Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Een echte IQ test ben je zo een uur of twee zoet mee. Ik heb er een gedaan toen ik twaalf was en dat was nog knap lastig ook vond ik. Ik herinner me vooral dat ik zo snel mogelijk verhaaltjessommen moest oplossen en dat ik zo snel mogelijk zonder opnieuw te beginnen een doolhof moest doorkruisen met mijn potlood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"IQ-testen zijn ontstaan in de Eerste Wereldoorlog. In het Engelse leger vochten destijds ook Indiërs mee, die zich begonnen af te vragen waar ze eigenlijk voor vochten. Immers, als zij vochten voor Engeland dan mochten ze toch ook wel iets terugverwachten? Om dit 'gevaar' te beteugelen ontwikkelden de Engelsen het idee van een IQ-test, om daarmee aan te tonen dat Indiërs te dom waren om burgerrechten te krijgen. De test was namelijk gebaseerd op Westers denk- en redeneervermogen, met logische puzzels en dies meer zij. Indiërs, onopgeleid in de Westerse logica, kregen zo een lagere score."

Bron: docente

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Toen ik op het werk zei dat mijn IQ het dubbele was van het gemiddelde van alle werknemers, wat ikzelf nogal positief beïnvloed, begreep niemand mij.

En dat lijkt me logisch
stuutje.gif

rofl.gif

Zo schijnt Ronald Reagan zich als president wel eens te hebben opgewonden over de bewering dat maar liefst VIJFTIG PROCENT van alle amerikanen een IQ had van 100 of minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens een of andere idiote IQ-test op facebook heb ik een IQ van 181. Ik sta boven Dawkins en Bill Gates in het uitslag-lijstje. rofl.gif

Om maar te zeggen: jongens toch, als je mensen een goed gevoel over hun intelligentie wilt geven, hou het dan tenminste een béétje realistisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Lastige. Ik heb ooit een keer met Natuurkunde de volgende vraag gehad: Je moet de hoogte van een gebouw meten en je hebt een barometer tot je beschikking.

Toen ik dit las dacht ik direct: instinker, je moet natuurlijk gewoon die barometer van het gebouw flikkeren en meten hoe lang het duurt tot hij de grond raakt. Die dingen zijn vast veel te onnauwkeurig om zulke kleine verschillen in luchtdruk te meten. Overigens heb je volgens mij wel te maken met luchtweerstand die de snelheid waarmee het ding valt beïnvloedt. Ik bedoel, ik weet dat de valversnelling voor als 9,81 m/s^2 is, maar ik gok toch dat ik met een parachute in mijn rugzak sneller val dan met het ding uitgeklapt, dus ik schat dat de vorm van het vallende object ook nog relevant is. En daarnaast, al genoemd, je nauwkeurigheid bij het meten van de tijd. Dat kan je oplossen door iemand anders de barometer te laten loslaten en dan aan te nemen dat je reactiesnelheid bij het drukken op het moment dat hij begint te vallen net zo snel is als bij het drukken als hij de grond raakt.

Ben ik nu hoogbegaafd? Of kan ik maar weer beter gewoon over historische dingen gaan kletsen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens een of andere idiote IQ-test op facebook heb ik een IQ van 181. Ik sta boven Dawkins en Bill Gates in het uitslag-lijstje.
rofl.gif

Niet om af te doen van jouw uitslag (want je zal vást intelligenter zijn dan de intelligente Gates), maar zelfs een oester is intelligenter dan Dawkins knipoog_dicht.gif (Ik denk dat de oester verder is in de evolutie dan Dawkins smile.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag het net aan mijn vrouw en die zegt: "ik weet niet hoe je dat moet meten, moet je zelf van het gebouw afspringen en dan de tijd meten?" Zelf eraf springen terwijl je een barometer in de hand hebt... Ik heb héél veel flauwe, kwetsende grappen over blondjes gemaakt de laatste minuten. Daarom zit ik nu weer veilig in de studeerkamer en niet gezellig op de bank met m'n vrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Niet om af te doen van jouw uitslag (want je zal vást intelligenter zijn dan de intelligente Gates), maar zelfs een oester is intelligenter dan Dawkins
knipoog_dicht.gif
(Ik denk dat de oester verder is in de evolutie dan Dawkins
smile.gif
)

Ok goed, ik vond het zelf ook wel heel leuk hoor, boven die klier van 'n Dawkins eindigen. widegrin.gif Maar 181, het moet niet gekker worden.

(Enneuh, Dosto, ben jij zelf geen blondje? engel.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Toen ik dit las dacht ik direct: instinker, je moet natuurlijk gewoon die barometer van het gebouw flikkeren en meten hoe lang het duurt tot hij de grond raakt. Die dingen zijn vast veel te onnauwkeurig om zulke kleine verschillen in luchtdruk te meten. Overigens heb je volgens mij wel te maken met luchtweerstand die de snelheid waarmee het ding valt beïnvloedt. Ik bedoel, ik weet dat de valversnelling voor als 9,81 m/s^2 is, maar ik gok toch dat ik met een parachute in mijn rugzak sneller val dan met het ding uitgeklapt, dus ik schat dat de vorm van het vallende object ook nog relevant is. En daarnaast, al genoemd, je nauwkeurigheid bij het meten van de tijd. Dat kan je oplossen door iemand anders de barometer te laten loslaten en dan aan te nemen dat je reactiesnelheid bij het drukken op het moment dat hij begint te vallen net zo snel is als bij het drukken als hij de grond raakt.

Ben ik nu hoogbegaafd? Of kan ik maar weer beter gewoon over historische dingen gaan kletsen?

Het juiste antwoord is overigens:

ga naar de concierge en stel hem voor: "als jij mij vertelt hoe hoog dit gebouw is, krijg je van mij deze prachtige barometer. Deal?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

De zin of onzin ervan hangt af van waarom je de test doet. Ik heb me bv een keer door Mensa laten wijsmaken dat het heel nuttig is te weten of je hoogbegaafd bent (hb noemen ze het daar, maar daar ging ik me een potlood door voelen). Op zich is het feit dat je daar in trapt al een aardige indicatie dat je het niet bent. Hun test was wel wat degelijker dan die van BNN, maar alsnog heel irritant om te doen. Dat geeft dan altijd weer het prettige excuus dat je kunt zeggen dat je niet maximaal scoorde omdat de test je irriteerde. Hoe dan ook: ik heb nog geen enkel voordeel ontdekt van het doen van die test.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid