Spring naar bijdragen

je ultieme reis


Aanbevolen berichten

Wat zou eigenlijk jullie droomreis zijn? Denk dan niet alleen aan locatie, maar ook aan hoe je daarheen gaat en wat je daar doet en hoe lang je gaat enzo. Ik ben wel benieuwd wat voor wilde reisplannen crediblers zoal hebben. Enige zin voor realiteit is bepaald geen voorwaarde om te mogen posten. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Rome. Maar dan een week of... 5? In ieder geval moet het lang genoeg zijn om zoveel mogelijk bezienswaardigheden te bezichtigen. Zowel de bekende als de onbekende. Van tevoren zou ik zelf op internet allerlei informatie erover opzoeken/uitprinten (of eventueel boekjes kopen) en me goed inlezen zodat ik geen gids nodig heb. Mezelf als het ware rondleiden en mijn dagplanning zelf bepalen. (Uiteraard moet er ook nog wat tijd zijn om te winkelen enzo.) En dat dan het liefst met iemand of meerdere mensen die de overblijfselen uit de oudheid net zo intrigerend vinden als ik.

Ohja, en de Sint Pieter zou zeker drie keer bezocht worden. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk veel te veel reisplannen. widegrin.gif Als kind al droomde ik van reizen, ik had met mijn beste vriendinnetje zelfs vage plannen om samen van huis weg te lopen en de wereld over te zwerven.

Een aantal van de dingen die ik doodgraag ooit eens zou willen doen:

-over land naar India reizen, liefst liften/OV maar met eigen vervoer moet ook nog wel gezellig zijn, kun je onderweg ook reisgenoten oppikken, en er dan ook echt voldoende tijd voor uittrekken zodat je niet gehaast bent en kan blijven plakken op interessante plaatsen onderweg

-een tijd op m'n eentje rondtrekken zonder geld, zonder vaste plannen en met niet meer spullen dan je kan dragen, en gewoon zien waar je terechtkomt en hoe je aan eten en slaapplaats komt

-eens voor langere tijd ergens gaan meewerken aan de vormgeving van een alternatief woonproject, een ecovillage of commune oid, heb zo'n dingen wel al gedaan maar te kort om iets echt te zien groeien

-gewoon voor onbepaalde tijd vertrekken en de wereld rond reizen! er is zoveel te zien, zoveel te doen, dat gewoon kunnen gaan beleven en niet vastzitten aan een baan, studie of huurcontract lijkt me fantastisch

Euh, ja, er zit wel een bepaald thema in he. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Droomreis 1 ga ik doen vanaf 9 augustus tot eind augustus. Interrailen met mijn twee beste vrinden. Eerst naar Berlijn om vriend 2 op te pikken. Daar blijven we even, maar willen verder door het oostblok min of meer.

Exacte route nog niet geheel bekend, maar iets in de richting van Berlijn > Breslau > Krakau > Praag(?) > Boedapest > Balkan(?) > Italië (?) > NL?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn droomreis: met mijn lief een half jaar lang rondreizen door Nieuw Zeeland, daar zijn oom en mijn oom bezoeken, een paar LOTR left-overs bezoeken en verder genieten van de natuur en héél véél mooie foto's maken.

Een klein gedeelte daarvan gaat ws al bewaarheid worden als wij op huwelijksreis zijn enzopuh2.gif

Andere droomreis: mijn internetvrienden in Engeland en Amerika bezoeken en gezellige dingen met ze doen enzosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn droomreis? Die gaat de wereld over. (= een wereldreis in mijn eentje)

De landen in Zuid-Amerika trekken mij heel erg, maar Madagaskar, Nieuw-Zeeland en Rusland ook.

Afrika wil ik altijd al heen, maar dat komt wel goed, want over 12 dagen zit ik in het vliegtuig richting Kaapstad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Droomreis 1 ga ik doen vanaf 9 augustus tot eind augustus. Interrailen met mijn twee beste vrinden. Eerst naar Berlijn om vriend 2 op te pikken. Daar blijven we even, maar willen verder door het oostblok min of meer.

Exacte route nog niet geheel bekend, maar iets in de richting van Berlijn > Breslau > Krakau > Praag(?) > Boedapest > Balkan(?) > Italië (?) > NL?

Leuk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Leuk!

We wilden eigenlijk ook langs Sziget Festival, omdat Ska-P, Bad Manners en The Specials daar spelen. De eerste twee spelen echter de 11e al, en ik vrees dat we niet zo snel in Budepest kunnen zijn vanuit Berlijn (tenzij we 17 uur gaan treinen van Berlijn ofzo en daar een paar uur blijven) ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jammer, zeker the specials zou ik ook graag zien, maar ja, als het niet lukt dan lukt het niet, zal sowieso wel een geweldige reis worden.

We zijn van plan een Groot Filosofisch Hoofdwerk te lezen en onze filosofische bevindingen + ervaringen wat interrailen betreft gaan beschrijven en mogelijk tekenen.

Dit onder de kop 'Marx en de Kunst van het Interrailen (Marx kan natuurlijk ook Lévy, Arendt, Gray, Plato, Augustinus, Achterhuis of Sloterdijk worden).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag laatst een advertentie over een wereldreis op een luxe cruiseschip dat een half jaar (!) duurde. Een half jaar op een prachtig schip zitten waarop je jezelf prima kunt vermaken, en daarmee de wereld rondvaren en vele plaatsen aandoen: misschien niet zo avontuurlijk als de al genoemde reizen hier, maar mij lijkt zoiets wel erg bijzonder om te doen.

Als vrome katholiek zou ik eigenlijk moeten zeggen dat een bedevaart te voet of te fiets naar één of andere heilige stad ver weg mijn ideaal is, maar helaas. Ik houd eigenlijk totaal niet van ver reizen, laat staan zonder enig overzicht daarin, vliegen vind ik ook niks, dus een cruiseschip is voor mij dan één van de weinige manieren om een echt ontspannen reis te kunnen maken.

Dan maar wat minder vroom, zeg maar. Maar ook niet helemáál on-vroom: er moet op dat schip dan wel iets van kerkdiensten worden gehouden, wat volgens mij weleens aangeboden wordt op zulke schepen. Want een half jaar geen kerk, daar doe ik het dan weer niet voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou heel graag 6 maanden op reis gaan met helemaal niks, behalve een rugzakje met wat basis benodigdheden en een flinke stapel (elektronisch) geld. En dan echt gewoon.. Hup naar Schiphol, neem de eerste vlucht naar Zuid Amerika die een last minute aanbieding heeft. Aangekomen ter plekke iets verzinnen om te gaan bekijken en ter plekke overnachting regelen. Uitgekeken? Pak de trein naar het volgende land. In elk geval naar Peru. Mooi geweest? Kop of munt.. Kop is Californië, munt is de oceaan over naar Japan. In elk geval een flinke trip door China, ik hoop zo erg dat ik dat land ooit nog kan bezoeken en iets van het oude China kan zien voordat echt alles weggebulldozerd voor de economische groei. Via Moskou weer naar huis.

Maar geen enkele planning in tijd. Ik zou overal van dag tot dag willen leven en me door de lokale situaties laten verrassen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze trip gaat er zo uitzien dit jaar:

Berlijn > Budapest (Sziget dus met Ska-P en Madness die dag) > Boekarest > Sofia (een van onze vrienden pakt daar het vliegtuig naar NL) > Zagreb > Bratislava (lopend naar > Wenen) en dan weer richting NL.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou wel een paar jaar door Afrika willen trekken. Gewoon zonder plan een beetje rondtrekken, van het landschap en de mensen genieten, wat werken.. En dan vervolgens waarschijnlijk ergens blijven plakken en helemaal niet meer weg gaan. Als ik alleen rekening met mezelf hoefde te houden had ik er ook heel veel aan gedaan om dat ook echt mogelijk te maken. Helaas is dat niet zo, dus gaat het nooit gebeuren not_happy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als tijd en geld allebei geen rol zouden spelen, zou ik erg graag eens een paar maanden door Europa treinen. Dat klinkt misschien wat minder exotisch dan reizen die eerder genoemd werden in dit topic, maar het lijkt me gewoon ontzettend mooi om al die Europese steden eens te leren kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid