Spring naar bijdragen

Kon geen NEE zeggen


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hoi,

Ik ben nieuw en dat vanwege een reden. Ik heb vanafond wat stoms gedaan en ik sla mezelf voor mijn kop ervoor.

Ik ben overtuigd christen en ik ben tegen seks voor huwelijk! Een aantal keer heb ik een lange relatie gehad en bij één heb ik helaas wel seks gehad maar ik was nog jong. Nu is sinds een lange tijd mijn relatie over en een goede vriendin van mij met wie ik altijd al heel close ben heeft ook geen vriend meer.

We zijn heel close en we kunnen het erg geod vinden maar de laatste tijd was er veel spanning, seksueele spanning. We kunnen daar gelukkig over praten en er was nog nooit wat gebeurt tot vanafond. Om dit in te lijden, die vriendin is geen christen en heeft ook niet dezelfde normen en waarden. We hadden elkaar een tijdje niet gezien en ik ging weer eens langs maar vandaag was anders, de spanning was erg sterk en we hebben gezoend. Naturlijk was dit een beetje raar maar ze had blijkbar heel veel zin en om een lang verhaal kort te maken, van het één kwam het ander en het was alsof alles in mijn hoofd zwart was en nog maar aan één ding dacht. Uiteindelijk heeft ze met zover gekregen om seks met haar te hebbben. Totaal niet dwingend maar ik ging er in mee.

WAT NU? Natuurlijk was het lekker, wie zou dat niet vinden maar ik baal er zo ongelooflijk erg van! Zei weet ook dat ik waarschijnlijk morgen dit zal denken maar toch is het gebeurt. Ik baal er zo van dat het ook nooit meer zou gebueren en ik kan haar ook nogsteeds recht aankijken maar ik ben over mijn eigen grenzen heen gegaan.. heeeel ver!

Wat vinden jullie hiervan? hoe moet ik hier nou mee omgaan? Het was stom, ik hield mijn hoofd er neit bij. Gewoon in situaties met meiden is er geen probleem en wet ik heel goed wat ik wil en zoek ik het niet op maar nu ging het volledig fout!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allereerst zou ik even rustig gaan slapen en er morgenochtend eens fris en fruitig over nadenken. Je hebt een zondebesef en dat is goed. Bekeer je van je zonde en vraag vergiffenis aan God (eventueel ga je ter biecht).

Fouten maken we allemaal en we kunnen daar elke keer weer opnieuw van leren en proberen betere mensen te worden. Succes en sterkte met de verwerking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Joh 1,9

Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.

Quote:
Joh. 8

3 En de schriftgeleerden en de Farizeeën brachten een vrouw, op overspel betrapt, en zij stelden haar in het midden en zeiden tot Hem: 4 Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt bij het plegen van overspel; 5 en in de wet heeft Mozes ons bevolen zulken te stenigen; Gij dan, wat zegt Gij? 6 En dit zeiden zij om Hem in verzoeking te brengen, opdat zij iets hadden om Hem aan te klagen. Maar Jezus bukte neder en schreef met de vinger op de grond. 7 Doch toen zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op en zeide tot hen: Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar. 8 En weer bukte Hij neder en schreef op de grond. 9 Maar toen zij dit hoorden, gingen zij één voor één weg, te beginnen bij de oudsten, en zij lieten Jezus alleen en de vrouw in het midden. 10 En Jezus richtte Zich op en zeide tot haar: Vrouw, waar zijn zij? Heeft niemand u veroordeeld? 11 En zij zeide: Niemand, Here. En Jezus zeide: Ook Ik veroordeel u niet. Ga heen, zondig van nu af niet meer!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat de vorige posters al zeiden, plus: praat met die vriendin, leg haar rustig uit dat het niet aan haar ligt en dat ze een leuke meid is enzo, maar dat dit echt tegen je principes in gaat en dat je je rot voelt dat je over je eigen grenzen gegaan bent en dat jullie van nu af aan wat meer afstand moeten bewaren (wat niet wil zeggen dat jullie geen vrienden meer kunnen zijn natuurlijk!)

Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onvoorbereid, dus vraag ik je "met of zonder condoom" en gebruikt ze de pil? In het eerste geval moet je maar even overleggen met de huisarts. In het tweede geval (geen pil, geen condoom) moet je even navragen waar ze in haar cyclus zat, zodat je duidelijkheid hebt over de kans op zwangerschap. Zij is niet christelijk, dus mogelijk opteert ze om even de morning after te gaan halen.

Zo dat is de praktische kant.

Voor de geestelijke kant heb je al advies gekregen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is het ook goed om te proberen wat meer je grenzen te bewaken. Ik bedoel daarmee iets meer afstand te houden, want anders kan het natuurlijk dat het weer gebeurt. Misschien dat je ervoor kunt kiezen om niet meer met zijn 2en alleen te zijn, en bijvoorbeeld alleen af te spreken op een openbare plek of als er vrienden bij zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad, beleid je zonden en niet meer doen.

Quote:

Uiteindelijk heeft ze met zover gekregen om seks met haar te hebbben. Totaal niet dwingend maar ik ging er in mee.

Dus het is eigenlijk toch wel een heel klein beetje meer haar schuld dan jouw schuld ofzo? Daar zou ik toch nog een beetje over nadenken en over bidden misschien. Dat zeg ik niet om je aan te vallen, maar ik proef dit wel een beetje in je verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als dit iets is wat je niet wilt, ga dan ook na voor jezelf wat er moet veranderen om dit te voorkomen. Blijkbaar was nu de weg vrij om dit te doen en ik zou dan voorzorgmaatregelen nemen om het te voorkomen.

Die spanning is namelijk niet weg volgende keer dat je haar ziet en de bekende weg is makkelijk opnieuw te bewandelen, zeker omdat je nog weet dat het toch wel lekker was en je ervan baalt het niet meer te kunnen (aan de ene kant dan natuurlijk, aan de andere kant baal je ervan).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Thanks allemaal voor de reacties. Na een slaap en dit te lezen realiseer ik me ook dat vergeving vragen en niet meer doen, hoe simpel dat ook klinkt wel de enige geode optie is..

en @anastasia over de praktische kant, ze is al heel lang aan de pil dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken, hoe stom dat ook klinkt.

Vraagje: Zijn er anderen die dit wel eens hebben meegemaakt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit had je toch best wel kunnen zien aankomen? Misschien niet het volledige 'resultaat', maar wel dat het deze kant op zou gaan? Het probleem is niet zozeer dat je op dat ene moment het bed ingedoken bent. Het probleem ligt er vooral in dat je in die hele periode ervoor te weinig hebt gedaan om dit te voorkomen.

En verder wat er al gezegd is inderdaad. Bekeer je van je zonden en God is trouw en rechtvaardig en zal je zeker vergeven. Echter het bekeren van je zonden houdt in dit geval voornamelijk in dat je je moet bekeren van de gehele situatie waarvan je eigenlijk wel weet dat het ook al niet in orde was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik zou je nog een advies willen geven, voor als je er misschien mee blijft zitten.

Bid erover, en leg het gevoel en het probleem gewoon bij God neer! Dat geeft je rust! (Ik spreek uit ervaring)

Vraag aan God om steun om de verleidingen tegen te gaan, en vraag om de Heilige Geest in je hart om de kracht te geven!

God Houdt van Jou!

Jesus is love, and he loves You

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus het is eigenlijk toch wel een heel klein beetje meer haar schuld dan jouw schuld ofzo? Daar zou ik toch nog een beetje over nadenken en over bidden misschien. Dat zeg ik niet om je aan te vallen, maar ik proef dit wel een beetje in je verhaal.

De mens antwoordde: ‘De vrouw die U mij als gezellin gegeven hebt, heeft mij van die boom gegeven, en toen heb ik gegeten.’

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen Koning David zijn boekje te buiten was gegaan zocht hij geen excuses maar sprak hij de volgende woorden:

link

Wees mij genadig, God die liefde bent;

U, grenzeloze barmhartigheid,

wis uit wat ik heb misdaan.

Was mij schoon van schuld,

reinig mij van mijn zonde.

Ik beken: ik heb mij misdragen,

mijn zonde klaagt mij voortdurend aan.

Tegen U alleen heb ik gezondigd,

ik heb gedaan wat in uw ogen slecht is.

Waarachtig, uw vonnis is terecht,

uw oordeel blijft onaanvechtbaar.

Ik ben schuldig vanaf mijn geboorte,

mijn moeder werd in zonde zwanger van mij.

Waarheid wenste U in het donker van de schoot,

U liet mij, verborgen nog, wijsheid kennen.

Reinig mij met hysop en ik zal schoon zijn;

was mij en ik zal witter dan sneeuw zijn.

Laat blijdschap weer volop mijn deel zijn,

en laat mijn gebeente, dat door U werd gebroken, gaan dansen.

Wend uw ogen af van mijn zonde,

wis al mijn schulden uit.

God, schep in mij een zuiver hart,

vernieuw mijn geest, maak hem standvastig.

Verstoot mij niet, weg van uw gelaat,

neem uw heilige geest niet weg van mij.

HEER, geef mij de vreugde van uw verlossing,

sterk mij met uw grootmoedige geest.

Dan zal ik verdwaalden uw weg kunnen wijzen,

dan keren zondaars tot U terug.

Verlos mij uit mijn sprakeloosheid,

o God, die mijn redder bent,

en mijn tong zal uw goedheid loven.

Heer, open mijn lippen

en mijn mond zal uw lof verkondigen.

U wenst toch immers geen slachtoffers?

U vindt toch geen voldoening in brandoffers?

Een berouwvolle geest is een offer voor God.

Een rouwmoedig, vermorzeld hart,

zult U, o God, niet verwerpen.

Schenk aan Sion weer geluk,

dat is toch uw diepste verlangen;

bouw Jeruzalems muren weer op.

Dan zullen zijn offers U zeker tevreden stellen;

ontstoken en verteerd volgens voorschrift

liggen jonge stieren weer op uw altaar.

-Psalm 51

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Sorry voor de korte absence.

@Eli7: Je hebt volledig gelijk. En ja, ik had al moeten ingrijpen voordat het zover was maar daar ging het dus al fout. Achteraf gezien had ik inderdaad wel beter kunnen doen en dat is waarom ik er zo panisch over was. Gelukkig zijn de andwoorden hier helder en ben ik het ermee eens. Ik weet ook dat God trouw en rechtvaardig is en vergeeft. Na zoiets stoms is het soms alleen beetje moeilijk dat te bevatten.

@de rest: thanks! soms dan vraag ik me wel eens af hoe mijn broertje die niet geloofd dit toch allemaal voor zichzelf zou kunnen rechtvaardigen. Kan wel met hem praten en hij heeft de normen en waarden niet maar toch raar dat ik me er zo slecht bij kan voelen en het soms lijkt dat hij de ene na de andere 'pakt'. Gewoon gedachtepuntje..

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid