Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Zit met een volgend probleem. We hebben bij ons in de kerk een vriendengroepje. Met de een heb je natuurlijk beter contact dan met de ander en een ander heb je helemaal geen contact mee.

Nu vier ik binnenkort mijn verjaardag en daar heb ik een aantal lui voor uitgenodigd ook uit die vriendengroep. Harstikke leuk natuurlijk.

Nu zit er iemand in die vriendengroep (trouwens uit een andere kerk, niet dat dat er veel toedoet, maar je ziet haar zelfs zondags dus niet eens) waar ik een mailtje van krijg waarin ze ze zichzelf uitnodigd voor mijn verjaardag. De enige keer dat ik contact heb met deze persoon is wanneer we met de hele vriendengroep iets doen. Kortom ik heb helemaal niks met haar (En dat mag van mij ook zo blijven...)

Ik had gedacht dat onze 'vriendschap' <- wat het ook nooit is geweest wel dood zou bloeden. Hoe ga hier nou met bovenstaand probleem om? Ik hoef haar echt niet op mijn verjaardag.... en wil haar ook niet kwetsen..

groetjes en bedankt!!!!

kopie mail

-------

hoi .....,

ik hoorde dat jij je verjaardag viert met de vriendenkring.

ben ik niet uitgenodigd

of ben je mij vergeten t mailen??

groetjes,

........

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

mmjaa dat laatste wa Olorin zegt had ik idd ook bedacht. Dus das wel een optie...

Maar ze is erg gevoelig en claimend dus hoop gewoon dat ze zoiets goed opvat...

Biedt je haar aan om eens een andere keer met haar koffie te gaan drinken ofzo. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je echt 27 bent kan je dit toch wel op een normale, volwassen manier oplossen? Je moet niet zo nodig met iedereen even goed bevriend zijn, zo werkt vriendschap niet, en aangezien het jouw feestje is, is het ook gewoon aan jou om te beslissen wie je zou willen vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie in die mail geen claim of eigen uitnodiging, hoor smile.gif

Alleen een open vraag waar je gewoon op kunt antwoorden dat je een beperkt aantal mensen hebt uitgenodigd. En als je het ongenuanceerder (lees: botter) wilt doen dan kun je er in zetten dat je haar niet vergeten bent te mailen omdat ze inderdaad niet is uitgenodigd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt me slim om gewoon eerlijk te zijn tegen haar. Dat ze niet uitgenodigd is en waarom (Dat jullie elkaar bijna nooit zien en dus weinig met elkaar hebben). Dat lijkt me het eerlijkst. Plus dat het niet echt een 'zelfuitnodiging' is. Ze stelt gewoon een vraag, daar kan je gewoon op antwoorden.

Plus dat jij je verjaardag gewoon fijn kan vieren met de mensen die jij in gedachten had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zie in die mail geen claim of eigen uitnodiging, hoor
smile.gif

Ik denk dat wanneer je haar zelf kent je wel anders zou reageren. Dit is nl. haar manier om toch uitgenodigd te worden. Ze kan moelijk zeggen: Ik hoorde dat je de vriendenkring hebt uitnodigd, ik kom ook....

dit is toch lekker subtiel, wat Anonymous83 zegt toch wel dan ik mag komen.. ze doet het vaker op deze manier.....

Nou niet dus smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met het risico iedereen hier over me heen te krijgen; Als ik iemand zou kennen die blijkbaar zo graag langs wil komen zou ik hr denk ik gewoon laten komen.. Ik vind het eigelijk een beetje zielig klinken.. Als iemand zo graag ook komt laat hr dan.. Zo ontzettend veel last zul je vast ook niet van hr hebben.. maar then again; je moet t natuurlijk zelf weten..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Met het risico iedereen hier over me heen te krijgen; Als ik iemand zou kennen die blijkbaar zo graag langs wil komen zou ik hr denk ik gewoon laten komen.. Ik vind het eigelijk een beetje zielig klinken.. Als iemand zo graag ook komt laat hr dan.. Zo ontzettend veel last zul je vast ook niet van hr hebben.. maar then again; je moet t natuurlijk zelf weten..

Maar het kan dan ook gebeuren dat dat meisje denkt dat ze echt dikke vrienden zijn en steeds vaker contact zoekt. Je kwetst haar alleen nog maar meer als je daarna pas zegt dat je liever niet hebt dat ze komt naar iets waar die hele vriendengroep wél heen gaat (feestje, avondje uit, etc).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoeveel mensen van die vriendengroep heb je niet uitgenodigd....de helft niet, iedereen, alleen haar niet, of één of twee niet...

Als zij de enige is die niet is uitgenodigd, dan zit je giga fout. Als je maar een enkeling hebt uitgenodigd, dan kun je dat gewoon zeggen, dat je de mensen met wie je het meest contact hebt uitgenodigd heb en dat zij en een aantal anderen idd niet uitgenodigd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid