Spring naar bijdragen

Hoe veel vlees eet jij?  

  1. 1. Hoe veel vlees eet jij?

    • Ik eet zowat altijd vlees en daar hoeft niets aan te veranderen.
      12
    • Ik eet zowat altijd vlees maar zou daar eigenlijk wel iets aan willen veranderen.
      1
    • Ik eet vaak vlees maar maak ook wel eens een vegetarische maaltijd.
      11
    • Ik eet hoofdzakelijk vegetarisch maar soms eet ik ook wel eens een stukje vlees.
      5
    • Ik eet altijd vegetarisch.
      6
    • Ik eet veganistisch.
      0
    • Anders, namelijk?
      2


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Ik denk dat het meeste vlees komt van de boeren die het wel goed hebben. Euroknallerrotzooi is een massaproduct. Als ik vlees koop kijk ik er wel naar of het geen bioindustrie is. Maar nogmaals, het heropvoeden van mijn wederhelft duurt langer dan ik aanvankelijk dacht. Zo'n elektrische halsband schijnt niet meer te mogen bij mensen, maar goed om mij een plezier te doen let hij er als we samen in de supermarkt staan al wel op.

Zo'n halsband mag zeker nog wel, voed hem maar op met harde hand want het beste vlees koop je natuurlijk bij de keurslager. Het vlees in de schappen van de supermarkten laat ik al jaren liggen en het ligt er nog steeds.

Overigens ben ik gek op mals vlees en zal het niet laten staan uit principe. Het eerlijkste zou zijn als we zelf onze koeien hadden en slachten vind je niet? Dan wisten we zeker dat we niet meer gebruikten dan noodzakelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik eet vaak wel meer dan ik zou willen vanwege mijn carnivore wederhelft.

Ik heb ook een carnivore wederhelft waardoor ik meer vlees eet dan ik zou willen. Ik ben gewend om elke dag vlees te eten en het is lastig om te doorbreken. Ook vind ik het lastig om lekkere vegetarisch eten klaar te maken, ik stel niet zulke lage eisen aan mijn voedsel als Ramòntezuma. En de helft van de dingen die iriacynthe in haar voedsel stopt heb ik nog nooit gehad en is niet te koop bij de AH puh2.gif

Ik vind vlees trouwens ook erg lekker, dat is ook lastig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En de helft van de dingen die iriacynthe in haar voedsel stopt heb ik nog nooit gehad en is niet te koop bij de AH
puh2.gif

Dat zou me eigenlijk verbazen aangezien ik bewust alleen de dingen heb opgenoemd die ik doodgewoon in de supermarkt om de hoek haal. Ik ga wel eens naar de exotische winkel of naar de biowinkel voor wat specialer spul, maar meestal ben ik daar te lui voor. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nu ben ik wel benieuwd in hoeverre de mensen op credible daar mee bezig zijn en waarom ze dat wel of niet doen. Een polletje volgt dadelijk, lijkt me wel handig.
smile.gif

Ik eet hoofdzakelijk vegetarisch maar soms eet ik ook wel eens een stukje vlees.

Vanwege de eenvoud en dierwelzijn. En dat het goedkoop is, is mooi meegenomen (dan moet je niet allerlei van die vleesvervangenrs van Valess, quorn enzo gaan eten, maar gewoon eieren, kale tofu (zelf marineren), kaas enz)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

ik eet ook hoofdzakelijk vegetarisch en soms vlees.. al vind ik het wel heel lekker..

Ik denk dat je met vlees wel goedkoper uit bent uiteindelijk, als je goed zoekt en op aanbiedingen let kan je het heel goedkoop krijgen. Die vegetarische vleesvervangers zijn bijna nooit afgeprijsd.

Is tofu lekker? Waar smaakt dat na?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Smaakt letterlijk nergens naar. Zoiets als dat je lucht in een vaste substantie zou omzetten. Kortom, dat eet je niet voor je plezier.

Maar.... als je er wat mee doet, zoals marineren, dan is het opeens prima te eten.
smile.gif

Tja, maar dan kun je ook wel een straattegel marineren! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is tofu lekker? Waar smaakt dat na?

Op zich heeft het niet zo veel smaak, wat het een heel handig en divers ingrediënt maakt dat je kan kruiden naar gelang je eigen voorkeur. Ik vind het vooral erg lekker met massa's kerriepoeder en cayennepeper, wordt het lekker pittig van, maar eigenlijk kan je er mee doen wat je zelf maar lekker vindt. Of relatief neutraal houden, dat kan natuurlijk ook.

Olorin, nu ook niet overdrijven, het heeft wel iéts smaak he. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind tofu trouwens ook heel erg léuk om mee te koken! smile.gif Ik vind die textuur zo prettig, zo'n stevig blok waar je toch heel makkelijk in kan snijden en dan fijn blokjes of plakjes maken.

Ik heb trouwens gehoord dat tofu veel beter marinades opneemt wanneer je het eerst invriest, dan wordt de textuur wat sponsachtiger naar het schijnt, iemand ervaring mee?

Mijn ultieme low-budget luie veggietip is trouwens (tromgeroffel)... kikkererwten uit blik! Zo makkelijk, zo lekker, zo veelzijdig, zo voedzaam, en bij ons in de super slechts 70 cent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben een pseudo-carnivoor. Ik eet de meeste maaltijden die ik heb wel met vlees er in. Maar sommige maaltijden niet. Maar heeft ook deels te maken met dat ik ook vaak eet wat de pot schaft. Vaak is dat vlees, heel soms ook niet en waar het optioneel is kies ik zelf ook wel eens voor niet-vlees.

Verder heb ik een een vriendin die pseudotariër is en geweldig lekker vegetarische gerechten kan bereiden, waardoor ik als ik bij haar vertoef ik meteen in veggiecredits omhoog schiet. knipoog_dicht.gif

Voor mezelf vind ik het prima als ik een aantal dagen per week geen vlees zou eten. Maar ik zou ook een aantal dagen per week wel vlees willen eten.

Redenen voor veggie maaltijden

- De idiote vleesconsumptie in het westen die ten koste gaat over de rug van de mens. Dieren moeten eten en zolang er hongersnood is in andere delen van de wereld vind ik het moreel gezien niet deugen dat wij landbouwgrond op die manier verspillen.

En als je dan nagaat hoeveel vlees ook nog gewoon weg gegooid wordt...

- Dierenleed. Ik ben voor een dierwaardig bestaan voor beestjes. De bio industrie is dat niet. Biologische veeteelt kan best, ook als er dan minder vlees op de markt als gevolg zou komen.

- Milieu: CO2 uitstoot en onnodige grond ontginning. (immers, vlees consumptie is onnodig).

- Omdat er zeer lekkere veggie gerechten bestaan. Maar dan moet je geen vega-biefstuk willen maken, maar echte veggie gerechten die als veggie bedoeld zijn. Die kunnen enorm lekker zijn.

- De zinloosheid van vlees. Er zijn gerechten waar vlees inzitten terwijl het in feite niks toevoegt. Ik vind dat zonde.

- Ik voel me niet verplicht om vlees te eten. Vroeger at men ook niet overal de idiote mate van vlees als we nu doen. Ik heb sterk de indruk dat onze mate van vleesconsumptie in het westen iets recents is.

Waarom wel vlees:

- Omdat ik enorm gek ben op bepaalde vleesgerechten. Biefstuk, w00t! En zo zijn er wel meer goddelijke gerechten.

- Omdat ik niet principieel tegen vlees eten an sich ben. Een dier dood maken om op te eten vind ik niks mis mee. Mijn problemen zitten hem in de bij wat ik in het veggie rijtje noem. Het feit dat ik een dood dier eet maakt geen onderdeel uit van het rijtje.

- Omdat ik als op termijn vlees wel begin te 'missen'. Ik krijg dan op een gegeven moment een soort van lichamelijke need gevoel als ik dagen achter elkaar geen vlees gegeten heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

[...]

Op zich moet jij natuurlijk niets, maar misschien vind je het wel boeiend om te weten waarom mensen ervoor kiezen om minder/geen vlees te eten. Een aantal redenen die je wel eens hoort:

-te veel vlees eten is ongezond (maar natuurlijk kun je ook als vegetariër erg ongezond eten, chips en frietjes zijn ook vegetarisch
knipoog_dicht.gif
)

-dierenliefhebbers vinden het soms te zielig om dieren op te eten

-ook als je daar wat minder sentimenteel over bent kun je je afvragen of de hedendaagse bio-industrie (waar dieren vaak hun hele leven in kleine hokjes opgekweekt worden en als levenloze producten worden benaderd) wel ok is

-sommige mensen eten uit religieuze overtuiging geen vlees, een hoop hindoes bv

-sommige mensen vermijden vlees omdat ze zich zorgen maken over zaken als hormonen, dioxines, gekke koeienziekte, enzovoort

-mensen die op het milieu letten, halen vaak aan dat de "productie" van vlees voor veel CO2-uitstoot zorgt (maar dat argument geldt ook voor een aantal populaire alternatieven voor vlees!)

-veel vlees eten zou hongersnood in de hand werken, dat klinkt misschien vreemd maar de redenatie is dat een koe (of een ander dier) om groot te kunnen worden heel veel voer moet eten en dat voer moet ook gekweekt worden, al het graan dat gebruikt wordt om die koe mee te voeden kan niet meer gebruikt worden om hongerige mensen mee te voeden, en uiteindelijk kan je met één koe veel minder mensen voeden dan je had kunnen voeden met al het eten dat die koe heeft moeten krijgen voor ze groot genoeg was om te slachten

-en natuurlijk zijn er ook mensen die vegetarisch koken gewoon leuk en lekker vinden en die niet zoveel hebben met hamburgers of steak

Ja ik vind het wel interessant om redenen te lezen, het is ook wel een beetje het gezin waar ik uit kom denk ik, aparte buitenlandse dingen eten wij eigenlijk ook nooit. En als ik dan een keer macaroni ofzo had gemaakt at mijn vader nog aardappels groente en vlees.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben op mijn 15e opgehouden met het eten van vlees.

Ik ben geen tegenstander van vlees eten, wel van bio-industrie (respectloos voor dier en schepping). Dat was ook mijn aanleiding om te stoppen met vlees eten.

Zelf heb ik inmiddels domweg geen behoefte aan vlees.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben een echte vleeseter, vooral Grieks gaat er goed in bij mij...

zaken als CO2 uitstoot, tja, we ademen zelf ook CO2 uit, het hele CO2 verhaal wordt gewoon zwaar overtrokken om op die manier allerlei idiote belastingen in het leven te roepen... maargoed, ik dwaal af...

als ik geen vlees heb gehad heb ik niet het idee dat ik genoeg heb...

ik eet overigens zo weinig mogelijk varkensvlees, het wordt niet voor niets onrein genoemd, maar als ik het dan al eet zorg ik dat het echt heel goed gaar is...

verder zijn er gewoon erg veel mogelijkheden met vlees...

rare dingen als kangoeroe hoef ik niet, kalkoen eet ik ook niet, die lelijke beesten, bah... widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Rain: ik denk dat je zieker wordt van kip die niet gaar is dan van varken die niet goed gaar is hoorsmile.gif

En ik ben zeker ook wel een vleeseter, een lekker karbonaatje gaat er wel in bij mij, alhoewel wij thuis ook wel eens vegetarisch eten. Maar dat is puur en alleen als het in de aanbieding is of als mijn broertje erom vraagt. Hij vind die vega zooi lekker namelijk xD Ik ben er niet zo'n fan van. Ik heb liever een echte blinde vink.

Oh, en in kalkoen zitten stofjes die rustgevend werken heb ik vandaag gelezenwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De idiote vleesconsumptie in het westen die ten koste gaat over de rug van de mens. Dieren moeten eten en zolang er hongersnood is in andere delen van de wereld vind ik het moreel gezien niet deugen dat wij landbouwgrond op die manier verspillen.

En als je dan nagaat hoeveel vlees ook nog gewoon weg gegooid wordt...

Er is ongeveer 4 á 5 kilo plantaardig voedsel nodig om 1 kilo vlees te produceren.

waarom-zo.jpg

Edit: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

uiteraard zit ik niet te wachten op salmonella, dus dooie kip eet ik ook alleen maar goed gaar, dus door mijzelf bereid, gewoon voor de zekerheid...

maar sommigen eten varkenshaas bijvoorbeeld niet helemaal doorbakken, dat doe ik dus niet...

vega spul, zoals Valess lust ik ook wel, maar niet in plaats van vlees...

dat van die kalkoen kan wel wezen, maar toch ga ik het niet eten... puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

zaken als CO2 uitstoot, tja, we ademen zelf ook CO2 uit, het hele CO2 verhaal wordt gewoon zwaar overtrokken om op die manier allerlei idiote belastingen in het leven te roepen...

Klopt. De mens is erg schadelijk voor het milieu. Een goede oplossing zou volkerenmoord zijn, maar men lijkt mijn suggestie onethisch te vinden. Dus helaas, zullen we het voor het milieu voorlopig alleen moeten houden bij het terugdringen van de intensieve veeteelt en valt er at the moment nog even niks aan de mens te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

je kunt natuurlijk geen vlees eten met het oog op de hongersnood, maargoed, dan moet je ook niet snoepen, immers van dat geld kun je ook een hongerige voeden...

tanken in brommer, scooter auto? nee joh, gaan lopen, dat geld kun je mensen van laten eten...

zo kun je van zo'n beetje alle dingen die wij hebben afstand nemen met het oog op mensen aan de andere kant van de wereld...

ik doe er niet aan, maar als je zoiets dan wel doet moet je ook "all the way" gaan en alle luxe afzweren...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

je kunt natuurlijk geen vlees eten met het oog op de hongersnood, maargoed, dan moet je ook niet snoepen, immers van dat geld kun je ook een hongerige voeden...

tanken in brommer, scooter auto? nee joh, gaan lopen, dat geld kun je mensen van laten eten...

Dat er ook andere dingen slecht zijn wilt niet zeggen dat je het één ook moet doen? verbaasd.gif

Ik ga toch ook niet stelen omdat er immers ook mensen zijn die moorden plegen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dat er ook andere dingen slecht zijn wilt niet zeggen dat je het één ook moet doen?
verbaasd.gif

Ik ga toch ook niet stelen omdat er immers ook mensen zijn die moorden plegen?

klopt, maar vlees eten, vlees is voedsel, welk voedsel je als mens consumeert is helemaal je eigen keuze, maar als je dan wereldverbeteraar wilt zijn, moet je het ook goed doen... dat is wat ik er mee bedoel, om jouw vergelijking te gebruiken:

ik moord niet, dat is niet goede, maar ik steel wel, ik roof en af en toe tuig ik iemand af... dat is een zelfde vergelijking...

zoals ik al aangaf, zelf doe ik er niet aan, vanwege bovengenoemde reden, als je iets doet moet je het ook goed doen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid