Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik wil hier meer info geven over Holland-United.

Je kunt er meer informatie over lezen in de bijlage.

Mocht je vragen hebben, reageer dan op dit bericht of stuur een mailtje naar: emailimg.php?id=craG9sbGFuZC11bml0ZWRAbGl2ZS5ubA== of bel naar: 0655871587, ook om je aan te melden!

Maak het bespreekbaar in je kerk/gemeente en bespreek het met je voorganger/leider/pastor/etc.

groetjes,

Alex


Samengevoegd:

Ik kan de bijlage die ik heb meegestuurd zo niet vinden, als die er is dan kun je die lezen, maar ik zal kort vermelden wat Holland-United inhoudt.

Holland United is een initiatief om kerken/gemeentes te verenigen en hierdoor een verandering te maken in Nederland, misschien zelfs Europa!

We hebben de steun nodig op deze lange weg om het doel te bereiken.

We geven bijeenkomsten met als doel mensen deze boodschap nog duidelijker te vertellen onder het genot van eten en drinken.

Het gaat erom dat we bij deze bijeenkomsten pastors/voorganger/leiders/etc, bij elkaar krijgen!

Maak het daarom bespreekbaar in je eigen kerk/gemeente en meld je aan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

hebben jullie een website?

of is deze site van jullie?

Willen jullie net als TRIN bijvoorbeeld een opwekking creëren?

Of is het fenomeen van de Nationale Synode meer iets waar jullie bij aan zouden sluiten?

Om heel eerlijk klinkt het meer als de zoveelste poging uit charismatische hoek om een opwekking te creëren. Maar ik kan er naast zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen, mensen.

Gisterennacht lukte het allemaal niet met het uitleggen van de bedoeling, omdat een paar keer een error optrad.

Hetgeen wat de bedoeling is, is zeker NIET het kunstmatig een opwekking maken!

Wat de bedoeling is, is een simpel iets.

Holland-united( engelse naam, omdat heel veel bedrijven ook gebruik maken van de Nederlandse naam vandaar!) is een initiatief om kerken(katholiek/christelijk/evangelisch) noem het maar op de handen ineen te laten slaan. In praktijk zijn dit vooral evangelische kerken omdat de organisatie zelf ook evangelisch is.

Waarom de handen ineen slaan?

Ons standpunt wat we hebben ingenomen is: Verander de wereld, begin bij jezelf. We hebben hiervoor gekozen omdat de bijbel duidelijk is in Jakobus over de houding van een christen zoals die behoort te zijn. Laat deze houding zien aan de wereld, door als kerken samen te werken en activiteiten organiseren in je eigen dorp/stad.

Dit doe je omdat je je naaste lief hebt en natuurlijk wilt dat mensen zich bekeren!

Maar het gaat hierom dat we persoonlijk contact met mensen krijgen en niet meer discussies voeren die nergens toe leiden.

De tijd van praten moet over gaan en de tijd voor actie moet zich aandienen.

Holland-united is dus absoluut NIET bedoeld om een opwekking te ''maken''.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We gaan de kerken/gemeentes verenigen door eerst informatiebijeenkomsten te houden door geheel Nederland en mensen bewust te maken over bepaalde zaken.

Daar wordt dieper op ingegaan in zo'n bijeenkomst.

Stap 1 is dus eerst het zover krijgen dat voorgangers/pastors/leiders/dominees/etc. naar deze bijeenkomsten komen. Daarna komt pas de keuze of je je hierbij wilt aansluiten.

De eerste bijeenkomst is op 24 April in Helmond.

Voor meer informatie: emailimg.php?id=craG9sbGFuZC11bml0ZWRAbGl2ZS5ubA==

Dit is ABSOLUUT NIET bedoeld om een opwekking te ''maken''

Dat wil ik echt benadrukken!


Samengevoegd:

Daarom wil ik via dit topic vragen om je leiders/voorganger/pastors noem het maar op hiervan bewust te maken, en een voorstel te doen om naar zo'n bijeenkomst te gaan!

Wanneer de volgende zijn wordt op tijd aangegeven.

Maar maak eerst het onderwerp bespreekbaar aub.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hmmmm.....kun je je dan niet beter aansluiten bij de Nationale Synode ofzo? Waarom voor de zoveelste keer het wiel opnieuw uitvinden? Ook onder protestantse kerken zijn er hartstikke veel missionaire gemeentes die allang doen, wat jouw organisatie wil. Aangezien mijn kerk daar een van is, zie ik niet zo in, waarom ik dit aan mijn dominee zou moeten vertellen.....veel refokerken zijn landelijk georganiseerd....dus jah...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat zoals ik al heb gezegd, de tijd van praten is voorbij.

Het is tijd voor actie en wat ik merk is dat jeugd zoals ik vooruit willen en de bestaande organisaties het allemaal wel goed vinden zoals het nu is. Ik vind het niet goed zo en ik weet dat er meer uit te halen valt, dit is namelijk ook de visie die God mij hiervoor heeft gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat ik het duidelijker maken met een concreet voorbeeld:

In Helmond zijn we gestart met het organiseren van een voetbaltoernooi in een sporthal waarbij teams uit de wijken van Helmond mee kunnen doen.

Zo krijgen we contact met vooral jongeren en hun ouders en zo bouw je vriendschappen en respect op.

Want iedereen kan wel mensen opnoemen waar je een hekel aan hebt, maar de bijbel roept je op om juist deze mensen lief te hebben.

Wees die verandering in je stad!


Samengevoegd:

Zowiezo zijn we niet protestants, maar evangelisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zowiezo zijn we niet protestants, maar evangelisch.

Evangelisch valt ook onder het kopje 'protestants', net zoals gereformeerden, Lutheranen, Methodisten, Anglicanen, etc. Dat even ter zijde.

Maar denk je niet dat omdat jullie evangelisch zijn, je juist een aansluiting van pastoors en dominees afhoudt?

Ik bedoel, zou jij als je voorganger bent snel deelnemen aan een organisatie die zich "communio Catholica" (ik verzin de naam nu ter plekke) zou noemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zijn zeker geen TRIN!

Ik wil hier absoluut niet mee vergeleken worden!

Daarom die opmerkingen aub voor je houden, als je mee wilt werken werk dan mee. Wil je dit niet zeg dan aub niets. Ik kan daar namelijk niets mee. Maar zoals het spreekwoord zegt: De beste stuurlui staan aan wal knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wij zijn zeker geen TRIN!

Ik wil hier absoluut niet mee vergeleken worden!

Daarom die opmerkingen aub voor je houden, als je mee wilt werken werk dan mee. Wil je dit niet zeg dan aub niets. Ik kan daar namelijk niets mee. Maar zoals het spreekwoord zegt: De beste stuurlui staan aan wal
knipoog_dicht.gif

waarin onderscheiden jullie je dan van TRIN? Hebben jullie echt geen website? Dat zou het wat makkelijker maken waar jullie voor staan, wat jullie kerkelijke achtergrond is, en waar jullie naar toe willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zijn druk bezig met het opzetten van de gehele organisatie, maar je moet begrijpen dat we in een opstartfase zitten.

We zijn zelf evangelisch, maar ieder christelijke geloofsstroom kan zich hierbij aansluiten.

Als er updates zijn komen ze hierop te staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid