Spring naar bijdragen

God spreekt niet tot je gedachten


Aanbevolen berichten

Quote:

Hoe belangrijk is het dan of God tot je gedachten spreekt, of dat je gedachten vertalen wat God tot je geest zegt? Netto is dat toch hetzelfde?

De waarheid is belangrijk. De waarheid is dat God niet direct tot je gedachten spreekt. Het is dus netto niet hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe merk je dan dat God door je Geest spreekt?

Dat is een hele goeie vraag. Het is duidelijk dat de bijbel ons laat zien dat God tot onze geest spreekt. Ik had eerder gezegd dat het tijd kost.Je zal er toch moeite voor moeten doen om te leren hoe Hij tot jou geest spreekt. God is liefde en vrede. Hij zal nooit iets opleggen. Hij is een teder en zacht. Tuurlijk kan satan komen als een engels des licht. Maar de satan kan niet tussen de liefde van God een ons instaan( Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

Romeinen 8:38-39). Het is de onvoorwaardelijke liefde van God wat satan niet kan scheiden of kapot maken.

Er zijn zoveel verschillende stemmen die ons weghouden om de stem van God te horen en verstaan. Als je dit gaat onderscheiden zal je steeds meer begrijpen (merken)wanneer God tot je geest spreekt. Geloof me dat is heel vaak want God spreekt constant tot ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien lees ik weer verkeerd ofzo, maar ook hier zie ik geen antwoord op de vraag... Ik snap je wel, je hebt zeker een punt. Maar nog steeds staat de vraag 'hoe merk je dat God door je geest spreekt?'

Wat daar voor nodig is en wat je wel/niet tegen kan houden is wel relevant, maar daarmee is de vraag toch nog niet beantwoord?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat is fijn, maar nu heb je nog geen antwoord op de vraag gegeven... Om Joost even te herhalen: hoe belangrijk is het dan of God tot je gedachten spreekt, of dat je gedachten vertalen wat God tot je geest zegt? Komt dit niet op hetzelfde neer?

Het is beiden belangrijk en nee het komt niet op hetzelfde neer.

Hoe kan het op hetzelfde neerkomen als het 1 gaat over dat je gedachten vertalen wat God tot je geest heeft gesproken en het ander gaat over dat God tot je gedachten spreekt wat niet juist is.

Ik had al eerder geschreven dat de titel van deze topic niet juist was en dat het moest zijn: God spreekt niet direct tot je gedachte. Dat is de reden dat dit niet op et zelfde neerkomt.

Zegen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat Étoile zegt: de manier waaróp God tot mij spreekt maakt toch vrij weinig uit? Het gaat erom dat Hij tot je spreekt en je Hem leert verstaan. Of het nu direct of indirect via je gedachten is maakt niets uit. Hij deed het zelfs via een braamstruik... Hij heeft Zijn eigen manier om tot ieder mens te spreken lijkt mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien lees ik weer verkeerd ofzo, maar ook hier zie ik geen antwoord op de vraag... Ik snap je wel, je hebt zeker een punt. Maar nog steeds staat de vraag 'hoe merk je dat God door je geest spreekt?'

Wat daar voor nodig is en wat je wel/niet tegen kan houden is wel relevant, maar daarmee is de vraag toch nog niet beantwoord?

Je hebt gelijk. De vraag is daarmee niet beantwoord. Ik houd het dan heel simpel. Dit is mijn antwoord: je kan niet lichaamlijk of geestlijk merken dat God tot je geest spreekt. Je merkt het als het vertaald is in je gedachten. Als jij een antwoord hierop heb dan hoor ik dit graag.

Zegen


Samengevoegd:

Quote:

Maar wat maakt het in de praktijk uit? Het gaat er toch om dát je God verstaat en ik snap niet waarom het zo'n big deal is of dat nou al dan niet direct door je gedachten gaat. En ik snap nog steeds niet het verschil tussen je gedachten en geest...

Dat klopt dat het in de praktijk niet uitmaakt hoe God spreekt. Ik wou ook deze topic beginnen omdat ik hoopte dat we elkaar konden aanvullen en bemoedigen. Het verschil tussen gedachten en geest is ook een onderwerp op zich want daar heb ik nog geen totale openbaring. Misschien een nieuwe topic knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nee, ik gok dat dat ook wel hier kan.. Marem, wat wil je nou precies met dit topic? Want je neemt ook niet echt dingen van ons aan...

Dat is mooi als dat hier kan. Jammer dat je vind dat ik niet dingen aanneem want ik sta open voor de mening van anderen. Waar baseer je dit uit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid