Spring naar bijdragen

Ik geloof (niet) omdat...


Aanbevolen berichten

Het geloof in UFO's is mij sterker dan God. Daar zijn tenminste nog beelden, foto's, etc. van.

Zet een rij van 20 man naast elkaar fluister nummer 1 een woordje in z'n oor, pannenkoeken bijvoorbeeld. Nummer 20 noemt een heel ander woord. Zo is het ook gegaan met de bijbel. Verhaal na verhaal en dat pas na jaren opgeschreven.

De licht/midwinterfeesten bestonden al, daar hebben ze de geboorte van Jezus aangeplakt terwijl hij toch echt in de zomer geboren schijnt te zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 649
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 23 juli 2006 16:24:00 schreef Ciedric het volgende:

Het geloof in UFO's is mij sterker dan God. Daar zijn tenminste nog beelden, foto's, etc. van.

Beelden kunnen gemanipuleerd worden (door de computer, maar bv ook door de natuur zelf. Door bepaalde lichtvallen kan een beeld er heel anders uit gaan zien).

Van het leven en sterven van Jezus zijn verslagen (van ooggetuigen). Waarom is een beeld dan betrouwbaarder voor jou?

Quote:
Zet een rij van 20 man naast elkaar fluister nummer 1 een woordje in z'n oor, pannenkoeken bijvoorbeeld. Nummer 20 noemt een heel ander woord. Zo is het ook gegaan met de bijbel. Verhaal na verhaal en dat pas na jaren opgeschreven.

van de evangelien zijn zo enorm veel geschriften gevonden, dat het onlogisch is dat de tekst hiervan door de jaren veranderd is...

Quote:
De licht/midwinterfeesten bestonden al, daar hebben ze de geboorte van Jezus aangeplakt terwijl hij toch echt in de zomer geboren schijnt te zijn

haalt dat de geloofwaardigheid van de bijbel naar beneden dan? Ik (als christen) geloof idd ook niet dat Jezus in de winter geboren is.. Maar dat doet verder niets af aan de betekenis van bv kerst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
De licht/midwinterfeesten bestonden al, daar hebben ze de geboorte van Jezus aangeplakt terwijl hij toch echt in de zomer geboren schijnt te zijn

het lijkt me belangrijker wát we vieren dan wanneer we het vieren toch? beetje raar dat je dit als argument tegen het christelijk geloof ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof in God doordat ik Hem sterk heb ervaren in de mis, het evangelie en mijn persoonlijke gebed. Er is een tijd geweest dat ik behoorlijk wat problemen had met het christelijke geloof en me er ook tegen af heb gezet en veel andere geschriften heb gelezen maar uiteindelijk ben ik toch weer teruggetrokken naar het katholieke geloof.

Ik geloof in de eerste plaats dat God bestaat doordat ik Hem ervaren heb. Ik ben van mening dat in Gods liefde heb beleefd door een sterke aangetrokkenheid tot de eucharistie, sterke gevoelens van liefde en bevestiging tijdens het lezen van de evangelie?en gevoelens van geborgenheid tijdens het bidden.

Natuurlijk heb ik ook nog wel een paar rationale argumenten maar ik weet wel beter als te proberen om God hier te bewijzen vanuit de wetenschap. Het feit dat ik God (en Zijn roepstem) al een paar keer zo sterk ervaren heb en dat Zijn bestaan erg goed mogelijk is vanuit de rede geeft dat ik geloof in de drievuldige God van Abraham, Isaak en Jakob.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wilde even reageren op de mensen die op mijn post reageerde. Even voor de duidelijkheid ik geloof niet en vind het zelfs onzin, maar respecteer de mensen die geloven wel (zo lang ze maar niet aan je deur staan om het woord te verkondigen) Ik heb zelfs drie jaar met plezier op een Protestante school gezeten en voel me meer Christelijk dan Islamitsch of Hindoe

De verhalen uit de bijbel zijn niet gemanupuleerd hoe weet je dat zo zeker? Gevonden manus scripte zeker? Dat geschreven is na mond op mond verhalen aangezien niet iedereen kon schrijven pas met de komst van de oude Grieken en Romijnen (vijanden).

Nu we het toch over marsmannetjes hadden, op de één of andere manier geloof ik dat wij niet het enigste zijn in het heelal. Uitvolkorne zijn we ook niet dat zijn namelijk de Joden. Ufo's worden vaak gezien in de vorm van lichtballen de engelen van nu (toen)???

Er zijn ook botten van beesten die nu niet meer leven opgegraven. Dinosaurusen bijvoorbeeld, we weten dus dat deze beesten hebben bestaan. Hier staat alleen helemaal niets over in de Bijbel.

Dat er hierna iets is waarschijnlijk wel aangezien ik in geesten geloof. Eigen ervaring na een bezoek van de Gevangen Poort. Maar voordat je geboren werd weet je van niets dus waarom daarna ook niet knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit ruikt zelfs ook wel een beetje naar evolutie-theorie. Hoe denk jij dat de aarde is ontstaan Ciedric? Want als ik het zo lees denk ik dat jij ook in de evolutie gelooft. Let vooral op het woordje denk!! Vandaar dus ook ff de vraagknipoog_dicht.gif. Voor de rest ga ik er nu niet op in. Op de manier waarop jij denkt dat het christendom onzin is ben ik van mening dat ''geloof'' in UFO's onzin is. Waarom? Tsja ik zou zo ff een ''UFO'' kunnen maken. In de lucht laten vliegen en dan zeggen kijk daar is een UFO. Ik zeg niet dat het zo gaat maar zo zou het kunnen gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tackle je nu je eigen geloof onderuit? iig ontkennen jullie Darwins theorie en de wetenschap niet.

Eerlijk dat Jeffrey zegt dat hij ufo's enzo onzin vind. Die zou je idd kunnen maken wat vaak genoeg ook gebeurd is. Maar ja ik zou ook kunnen verkondige dat ik juist de Messias ben. Welke Nederlander heeft dat trouwens gedaan inclusief volgelingen???

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:24:42 schreef Ciedric het volgende:

Tackle je nu je eigen geloof onderuit? iig ontkennen jullie Darwins theorie en de wetenschap niet.

Eerlijk dat Jeffrey zegt dat hij ufo's enzo onzin vind. Die zou je idd kunnen maken wat vaak genoeg ook gebeurd is. Maar ja ik zou ook kunnen verkondige dat ik juist de Messias ben. Welke Nederlander heeft dat trouwens gedaan inclusief volgelingen???

Nee ik tackle niks onderuit. Misschien zou je je eens kunnen verdiepen in wat het geloof precies inhoudt in plaats van gewoon als een doldwaze stier wat te roepen. Dat maakt het voor mij ook wat meer de moeite waard om uberhaupt op je te reageren. flower.gif

Alleen jammer dat de evolutietheorie op dit moment NEN is en ik er dus niet over op in mag gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn excuses dat ik daar min of meer over begonnen ben. Het was niet mijn bedoeling om het over de evolutie theorie te gaan hebben. Ik vroeg het me alleen ff af. Alleen wat ik wou zeggen past dan eigenlijk ook niet meer in dit topic.

Enne Ciedric. Je hebt gelijk dat als iemand aangevallen word dat die persoon dan iets er om heen probeert te zeggen. (Niet meteen bedoeld dat Tom dat doet hoorknipoog_dicht.gif.) Maar dat is ook menselijk. Alleen dat is ook weer wat offtopic.

En wat voor jou de waarheid is is voor mij geen waarheid dus daar heb je alles behalve gelijk in. Dus daar zat je toch echt even verkeerd. En het lijkt me slim als iedereen (inclusief mij) weer ontopic gaat voordat het te veel uit de hand gaat lopen dat we offtopic gaan zegmaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Loopt het uit de hand dan, ik heb nog steeds niemand beledigd, pijn gedaan of weet ik het. We houden het netjes er wordt niet gescholden en ga zo maar even door.

Mijn statement staat vast net zoals die van jou. We respecteren dat beide even goede vrienden toch?

Als niet gelovige mag ik ook zeggen wat ik er van vind en natuurlijk verdedigt ieder z'n eigen ideeën.

Volgende dan: er heersen nu oorlogen om een geloof. Oorlog dus om iets wat niet tastbaar is. Complete waanzin toch!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

jullie weten toch dat god zijn kinderen soms niet helpt omdat hij ze test om te kijken of je vertrouwen wel groot genoeg is.

of je nog zoveel van hem houdt als het even niet goed gaat in je leven.

je kan dan gaan twijfelen aan god en dan weet je dat het nog niet god zit.

of je kan gewoon god bidden en op hem vertrouwen omdat je weet dat hij er altijd is en altijd geweest is..

ik hoor veel mensen zeggen van : ja, als god er is waarom helpt hij me dan niet! kijk hoeveel er mis is gegaan weet je.

dus daarom dat ik dit zeg.

volgens mij klopt het wel want ik heb het uit de bijbel.

maarjah ik ga weer.

later (K)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet dat ik christelijk ben, maar oorlogen worden nou eenmaal door mensen gevoerd. Geen enkele god in het multiversum die ons ervan gaat weerhouden om elkaar af te slachten en waarom zou hij/zij/het ook? De goedheid ervan licht uiteraard in het hiernamaals, hoe deze er ook uit ziet. Want die is oneindig, dus wat maakt dan die paar jaartjes ellende hier dan uit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:43:10 schreef Ciedric het volgende:

Volgende dan: er heersen nu oorlogen om een geloof. Oorlog dus om iets wat niet tastbaar is. Complete waanzin toch!

Zeker waanzin, zoals elke oorlog waanzin is. Wat ook waanzin is, dat het hier behoorlijk off-topic gaat hierdoor en dat is niet de bedoeling. Maak even gebruik van de zoek functie of open een nieuw topic als er geen bestaan voor je onderwerp. smile.gif

Graag weer terug naar het onderwerp van het topic. Back On Topic dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:01:26 schreef numidium het volgende:

Niet dat ik christelijk ben, maar oorlogen worden nou eenmaal door mensen gevoerd. Geen enkele god in het multiversum die ons ervan gaat weerhouden om elkaar af te slachten en waarom zou hij/zij/het ook? De goedheid ervan licht uiteraard in het hiernamaals, hoe deze er ook uit ziet. Want die is oneindig, dus wat maakt dan die paar jaartjes ellende hier dan uit?

Hij maakt ons om vervolgens er voor te zorgen dat we elkaar af knallen.

Offtopic euhm vind zelf van niet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoppa dubbele post

Ik geloof niet omdat je er geen haar beter van zou kunnen worden. Je hebt een aanknopingspunt en daar maken een aantal grote baze nu ruzie over. Want tja wie heeft er nu gelijk. Zijn het de Joden of heeft de Messias toch gelijk of is juist de Islam die alles een stuk beter heeft aangepakt???

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij wil toch ook wel eens een verzetje? God waarschijnlijk ook en wat is nou beter dan 10000 kanalen met oorlogfilm op de buis, gelukkig kun je als godheid ze ook nog eens allemaal tegelijk zien.

Alle gekheid op een stokje, god heeft ons niet gemaakt om elkaar naar het leven te staan. Persoonlijk geloof ik dat we hier het een en ander te leren hebben en dat we daar meerdere keren over doen. Als je mensen in je hemel wil, moeten ze zich natuurlijk wel goed gedragen en zich niet aan de lagere engelen vergrijpen en elkaar tot moes slaan.

Een serieus antwoord met een humoristisch sausje: Bon appetit

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid