Spring naar bijdragen

Gods hoorbare stem


Aanbevolen berichten

\"en de heilige geest zei tot hem, ga naar de rechte straat\". Ik snapte dat stukje tekst niet ,maar na dit verhaal wel!

IK wilde jullie graag vertellen wat de Heilige Geest een poosje geleden door mij en mijn vrouw heen gedaan heeft.

Ik had in de bijbel gelezen dat Jezus benaderd werd door een man die hem vroeg zijn zoon te helpen want een boze geest gooide hem dan weer in het vuur, dan weer in het water.

IK was op een middag boodschappen doen toen ik een plof hoorde en dacht dat iemand zijn boodschappen had laten vallen.Tot andere klanten begonnen te roepen\"er is hier iemand op de grond gevallen!\"

Aangezien ik ooit gezworen heb te helpen zover als mijn kennis en kunnen dit toelaten ,begon ik te EHBO-en samen met mijn vrouw.

Het meisje kwam even bij maar kreeg direct daarna wat leek op een epileptisch insult,maar na het lezen van die bijbeltekst net daarvoor wist ik dat ze aan het manifesteren was.

Nadat ze bijgekomen was vroegen we of het goed was dat we haar wel naar huis brachten, voor onze eigen gemoedsrust.

Dat vond ze goed en op weg naar haar huis vroegen we of dat wel vaker gebeurde ,dat omvallen en zo.

En ja, dat gebeurde vaker en niemand wist wat het kon zijn of hoe het kwam.De doktoren stonden voor een raadsel.

Mijn vrouw had al gevraagd of ze onder doktersbehandeling stond en begon vervolgens te getuigen over hoe zij eerst ook stemmen hoorde en bizarre dingen zag, waarvan ze niet wist of ze echt waren of niet .Ze vertelde wat Jezus allemaal al gedaan had

Ik vertelde over de bevrijding van mijn heroine verslaving en dat Jezus nog steeds genas.

Ik vroeg haar of ze hiervan wel eens gehoord had, en ze vertelde in een evangelisch gezin te zijn opgegroeid.

Had haar leven aan Jezus gegeven maar vanaf haar doop hing er een zwarte duistere wolk boven haar kerk.

Maar we kregen haar telefoonnummer en hielden contact.

Het bleek dat ze problemen had gehad en al 2 jaar niet meer naar haar kerk was geweest.

En verdwaalde schaapjes vinden niet altijd zelf hun weg terug.Gelukkig zijn we met onze herder.

Na veel met haar en mijn vrouw gepraat te hebben kwamen we na een poosje uit op de oplossing en dat was zoals gewoonlijk Jezus.

Ze vertelde dat ze tot bekering wilde komen omdat dit leven te hopeloos werd.

We wilden een zondaarsgebed bidden, wat nog niet zo makkelijk was, doordat kwade geest haar belettte te bidden of Jezus naam uit te spreken.

Toen begon ze met haar ogen te draaien en ons uit te lachen.Toen keken en mijn vrouw en ik elkaar aan en zeiden dat we ons niet lieten uitlachen door de duivel in ons eigen huis. We bestarften de demon en geboden hem weg te gaan en niet meer terug te keren.

Het meisje glimlachte weer en kon mij ineens wel na bidden in een zondaarsgebed en werd gered die avond.

.

Ze ging een aantal keren mee naar onze kerk en besloot na een poosje de stap te maken en weer naar haar eigen kerk te gaan ,waar ze haar plekje heeft gevonden.

Maar de duivel laat geen kans onbenut om pasbekeerden te verwarren en hun geloof zo snel mogelijk te roven.

IK belde het meisje op, we waren inmiddels goede vrienden geworden,maar ze was heel afwijkend en haar gedrag liet de Heilige Geest in alertheid komen, of eigenlijk andersom.

En ik hoefde ook niet langste komen want ze was er toch niet.

Dit was voor mij reden genoeg om in mijn auto te springen en er even langs te gaan.Nu komt het rare waarom ik deze draad begonnen ben.Ik had de sleutel van het huis van het meisje nog van toen ik voor haar vogels zorgde in iets mindere tijden.

Aangebeld, geen gehoor en toch binnen gaan kijken.Niemand.

Normaal eindigd dit soort verhalen met crisisopnames ed dus ik dacht dat ze al op eigen houtje naar de \"Funnyfarm\" gegaan was, oftewel de psychiatrische opnameunit bij ons in de buurt.

Ik stap dus in de lift om vanaf de derde terug te gaan naar mijn auto, hoor ik eeneens een stem die zegt:\"Negende verdieping\"

Ik was alleen in die lift

IK dacht nog bij mezelf maar deze flat heeft maar 8 verdiepingen en ik was alweer aan het beredeneren.Tot ik weer hoor:\"Negende verdieping!\"

Ik keek nog eens rond maar was echt alleen!

Dus hield ik op met beredeneren en drukte op 8 voor de achtste .

Aangekomen op die verdieping bleek 1 gedeelte onverdeeld te zijn in een 800 en een 900 nummer gedeelte.

Toen wist ik ook alsmijn vriendin hier zit weet ik dat God me hier gebracht heeft en dat Hij met me is.

En natuurlijk zat ze daar aan het einde van de gallery met alle hoop verloren en klaar met dit

leven en de pijn die het haar deed.Normaal verwacht je dan polities en branweers enzo, er was niemand dan zei, God en ik.

En daar sta je dan en wat ga je zeggen? Menselijkerwijs is alles wat je zegt waardeloos en elke opmerking kan verkeerd opgevat worden.

Maar God deed het woord, de enige woorden waren woorden van hoop, liefde, wijsheid en vooral een hoopvolle toekomst.Daar Hij weet wat voor gedachten Hij voor ons koesterd

Na 3 keer haar gezegd te hebben in Jezus naam van die richel te komen,bungelde ze er alsnog aan,maar God gaf me genoeg kracht om haar met een grote zwiepert terug op de flat te trekken.

We hebben veel gepraat en zijn weer een stukje verder gegaan en God laat steeds meer zien van zijn plan met haar leven.

Maar ik was al wel bekend met Gods stille stem maar was verwonderd over deze ervaring.

Het vreemde blijft dat ik alweer begon te beredeneren in god te helpen met denken dat er maar 8 verdiepingen waren.

Terwijl God mij toch echt op de negende nodig had.

En het gaat al stukken beter met mijn vriendin en geloof nog steeds in een hoopvolle toekomst voor haar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik begreep niet dat de Heilige Geest via anderen maar ook met eeneigen stem kon praten.

Maarja, alt Hij door een ezel heen kan praten...

In mijn vertaling staat niet dat de Heilige Geest dat tot Paulus zei, maar slechts dat de Heere tot hem sprak en zei 'Sta op, en ga in de straat, genaamd de Rechte, en vraag in het huis van Judas naar een, met name Saulus, van Tarsen; want zie, hij bidt'.

Ook in de tekst over Bileams ezel staat niet dat het de heilige Geest, wat natuurlijk zou kunnen, maar het staat er niet. Ik zie overigens de woorden 'spreken' met betrekking tot God toch als een soort metafoor, God spreekt niet zoals een mens, aangezien Hij geen lichaam heeft en dat toch wel nodig is om te spreken knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God spreekt niet zoals een mens, aangezien Hij geen lichaam heeft en dat toch wel nodig is om te spreken
knipoog_dicht.gif

Toch was de mens geschapen naar Gods beeld.

Misschien is het meer een geestelijk Lichaam, zoals Jezus in een verheerlijkt lichaam na Zijn opstanding op aarde was en sprak en plotseling kon verschijnen en ook op de wolken naar de hemel ging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Toch was de mens geschapen naar Gods beeld.

Misschien is het meer een geestelijk Lichaam, zoals Jezus in een verheerlijkt lichaam na Zijn opstanding op aarde was en sprak en plotseling kon verschijnen en ook op de wolken naar de hemel ging.

Er staat heel erg duidelijk dat God geen lichaam heeft dus kan het botweg niet gaan over ons lichaam (van vlees en bloed). Waarschijnlijk gaat het over eigenschappen die wij in de staat der rechtheid hadden. Hierbij moet ik denken aan termen als 'kennis, gerechtigheid en heiligheid'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

he noddy wat een ingrijpend verhaal enzo herkenbaar, in beide gevallen, het demonische gebeuren maar ook de stem van God.

ik heb dat ook een keer gehad, een stem.

ik reed naar huis savonds laat van een lange werk dag en er reed een auto voor mij maar 70 kmh en het was rustig en ik wou gauw naar huis en ik dacht hup inhalen maar opdat moment hoorde ik 'haal niet in' en ik antwoorde er hardop op, oke dan niet, met dat ik door kreeg waar ik antwoord opgaf kwam er een auto zonder verlichting de weg opdraaien.

als ik niet geluisterd had dan was het einde oefening geweest.

ik was opdat moment God heel erg dankbaarbig-smile.gif.

en betreft Gods stem verstaan dat gebeurt me de laaste tijd wel meer en dat is erg mooi om te ervaren, maar ook mooi om te zien dat God heel dicht bij me is.

Gods zegen grtz bartjan

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
Gast Anon_phpbb
Inderdaad heeft Hij niet een lichaam (van vlees en bloed) zoals wij dat hebben. Weet je ook een tekst waarin staat dat Hij (überhaupt) geen lichaam heeft?

God heeft een lichaam, dat weet ik zeker. God, je kan hem als mens niet zien! Hij is heerlijk, hij is licht. Hij is tevel voor je ogen! Zo heerlijk is God!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Inderdaad heeft Hij niet een lichaam (van vlees en bloed) zoals wij dat hebben. Weet je ook een tekst waarin staat dat Hij (überhaupt) geen lichaam heeft?

God heeft een lichaam, dat weet ik zeker. God, je kan hem als mens niet zien! Hij is heerlijk, hij is licht. Hij is tevel voor je ogen! Zo heerlijk is God!

God, naar zijn Goddelijke natuur heeft geen lichaam.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid