Spring naar bijdragen

Herman Boon


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ^^

Ten eerst aan de admins, ik neem aan dat dit topic weer gebanned wordt.. xD Met alle respect voor jullie maar ik denk dat ik weer commetaar krijg dat dit in een ander topic hoort, haha. Maarja, dat zie ik dan wel. =]

Misschien kennen jullie Herman Boon wel.. Een Christelijke caberatier die vooral kinder muziek schrijft. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar het valt me echt heel erg op dat je deze muziek alleen leuk vind als je Christelijk bent. De meeste niet-Christenen die dit luisteren vinden het irritante muziek. Ik heb ook een periode gehad dat ik iets verder van God af dwaalde. En als ik daar dan naar luister vind ik het echt nergens naar klinken. Maarja, ik ben nu weer naar God aan het groeien en hoewel ik nu 16 bijna 17 ben vind ik deze muziek nog super mooi. Ik weet zeker dat ik hier commetaar op ga krijgen maar dat geeft niks hoor, brand maar los. knipoog_dicht.gif

Anyway... Ik vond gister dit liedje op youtube van Herman. En wow ik heb er geen woorden voor hoe diep mij dit raakte. Echt door de tekst en de melodie. Ik vind mezelf daar echt in terug.

Maarja, laat me weten wat jullie er van vinden. Ik verveel me hier een beetje dus vind ik het leuk om op dit forum te praten.

Uhm, verder niet zo veel te melden denk ik..

God bless u all. ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Hallo allemaal ^^

Ten eerst aan de admins, ik neem aan dat dit topic weer gebanned wordt.. xD Met alle respect voor jullie maar ik denk dat ik weer commetaar krijg dat dit in een ander topic hoort, haha. Maarja, dat zie ik dan wel. =]

Ja, haha... Foute aanname, dan...

Ik heb niet zo veel met Herman Boon. Op zich vind ik wat hij doet een goede zaak maar sinds ik 'm als spreker heb horen zeggen dat je geen echte christen bent als je niet genoeg 'offert' (geld in de collecte doet) heb ik het een beetje met hem gehad. Ik hou niet zo van dat soort insinuaties.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is daar mis mee dan?

Ik vind lang niet alle liedjes goed ofzo,

maar heb een tijdje kinderwerk gedaan in de kerk en het viel me op dat zijn liedjes zó simpel, maar zó waar zijn.

Op een hele mooie simpele manier weet hij te vertellen/zingen waar andere sprekers/liedjesschrijvers een preek van anderhalf uur over moeten schrijven en vertellen. Dát vind ik knap...

Hou het simpel en bij de basis

Geldt ook voor het geloof

Verder ben ik een paar keer naar Herman Boon geweest tijdens een preek/show (het is beiden)

Hij heeft gewoon een goed gevoel voor humor, komt uit dezelfde 'stal' als youp van 't hek enz. Alleen is hij de christelijke kant op gegaan zegmaar en is minder bekend bij het grote publiek.

Het knappe is, de hele zaal ligt zo'n drie kwartier plat van het lachen, en opeens, alsof hij met zijn vingers knipt, wordt hij serieus en weet hij mensen te raken, maar dan ook écht te raken. Elke keer weer is het een bijzondere ervaring.

Hij is ook een keer bij ons (in mn oude gemeente) geweest. Het is een hele bijzondere man. Hij staat echt dicht bij God. Bijzonder was ook dat hij gewoon wist wat er speelde in de gemeente zonder dat hij het van iemand gehoord had. Hij wist waar mensen mee zaten.. echt heel mooi.

Misschien mag je dan geen fan van hem zijn, hij brengt mensen tot God en dichterbij God en dát is evangelisatie. Veel mensen kunnen een voorbeeld aan hem nemen


Samengevoegd:

Quote:

Ik vind lang niet alle liedjes goed ofzo,

maar heb een tijdje kinderwerk gedaan in de kerk en het viel me op dat zijn liedjes zó simpel, maar zó waar zijn.

Op een hele mooie simpele manier weet hij te vertellen/zingen waar andere sprekers/liedjesschrijvers een preek van anderhalf uur over moeten schrijven en vertellen. Dát vind ik knap...

Hou het simpel en bij de basis

Geldt ook voor het geloof

Nog even hierover:

Een perfect voorbeeld hiervan is van een paar jaar terug bij Catherine zoekt God, waar ze ook praatte met Herman Boon

Hier is wat ik bedoel:

Na alle gekkigheid en druk doen, weet hij de vinger op de zere plek te leggen en door het heel simpel te houden juist niet duidelijk kan zijn dan dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar het valt me echt heel erg op dat je deze muziek alleen leuk vind als je Christelijk bent. De meeste niet-Christenen die dit luisteren vinden het irritante muziek. Ik heb ook een periode gehad dat ik iets verder van God af dwaalde. En als ik daar dan naar luister vind ik het echt nergens naar klinken.

Dus Herman Boon als een soort barometer voor je persoonlijke relatie tot God? Interessant. Dan is het met mij vast ernstig gesteld, want ik kan hem (om meerdere redenen) niet uitstaan.

widegrin.gif

Edit, goed, mijn redenen meteen maar even op een rijtje:

1.      Ik vind zijn teksten stom;

2.      Ik vind zijn gekke bekken stom, doet me denken aan André van Duijn;

3.      Ik vind het stom dat hij bijvoorbeeld probeert mensen te genezen van "de demon van schizofrenie"Â. Persoonlijk vind ik dat mensen die dat soort gevaarlijke nonsens verkopen zelf dringend hulp nodig hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

3.      Ik vind het stom dat hij bijvoorbeeld probeert mensen te genezen van "de demon van schizofrenie"Â. Persoonlijk vind ik dat mensen die dat soort gevaarlijke nonsens verkopen zelf dringend hulp nodig hebben.

Waarom is dat stom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom is dat stom?

Ik heb het in mijn omgeving meegemaakt, en het is daardoor behoorlijk mis gegaan. Boon werkt met een bepaald type gebedsgenezing waarbij men vast, heel intensief bidt enz., er is ook veel drukte om de betreffende persoon heen, mensen die tegen je gaan schreeuwen (ik noem dat schreeuwen). Omstandigheden die al met al niet ideaal zijn voor iemand met schizofrenie en eerder negatief werken. M.i. heeft zo'n man dan echt geen idee van wat verstandig is en wat niet.

Zodoende ben ik niet kapot van hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goh! Herman, Boon, da's een tijd geleden dat ik die voorbij heb zien of horen voorbij komen. Ik heb em twee keer gezien in een voorstelling/preek, een keer bij mijn vorige gemeente en een keer op Opwekking, alweer een aantal jaartjes geleden. En hij evangeliseert wel, maar doordat hij zo'n aanspraak maakt op emotie brengt hij meer een ontmoetingsevangelie dan een verlossingsevangelie. En dat kan naar mijn idee wel het verschil maken tussen een ietsisme met christelijk sausje en een bijbels christelijk geloof.

Maar ik heb wel gelachen toen ik hem zag. Het is wel vermakelijk. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Leuk, al vrees ik dat het bij de echt depressieve mensen zelfmutilerende neigingen uitlokt.

* MC rommelt in de la op zoek naar een lekker scherp mes

Als je gedwongen word hiernaar te luisteren wel ja. Voor de rest halen echte die hard depri's natuurlijk ernstig hun neus op voor dit soort puberale weltschmerz met christelijk feel-good sausje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ja, haha... Foute aanname, dan...

Jup. puh2.gif Ik nam het maar aan omdat ongeveer 50% van mijn topics door een of andere reden gesloten wordt. xD

Quote:
Op zich vind ik wat hij doet een goede zaak maar sinds ik 'm als spreker heb horen zeggen dat je geen echte christen bent als je niet genoeg 'offert' (geld in de collecte doet) heb ik het een beetje met hem gehad. Ik hou niet zo van dat soort insinuaties.

Ik begrijp wat je bedoeld ja. puh2.gif Maar bedoeld Herman niet meer dat als je echt voor God wil leven dat je dan je aardse bezittingen los laat een gaat voor de kerk?

Quote:
Ik heb het niet op dit soort liedjes.

Die zijn opgebouwd om van die 'emo'reacties op te roepen.

Dat je ze niet mooi vind is natuurlijk oke. puh2.gif Maar God wil toch juist dat wij "emo" mensen gaan helpen als ze het moeilijk hebben. knipoog_dicht.gif

Quote:
Edit, goed, mijn redenen meteen maar even op een rijtje:

1. Ik vind zijn teksten stom;

2. Ik vind zijn gekke bekken stom, doet me denken aan André van Duijn;

3. Ik vind het stom dat hij bijvoorbeeld probeert mensen te genezen van "de demon van schizofrenie"Â.

1. Zijn texten stom? De meeste muziek van hem is te kinderachtig voor me.. daar ben ik het wel mee eens. Neem bijvoorbeeld: als God een auto had stond jouw foto op z'n dashbord.. (text van Herman).. Dan denk ik ook van daar hoef ik niet naar te luisteren. xD Maar zijn texten kloppen eigenlijk allemaal wel. En veel ervan hebben mij door moeilijke tijden heen gehad. Vooral als ik afdwaal van God kom ik door deze muziek vaan weer super dichtbij.

2. Gekkie bekken, haha dat kan ik me voorstellen. xD Bijna iedereen vind hem een drukke man. Maar ik kan daar echt wel mee leven. puh2.gif

3. Uhm, misschien klinkt dit stom maar wat is de demon van schizofreni? Maarja, je.. of ten minste ik.. kan toch echt wel zien dat Herman Boon dicht bij God is en dan ook bijna zeker volgens God weg mensen helpt. Ik denk dat als er iets mis gaat het niet de schuld is van zijn methode.

Quote:
Leuk, al vrees ik dat het bij de echt depressieve mensen zelfmutilerende neigingen uitlokt.

Tja, het licht er (volgens mij) en dan ook echt volgens mij een beetje aan of degene ooit Christelijk was of niet. Ik moest mezelf met al mn kracht ervan weerhouden niet zelf me pols kapot te snijden en ik heb wel veel aan hem gehad. Ik weet niet of je nog een ergere depressieve vorm bedoeld, en ik kan je begrijpen dat sommige mensen geen zin hebben in een super hypere man.. maar ik heb echt veel aan zijn muziek. xo

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja, ik heb het niet zo op Herman Boon, 't is niet mijn humor en ben het verder eens met JoostG en Hongerige Wolf.

Maar ja, mijn broertje (toen 6) vond het helemaal geweldig. De hele rit naar Zuid-Frankrijk niets anders gehoord. Sindsdien ben ik het helemaal zat. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hem een tijd geleden ooit eens gezien. Ik vond hem vervelend. Hij was toen uitgenodigd voor een evangelisatiedienst om te spreken, maar hij kaapte voor mijn gevoel de hele dienst en ik vond het erg jammer dat hij grapjes ten koste van anderen in de zaal liep te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Qua humor vind ik hem niet super (het is niet mijn type humor), maar hij functioneert sterk in de gaven van de Heilige Geest.

Hij heeft woorden van kennis en wijsheid van de Heilige Geest en hij geneest mensen in Jezus' Naam.

Ben ik het echt helemaal mee eens!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Qua humor vind ik hem niet super (het is niet mijn type humor), maar hij functioneert sterk in de gaven van de Heilige Geest.

Hij heeft woorden van kennis en wijsheid van de Heilige Geest en hij geneest mensen in Jezus' Naam.

bronnen? bewijzen? onderbouwing?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb hem een tijd geleden ooit eens gezien. Ik vond hem vervelend. Hij was toen uitgenodigd voor een evangelisatiedienst om te spreken, maar hij kaapte voor mijn gevoel de hele dienst en ik vond het erg jammer dat hij grapjes ten koste van anderen in de zaal liep te maken.

maar hij

Quote:
functioneert sterk in de gaven van de Heilige Geest.

Hij heeft woorden van kennis en wijsheid van de Heilige Geest en hij geneest mensen in Jezus' Naam.

toch?

Wat heeft dat trouwens met de kwaliteit van zijn muziek te maken? (BOT)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou daar geen uitspraak over durven doen. Wel heb ik vruchten van zijn werk gezien, maar om dan maar gelijk te verklaren dat hij in de 'bediening staat, mensen geneest' en meer van dat soort Charismatisch jargon - waar ik weinig mee op heb -, gaat me heel veel te ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hij heeft woorden van kennis en wijsheid van de Heilige Geest en hij geneest mensen in Jezus' Naam.

Quote:

[...]

bronnen? bewijzen? onderbouwing?

Persoonlijke ervaringen yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid