Spring naar bijdragen

Wat voor onderwerp bij meidenavond?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Wie weet misschien een leuk onderwerp waar we het over kunnen hebben op een meidenavond met meisjes(12-14) die geïnterresseerd zijn in het het geloof? En er nog niet veel van weten?

Willen jullie reageren? Danke schön!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet hoeveel ze er al van weten, maar ik zou het in ieder geval niet te ver van huis zoeken. Ik kan even niet heel precies een voorbeeld geven, maar misschien kan je een onderwerp wat nu in de maatschappij speelt nemen ofzo. Zodat het ook actueel is en ze er ook een beetje over mee kunnen praten. Een onderwerp wat dus ook in de context van het geloof te plaatsen is. (En volgens mij klinkt dit een beetje vaag, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het inderdaad met xxlisetxx eens, ga voor zo'n eerste avond niet te reli zitten. Misschien is het juist beter om te laten zien dat het in je geloof niet alleen (of juist niet, maar dat moet je eigen visie zijn) gaat over de bijbelverhalen, maar meer over het hier en nu.

Gister na 't kijken van Dr. Phill (don't ask knipoog_dicht.gif) over gevaarlijke trends onder tieners, moest ik denken aan dit topic. Uitzending ging over bijv. achtbanen berijden met zulke hoge krachten dat je er even high van wordt en vervolgens bewusteloos raakt, over 'sexting' (naaktfoto's van jezelf verspreiden) en over drugsgebruik.

In die uitzending kwam het naar voren dat a) jongeren vaak een heel negatief beeld van hun eigenwaarde hebben en B) dat jongeren het eigenlijk best fijn vinden om met elkaar te praten over deze onderwerpen.

Misschien inhakend op de maatschappelijke ontwikkelingen en internet enzo kan je het eens hebben over die jonge meisjes (hun eigen leeftijdsgroep) die allerlei gewaagde/sexy/... foto's van zichzelf op internet zetten.

Wat vinden ze daarvan, doen ze het misschien zelf ook, waarom, hoe speelt geloof hierin een rol en praat dan door over eigenwaarde, respect voor jezelf, respect voor de schepper en er mogen zijn zoals je bent geschapen.

Evt. kan je hier ook nog een stukje bijhalen uit het begin van Henri Nouwen's boek 'Een parel in Gods ogen' over de valkuil van zelfafwijzing, waardoor je niet meer inziet dat je geliefd bent. Bij God en bij anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid