Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

ik twijfel...wil heel graag tattoo,ook al enkele piercings,en ik geloof niet echt dat god er iets op tegen heeft...natuurlijk heb ik sterk overwogen wat ik zou zetten en ben tot deconclusie gekomen dat ik enorm graag adonaï op mijn schhouder zou laten zetten.Eerst vond ik het gewoon een mooi woord,weetje,de naam van god,maar naarmate ik er meer over nadacht ging er voor mij veel meer aan vasthangen.(mijn zus vind dit geen eer aan doen aan de naam van god)Ik vind dit niet.Ik beweer niet dat het eervol is maar ook niet oneervol.Omdat ik die tattoo niet enkel zet uit het standpunt,ja das tof,das mooi...Neen,ik wil dat mensen mij komen vragen wat daar staat,waarom dat daar staat,en da beschouw ik voor mezelf als een extra motivatie...ik bedoel,ik wil niet het risico lopen dat ik ergens high of dronken sta als iemand mij dat komt vragen,zeker niet met de naam van god op mij,de herinnering voor mezelf dat ik van god ben....dus voor mij is het precies dat God mij de PERFECTEmanier heeft gegeven om mij te stimuleren....ik snap dat sommige mensen hier aanstoot aan nemen,maar zo ervaar ik het echt...ik vind een tattoo kunnen,rekening houdend met geloof en dergelijke.....

nog een ding,aangezien ook veel mensen zeggen,ja,ge krijgt er toch spijt van neen?...God is de enige keuze in mijn leven waarvan ik weet dat ze ten VOLLE juist is,hoe kan ik ooit spijt krijgen van een teken op mijn lichaam dat mensen(en vooral mezelf)eraan herinnert aan wie ik toebehoor,wie mijn creator is...ik dank u

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 301
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

het is niet de enige reden dat ik dat wil zetten...en het is ook niet mijn intentie dat mensen me dat elk uur van de dag komen vragen...het is voornamelijk voor mezelf,omdat ik het mooi vind,omdat ik het wil doen,en omdat ik het voor mezelf als een motivatie zie,mede doordat mensen mij(dan heb ik het echt wel vooral over feestjes )kunnen komen vragen wat het betekent,aangezien ik daar(op feestjes) altijd met spagettibandjes en mouwloze dingen loop....en het is ook dan dat voor mij de grootste verleiding bestaat...het is niet enkel daarom,het is er gewoon een onderdeel van...zoals je zei,het moet weloverwogen zijn,en na veel te overwegen besef ik dat God het enige is dat altijd met zekerheid mijn goedkeuring zal wegdragen...euh..zoiets toch(vergeef me indien ik mij niet klaar genoeg verwoord)..=)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 december 2004 12:32:27 schreef arapoind het volgende:

nemen mensen een tattoo voor hunzelf of voor een ander?

Toen ik een tatoo liet zetten deed ik het (stiekem toch) voor de anderen, zodat anderen me zouden bewonderen. Inmiddels loop ik nu met Magere Hein op mijn rug 40cm bij 50cm... daar heb ik in elk geval heel veel spijt van.

Zelf zie ik het nut van een tattoo niet in. Ik kan me niet indenken dat je een tattoo zet, alleen voor jezelf, zodat je er zelf naar kan kijken.

De enige reden die ik kan bedenken van het zetten van een tattoo, is zodat anderen er naar kunnen kijken en het kunnen bewonderen.

Quote:
De eerste keer dat ik in Taize was heb ik daar een kettinkje mee genomen met een vlam erop. Dit stond symbool voor een liedje wat daar gezongen word. 'als alles duister is, ontsteek dan een lichtend vuur dat nooit meer dooft'. Dat vlammetje is symbool geworden voor mijn leven. Hoe moeilijk het leven ook is, je moet iets vinden wat je erdoor heen sleept en dat nooit meer los laten. In de periode dat ik voor het eerst in Taize was ging het heel slecht met mij. En in Taize heb ik God opnieuw gevonden en de kracht gekregen om wat van mijn leven te gaan maken. Eigenlijk kan ik dit niet in een paar zinnen uitleggen, maar wat ik dus bedoel te zeggen is dat het vlammetje voor mij symbool staat voor mijn geloof en mijn leven. Ik heb vanaf dat moment mijn kettinkje altijd gedragen net als mijn taize kruisje, ik wil dit symbool altijd bij me hebben, als herinnering voor mezelf dat hoe moeilijk het soms is, ik ben er toen uitgekomen, en dat zal dus altijd weer kunnen.

De dag dat ik mijn taizekruisje verloor, realiseerde ik me dat ik mijn vlammetjes kettinkje ook kan kwijt raken. Op dat moment is het idee gekomen om die te laten tatoeeren. Maar een tatoo zet je niet zomaar, dus heb ik daar eerst maar een aantal maanden over nagedacht. Na een paar maanden wilde ik die tatoo nog veel liever, maar nog steeds het idee dat je heel zeker van je zaak moet zijn voordat je m zet, dus nog maar een paar maanden nagedacht. Uiteindelijk een jaar later toen ik een hele moeilijke periode definitief afsloot heb ik hem mezelf kado gedaan.

Hij staat op mijn linker boven arm, vlak onder mijn schouder, zodat als ik een t-shirt met korte mouwen heb hij nog steeds niet zichtbaar is. Dat heb ik bewust gedaan omdat ik mijn tatoo niet heb om mee te showen, mensen zien hem alleen als ik in bad kleding loop. Veel mensen weten ook niet dat ik een tatoo heb, het is iets wat ik voormezelf heb gedaan en niet iets om aan andere mensen te laten zien.

Ik heb hem nu al 4 jaar en nog geen 1 moment spijt van gehad. Ik denk dat als ik later 80 ben en onder de douche mijn vlammetje zie, dat ik nog steeds blij ben omdat het me herrinerd aan het feit dat ik me met God door alle problemen in mijn leven kan heen slaan.

Hierin probeerde ik al eerder uit te leggen dat je in sommige gevallen wel een tatoo zet, puur en alleen voor jezelf. En ik heb er in (inmiddels) 5 jaar nog geen 1 moment spijt van gehad. Maar zoals je kan lezen vind ik wel dat je er heel bewust voor moet kiezen en niet zomaar moet doen.

Overigens, bij mij heeft het zetten helemaal geen pijn gedaan, was in 1 minuutje gebeurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen tattoo's of piercings. Ik heb wel nagedacht over het Ichthus visje ergens klein op m'n arm wat niet makkelijk zichtbaar is.

Toch denk ik dat ik geen tattoo laat zetten. Ik ben bang dat ik er later spijt van krijg of dat ik er last van krijg bij het zoeken naar een baan. Ik wil namelijk op een International School werken en ik denk dat ik daar niet echt religie mag uitdrukken. Het is een school van vele cultures en religies en ik wil mezelf daar neutraal tonen. Er wordt daar niet over relgie gesproken dus wil ik neutraal blijven qua kleding enzo. Gewoon om de andere leerkrachten en leerlingen niet voor het hoofd te stoten.

Natuurlijk zal zo'n kleine tattoo niet zichtbaar zijn ergens op je arm, maar toch wil ik ook met schoolactiviteiten, bijv zwembad, niet ZO duidelijk uitdragen dat ik Christen ben.

Maar ik vind het wel heel mooi, een religieuze tattoo.

Verder draag ik altijd een kruisje om mn nek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

k heb een tijdje graag een tattoo gewild, maar weet vanmezelf dak t na een maand of wat tog wel zat ben dus k doe t gewoon niet, en wil t nu ook niet meer maar ik wil al heeelll lang een neuspiercing, al een jaar of 2, en die gaat binnekrot denkk wel komen, maar dan wil wel een kleintje een heel klein steentje ofzow, ik denk trouwens wel da je t ook kan overdrijven laatste stond er een kerel in de winkel voor me met een piercing in zn nek (serieus!!) en da vink een btje te ver gaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Natuurlijk zal zo'n kleine tattoo niet zichtbaar zijn ergens op je arm, maar toch wil ik ook met schoolactiviteiten, bijv zwembad, niet ZO duidelijk uitdragen dat ik Christen ben.

Quote:
Verder draag ik altijd een kruisje om mn nek.

Draag je hem dan zichtbaar?

Want ik snap niet wat je bedoelt met 'Zo' Christen. Als je een kruisje zichtbaar draagt, dan maakt een tattoo meer je heus niet Christelijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

ik heb een tattoo, op mn rug, je ziet hem niet als ik gewoon iets aan heb. en ik heb een piercing in mn lip.vooral op die piercing heb ik veel commentaar gekregen van de mensen in mijn gemeente. volgens sommigen is het onchristelijk om je lichaam te 'verminken' zoals zij het noemen. volgens hun visie is je lichaam de tempel van de Heilige Geest en mag je die niet zelf in de hand nemen, voor een versiering bijvoorbeeld. wat ik dan meteen denk is; mag je dan ook geen oorbellen, geen make-up, geen gel in je haar? (misschien een beetje overtrokken, weet ik...) ik bedoel: waar ligt de grens qua lichaamversiering? ik heb zelfs mensen gesproken die vonden dat ik moest bidden om vergeving en hem moest laten verwijderen...die piercing zou de eerste stap zijn tot een onchristelijk leven, geleid door de verlokkingen van de Duivel. toen ik die mensen vervolgens vertelde dat ik ook al een tattoo had, keken ze me raar aan. ik vroeg hun of ze veranderingen in mijn karakter hadden gezien de laatste 4 jaar (de tijd die ik mn tattoo heb). ze moesten toen toegeven dat dat niet t geval was. ik denk dat de visie van mensen (in dit geval christelijke mensen) over lichaamsversieringen als tattoos en piercings naief is. het feit dat ik van mooie dingen / lichaamsversieringen houd, wil niet zeggen dat ik geen respect voor de Heer heb, of voor de mensen om mij heen en t wil al helemaal niet zeggen dat ik mee ga in de verlokkingen van de Duivel.

maar goed, dit is dan mijn mening...

**never judge a book by it's cover**

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind zowel tattoo's als piercings in sommige gevallen heel mooi, het hangt natuurlijk van de persoon en de tekening in kwestie af.

Ik ben niet op de hoogte van de bijbelse ideeën hierover, maar volgens mij kan je ook als christen best een tattoo laten zetten, een christelijk symbool is een duidelijk teken om te zeggen dat je gelooft wat ik alvast niet slecht vind, en zelfs een 'gewone' tattoo is toch een leuke manier om je lichaam te versieren en dat doen we toch allemaal, al blijven de meesten bij kleren en sieraden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een piercing in mijn oor, zo'n staafje. Maar om nou te zeggen dat ik daarom meteen niet christelijk ben... daarbij: wat shockerend is ligt toch van de persoon af? Iemand kan een piercing zoals de mijne shockerend vinden, een ander vind een tattouage in het gezicht bijvoorbeeld shockerend, een ander vind zelfs 2 gaatjes in je oor al shockerend. Het ligt meer aan den mensen op zich denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil nog even toevoegen dat oorbellen ook piercings zijn, dus vind ik het vrij hypocriet dat een gaatje in je neus of lip onchristelijk zou zijn terwijl er zo veel christenen gewoon met gaatjes in hun oren rondlopen. Ok, tattoo's zijn nog wel iets anders, maar ik denk dat je veel minder last zou krijgen wanneer je bijvoorbeeld permanente make-up zou laten zetten en dat komt er immers ook gewoon op neer dat ze bvb een lijntje onder je ogen tatoueren. Zoals reeds eerder gezegd is: waar trek je de grens? Als je zelf blij bent met je tatoeage (en er staat niet zoiets op als 666 of hail Satan uiteraard) denk ik niet dat het als christen een probleem moet zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Steeds wordt er een tekst aangehaald maar niet de achtergrond van deze tekst, welke belangrijk is om de tekst te begrijpen laat staan van toepassing te brengen op je leven.

Tatoeëren is al een oude kunst van versieren.

Tatoeëren is beslist geen nieuw gebruik. Er zijn getatoeëerde Egyptische en Libische mummies gevonden die van honderden jaren voor Christus dateren. Ook in Zuid-Amerika zijn mummies met tatoeages gevonden.

Veel van de getatoeëerde afbeeldingen hielden rechtstreeks verband met de aanbidding van heidense goden. Volgens onderzoeker Steve Gilbert „is de oudst bekende tatoeage die geen abstract patroon is maar echt iets voorstelt, een afbeelding van de god Bes. In de Egyptische mythologie is Bes de wellustige god van het plezier.â€

De tekst in Deut. 14:1,2 zegt: “Omdat u kinderen van de HEER, uw God, bent is het u niet geoorloofd als teken van rouw uw lichaam te kerven of het haar op uw voorhoofd weg te scheren. 2 Want u bent een volk dat aan de HEER, uw God, is gewijd: u heeft hij uitgekozen om, anders dan alle andere volken op aarde, zijn kostbaar bezit te zijn.†(NBG)

Deze tekst is bijna hetzelfde als de eerder aangehaalde tekst uit Lev. 19:28 waar echter ook over tatoeëren wordt gesproken (In engelse vertalingen wordt bijna steeds over tatoeëren gesproken).

Vooral het einde van vers 2 in Deut 14 is belangrijk. God had een volk uitgekozen als zijn kostbare bezit.

God eiste afgescheidenheid van de wereld en heigheid van zijn volk Lev 20:26.

Hun omgeving deed dingen waaraan de joden zich niet mochten bezondigen.

Als een identificerend middel werden de joden zelfs verplicht om franje aan hun kleding te maken en een blauw snoer (Num 15:38,39).

Omdat de oorsprong van tatoeages toch volgens velen een heidense oorsprong heeft moet je jezelf de vraag stellen of een tatoe iets voor een christen is.

Daarnaast kun je je afvragen waarmee tatoeages vroeger werden geassocieerd? Waren het niet vooral de bikers die dat hadden of ex-gevangenen? Daar wil je toch niet mee vereenzelvigd worden hoop ik.

Tenslotte:

Mijn vader heeft in zijn jonge jaren ook een aantal tatoes laten zetten en heeft daar de rest van zijn leven last van gehad. Toen hij een geslaagd zakenmannetje werd was hij gedwongen zijn mouwen naar beneden te houden en kreeg hij vaak de vraag of hij had gevaren of had “gezetenâ€. Dit laatste werd natuurlijk altijd via via gevraagd.

Mvg

Shoppy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 03 maart 2005 17:49:02 schreef Aimé het volgende:

Groeten van Aimé aan Shoppy

Ik kan je groetjes goed gebruiken want ik heb de gjiep zoals half Nederland geloof ik.

even weer terug op topic: nee ik heb geen tatoe hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 03 maart 2005 17:05:41 schreef Shoppy het volgende:
Daarnaast kun je je afvragen waarmee tatoeages vroeger werden geassocieerd? Waren het niet vooral de bikers die dat hadden of ex-gevangenen? Daar wil je toch niet mee vereenzelvigd worden hoop ik.

Nogal kort door de bocht, meer jouw eigen associatie dan een algemeen beeld.

Het is maar net hoe je een tatoeage wilt gebruiken. Persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met lichaamsversieringen. Ik heb al jaren negen gaatjes in mijn oor (waren er vroeger 17) en heb bewust gekozen voor mijn tatoeage (toen was ik al wel in de dertig).

tattoo.jpg

Ik zou graag nog een tatoeage laten zetten met de namen van mijn kinderen erin.

Rudibu.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 03 maart 2005 20:18:03 schreef Rudibu het volgende:

[...]Nogal kort door de bocht, meer jouw eigen associatie dan een algemeen beeld.

Het is maar net hoe je een tatoeage wilt gebruiken. Persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met lichaamsversieringen. Ik heb al jaren negen gaatjes in mijn oor (waren er vroeger 17) en heb bewust gekozen voor mijn tatoeage (toen was ik al wel in de dertig).

Ik zou graag nog een tatoeage laten zetten met de namen van mijn kinderen erin.

Rudibu.

Uiteraard een begrijpelijk antwoord wanneer je zelf een tatoe hebt.

Wat vind je overigens van het begin van mijn post.

Laten we zeggen het bijbelse gedeelte.

mvg

Shoppy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 04 maart 2005 10:30:13 schreef Shoppy het volgende:

[...]

Uiteraard een begrijpelijk antwoord wanneer je zelf een tatoe hebt.

Wat vind je overigens van het begin van mijn post.

Laten we zeggen het bijbelse gedeelte.

Een tekst die ik vaker gehoord heb in forumgesprekken over dit onderwerp. Een tekst over het joodse volk. Ik ben geen jood.

De zogenaamde heidense oorsprong zegt mij eigenlijk niets. Tatoeëren is een vorm van lichaamsversiering. Dat is op zich niet heidens of christelijk. Je kiest zelf wat je met dat middel doet.

Ik heb gekozen voor een teken met de alpha en omega. Daar is niets heidens aan. Maar goed, ieder zijn meug.

Rudibu.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, daar naast vind ik het refereren naar die bijbeltekst een Er staan in dat zelfde hoofdstuk nog meer teksten. Toch hoor ik daar niemand over. Dus vind ik het een beetje selectief bijbelteksten aanhalen. En idd. Dat waren teksten voor het joodse volk.

Trouwens dat lichaam kerven klinkt mij meer als automutilatie in de oren...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die bovenste vind ik heel mooi. Ik vind het trouwens een beetje verkeerd als je denkt 'sommige mensen associëren tatoeages met misdadigers, dus moet niemand dat laten zetten', het lijkt me dan net nodig dat mensen snel van dat idiote vooroordeel afgeholpen worden, het slaat namelijk op niet veel. Er zijn net zo goed 'deftige' mensen met een tatoeage (de vader van één van mijn beste vriendinnen heeft bvb de naam van zijn vrouw en zijn dochter op zijn arm staan, en dat is geen biker, zeeman of misdadiger).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid