Spring naar bijdragen

Wat als je geloof nou minder lijkt


Aanbevolen berichten

Hallo Noddy,

Cool dat je gered bent! smile.gif

Zelf heb ik ooit een periode gehad dat mijn geloof minder was en achteraf gezien denk ik dat het onder meer met het volgende te maken had: ik las nog wel eens christelijke boeken, maar las eigenlijk nog maar nauwelijks in de Bijbel. Misschien dat het geloof door de Heilige Geest opnieuw vuriger in je zal kunnen werken als je meer tijd in Gods woord in de Bijbel investeert?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wel een tijd gehad, dat mijn geloof in een crisis zat. Maar mijn geloof is beslist niet minder geworden. Ik was steeds overtuigd van de Leer van de Kerk. Alleen heel erg kwaad... Da's nou wel wat beter geworden, ook door hier te posten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar als je alles wat je altijd wilde hebben, hebt gekregen,maar er niet van kunt genieten?


Samengevoegd:

Dat God je gered heeft maar dat je er zelf steeds weer een zooitje van maakt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat God je gered heeft maar dat je er zelf steeds weer een zooitje van maakt?

Gompie. Dat is een pijnlijk herkenbare vraag.

Ik heb geen oplossing voor je. Er is voor jou duidelijk werk aan de winkel. Ik wil je alleen het advies meegeven om je niet te laten ontmoedigen door schuldgevoelens over de rommel die je maakt van je relatie met God. Je bent gered vanwege je talent om er een zooitje van te maken, net als de rest van de christenen.

Wees wel oprecht in die relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar ik mis die eerste liefde zo!

Ook dat is herkenbaar maar het net als verliefdheid, dat gaat ook over maar er komt wel liefde voor terug. En dat is uiteindelijk toch waardevoller. Ik kan het niet zo goed onder woorden brengen maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jak 4,8a

Nadert tot God, en Hij zal tot u naderen.

Ik zou je situatie nooit accepteren. Er zijn mensen die hun situatie accepteren en een lauwe christen worden. Het is goed dat je je situatie constateert en er wijsheid over vraagt. Zoals in de bovenstaande Bijbeltekst staat, kun je altijd naar God gaan, zodat Hij weer meer in je leven zichtbaar zal worden.

Er zullen altijd mensen zijn die redenen kunnen verzinnen waardoor jouw situatie zogenaamd niet zou uitmaken, maar het is wel degelijk van belang. Je constateert het zelf al en God wil ook een nauwere en meer vurige relatie met je. Hij staat al met open armen naar je op de uitkijk! Hij heeft een plan met je en houdt van je en wil een hechte relatie met je flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar waar vind je een doorbraak als steeds meer dingen lauw worden en als steeds minder dingen uit Gods overtuiging doet.

Dan zet God mij in vuur en vlam en meteen daarna komt de geestelijke brandweer en haalt al t vuur weer weg.Misschien is het wel zo stil geworden van binnen omdat de duivel doodsbang is dat ik wel mijn verhaal ga vertellen aan de wereld,en uiteindelijk gebeurd dat toch.

Want in wie God goed werk is begonnen,zal Hij het afmaken, tot de dag dat Jezus komt!

Barbapapa en anderen bedankt voor je bemoediging en volgens mij moet ik eerst maar eens naar het getuigenissen forum gaan en voor jullie opschrijven wat God voor wonderen gedaan heeft en weer gaat doen, in plaats van hier een zieligheidfeestje te houden!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Noddy,

Houd er ook rekening mee dat God je soms even in de woestijn kan parkeren, zodat je niet enkel afhankelijk wordt van wat je voelt om te geloven. Daarbij kan God je soms ook verdoven om diepgaander in je te werken, zoals een chirurg dat ook doet. Een chirurg zit niet te wachten op een patient die alles voelt of die zelfs tegen kan stribbelen. Een tijdje niets voelen hoeft dus helemaal geen drama te zijn.

Geloven is allereerst ook gehoorzamen, op God vertrouwen, Hem simpelweg blijven volgen in doen en laten. Of je je nu geweldig voelt of droevig, of de liefde nu vurig in je opvlamt of als een kalm meertje maar ligt te liggen, jij moet je aan je wilsbesluit houden met God te blijven meegaan en Hem te blijven gehoorzamen. Blijf dus bidden, blijf naar de kerk gaan, blijf in de Schrift lezen en blijf het goede doen.

Ik wens je Gods zegen en liefde toe op je weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan je twee schrijvers adviseren die precies weten waarover jij het hebt. Zij hebben beiden dit jarenlang meegemaakt. Toevallig komen zij beiden uit Spanje, waren goede vrienden, en zijn al enkele eeuwen dood. Zij heet Theresia van Avila, hij heet Johannes van het Kruis.

Klik maar op Theresia van Avila

Klik op Johannes van het Kruis

Persoonlijk vind ik de boeken van Wilfried en Guido Stinissen wel lekker leesbaar. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Want in wie God goed werk is begonnen,zal Hij het afmaken, tot de dag dat Jezus komt!

yes.gif

Ik las in je profiel dat muziek belangrijk voor je is. Kun je misschien ook God ontmoeten in muziek? Kun je muziek luisteren waarbij je Gods aanwezigheid kan ervaren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

jawel, in mijn laatste optredens eb ik stukken preek door de dance heen gemixt, wat wel cool was.

heb oo workshops voor live rap and rap beats gedaan voor onze kerk. en als ik opwekking spel op mijn cello zit daar ook zalving op, maar mijn talenten zijn begraven op het moment..


Samengevoegd:

maar ik houdt van alternatieve muziek als dubstep en vind dat maar weer eens christelijk...

En ik kan zingen waarvoor ik ook erg dankbaar ben...maar kon niets met mijn talenten omdat ik nog steeds rook en na 19x stoppen ik daar ook mee op ben gehouden.met stoppen en dat maakte een podiumbediening onmogeljk in onze kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

jawel, in mijn laatste optredens eb ik stukken preek door de dance heen gemixt, wat wel cool was.

heb oo workshops voor live rap and rap beats gedaan voor onze kerk. en als ik opwekking spel op mijn cello zit daar ook zalving op, maar mijn talenten zijn begraven op het moment..


Samengevoegd:

maar ik houdt van alternatieve muziek als dubstep en vind dat maar weer eens christelijk...

En ik kan zingen waarvoor ik ook erg dankbaar ben...maar kon niets met mijn talenten omdat ik nog steeds rook en na 19x stoppen ik daar ook mee op ben gehouden.met stoppen en dat maakte een podiumbediening onmogeljk in onze kerk.

Cool, dan kun je God in ieder geval ontmoeten door de muziek.

Geloof je ook in bevrijding van roken door de kracht van God?

(Ik bedoel het niet veroordelend, maar belangstellend.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het idee gekregen dat ik dit zelf moet doen , dus eigenlijk geloofik t niet meer zo.

Er blijven wel meer zonden hangen waarvan ik allang bevrijdt had gedacht te zijn (in het vlees)Geestelijk ben ik vrijgekocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals de vegaloog aanhaalde,in de getuigenissenthread ,vanwaar die unschwung?

Maar die is er helemaal nog niet .Mijn hart huilt nog steeds en ik schrijf die getuigenissen met de tranen in mijn ogen en om maar niet te vergeten wat God allemaal al gedaan heeft in mijn leven.

Ik zou hem zo dankbaar moeten wezen en alle eer geven die Hem toekomt.Maar het enige wat ik doe is steeds weer voor de wereld kiezen en met moeite een relatie met hem op stand houden.

Ik kan het niet zonder Hem maar iets houdt me tegen om me helemaal aan hem te geven.

En als je overtuiging steeds minder wordt...

Ik heb gewoon weer prediking nodig en ga God zoeken om te kijken of we terugkeren naar onze eigen kerk of ergens anders gaan kijken.

Bid voor ons dat God ons snel mag antwoorden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb ook t idee door iemand opmerking over je haardracht dat je ook into zware metalen bent?maar dat is maar een gok.


Samengevoegd:

heb veelnadacht, 4 jaar geen aansluiting kunnen vinden bij een kerk, dan was ik allang veranderd in een koe en stond ik 7 jaar ergens gras te eten!Respect, en het bewijst voor mij dat Go d geen van zijn schapen in de steek laat!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid