Spring naar bijdragen

Profiel/sectorwerkstuk


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Eigenlijk was het best wel een heel waarheidsgetrouwe film. Zeker niet een overdreven propagandafilm. Wel apart om dan de acteurs in de film te vergelijken met hoe de hoofdrolspelers in het echte verhaal er in werkelijkheid uit zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tschaikovski was de mijne geloof ik, voor muziekgeschiedenis... zal wel een V geweest zijn, aangezien het uit wel 15 bladzijden bestond, inclusief bronnen, inhoudsopgaaf en voorblad enzo puh2.gif


Samengevoegd:

Quote:

Eigenlijk was het best wel een heel waarheidsgetrouwe film. Zeker niet een overdreven propagandafilm. Wel apart om dan de acteurs in de film te vergelijken met hoe de hoofdrolspelers in het echte verhaal er in werkelijkheid uit zien.

f een zijspoor, maar ik ben in Kigali geweest, bij het genocide memorial...sjonge wat een geschiedenis nooo.gif Was echt heel indrukwekkend, mensen kwamen daar ook nog naar toe om te rouwen, het is natuurlijk nog heel vers, en er was een heel mooi modern museum bij met geschiedenis van verschillende kanten belicht en geillustreerd met kunst en persoonlijke verhalen van verschillende mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

heb hem over man/vrouwverschillen.

ik moet hem nog afmaken.

ik moest een maatschappelijk en natuurwetenschappelijk onderwerp hebben waar veel over te zeggen was. 't meisje waarmee ik 't samen doet heeft EM en ik heb NG/NT, vandaar... knipoog_dicht.gif mocht niet alleen, daar is onze school echt te streng over!

't is wel echt een leuk onderwerp! (ik heb een topic over een enquete voor mannen en vrouwen van 18+ invullen? Voor mannen is er deze: link En voor vrouwen deze: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=49014)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het over klimaatverandering gehad.

Het mooie daaraan is dan de ene helft van de wetenschap zegt "DE AARDE VERGAAT PAK DE SLOEPUN!!" en de andere heel erg anti is, die willen niks voor het milie doen.

DUs 'm'n conclusie was altijd goed. Ik deed iets vaags dat het nog niet duidelijk was dat de tijd het zou leren (moet de moderne wetenschap maar op 1 lijn zitten; daar kan ik niks aan doen) ik kreeg een 6.5

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Godsdienstvrijheid door de eeuwen heen'. Ik kreeg het in mijn hoofd de tijden van het Romeinse Keizerrijk, Willem van Oranje en de 'moderne tijd' te vergelijken. Het moet een pijnlijke ervaring voor mijn geschiedenisdocent zijn geweest. Ondanks dat kreeg ik van hem nog een complimentje dat ik kritisch naar mijn (soms uiterst gekleurde) bronnen was geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Quote:

Ik doe dit jaar nog geen examen, maar we moeten ergens dit jaar al wel beginnen met ons profielwerkstuk. Ik heb tot nu toe twee onderwerpen waar ik wel iets mee zou willen doen, maar hoe en wat zou ik echt nog niet weten. Ik wil graag of iets doen met Iconen of met Franse literatuur. Maar dat zijn dus nogal vage en onuitgewerkte plannen.

Ondertussen ben ik begonnen, en mijn onderwerp is Franstalige Belgische literatuur geworden. Ik ben me nu wat aan het inlezen en ik kan er niets anders van maken... onze zuiderburen wonen in een gek landjeknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat sowieso natuurlijkpuh2.gif Grapje hoor, maar het is allemaal nogal vaag omdat alles steeds heel erg met Frankrijk is verweven. (zo weet ik nog steeds niet helemaal zeker of het werk van een schrijver die in België geboren is, maar in Frankrijk gewoond/geschreven heeft, wel onder deze literatuur valtknipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

O ik had hem al verwijderd, was bang dat ie l*llig over kwam puh2.gif

Ik heb mijn sectorwerkstuk destijds over verstandelijk gehandicapten gehouden. Over pagina's enzo weet ik niets meer puh2.gif Zal wel niet schrikbarend veel zijn geweest puh2.gif


Samengevoegd:

@Annzie: Sta je nog steeds achter je uitspraak dat 12 pagina's wel erg weinig is? knipoog_dicht.gif

Of was het toch meer? Hoe gaat dat nu?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Annzie: Sta je nog steeds achter je uitspraak dat 12 pagina's wel erg weinig is?
knipoog_dicht.gif

Of was het toch meer? Hoe gaat dat nu?

Whaha, ik vind het nog steeds weinig, al ben ik nu wel van mening dat het afhangt van je onderwerpwidegrin.gif Een simpel onderzoeksverslag heeft natuurlijk veel minder pagina's maar het moet wel iets kunnen zijn waar je trots op kunt zijn. En ondanks dat mijn PWS niet bijster dik is ben ik er laatst met een simpel rekensommetje wel achter gekomen dat ik er al minstens 60 uur in heb zitten..puh2.gif


Samengevoegd:

@me: ik wens je veel succes, dat klinkt als een droog en ontzettend moeilijk onderwerp waar je ws ook nog wel héél veel frans voor moet gaan lezen ooknosmile.gif Echt: je kan niet vroeg genoeg beginnensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@annzie: Het wordt inderdaad veel Frans lezenknipoog_dicht.gif maar ik ga er ook een hoofdstuk over de geschiedenis van België bij schrijven, dus dat is lekker makkelijk en niet zo veel werkpuh2.gif Ik heb verder het geluk dat ik de zomervakantie heb om er aan te werken, waarschijnlijk plan ik gewoon een week leeg en ga ik dan lekker een weekje schrijven...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik wil graag of iets doen met Iconen of met Franse literatuur. Maar dat zijn dus nogal vage en onuitgewerkte plannen.

Leuke draad. intussen is het dus Frans geworden. Mocht iemand anders nog doorwillen met Iconen, stuur maar een mailtje - is een geweldig onderwerp..

Ikzelf had, lang geleden, een nogal vooruitstrevende school en heb ook een profielwerkstuk gedaan. Over Egyptische goden. Het cijfer was goed genoeg, maar het onderwerp iconen is geweldig, alleen wist ik dat toen nog niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad Frans geworden (dit vooral omdat ik straks waarschijnlijk Frans ga studeren) maar het onderwerp Iconen is denk ik echt heel interessant! Bij kunstgeschiedenis hebben we dit onderwerp behandeld (en dan vooral de manier waarop ze gemaakt worden) en ik heb ook wel eens een workshop (die meer gericht was op het spirituele) over Iconen gevolgd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik deed mijn profielwerkstuk over Piraterij in Somalie. Best interessant land. Nou ja, een echt land kun je het niet noemen, want ik ben best veel chaos daar tegen gekomen.

Het is maar goed dat onze profielwerkweek niet naar Somalie was, maar naar de rustige Limburgse omgeving.

(Die reis was ter inspiratie, want ze wouden heel graag dat ik het ging doen over de Ardennen of het ontstaan van Limburg...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

:D Wat een über leuk topic :|

Ik moest eigenlijk voor de vakantie mn eerste uitwerking van mn sectorwerkstuk inleveren. Maar ik was zo handig om 3dagen voor de deadline nog even van onderwerp te veranderen :E

Nu doe ik het dus over de opleiding tot maatschappelijk werker .. why.. omdat ik dat beroep ooit wil gaan uitoefenen ;)

Tot nu toe heb ik info verzamelt van internet.. verschillende scholen met die poleiding vergeleken en ergens in de komende week moet ik een maatschappelijk werker gaan intervieuwen.. |:| Maar het aantal pagina's zal bij mij echt niet meer worden dan wat ik heb volgekladderd voor de "gewone" werkstukken :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid