Spring naar bijdragen

Ik geloof (niet) omdat...


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Je kunt niet zeggen: ik geloof niet. Want élk wereldbeeld valt namelijk niet te bewijzen, en ze zijn in ultimo uitendelijk én onbewijsbaar én in de grond onvergelijkbaar. Oftewel, een atheist gelooft bijvoorbeeld dus ook.
knipoog_dicht.gif
[...]

widegrin.gifapplaus-smiley.gif

Een Atheist is ook niet een niet gelovige... Een Atheist gelooft niet in een God, dat is wel een groot verschil...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • Antwoorden 649
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik geloof omdat... Allah (Verheven en Heilig is Hij) de gelovigen de Waarheid liet zien.

Omdat wij Hem alleen aanbidden en van Zijn laatste profeet meer houden dan van onszelf en/of onze familie en dan van alle mensen.

God is Groot! (Om het in het Nederlands te zeggen puh2.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben jij het ook eens met onderstaande tekst?

(1 Johannes 4:20-21) . . . Indien iemand de bewering uit: „Ik heb God lief†en toch zijn broeder haat, is hij een leugenaar. Want wie zijn broeder, die hij heeft gezien, niet liefheeft, kan God, die hij niet heeft gezien, niet liefhebben. 21 En dit gebod hebben wij van hem, dat degene die God liefheeft, ook zijn broeder moet liefhebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ben jij het ook eens met onderstaande tekst?

(1 Johannes 4:20-21) . . . Indien iemand de bewering uit: „Ik heb God lief†en toch zijn broeder haat, is hij een leugenaar. Want wie zijn broeder, die hij heeft gezien, niet liefheeft, kan God, die hij niet heeft gezien, niet liefhebben.?21 En dit gebod hebben wij van hem, dat degene die God liefheeft, ook zijn broeder moet liefhebben.

Was dat aan mij bedoeld?

Anyway. Wat wordt er met "broeder" bedoeld?

Vb: De moslims moeten hun broeders/zuster (andere moslim(a')s) helpen, en van hen houden. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

@ PascalPas:

Dat laatste hangt af van welke definitie je hanteert.

Ook zijn er altijd dingen die men niet gelooft. Zoals jij het stelt geloof je dat niet knipoog_dicht.gif

Quote:
"Akka" schreef het volgende:

Zelfs als je gelooft dat je niet kan weten of God bestaat is dat een geloof.

Als je niet in God gelooft, maar ook zijn bestaan niet ontkent, het geheel open laat... in welk opzicht geloof je dan wat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ PascalPas:

Dat laatste hangt af van welke definitie je hanteert.

En 'geloven' behelst meerdere definities.. 'niet geloven' is praktisch onmogelijk.

Ik geloof niet in goden, elfjes, engelen, duiveltjes, demonen, tongentaal of geesten.. maar ik geloof wel in de oprechtheid van liefde, vertrouwen van mensen, goedheid van sommigen, ook ik heb 'hoop' in dingen..

ergo; een gelovige atheïst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik geloof wel omdat hij mijn leven mooi maakt en volmaakt, en mij helpt.My best friend
party.gif

Zonder God had ik nu geen mooi leven en straks ook niet.
smile.gif

tja dat is lekker duidelijk! verbaasd.gif

Ik geloof omdat een grotere macht dit alles wel gemaakt MOET hebben. Iets dat groter en machtiger is dan wat er hier op de aarde rondloopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

geloven kan alleen als je bewijzen hebt, zo simpel is het.

je kunt wel denken dat je heel want bent omdat je het een prestatie vind als je kan geloven zonder de bewijzen te hebben, maar dan ben je onwetend, god wil dat wij hem vinden, dus moeten we op zoek gaan naar hem. niet jezelf en ons voorliegen en zeggen dat god je leven zoveel mooier maakt, dat is gewoon je eigen positive instelling. heeft niets met god te maken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

geloven kan alleen als je bewijzen hebt, zo simpel is het.

Geloven waarin? Geloven op zich doet iedereen. Ook als je niet geloofd dat God bestaat is dat een geloof.

Quote:
je kunt wel denken dat je heel want bent omdat je het een prestatie vind als je kan geloven zonder de bewijzen te hebben, maar dan ben je onwetend, god wil dat wij hem vinden, dus moeten we op zoek gaan naar hem.

En hoe stel je voor dat we op zoek gaan?

Quote:
niet jezelf en ons voorliegen en zeggen dat god je leven zoveel mooier maakt, dat is gewoon je eigen positive instelling. heeft niets met god te maken

Bewijs? Je zegt net zelf dat je bewijs moet hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik geloof omdat er bewijzen zijn dat er een hogere macht is die alles wat leeft gemaakt heeft, ik geloof in die hogere macht, of je hem nou god of allah of pietsnot noemt maakt niet uit. het is een feit dat de evolutie theory (het woord zegt het al) niet standhoud en als je zegt dat je atheïst bent ben je gewoon onwetend zoals 99% van de wereldbevolking

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik geloof omdat er bewijzen zijn dat er een hogere macht is die alles wat leeft gemaakt heeft, ik geloof in die hogere macht, of je hem nou god of allah of pietsnot noemt maakt niet uit. het is een feit dat de evolutie theory (het woord zegt het al) niet standhoud en als je zegt dat je atheïst bent ben je gewoon onwetend zoals 99% van de wereldbevolking

ho ho ho, nu haal je even wat dingen door elkaar. De evolutie theorie is niet uitsluitend voor atheisten, er zijn ook genoeg christenen die daar van uitgaan. Of althans de mogelijkheid groot achten dat het wel eens een groot deel van de waarheid kan zijn.

Maar wat zijn die bewijzen van een hogere macht dan? En ze moeten aantoonbaar zijn he, dat zei je immers zelf, het moet te bewijzen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het woord geloof word verkeerd gebruikt door iedereen, als je aan iemand vraagt wat geloof betekend zullen ze zeggen dat dat betekend dat je iets aanneemt zonder dat daar bewijs voor is, maar dat is niet zo, er moet bewijs zijn zodat je geloof nooit zal verdwijnen.

als ik het over geloof heb, bedoel ik de eigelijke zin va het woord:

ergens 100% van overtuigt zijn

hoe we op zoek gaan? god heeft ons als enige levensvorm op aarde de middelen gegeven om hem te zoeken, de menselijke geest

wii zijn beginnen te leren en verder te komen in onze zoektocht toen wij het schrift hebben uitgevonden, zodat we onze kennis kunnen delen met de volgende generaties, dus begin je zoektocht met de informatie die al bekent is, probeer internet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben al gelovig. smile.gif

Maar ik heb je nog geen bewijzen zien posten.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Waarom zo'n rare steek onder de gordel?
noparty.gif

Ach ja als 99% van de wereld bevolking onwetend is dan zal ook ik vast bij die 99% horen. pet.gif

1 spookrijder?? Ik zie allemaal spookrijders!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ho ho ho, nu haal je even wat dingen door elkaar. De evolutie theorie is niet uitsluitend voor atheisten, er zijn ook genoeg christenen die daar van uitgaan. Of althans de mogelijkheid groot achten dat het wel eens een groot deel van de waarheid kan zijn.

dat kan niet omdat de evolutie theory en de hogere macht theory (lack of a better word) het tegenovergestelde zijn, als je denkt dat ze allebei kunnen, heb je er niet goed over na gedacht

Maar wat zijn die bewijzen van een hogere macht dan? En ze moeten aantoonbaar zijn he, dat zei je immers zelf, het moet te bewijzen zijn.

als ze niet aantoonbaar zijn zijn ze niet te bewijzen he ;-)

er zijn veel bewijzen dat er een hogere macht zijn, ik zal je er een paar laten zien, ik heb niet alle informatie bij de hand maar de rest komt nog

Link naar bericht
Deel via andere websites

O sorry alwetende justthefactsplz, ik heb er niet goed over nagedacht.... althans volgens jou.

Danz ullen we ons nu maar concentreren op de bewijzen. En laat ik al vast vertellen dat, omdat jij het bent, en ik er volgens jou niet goed over nagedacht heb, ik grondig wetenschappelijk onderbouwde bewijzen wil hebben zonder enige cirkel redenering.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ok als eerste:er zijn 3 theorien over hoe het leven is begonnen, 1 het is gemaakt door god, een hogere macht die leeft buiten tijd/ruimte, 2 het was er al, 3er was niets en pats boem door een rare samenkoming van omstandigheden is er simpel 1celig leven ontstaan wat uitgroeide tot alles wat wij nu om ons heen zijn (evolutie)je moet een beetje verstand hebben van natuurkunde en scheikunde om alles te begrijpen maar je kunt het op wikipedia allemaal vinden, eerst de theory van dat het er allemaal al was ontkrachten:


Samengevoegd:

ik wil btw niet alwetend overkomen, ik wil alleen dat iedereen de informatie krijgt die ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ok als eerste:er zijn 3 theorien over hoe het leven is begonnen, 1 het is gemaakt door god, een hogere macht die leeft buiten tijd/ruimte, 2 het was er al, 3er was niets en pats boem door een rare samenkoming van omstandigheden is er simpel 1celig leven ontstaan wat uitgroeide tot alles wat wij nu om ons heen zijn (evolutie)je moet een beetje verstand hebben van natuurkunde en scheikunde om alles te begrijpen maar je kunt het op wikipedia allemaal vinden, eerst de theory van dat het er allemaal al was ontkrachten:

Jij hebt blijkbaar absoluut geen verstand van zowel natuurkunde, scheikunde of biologie..

'Pats boem 1 cellig leven dat ontstaat tot wat we nu zien' lijkt verre weg niet op wat de evolutie theorie werkelijk inhoud.. maargoed, daarvoor verwijs ik je naar een van de vele kent-hovind achtige 'evolutie vs. schepping' topics op deze site.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid