Spring naar bijdragen

Deeltijd studeren


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Een topic van mij, dat is volgens mij lang geleden en ik hoop niet dat er al een topic met dit onderwerp is, ik kon het niet vinden in ieder geval knipoog_dicht.gif

Zoals de titel al zegt: deeltijd studeren.

Zijn er mensen die deeltijd studeren? Zo ja, hoe bevalt dit en wat zijn de \"zwaardere kanten\" van deeltijd studeren?

Zelf twijfel ik momenteel of ik wel of niet deeltijd wil studeren vanaf september. Na erover nagedacht te hebben leek het me een goed idee om het op credible neer te zetten, wie komt er met een doordacht antwoord?!

Ik vraag me af in hoeverre dit te combineren is met werk en huishouden. Heb je nog vrije tijd over en hoe deel je alles in?

Mochten er mensen zijn met kinderen die studeren, valt dit goed te combineren met werk en huishouden?

Spui je gedachten over dit onderwerp, wellicht kan ik er iets mee in mijn zoektocht smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu zijn zowel Biomedische Technologie als Technische Natuurkunde (en de master Sustainable Energy Technology) officieel geen deeltijdstudies, maar doen mijn vriend (TN) en ik (BMT) het straks feitelijk wel als deeltijd, mét werk én kind. Maar omdat we dus zelf de zwaarte bepalen zal het wel anders zijn dan een officiële deeltijdstudie knipoog_dicht.gif

Op het moment volg ik 1 vak (1/3 van de normale studielast) en vind ik het moeilijk om dat te combineren met werk. Niet vanwege de tijden (want ik kan mijn werk om m'n studie heenplannen) maar omdat het fysiek eigenlijk een beetje te zwaar is icm zwangerzijn met alle dingen (vooral moeheid) daarvan.

Overigens ben ik ook benieuwd naar andere verhalen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Well, Aviator, wat versta je onder deeltijd studeren?

In de avonduren en weekend, of 1 dag per week?

Of beide?

Beide...

Je werkt en volgt daarnaast een studie, wanneer en hoeveel uur maakt in princiepe niet direct uit, hoewel dat natuurlijk wel van invloed is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok,

Nouja... Ik doe BBL zoals ze dat noemen. 1 dag in de week school, en de rest werken (4 dagen)

Op HBO niveau kan ik geen oordeel geven, het is alleen wel anders dan voltijd studeren. Meer eigen initiatief enzo.

Alhoewel ik hierin niet bepaald objectief ben verder, houd ik het hierbij smile.gif

Overigens, je houd m.i. net zoveel tijd over als je dat zelf wilt. Hoe eerder je klaar wil zijn, hoe minder je tijd overhoud.. in mijn geval. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Ik wil na mijn MBO juridisch medewerker HBO recht volgen in deeltijd. Dus werken / leren, om mijn opleiding te bekostigen omdat ik alles zelf betaal moet het wel betaalbaar blijven. Ik vind stage lopen ook veeeel leuker dan naar school gaan.

@ Minimal : Dan is HBO deeltijd perfect voor je!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...

ja nog een week of 6 te gaan en dat zit m'n eerste deeltijd jaar erop :). Dan hopelijk september mijn laatste jaar in. pfff wel nog heel wat motivatie nodig vooral voor de komende weken.

edit-

dat laatste wat motivatie betreft is zoals ik zei ver te zoeken, iemand nog tips die me kunnen helpen? Ik weet ook nog niet wat ik na mijn opleiding precies wil dus dat helpt ook niet bepaald mee, in desperate need of some directions (P) .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik studeer theologie en daar lopen nogal wat "late roepingen" rond zoals we dat zo leuk noemen. Mensen die al een gezin en baan hebben en toch nog gaan studeren. Het is druk en je moet gemotiveerd zijn, maar het is op zich te doen als ik het zo een beetje hoor van anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid