Spring naar bijdragen

[Algemeen] Trouwtopic [2]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 439
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hij is allang geen brugpieper meer hoor, dus dat valt nog wel mee knipoog_dicht.gif Hij is redelijk popie-jopie en heeft het prima naar zijn zin, maar middelbaar blijft natuurlijk een soap. One day you're in, next day you're out.

Tuurlijk verplaatsen we het wel, 't is gewoon een beetje slikken. We waren best verliefd op de datum enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Pfff, gisteren mijn ouders: jullie trouwdatum valt op de eerste schooldag van je broertje, je moet maar even kijken of je nog kunt schuiven
nosmile.gif

Sinds wanneer telt een eerste schooldag zwaarder dan een trouwdag?

Als ik zo vrij mag zijn je een advies te geven?

Waar het om trouwen gaat heb je er, aan het eind van alles, plezier van als je tamelijk rücksichtslos je eigen ideeën volgt.

Geloof me, er zal altijd iemand iets te klagen hebben. Of je nu moeite doet je naar iedereen te voegen of niet, het resultaat is hetzelfde: klachten vooraf, en iedereen vind het achteraf prachtig. Bespaar jezelf dan het voegen, en doe wat je zelf goed acht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mja, ik vond het een beetje bot overkomen.

Het is de manier waarop, inderdaad. "Je moet maar even kijken of je nog kunt schuiven" - waarmee ze er klakkeloos vanuit gaat dat jij wel even doet wat zij wil. Als zij (of je broertje!) het nou vriendelijk vroeg...

Verder: wat CvW zegt. Je kunt niet vroeg genoeg duidelijk maken dat je je eigen zaken regelt (liefst zonder dat je een enorme ruzie maakt, maar desnoods mét), geloof me. Je hebt er later alleen maar profijt van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is waar, maar ik wil me natuurlijk ook niet te veel vastpinnen op onszelf. Het scheelt dat ik gek ben op mijn broertje, dat mijn lief en ik wel willen overwegen om eerder te trouwen. Een week ervoor zit de trouwdag van mijn schoonouders, dus dat vind ik geen optie. Twee weken eerder is misschien ook oké. Wij hadden 24 augustus 2011 (dus 24-08-2011), vonden we een hele mooie datum. Maar goed, we zullen eens voorzichtig kijken wat er twee weken eerder voor cijfertjes zijn.

Iets wat me wel meer dwars zit: het verplicht mee moeten nemen van je schoonmoeder bij jurken passen nosmile.gif 't Schijnt traditie te zijn (dat je je moeder+schoonmoeder minimaal meeneemt) maar ik zie dat niet zitten. Mijn schoonmoeder is een prima mens hoor, maar ik ben niet zo close met haar dat ze mee mag met jurken passen. Daar heb ik toch wel andere mensen voor in gedachten,

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Dat is waar, maar ik wil me natuurlijk ook niet te veel vastpinnen op onszelf.

Doe Dat Nu Wel!

BBB en ik zijn beiden ervaren trouwers, luister naar ons widegrin.gif

Quote:
Iets wat me wel meer dwars zit: het verplicht mee moeten nemen van je schoonmoeder bij jurken passen
nosmile.gif
't Schijnt traditie te zijn (dat je je moeder+schoonmoeder minimaal meeneemt) maar ik zie dat niet zitten.

Je Moet Helemaal Niks. Tradities zijn voor katholieken, en dan nog, gewoon niet doen wat jij niet wil!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is de manier waarop, inderdaad. "Je moet maar even kijken of je nog kunt schuiven" - waarmee ze er klakkeloos vanuit gaat dat jij wel even doet wat zij wil. Als zij (of je broertje!) het nou vriendelijk vroeg...

Dat dus een beetje, alsof het out of the question is om er niet naar te luisteren. Mijn broertje heeft het niet gevraagd (issie te schattig en lief voor puh2.gif), maar mijn stiefvader had het uitgezocht. Tja... Op zich was het wel gewoon een vraag, maar dan een die stiekem meer gewoon een mededeling was puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Doe Dat Nu Wel!

BBB en ik zijn beiden ervaren trouwers, luister naar ons
widegrin.gif

[...]Je Moet Helemaal Niks. Tradities zijn voor katholieken, en dan nog, gewoon niet doen wat jij niet wil!

Teach me, Obi Wan widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

Ik snap trouwens echt niet wat iedereen toch heeft met de cijfertjes van trouwdata
smile.gif
en wat is er bijzonder aan 24-08-2011? (geen flauwigheid, maar ik ben niet zo Kabbala en ik zie het gewoon niet
puh2.gif
)

Ik ben ook geen Kabbala, ik ben gewoon een muts die 24 augustus 2011 prachtig vind klinken puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

omdat het zo mooi tussen de verjaardagen van onze kinderen valt natuurlijk, duh


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Teach me, Obi Wan
widegrin.gif

Dat is nou heel goed dat je dat zegt smile.gif

Trouwen is inderdaad een belangrijke rite de passage. Niet zoals mensen nog wel eens denken omdat je sexuele status verandert (dat was vroeger nog wel zo, maar dat is tegenwoordig nog slechts voor heel enkelen weggelegd, in de meer christelijke en islamitische hoek, en ook daar nauwelijks meer) maar omdat je de overgang maakt van "ondergeschikt lid van het ouderlijk gezin" naar "hoofd van je eigen gezin".

Om je daarbij te helpen zullen ouders, familie, vrienden, er alles aan doen je die overgang zo duidelijk mogelijk te laten beleven, je moet je in een soort ritueel gevecht losmaken van je oude gezin. Ouders, en anderen, helpen je door je allerlei tradities, onzinnige verplichtingen, morele claims, e.d. op te leggen. Jij, als degene die zich in dit rituele gevecht moet weren, hebt als taak je daartegen te verzetten en voor de omgeving maar vooral voor jezelf je nieuwe positie te claimen, oh padawan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

En anders ben ik gewoon een van de enkelen
widegrin.gif

dat gedeelte was ook maar een grapje. De rest was echter bloedserieus, oh padawan.


Samengevoegd:

Quote:

Mmm, nee, ik moet hier gewoon over ophouden. Ik zit Jalikaatje met een schuldgevoel op te zadelen en er komt absolúút niet uit mijn toetsenbord wat ik bedoel
nosmile.gif

Dat is juist heel goed! Om echt de marriage-side of the force te leren kennen moeten anderen je een schuldgevoel aan proberen te praten. Maar geef er nooit aan toe, dat is de dark side of the marriage, en als je eenmaal dat pad bewandelt, consume you it will!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid