je vol poeder hangt.
puh2.gif

Ha, bedankt! Ik ga snel op zoek want wauw, dat klinkt als een oplossing.smile.gif Ik was mijn haar namelijk alleen maar omdat mijn pony zo vet wordt, terwijl de rest van het haar nog prima is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De mijne komt uit de Etos en kostte een paar euro, ik ben er best tevreden over, dus misschien kan je daar eens gaan kijken. Ik vind het echt superhandig spul om snel 's ochtends die pony bij te werken. 't Is ook leuk dat je het overal kan gebruiken zonder water. Mijn pony wordt echt idioot snel vet als ik een muts draag, dus als ik op een koude dag nog uitga neem ik mijn bus shampoo gewoon mee in mijn handtas en maak ik mijn haar gauw even mooi als ik ter plaatse ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat die laagjes betreft, het is makkelijker om zelf recht te staan en je haar omhoog te doen (zoals de kapper doet). Want tja, de kapper vraagt je ook niet om op je kop de gaan staan als ze laagjes knipt knipoog_dicht.gif

Oh en schuine lok bijhouden is ook heel simpel: je lok naar de andere kant trekken (en een tikje omhoog) en recht afknippen. Als hij weer naar de kant terug valt waar je hem wilt looptie mooi schuin af. Wel opletten als je nat haar knip, wanneer het droog is is het korter. Dus nooit nat haar precies op maat knippen (ervaring puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, inderdaad, de keren dat ik mijn pony te kort geknipt heb toen mijn haar nat was zijn intussen al niet meer op één hand te tellen denk ik. puh2.gif

Ik heb mezelf een paar weken geleden trouwens ook een helemaal nieuw kapsel gegeven, rood met pony (daarvoor was het naturel blondbruin en gewoon lang met laagjes), ik ben er heel blij mee, 't is weer even heel iets anders zonder mijn lange lokken kwijt te zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt van die dingen die je kan kopen bij de drogist en daar draai je je haar in en dan lijkt het alsof je er úren mee bezig bent geweest maar in werkelijkheid heeft het maar tien minuten gekost. Alleen heb je er wel minstens schouderlang haar voor nodig en een uurtje oefening voor het er mooi uit ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid