Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 585
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik merk dat ik heel erg weinig meer game.  Ja ik doe "mobile games"  die echt zonde van mijn tijd zijn. Het is een soort laagdrempelig escapisme waar ik vrij weinig plezier aan beleef. Ik heb daaren

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Als je weet hoeveel wiskunde en onderzoek in zulk game gaat mag je dat best ID noemen ja. Wellicht te moeilijk spelletje voor u, ik zou het niet proberen als ik u was.

Was ik ook niet van plan. ?

Maar als wiskunde u pleziert is dat natuurlijk hartstikke leuk voor u.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik merk dat ik heel erg weinig meer game. 
Ja ik doe "mobile games"  die echt zonde van mijn tijd zijn. Het is een soort laagdrempelig escapisme waar ik vrij weinig plezier aan beleef. Ik heb daarentegen een paar leuke games (kingdome come, Witcher III) die ik nog steeds niet heb uitgespeeld. Maar het vreet energie. Als ik na een werkdag thuis kom, heb ik geen zin om werk te maken van een RPG. Terwijl juist die games iets zijn wat ik heel tof vind. Maar na een hele dag achter een computer scherm te zitten nadenken heb ik daar geen zin in. 
Zelfde heb ik ook met boeken, ik lees te weinig terwijl boeken fantastisch zijn. En ik heb Netflix maar kijk ook te weinig wat echt leuk is. 
Ik ben een nieuw "project" begonnen om minder eindeloos op mijn telefoon te kijken en hopelijk dan meer boeken te lezen. Want ik lees veeeeeeeeel, maar dan in die stomme apps. Niet alles is slecht, ik lees veel kranten, maar ik kan ook gewoon een keertje de Trouw lezen ipv. 100x Nu.nl refreshen, en kijken of er nog iets is op Instagram. 
Anyway, back on topic: Ik kijk ziekelijk uit naar de release van Cyberpunk 2077. En daarnaast wil ik Star citizen en ik wil de Skyrimm mod. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Olorin:

Ik schreef het verkeerd. Ik bedoelde Skywind. Dus Morrowind omgebouwd op basis van de engine die Skyrim gebruikt.
Die VR is wel grappig. Heel tof om zo in die wereld te zitten, maar qua gameplay nog niet volmaakt. 

Maar zeker goed begonnen. Ik stond echt verbaasd te kijken. Je vergeet echt je hele omgeving en bent in de game. Bij Eve Valkyrie heb ik wel de ziel uit mijn lijf gekotst. Motion sickness :)

Resident Evil 7 was echt griezelig. Telkens ik verschoot, verschoot mijn lief mee door mijn geroep. Ik ben er zeker al van overtuigd, alle geld waard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Olorin:

Ik merk dat ik heel erg weinig meer game. 
Ja ik doe "mobile games"  die echt zonde van mijn tijd zijn. Het is een soort laagdrempelig escapisme waar ik vrij weinig plezier aan beleef. Ik heb daarentegen een paar leuke games (kingdome come, Witcher III) die ik nog steeds niet heb uitgespeeld. Maar het vreet energie. Als ik na een werkdag thuis kom, heb ik geen zin om werk te maken van een RPG. Terwijl juist die games iets zijn wat ik heel tof vind. Maar na een hele dag achter een computer scherm te zitten nadenken heb ik daar geen zin in. 
Zelfde heb ik ook met boeken, ik lees te weinig terwijl boeken fantastisch zijn. En ik heb Netflix maar kijk ook te weinig wat echt leuk is. 
Ik ben een nieuw "project" begonnen om minder eindeloos op mijn telefoon te kijken en hopelijk dan meer boeken te lezen. Want ik lees veeeeeeeeel, maar dan in die stomme apps. Niet alles is slecht, ik lees veel kranten, maar ik kan ook gewoon een keertje de Trouw lezen ipv. 100x Nu.nl refreshen, en kijken of er nog iets is op Instagram. 
Anyway, back on topic: Ik kijk ziekelijk uit naar de release van Cyberpunk 2077. En daarnaast wil ik Star citizen en ik wil de Skyrimm mod. 

Wat let je om dan gewoon in het weekend die RPG's te spelen, ofwel op andere vrije dagen? Het is natuurlijk niet zo dat je elke dag hoeft te gamen. ;)
En kijk altijd een beetje uit met de door jou omschreven vorm van escapisme, want dat kost meer energie dan je denkt. Energie krijg je nu namelijk juist van dingen waar je echt plezier aan beleeft.

Wat betreft het lezen van boeken: ik weet niet of je alleen woont, maar als dat zo is, dan kan het erg helpen om tijdens de maaltijd te lezen. Lezen en eten is mijns inziens een gouden combinatie, veel meer nog dat televisiekijken en eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik merk dat 

Op 16-9-2019 om 09:12 zei Robert Frans:

Wat let je om dan gewoon in het weekend die RPG's te spelen, ofwel op andere vrije dagen? Het is natuurlijk niet zo dat je elke dag hoeft te gamen. ;)
En kijk altijd een beetje uit met de door jou omschreven vorm van escapisme, want dat kost meer energie dan je denkt. Energie krijg je nu namelijk juist van dingen waar je echt plezier aan beleeft.

Wat betreft het lezen van boeken: ik weet niet of je alleen woont, maar als dat zo is, dan kan het erg helpen om tijdens de maaltijd te lezen. Lezen en eten is mijns inziens een gouden combinatie, veel meer nog dat televisiekijken en eten.

Ik merk dat die energie er ook onvoldoende is in het weekend. Dan ben ik of loom of ik ben juist sociaal of actief. 
Ik merk dat dingen die ik leuk vind of heel belangrijk vind me ook energie kosten. Ik best wel introvert (voor een extravert volk als Nederlanders althans). 

Wat je zegt over lezen klinkt heel goed, maar het lukt me net tijdens het eten. Ik kan niet lezen en eten tegelijk. Ik heb het geprobeerd. Idealiter zou ik in een klooster moeten gaan eten, daar leest iemand dan hard op voor. ? (Je hebt natuurlijk luisterboeken, maar ik vind dat niet het zelfde als lezen. In weekend tijdens lunch luister ik wel eens podcasts.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
1 uur geleden zei Fundamenteel:
17 uur geleden zei Dat beloof ik:

'Gij zult niet doden'  telt dan niet meer ? 

In game mag dat nog :) Echt knap spel. Beste COD ooit. 

O, die versie kende ik nog niet "Gij zult niet doden, behalve in virtual reality"

Ik ken wel Matth. 15:19: "Uit het hart des mensen komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen"
en
"Gods Woord oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart (Hebr. 4:12)".

Dus voor jou geen schietspelletjes meer.
Tenzij jij, de man die 'voluit' voor de volledige Bijbel gaat, deze bijbelteksten naast je neer legt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

O, die versie kende ik nog niet "Gij zult niet doden, behalve in virtual reality"

Dit gebod valt onder het grote gebod: God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf. Paulus benoemd de liefde want zegt hij, die doet God en de naaste geen kwaad, welke verwijst naar het grote gebod.

Als jij er geen afgod van maakt als dat het je naaste niet bezeerd, en de intentie puur vanuit strategie's vriendelijk oogpunt is, net als het spelen van stratego bv wat dan ook doden zou moeten zijn en niet is wat jij ook weet, kan het geen kwaad.

Wel moet men enorm oppassen hierin horror en spellen die teveel naar sadisme neigen moet men ten alle tijden ontlopen.

Ikzelf speel af en toe rainbow 6 puur om de strategie en de ontspaning net als stratego.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik ken wel Matth. 15:19: "Uit het hart des mensen komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen"
en
"Gods Woord oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart (Hebr. 4:12)".

Vreemd nu weet je het ineens wel tijdje terug niet leek het "die man sprokkelde enkel hout"

Ik hoor je nu niet zeggen "de man speelde enkel een spelletje" jij deugniet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Thinkfree:

en de intentie puur vanuit strategie's vriendelijk oogpunt is, net als het spelen van stratego bv wat dan ook doden zou moeten zijn en niet is wat jij ook weet, kan het geen kwaad.

Ah juist, maar dat staat wel haaks op 

Op 2-11-2019 om 09:11 zei Fundamenteel:

Mijn God, een zalig spel. Terroristen afknallen

 

21 uur geleden zei Thinkfree:
22 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik ken wel Matth. 15:19: "Uit het hart des mensen komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen"
en
"Gods Woord oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart (Hebr. 4:12)".

Vreemd nu weet je het ineens wel tijdje terug niet leek het "die man sprokkelde enkel hout"

Ik hoor je nu niet zeggen "de man speelde enkel een spelletje" jij deugniet.

Bij het houtsprokkelen ging het mij er om dat de straf (doodstraf) niet in verhouding stond tot het feit. Ik vraag nu alleen maar aan @Fundamenteel hoe hij dat voor zichzelf rijmt met de Bijbel, waarvan hij zegt dat hij er volledig achter staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dat beloof ik:
21 uur geleden zei Thinkfree:

en de intentie puur vanuit strategie's vriendelijk oogpunt is, net als het spelen van stratego bv wat dan ook doden zou moeten zijn en niet is wat jij ook weet, kan het geen kwaad.

Ah juist, maar dat staat wel haaks op 

Op 2-11-2019 om 09:11 zei Fundamenteel:

Mijn God, een zalig spel. Terroristen afknallen

Daar heb je gelijk an.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:
26 minuten geleden zei Dat beloof ik:
21 uur geleden zei Thinkfree:

en de intentie puur vanuit strategie's vriendelijk oogpunt is, net als het spelen van stratego bv wat dan ook doden zou moeten zijn en niet is wat jij ook weet, kan het geen kwaad.

Ah juist, maar dat staat wel haaks op 

Op 2-11-2019 om 09:11 zei Fundamenteel:

Mijn God, een zalig spel. Terroristen afknallen

Daar heb je gelijk an.

Dank je. De enige haat die hier in zit, is van de kant van @Fundamenteel. Echt niet van mij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Dat beloof ik:

O, die versie kende ik nog niet "Gij zult niet doden, behalve in virtual reality"

Ik ken wel Matth. 15:19: "Uit het hart des mensen komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen"
en
"Gods Woord oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart (Hebr. 4:12)".

Dus voor jou geen schietspelletjes meer.
Tenzij jij, de man die 'voluit' voor de volledige Bijbel gaat, deze bijbelteksten naast je neer legt.

Het blijft een zalig spel. Sommige clips leken wel filmbeelden, bijna niet van echt te onderscheiden.

Ghost Recon Breakpoint ben ik ook terug leren waarderen. 

Na vijftal dikke boeken lezen, deed dat gamen me zo deugd. Misschien niet opper christelijk, but who are we to judge? Wie is zo hoogmoedig de eerste steen te werpen?Jawel, het was DBI, again

Kijk vanaf 1:40. Daar ergens begint de actie. Je hebt er ook die aanslagen van de vijand prijzen of regelrecht ontkennen als plebs van hun laf leiderschap. In Vlaanderen zijn we zo poco of okifoob niet. Die/sterf bitches :)

 

14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dank je. De enige haat die hier in zit, is van de kant van @Fundamenteel. Echt niet van mij. 

Ochottekes, ik zal compassie met verkrachters en moordenaars moeten hebben? Het is maar een spel! Ik uitte liefde en jij kwam zeurpieten. As usual.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Death Stranding. Het spel begon, opende zalig, graphics om U tegen te zeggen, verhaal greep me helemaal mee. Maar na een anderhalf uur spelen -en in game km’s gelopen te hebben-, vraag ik me af of er beterschap in zicht is. Wordt dit een eentonige game? Wel tof dat ze irl acteurs beginnen gebruiken in game. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid