Spring naar bijdragen

Korte vragen Geloof Algemeen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 493
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Niet alles hoeft aan elkaar verwant te zijn. Het feit dat mijn broek blauw is en de lucht ook, wil niet zeggen dat ze iets met elkaar te maken hebben.

Wat een onzin. Vergelijk het maar eens met Joh 8,44.

Dat zegt toch niks over stof? :?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De slang was slechts het dier waar Satan(de gevallen engel) zich van bediende.

Adam en Eva kunnen niet denkbeeldig zijn of staan voor goed/kwaad, zij waren naar Gods beeld geschapen met eigenschappen als liefde-wijsheid-gerechtigheid-macht.

Satan had een gesprek met Eva, communicatie op een wijze dat mensen en engelen alleen kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste mensen,Vraag je je wel eens af wie nu die 2 personen waren die met Paulus mee reisde, of Jezus nu met touw of spijkers aan het kruis werd vast gemaakt, en hoeveel mensen er waren bij de wonderbaarlijke spijziging? Dan is hier een topic voor al je korte vragen met betrekking tot het Christelijk geloof.Hier kan je vragen stellen die niet in een heel topic hoeven, en waarbij je het niet nodig acht een hele discussie over te voeren.Een soort vraag en antwoord dus Let wel: Dit topic staat in Geloof Algemeen. Voor vragen over andere religies is er een ander topic.

Ik heb wel een vraag kwam er na de dood van jezus nou wel of niet een aardbeving?

In veel films zie je bij de ene wel een aardbeving en de andere film niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste mensen,Vraag je je wel eens af wie nu die 2 personen waren die met Paulus mee reisde, of Jezus nu met touw of spijkers aan het kruis werd vast gemaakt, en hoeveel mensen er waren bij de wonderbaarlijke spijziging? Dan is hier een topic voor al je korte vragen met betrekking tot het Christelijk geloof.Hier kan je vragen stellen die niet in een heel topic hoeven, en waarbij je het niet nodig acht een hele discussie over te voeren.Een soort vraag en antwoord dus Let wel: Dit topic staat in Geloof Algemeen. Voor vragen over andere religies is er een ander topic.

Ik heb wel een vraag kwam er na de dood van jezus nou wel of niet een aardbeving?

In veel films zie je bij de ene wel een aardbeving en de andere film niet?

Ja, er was (minstens) een aardbeving.

Matth. 27

54 De hoofdman en zij, die met hem Jezus bewaakten, zagen de aardbeving en wat er plaats had en zij werden zeer bevreesd en zeiden: Waarlijk dit was een Zoon Gods.

Matth. 28

2 En zie, er kwam een grote aardbeving, want een engel des Heren daalde uit de hemel neder en kwam nader, en hij wentelde de steen weg en zette zich daarop.

Als ik zo snel kijk, zie ik alleen in het verslag van Mattheus een aardbeving. Misschien hebben Marcus, Lucas en Johannes niet over een aardbeving geschreven. Misschien zijn er films die niet zijn gebaseerd op het verslag van Mattheus en wel op het verslag van Marcus, Lucas en Johannes en is daarom een aardbeving achterwege gelaten in de films.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Wietse,

Ik zou daarmee oppassen, inderdaad is het zo dat Satan zich kan veranderen in een engel des lichts dus ook zijn demonen.

(2 Korinthiërs 11:13-15) . . .Want zulke mensen zijn valse apostelen, bedrieglijke werkers, die zich veranderen in apostelen van Christus. 14 En geen wonder, want Satan zelf blijft zich veranderen in een engel des lichts. 15 Het is daarom niets groots indien ook zijn dienaren zich blijven veranderen in dienaren van rechtvaardigheid. Maar hun einde zal zijn overeenkomstig hun werken.

Vergeet bovendien niet dat de aarde het domein is van Satan de Duivel en zijn demonen, zij zijn de heersers op aarde, dus de kans is groot dat je een gevallen engel/demon tegenkomt.

beware,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wietse,

Ik zou daarmee oppassen, inderdaad is het zo dat Satan zich kan veranderen in een engel des lichts dus ook zijn demonen.

(2 Korinthiërs 11:13-15) . . .Want zulke mensen zijn valse apostelen, bedrieglijke werkers, die zich veranderen in apostelen van Christus. 14 En geen wonder, want Satan zelf blijft zich veranderen in een engel des lichts. 15 Het is daarom niets groots indien ook zijn dienaren zich blijven veranderen in dienaren van rechtvaardigheid. Maar hun einde zal zijn overeenkomstig hun werken.

Vergeet bovendien niet dat de aarde het domein is van Satan de Duivel en zijn demonen, zij zijn de heersers op aarde, dus de kans is groot dat je een gevallen engel/demon tegenkomt.

beware,

Ed

Is een christen in staat om te herkennen of een engel van de duivel afkomstig is of van God?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is een christen in staat om te herkennen of een engel van de duivel afkomstig is of van God?

Ja, door onderscheiding van geesten en het Woord.

Als je er een tegenkomt en je weet het niet zeker, is de beste test even vragen: Belijd gij dat Christus Heer is, belijd gij dat Christus in het vlees gekomen is?

1 Johannes 4:1-3

1 Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. 2 Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; 3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.

En als je een engel tegenkomt of iemand zegt dat er een tegen 'm heeft gesproken en hij heeft iets gezegd wat tegen het Woord ingaat, dan weet je dus dat het geen engel was die van God akomstig was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is een christen in staat om te herkennen of een engel van de duivel afkomstig is of van God?

Ja, door onderscheiding van geesten en het Woord.

Als je er een tegenkomt en je weet het niet zeker, is de beste test even vragen: Belijd gij dat Christus Heer is, belijd gij dat Christus in het vlees gekomen is?

1 Johannes 4:1-3

1 Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. 2 Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; 3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.

En als je een engel tegenkomt of iemand zegt dat er een tegen 'm heeft gesproken en hij heeft iets gezegd wat tegen het Woord ingaat, dan weet je dus dat het geen engel was die van God akomstig was.

Uit de door u aangehaalde tekst blijkt duidelijk dat God de mens verwittigd heeft om bij een verschijning de oorsprong ervan aan de hand van Gods Woord te controleren en niet zomaar iedere geest te vertrouwen.

Wanneer dan een geest of verschijning tegen Christus en Gods Woord zaken beweert dan is men zeker dat dit van Satan komt.

Dit betekent echter ook in de praktijk dat zaken die God verboden heeft , zoals het contact zoeken met geesten , nooit zal beantwoord worden door engelen maar steeds zal leiden tot het in contact komen met geesten van duivelen.

En wanneer men tot u zegt: Vraagt de geesten van doden en de waarzeggende geesten, die daar piepen en mompelen – zal een volk niet zijn God vragen? Zal men voor de levenden de doden (vragen)? 20 Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad

Jesaja 8:19-20

Ook als dan bepaalde verschijningen tegen de uitdrukkelijke leer van Gods Woord in beweren dat ze een persoon zijn die nooit gezondigd heeft en zelfs zondeloos geboren zijn dan weet men dat het geen verschijning is die door God gezonden is maar wel door de kwade.

Want de Schrift is duidelijk:

Niemand is rechtvaardig, ook niet één, 11 er is niemand, die verstandig is, niemand, die God ernstig zoekt; 12 allen zijn afgeweken, tezamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die doet wat goed is, zelfs niet één.

Rom 3:10-12

Daarom, gelijk door één mens de zonde de wereld is binnengekomen en door de zonde de dood, zo is ook de dood tot alle mensen doorgegaan, omdat allen gezondigd hebben;

Rom 5:12

Link naar bericht
Deel via andere websites

Marcus 3:28 Ik verzeker u: alle wandaden en godslasteringen, hoe erg ook, kunnen de mensen worden vergeven, 29 maar wie lastertaal spreekt tegen de heilige Geest, krijgt in alle eeuwigheid geen vergeving, want zo iemand is schuldig aan een onuitwisbaar vergrijp.’

Wat is het verschil tussen 'godslasteringen' en 'lastertaal tegen de HG'?

En wat zijn de consequenties van deze eeuwige zonde ("krijgt in alle eeuwigheid geen vergeving")?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marcus 3:28 Ik verzeker u: alle wandaden en godslasteringen, hoe erg ook, kunnen de mensen worden vergeven, 29 maar wie lastertaal spreekt tegen de heilige Geest, krijgt in alle eeuwigheid geen vergeving, want zo iemand is schuldig aan een onuitwisbaar vergrijp.’

Wat is het verschil tussen 'godslasteringen' en 'lastertaal tegen de HG'?

tegen den Geest

Deze zonde tegen den Heiligen Geest is wanneer iemand, niet uit zwakheid of vrees gelijk Petrus, noch uit onwetendheid gelijk Paulus, de Evangelische waarheid verzaakt of bestrijdt, maar dezelve uit enkel haat en moedwil, tegen de overtuiging des Heiligen Geestes, wederstaat, lastert en vervolgt.

En wat zijn de consequenties van deze eeuwige zonde ("krijgt in alle eeuwigheid geen vergeving")?

Dat zal blijken uit het laatste oordeel. In Openbaring wordt daar wat over geschreven, dat zij geworpen worden in een poel van vuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God laat niet toe dat Zijn engelen met mensen communiceren.

De Schrift vermeldt enkele gevallen van communicatie met mensen maar dat is alleen om boodschappen van God over te brengen.

Jezus zegt wel dat zij de "oogsters" zijn bij het evangeliseren.......

(Mattheüs 13:39) . . .De oogst is een besluit van een samenstel van dingen, en de oogsters zijn engelen.

De hemel is gezuiverd van demonen, daar zijn nu alleen maar goede engelen die Gods geboden gehoorzamen, ook om niet te communiceren met mensen.

Op aarde, echter, stikt het van de demonen (miljoenen), zij beheersen de aarde.

Dus je kunt er gif op innemen dat als je contact hebt met het geestenrijk het een demon is of een heel leger van demonen.

Lees over de man in Markus…….

(Markus 5:8, 9) .Jezus zei: . .„Ga uit van de mens, onreine geest.†9 Daarop vroeg hij (Jezus) hem: „Hoe is uw naam?†En hij zei tot hem: „Mijn naam is Legioen, want wij zijn met velen.â€

(Mattheüs 12:43-45) . . .Wanneer een onreine geest van een mens uitgaat, trekt hij door dorre plaatsen op zoek naar een rustplaats, en vindt er geen. 44 Dan zegt hij: ’Ik zal terugkeren naar mijn huis waar ik uit getrokken ben’; en daar aangekomen, vindt hij het leegstaan, maar schoongeveegd en versierd. 45 Dan gaat hij heen en neemt zeven andere geesten met zich mee, die nog goddelozer zijn dan hijzelf, en nadat zij er binnen zijn gegaan, wonen zij daar; en de laatste omstandigheden van die mens worden erger dan de eerste.. . .

Vul je geest dus met Gods Woord en leef ernaar dan hebben de demonen geen vat op je, wandel bovendien met de ware God.....

(Jakobus 4:7, 8) 7 Onderwerpt U daarom aan God; maar weerstaat de Duivel en hij zal van U wegvluchten. 8 Nadert tot God en hij zal tot U naderen. Reinigt UW handen, zondaars, en zuivert UW hart, besluitelozen. . .

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Houd rentmeesterschap ook in om je eigen lichaam goed te verzorgen? Maar ook netjes erbij lopen, dus niet als een sloeber.

Dat is wel goed, maar heeft niets met rentmeesterschap te maken volgens mij, zou sneu zijn voor de weeskinderen die op de vuilnisbelt leven. Hen helpen is goed rentmeesterschap.

Rentmeester is over tijd of geld volgens mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aangezien God heilig (rein) is dient een christen dat ook te zijn in alles, lichaam en geest.

Tevens is een christen een beheerder van heilige dingen bijvoorbeeld de kennis van de allerhoogste. Het is leven gevende kennis die we niet voor onszelf mogen houden, we dienen onze medemens in deze heilige dingen te onderwijzen en het is niet alleen een taak van de geestelijkheid om dat te doen maar voor allen die belijden volgelingen van Jezus te zijn.

Paulus schrijft onder inspiratie......

(1 Timotheüs 2:3-7) . . .Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God, 4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen. 5 Want er is één God en één middelaar tussen God en mensen, een mens, Christus Jezus, … 7 Met het oog op dit getuigenis werd ik aangesteld als een prediker en een apostel — ik zeg de waarheid, ik lieg niet — als een leraar van natiën inzake geloof en waarheid.

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is (voor zover ik weet) altijd traditie om je als christen, na je dood, te laten begraven. Is dit gewoon traditie omdat het zo is of komt dit uit de bijbel (zo ja, waar in de bijbel)?

Genesis denk ik. Stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.

Jozua 24

Zij begroeven ook de beenderen van Jozef, die de kinderen Israëls uit Egypte opgebracht hadden, te Sichem, in dat stuk velds, hetwelk Jakob gekocht had van de kinderen van Hemor, den vader van Sichem, voor honderd stukken gelds, want zij waren aan de kinderen van Jozef ter erfenis geworden.

Hier nog een paar tekstjes, het is wel Bijbels geloof ik:

http://www.biblija.net/biblija.cgi?q=be ... ffffffff3f

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is (voor zover ik weet) altijd traditie om je als christen, na je dood, te laten begraven. Is dit gewoon traditie omdat het zo is of komt dit uit de bijbel (zo ja, waar in de bijbel)?

Je hebt traditie en Traditie... In dit geval is dit geen traditie met hoofdletter T. Het is historisch gezien gebruikelijker je te laten begraven en het heeft meer een voorkeur gehad. Maar bij de meeste stromingen is het niet perse 'fout' als je gecremeerd zou worden en je zet al helemaal niet je zieleheil op het spel ofzo.

Het zal wel te maken hebben met het begraven bij de Joden en het geloof in de lichamelijke opstanding. "Omdat het zo is" is natuurlijk een kul argument. Christelijke leer en overlevering is altijd wel ergens op geënt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is (voor zover ik weet) altijd traditie om je als christen, na je dood, te laten begraven. Is dit gewoon traditie omdat het zo is of komt dit uit de bijbel (zo ja, waar in de bijbel)?

Je hebt traditie en Traditie... In dit geval is dit geen traditie met hoofdletter T. Het is historisch gezien gebruikelijker je te laten begraven en het heeft meer een voorkeur gehad. Maar bij de meeste stromingen is het niet perse 'fout' als je gecremeerd zou worden en je zet al helemaal niet je zieleheil op het spel ofzo.

Het zal wel te maken hebben met het begraven bij de Joden en het geloof in de lichamelijke opstanding. "Omdat het zo is" is natuurlijk een kul argument. Christelijke leer en overlevering is altijd wel ergens op geënt.

Ja tuurlijk is het ergens op gebaseerd. Ik dacht dat het gewoon was omdat het hygiënischer is (net als het verbod op eten van schelpdieren).

Ik kwam hier dus op omdat sommige mensen een bevruchte eicel als leven beschouwden, maar ik heb nog nooit iemand een bevruchte eicel zien begraven (nadat die spontaan is uitgestoten uit de baarmoeder). :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is (voor zover ik weet) altijd traditie om je als christen, na je dood, te laten begraven. Is dit gewoon traditie omdat het zo is of komt dit uit de bijbel (zo ja, waar in de bijbel)?

Begraven heeft te maken met het geloof in de (lichamelijke) opstanding. Ongetwijfeld is het zo, dat God ook van een hoopje as nog wel wat kan maken, maar in christelijke kringen vindt/vond men het over het algemeen disrespect of ongeloof tonen, als je je liet cremeren. Het werd gezien als een statement: ik geloof niet in de opstanding, dus vernietig mijn resten maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kwam hier dus op omdat sommige mensen een bevruchte eicel als leven beschouwden, maar ik heb nog nooit iemand een bevruchte eicel zien begraven (nadat die spontaan is uitgestoten uit de baarmoeder). :+

Niet? Meeste mensen die ik ken die een miskraam gehad hebben begraven het kindje wel degelijk als ze daar de kans toe krijgen. En ikzelf vind het vreselijk dat ik die kans niet gekregen heb (ik wist niet zeker of ik een miskraam had of niet en om de hele boel nou te bewaren tot je twee weken later na een echo wel zekerheid hebt is ook zoiets..)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid