Spring naar bijdragen

Schrijven


Aanbevolen berichten

Ik schrijf ook. Vooral brieven aan vrienden en (on)bekenden. Het helpt mij om m'n gedachten op een rijtje te zetten wanneer ik door een bijzondere periode ga. Niet alleen waneer ik wankel, maar ook als het juist erg goed met me gaat.

Zoals gezegd: Ze zijn vooral bedoeld om m'n gedachten te ordenen en worden zelden echt verstuurd; laat staan ooit gepubliceerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier ook een schrijver. stuutje.gif Ik heb mijn web-log (zie uitgebreid profiel) en met pen en papier (het échte schrijven) schrijf ik ook redelijk veel op een dag. En natuurlijk schrijf ik hier ook zo af en toe iets nuttigs. In mijn geloofsleven speelt het schrijven dan ook een belangrijke rol.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hier ook een schrijver.
stuutje.gif
Ik heb mijn web-log (zie uitgebreid profiel) en met pen en papier (het échte schrijven) schrijf ik ook redelijk veel op een dag. En natuurlijk schrijf ik hier ook zo af en toe iets nuttigs. In mijn geloofsleven speelt het schrijven dan ook een belangrijke rol.

Het schrijven op zich als vorm van meditatie? yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schrijf ook! smile.gif Helaas komt het er niet heel vaak van, maar af en toe moet ik gewoon even een blog of column of een dergelijke tekst schrijven. smile.gif Als hobby voor de leuk, maar ook soms als uitlaatklep. En als ik voor m'n studie iets moet schrijven, bijvoorbeeld een evaluatie van een blok voor in mijn portfolio o.i.d. dan leef ik me ook lekker uit.

Ik houd van schrijven! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jij bent recensent toch?
smile.gif

Schrijf je ook fictie? Poezie heb ik allang opgegeven, daar ben ik geen ster in.

Ik recenseer, maar schrijf ook wel artikelen. Verder schrijf ik ook wel fictie. Een paar (oude) voorbeeldjes van korte verhalen van mijn hand kun je vinden op link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat doe ik. In mijn omgeving hoor ik regelmatig: daar moet je wat mee doen.

kan mij niet veel schelen. Ik heb aardig wat gelezen van schrijvers die grammaticatechnisch niet toppie in elkaar zitten.

Je moet gewoon schrijven wat jij denk dat keuk is. Mijn vriend zit wel eens te kijken zo van heb je haar weer. Of iets in die geeszt. Boeiend. Wel leuk dat je SFjes mag schrijven.

Doe eens doorsturen naar m'n email.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mjah, ik heb recensies geschreven, niets werkt beter voor je grammatica dan een horde metalfans die niet alleen een andere mening hebben over de cd die jij even van commentaar heb voorzien, maar ook alle taalfouten in een keer zien terwijl ik toch echt meerdere malen alles heb doorgelezen. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schrijf ook, allemaal losse dingetjes. Heb een reeks onafgemaakte romans in mn pc, een dichtbundeltje en wat lyrics waarvan slechts de helft ook daadwerkelijk op muziek staat. En schreef vroeger op fanfiction(in het engels dus, korte verhalen), maar dat durf ik niet meer terug te lezen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik soms niet kan slapen kom ik wel op ideeen wat ik zou willen schrijven maar de volgende dag ben ik het deels kwijt inclusief de motivatie ervoor (wat ik in bed wel had).

Jammer dat ik dat overdag niet heb wanneer ik achter m'n laptop zit smile.gif maar dat komt miss wel door de vele afleidingen met dat ding knipoog_dicht.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schrijf af en toe wel eens een gedicht, vooral bij heftige emoties. Heb laatst een songtekst/gedicht-achtig geval gepubliceerd, maar durf het eigenlijk niet eens op credible te zetten omdat het zo persoonlijk is (en jullie mij beter kennen dan die verre amerikanen die het alleen maar lezen en op het knopje 'add to favorites' drukken, en het de volgende dag weer zijn vergeten).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Poezie heb ik allang opgegeven, daar ben ik geen ster in.

Au contraire, ik vond een van je gedichten die je hier publiceerde erg treffend.

Quote:

Zijn er hier mensen die hobbymatig schrijven? Of voor hun beroep?

Ja, al staat het even op een laag pitje. Gedichten vooral, Ik heb ook wel is een verhaal geschreven maar daar heb ik grote moeite mee, ik maak liever kleine abstracte stukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...

Kent iemand verhalensites waar gratis gebruik van te maken zijn(en dus niet dat je een gratis lidmaatschap kan hebben, maar dat je dan ook niks kan)?

Basicpublishing is zoiets, maar ik had ergens gelezen dat de reacties niet erg van hoog niveau waren.(slecht onderbouwde kritiek etc.)

Naast dat ik het geld niet heb, voor zo'n betaalde site, zou ik het ook een beetje pretentieus van mezelf vinden om dan maar gelijk een betaalde site te doen, zegmaar.

Ik heb er ook aan gedacht om weer eens een weblog te starten(korte verhalen achtige dingen), maar het gebeurd wel eens dat mensen iets zomaar in het openbaar op internet zetten, en dat het dan min of meer gejat word. Nou klinkt dat ook pretentieus, ik weet niet of ik uberhaupt iets zou kunnen produceren wat men wíl jatten, maar jullie begrijpen het idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid