Spring naar bijdragen

vragentopic andere religies


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 120
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjako heeft anders groot gelijk. Een WARE christen doet niet aan zulke heidense, occulte, satanische praktijken. Doet hij dit wel riskeert hij eeuwige foltering. Je kunt beter nu op deze vergankelijke

Het modern Druïdisme heeft zijn wortels wel in het oude Druïdisme. De Orde waar ik bij hoor (de OBOD), is een afslitsing van een oudere orde die teruggaat naar de 18de eeuw (The Ancient Order of Druids).

Beiden gebruiken min of meer hetzelfde materiaal, waarvan wordt geclaimt dat het terug gaat tot de oude kelten en Druïden welke via ondergrondse wegen zijn bewaard.

Meer info staat op http://www.druidry.org en http://www.aod-uk.org.uk/home.htm

De claims laat ik zelf in het midden, omdat de lessen voor mij persoonlijk waardevol zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even iets heel anders

Voor ik het ga uitleggen eerst jullie mening aub

Wat vinden jullie van Druïdisme?

Vragen worden natuurlijk eerlijk en open beantwoord

het spreekt mij wel aan -een religie [is sinds kort ook officieel erkend als religie, meen ik ergens gelezen te hebben - in Engeland - ] zonder dogma's en met veel respect voor de natuur, in al haar vormen.

ik zie ook wel bepaalde raakvlakken met het pantheïsme - of zie jij dat anders Donagh?

ik lees:

Druïden streven in hun dagelijkse en spirituele pad naar het leveren van een bijdrage aan harmonie en vrede op onze planeet.

http://www.druiderij.nl/

sinds wanneer kreeg je hier belangstelling voor?

of/en wat heeft je hiertoe bewogen?

en vanuit welke levensbeschouwing of religie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even iets heel anders

Voor ik het ga uitleggen eerst jullie mening aub

Wat vinden jullie van Druïdisme?

Vragen worden natuurlijk eerlijk en open beantwoord

het spreekt mij wel aan -een religie [is sinds kort ook officieel erkend als religie, meen ik ergens gelezen te hebben - in Engeland - ] zonder dogma's en met veel respect voor de natuur, in al haar vormen.

ik zie ook wel bepaalde raakvlakken met het pantheïsme - of zie jij dat anders Donagh?

ik lees:

Druïden streven in hun dagelijkse en spirituele pad naar het leveren van een bijdrage aan harmonie en vrede op onze planeet.

http://www.druiderij.nl/

sinds wanneer kreeg je hier belangstelling voor?

of/en wat heeft je hiertoe bewogen?

en vanuit welke levensbeschouwing of religie?

Ja het heeft hier en daar wel raakvlakken.

Ik ben nu bijna 10 - 15 jaar op dat pad via de OBOD.

Ik ben heel lang zoekende geweest, omdat ik van huis uit geen religiuize achtergornd heb. Ik ben dus gaan zoeken naar een spiritueel pad/geloofsvorm/religie die bij mij past. Niets raakte me en ik was dwalende. Op een gegeven moment kreeg ik van een goede vriendin de introductie cusrsus kado, omdat ik wist dat ik altijd geïnteresseert was in de mythen en sagen van de Oude Kelten en Germanen. Ze dacht dat het wel bij me paste.

De OBOD baseert veel op die achtergrond, mar is een vrij spiritueel pad. Ikzelf heb daar het Keltische Oantheon aan verbonden, maar de OBOD stelt dat het niet noodzakelijk is. Ze accepteren iedereen, ongeacht geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
ik las ergens dat bij de moslims, dat zij geloven dat de vogels die zo fluiten dat dat een gebed naar allah toe is. Waar is dat eigenlijk op gebaseerd ?

je kan natuurlijk ook met moslims in de buurt een gesprek aan gaan. wellicht op de werkvloer.

er gaat werkelijk een wereld voor je open, en de Islam is alles behalve wat Wilders brult

antwoord op je vraag weet ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even iets heel anders

Voor ik het ga uitleggen eerst jullie mening aub

Wat vinden jullie van Druïdisme?

Vragen worden natuurlijk eerlijk en open beantwoord

het spreekt mij wel aan -een religie [is sinds kort ook officieel erkend als religie, meen ik ergens gelezen te hebben - in Engeland - ] zonder dogma's en met veel respect voor de natuur, in al haar vormen.

ik zie ook wel bepaalde raakvlakken met het pantheïsme - of zie jij dat anders Donagh?

ik lees:

Druïden streven in hun dagelijkse en spirituele pad naar het leveren van een bijdrage aan harmonie en vrede op onze planeet.

http://www.druiderij.nl/

sinds wanneer kreeg je hier belangstelling voor?

of/en wat heeft je hiertoe bewogen?

en vanuit welke levensbeschouwing of religie?

Ja het heeft hier en daar wel raakvlakken.

Ik ben nu bijna 10 - 15 jaar op dat pad via de OBOD.

Ik ben heel lang zoekende geweest, omdat ik van huis uit geen religiuize achtergornd heb. Ik ben dus gaan zoeken naar een spiritueel pad/geloofsvorm/religie die bij mij past. Niets raakte me en ik was dwalende. Op een gegeven moment kreeg ik van een goede vriendin de introductie cusrsus kado, omdat ik wist dat ik altijd geïnteresseert was in de mythen en sagen van de Oude Kelten en Germanen. Ze dacht dat het wel bij me paste.

De OBOD baseert veel op die achtergrond, mar is een vrij spiritueel pad. Ikzelf heb daar het Keltische Oantheon aan verbonden, maar de OBOD stelt dat het niet noodzakelijk is. Ze accepteren iedereen, ongeacht geloof.

interresant verhaal

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik las ergens dat bij de moslims, dat zij geloven dat de vogels die zo fluiten dat dat een gebed naar allah toe is. Waar is dat eigenlijk op gebaseerd ?

je kan natuurlijk ook met moslims in de buurt een gesprek aan gaan. wellicht op de werkvloer.

er gaat werkelijk een wereld voor je open, en de Islam is alles behalve wat Wilders brult

antwoord op je vraag weet ik niet.

oh van wilders moet ik ook zeker niets hebben hoor, maar dat is weer een heel ander discussie ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Even een paar misverstanden de wereld uithelpen...

Rodebanaan heeft lichtelijk wel gelijk! Paganisten zijn namelijk "neppe" christenen klinkt een beetje raar maar wel waar! Dit is een groep die zich voor doet als christenen maar hun doel heeft er niks meer te maken. Sterker nog: ze gebruiken dit om hun eigen wereldse ideeen over mensen door te drukken en gebruiken daar ons geloof voor.

Dan nog iets, al die boeken over de islam zijn niet nodig, je hebt de koran ook in t nederlands en dan lees je precies wat onze buren geloven.

Dan nog iets wat er in is geslopen..de afbeeldingen van jezus en maria zijn deels niet waar en deels wel. De beelden wat je ziet en roomskatholieke afbeeldingen zijn letterlijk een belediging: voor joden en christenen. Jezus was namelijk een jood en had geen blond haar met blauwe ogen. Hij was namelijk uit twee pure joden geboren en hij had op zijn minst rozig kunnen zijn maar thats it. Daarin tegen vergissen mensen zich in de sluier! Er bestaan meer versies op de sluier dan de islam ons wil doen geloven! In t oosten en afrika en azie is t helemaal geen "aparte" of religieuze keuze om een deel van je kleding of een laap stof (soort sjaal) over je haar te gooien, meestal tegen de zon/vliegen etc etc! Ook staat er wel duidelijk in t nieuwe testament dat als een vrouw bid of in t openbaar spreekt over god zij (omwille van de engelen) haar haar hoort te bedekken! Ook dit is totaal uit zijn verband gerukt ook door de moslims. No offense maar de bijbel was er eerder dus niet origineel. Over die krulletjes klopt idd! Er zijn veel stromingen binnen de joden.

En van wat ik zag in israel ziet de gemiddelde jood eruit als een spanjaard hoor hahahaha en dan heb je joden die nog tot op de letter de torah naleven. Beiden horen wij te respecteren , en trouwens alle mensen horen wij te respecteren MAAR wij horen ons geloof niet als t zelfde te zien als de andere religies. Ik zie een gevaarlijke "zogenaamd vreedzame" stroming onstaan zoals die vers van boeddha! Het is niet hetzelfde! Alle religies baseren zich op OF de kracht uit jezelf halen Of uit de natuur of uit een wrede god! Terwijl t christelijk geloof leert dat wij wel degelijk een liefdevol band met onze schepper hebben en dat dit komt door zijn zoon die zich heeft geofferd! Ook verteld onze god heel duidelijk dat wij geen andere goden mogen vereren! En ook ons dienen te houden aan de wet: niet als een vingertje zovan je moet zus en zo maar daar kies je voor aangezien je jezus aanvaard als je verlosser en je je afkeert van je zondige leven. Niet alleen zodat je je buurman lief kan hebben en voor de rest niks veranderd. Ook zie ik tegenwoordig dat volgelingen van jezus zich hetzelfde zien als roomskatholieken. Dit is een valkuil lieve mensen! Het vaticaan heeft een geschiedenis wat niks te maken heeft met jezus: ook staan al hun gebruiken haaks op de regels uit de bijbel en word er in gegaan tegen de allerlaatste regel in de bijbel dat er niks toegevoegd mag worden aan de bijbel! Daarnaast hebben de jezuieten de leiding in t vaticaan. Een groep die lucifer aanbidden. Leer ook t verschil kennen tussen joden en zionistische joden, de laatste zijn geen joden door de bloedlijn maar hebben de naam over genomen en stammen af van de khazaren! Zoals bijv de rothschilds. En dieeee moeten niets van joden OF christenen hebben en vereren de duivel. Ik zie het babylon opkomen zoals er in de bijbel voorspeld werd en mensen bezig zijn 1 wereldreligie te vormen! Dit IS NIET wat in gods woord staat. Wees behoedzaam

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even een paar misverstanden de wereld uithelpen...

Rodebanaan heeft lichtelijk wel gelijk! Paganisten zijn namelijk "neppe" christenen klinkt een beetje raar maar wel waar! Dit is een groep die zich voor doet als christenen maar hun doel heeft er niks meer te maken. Sterker nog: ze gebruiken dit om hun eigen wereldse ideeen over mensen door te drukken en gebruiken daar ons geloof voor.

Waar haal je dat idee in vredensnaam vandaan? Een Pagan heeft niets te maken met het Christendom. Pagans geloven namelijk absoluut niet in Christus en gebruiken ook niets uit het Christendom. Pagans hebben hun eigen manier van geloven.

(lang onzinnig verhaal) Ik zie een gevaarlijke "zogenaamd vreedzame" stroming onstaan zoals die vers van boeddha! Het is niet hetzelfde! Alle religies baseren zich op OF de kracht uit jezelf halen Of uit de natuur of uit een wrede god!

Om te beginnen was Boeddah geen god, maar (volgens zijn volgenlingen) een verlicht persoon, die soortgelijk leeringen doorgaf zoals Jezus dat ook deed.

Geen enkele Pagan (die ik ken) haal kracht uit zichzelf. Dat is veel te uitputtend. Volgens mij ben je vergeten dat de Christelijke God ook zo zijn wreede kanten heeft? Tevens leert een Pagan vreedzaam met zijn medemens (ongeacht geloof, geslacht, geaardheid, enz) en natuur samen te leven. Sommige Pagans vereren meerdere Goden, maar geen van alle zijn wreed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
helaas is boeddhisme nog steeds iets wat veel mensen niet begrijpen en wat door veel mensen onterecht wordt veroordeeld

Zeker, voor veel mensen is het boeddhisme een soort van Westers "rationeel" hippie geloof zonder metafysica, goden, demonen met alleen meer aanhangers die heel vredig en geweldloos lopen te chanten met een enorme postmoderne tolerantie.

Dat is idd vooral een westers seculiere projectie op een religie die ver weg is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...
  • 7 months later...

Als het goed is weten we allemaal wat humanisme is. Zijn we ook allemaal bekend met transhumanisme? Kort gezegd gelooft transhumanisme in het toevoegen van techniek aan de mens, om de mens superieur te maken(zo heb ik de uitleg naar mij toe geïnterpreteerd, correct me if I'm wrong). Mocht de discussie erg groot worden, dan maak ik of een andere mod er een eigen topic voor.

Toevoeging, het Transhumanistisch manifest(wat voor ons de Tien Geboden zijn): http://www.transhumanism.org/index.php/WTA/more/154/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb daar ook weleens een topic over geopend hier, al weer een tijd geleden. Geïnteresseerden kunnen de documentaire Technocalyps kijken, om eens te zien wat er zoal gebeurd in het verborgene, buiten de democratische controle. De documentaire is niet heel geweldig opgezet, maar het onderwerp is wel fascinerend genoeg om het toch te kijken en de documentaire laat bizarre, nu al bestaande mogelijkheden zien.

Daar komen ook wetenschappers aan het woord die menen dat zoiets als ethiek de vooruitgang niet in de weg mag staan en dat als er vele mensen sterven door ongelukken met deze technologie, we dat er maar voor over moeten hebben omwille van de supermens. Ook lijken een aantal van hen een onbegrensd vertrouwen te hebben in de goedheid van de mens, vooral natuurlijk als deze enkel rationeel en zeker niet te religieus handelt.

Hoogtepunt van de documentaire is het derde deel, waarin men alle religieuze beelden transhumanistisch gaat interpreteren. Het eeuwig leven bijvoorbeeld en het "in God zijn" behelst dan de tijd dat we geen lichamen meer nodig hebben, maar enkel geest zijn, en dat als het universum weer inkrimpt en een singulariteit wordt, we weer letterlijk één zullen zijn en eeuwig. Kortom, er lopen nogal wat vage lui rond op de wereld, in laboratoria waar wij nooit zullen komen en met ideeën die, zacht gezegd, nogal naïef tot erg grimmig zijn. En inderdaad, reken maar op onethische dier- en ook mensproeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het manifest klinkt niet echt zweverig moet ik zeggen. Vorigeweek was in Frankrijk een man die een compleet mechanisch hart geïmplementeerd kreeg. Valt dit ook onder transhumanisme?

Lijkt mij opzich niets mis mee. En ik weet niet of dit een religie of ideologie is, lijkt me meer het laatste (geen rituelen, aanbidding van hoger wezen/godheid).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het transhumanisme lijkt echter wat verder te gaan dan het verbeteren van protheses, als ik me enkel op die documentaire baseer en op dat manifest. Het lijkt meer inderdaad een ideologie, waarin men zich wil laten leiden door de ratio en vooral de transhumane (nano-)technologie. Nu zal vast niet elke transhumanist er wel vele doden of onethische handelingen voor over hebben om uiteindelijk de menselijke geest op een dvd'tje te kunnen krijgen, maar er lopen dus wel zulke mensen rond. Het is dan maar te hopen dat die mensen niet teveel invloed krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vrees het ergste Robert. De mens is verrot. Veel wetenschappers doen bijna alles voor kennis: manieren van martelen en sterven testen op krijgsgevangenen, medicijnen op gehandicapten, regeringen van arme landen betalen om medicijnen te testen op arme mensen en bedreigde diersoorten, dieren worden levend verbrand voor de ontwikkeling van nieuwe zalf etc.

Meestal doet de wanhoop en t leed van de menselijke en dierlijke 'in vivo modellen' de wetenschapper weinig tot niets. Het gaat om de weten-schap, om t vergroten van t kennisdomein, om de publicatie. En het zijn helaas vaak dit soort wetenschappers die voorop lopen in de progressie. De resultaten van de wetenschap komen met n verschrikkelijk bloedige, pijnlijke en smerige prijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
  • 9 months later...
Ik vrees het ergste Robert. De mens is verrot. Veel wetenschappers doen bijna alles voor kennis: manieren van martelen en sterven testen op krijgsgevangenen, medicijnen op gehandicapten, regeringen van arme landen betalen om medicijnen te testen op arme mensen en bedreigde diersoorten, dieren worden levend verbrand voor de ontwikkeling van nieuwe zalf etc.

Meestal doet de wanhoop en t leed van de menselijke en dierlijke 'in vivo modellen' de wetenschapper weinig tot niets. Het gaat om de weten-schap, om t vergroten van t kennisdomein, om de publicatie. En het zijn helaas vaak dit soort wetenschappers die voorop lopen in de progressie. De resultaten van de wetenschap komen met n verschrikkelijk bloedige, pijnlijke en smerige prijs.

Ik vind dit wel een hele negatieve zienswijze op de mensheid en de wetenschap in het bijzonder. De meeste vooruitgang wordt geboekt met wat ik maar even reguliere wetenschap noem. Reguliere wetenschap gaat uit van normale ethische principes en niet van de uitwassen die hierboven genoemd worden. Dit soort uitwassen levert daarnaast nauwelijks bruikbare kennis op om de simpele reden dat deze uitwassen eerder gedaan worden om de uitwassen zelf dan om het vergroten van kennis.

Verder heb ik nog nooit gezien dat iemand bij een behandeling vroeg, "hoe komen jullie aan deze kennis?" en de behandeling daarna weigerde omdat de manier waarop de kennis vergaard was hem niet aanstond. Daar kun je ook conclusies uit trekken.

En omdat dit een christelijk forum is wil ik er dan nog even op wijzen dat er een veelvoud aan slachtoffers is gemaakt onder de religieuze intolerantie die het christendom met iedere religie deelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik vind dit wel een hele negatieve zienswijze op de mensheid en de wetenschap in het bijzonder. De meeste vooruitgang wordt geboekt met wat ik maar even reguliere wetenschap noem. Reguliere wetenschap gaat uit van normale ethische principes en niet van de uitwassen die hierboven genoemd worden. Dit soort uitwassen levert daarnaast nauwelijks bruikbare kennis op om de simpele reden dat deze uitwassen eerder gedaan worden om de uitwassen zelf dan om het vergroten van kennis.

Helaas zit je 34 naast. Bijna alle praktische wetenschap waarbij mensen potentieel in gevaar kunnen komen is op miljarden dieren getest: ruimtevaart, drugs, geneesmiddelen, auto's, radioactieve stoffen, geneesmiddelen, medische ingrepen. Ik weet echt niet waarom je de realiteit afschildert als mijn negatieve kijk. Zonder de miljarden dieren die gemartel zijn hadden we nu geen moderne geneeskunde, mobiele telefoons, schoonmaakmiddelen etc. Dus die bruikbare resultaten zijn er juist wel.

Verder heb ik nog nooit gezien dat iemand bij een behandeling vroeg, "hoe komen jullie aan deze kennis?" en de behandeling daarna weigerde omdat de manier waarop de kennis vergaard was hem niet aanstond. Daar kun je ook conclusies uit trekken.

Ik zie hier geen logica in.
En omdat dit een christelijk forum is wil ik er dan nog even op wijzen dat er een veelvoud aan slachtoffers is gemaakt onder de religieuze intolerantie die het christendom met iedere religie deelt.
Oké, en dus? Wat heeft dit met dierproeven te maken?
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid