Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik ben inmiddels op een leeftijd gekomen dat ik erg graag een relatie zou willen. Er lopen genoeg dames rond in mijn omgeving, maar op de een of andere manier ben ik altijd te laat of ik doe gewoon iets verkeerds, of te onhandig, onzeker, whatever. Ik hoop mijn vertrouwen in God te kunnen leggen, maar ik weet niet of dit zo hoort of zo werkt.

Help, ik ben zo wanhopig, dat ik het liefst de eeuwige student blijf om onder de jonge mensen te blijven...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik ben inmiddels op een leeftijd gekomen dat ik erg graag een relatie zou willen. Er lopen genoeg dames rond in mijn omgeving, maar op de een of andere manier ben ik altijd te laat of ik doe gewoon iets verkeerds, of te onhandig, onzeker, whatever. Ik hoop mijn vertrouwen in God te kunnen leggen, maar ik weet niet of dit zo hoort of zo werkt.

Help, ik ben zo wanhopig, dat ik het liefst de eeuwige student blijf om onder de jonge mensen te blijven...

Nee man, ga naar alles toe wat je je maar kunt bedenken ( en nee, dan heb ik het niet over de hoerenbuurt widegrin.gif ) en ga dan zo regelmatig eens met vrouwen praten van ongeveer jouw leeftijd en drink is met bepaalde personen een glaasje. Dat helpt de dame in kwestie om meer te vertellen over haar zelf en dan is ze ook het eerlijkst.

CafÄ—, sportclub, vrijgezellefeestjes, muziekfeesten, muziekclubs en probeer op een subtiele manier iemand aan te spreken. puh2.gifpuh2.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

mee eens. als je wanhopig op zoek gaat naar een relatie zijn er vaak 2 dingen die kunnen gebeuren.

1; je vind niemand

2; je krijgt een relatie die eigenlijk niet bij je past maar omdat je zo graag een relatie wou ben je gewoon een relatie aangegaan met iemand die je 'wel leuk' vond.

hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, het kan ook best goed gaan maar dit is m'n eigen ervaring. juist wanneer je niet op zoek bent komt er opeens iemand op je pad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben inmiddels op een leeftijd gekomen dat ik erg graag een relatie zou willen. Er lopen genoeg dames rond in mijn omgeving, maar op de een of andere manier ben ik altijd te laat of ik doe gewoon iets verkeerds, of te onhandig, onzeker, whatever. Ik hoop mijn vertrouwen in God te kunnen leggen, maar ik weet niet of dit zo hoort of zo werkt.

Help, ik ben zo wanhopig, dat ik het liefst de eeuwige student blijf om onder de jonge mensen te blijven...

misschien is het een troost dat je niet de enige bent.. kan toeval zijn, maar ik zie vooral mannen die desperate op zoek zijn naar relaties.. is ene net uit focussen ze zich meteen op volgende target.. ene week gek op 1, volgende week weer een ander..

nja ik denk dat het uiteindelijk niet echt werkt als je zo hard op zoek bent, en zo graag niet-alleen wil zijn..

relaties zijn best te vinden.. maar als je iets echt blijvends zoekt kan t, mijns inziens, beter eerst wat groeien..en moet je eerst iemand echt leren kennen.. uit vriendschappen groeien beste relaties.. omdat je elkaar door-en-door kent.. zowel goeie als nare eigenschappen..

die plotse verliefdheden verblinden je een beetje.. en dan heb je pas na een langere tijd door dat er misschien toch onoverbrugbare verschillen zijn..

dus doe je best die dames in je omgeving gewoon echt goed te leren kennen.. en dan volgt er misschien vanzelf meer uit.. misschien ook niet.. maar dat zie je dan wel weer.. je kan iig gezellige/leuke tijd met ze doorbrengen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe oud ben je? Volgens mij nog erg jong.

Kijk, het omgaan met dames vereist ook een zekere handigheid en zelfvertrouwen, die komen naarmate je er meer ervaring mee hebt.

Ik zou iig zorgen dat je je zaakjes op orde hebt, dat je ook ruimte hebt voor een vriendin. Daarnaast, doe er alles aan om dat zelfvertrouwen te kweken. Ga op dansles, naar de sportschool, kookcursus, etc.

Desperate = vergeet het maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

ja dat kunnen jullie allemaal wel zeggen, maar je kunt niet zomaar eventjes omschakelen van desperate naar 'i don't care' .. Dan moet je je hele gedachtengang veranderen. Diep van binnen zal er toch áltijd een stemmetje zijn die zegt 'ja ja ja mss is dit de ware' .. en als je niet meer wanhopig wil zijn omdat je anders geen relatie krijgt, hoe wil dat dan ooit lukken? De reden om dat te doen is zelf al wanhopig ..

Link naar bericht
Deel via andere websites

nja tuurlijk kun je het gevoel dat je graag een relatie wil niet zomaar uitschakelen.. maar je kan wel een verandering aanbrengen in hoe je met dat gevoel omgaat.. je dus niet storten op alles wat een beetje vrouwelijk is en een beetje aandacht aan je schenkt.. maar gewoon rustig iemand leren kennen.. en das een proces dat maanden kan duren..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe oud ben je? Volgens mij nog erg jong.

Kijk, het omgaan met dames vereist ook een zekere handigheid en zelfvertrouwen, die komen naarmate je er meer ervaring mee hebt.

Desperate = vergeet het maar.

Het punt is dat ik zekerder dan ooit ben, er zijn absoluut nog wel onzekerheden, wat punten waar ik nog aan werk, maar in principe ben ik vrij zeker over mijn leven op het moment... en het ik gewoon een geweldig leven...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar het punt is waar...

Ik ben op het moment lid van een christelijke studentenvereniging, waar dus de meiden christelijk zijn...

In het uitgaanleven en op het werk (wat ik hoop te krijgen na mijn afstuderen) lopen gewoonweg minder christelijke meiden... normaalgesproken


Samengevoegd:

Quote:

Misschien ligt daar je roeping ook wel en niet in een gezinnetje
;-)

Wat een ongelooflijk sneu vooruitzicht zou dit zijn..

zou God dit plan kunnen hebben???

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat een ongelooflijk sneu vooruitzicht zou dit zijn..

zou God dit plan kunnen hebben???

Hoezo zou het sneu zijn? Als God andere plannen met je heeft zij dat zo. Maar ik heb zoiets van "maak je niet zo druk joh" het komt vanzelf wel, hoe wanhopiger je wordt hoe verder weg het zal zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als God andere plannen met je heeft zij dat zo.

Aan een gezinnetje moet ik nu ook nog niet denken.. aaarrrgh, dan maar liever vrijgezel!

En sneu is het idd ook niet, maar liever niet.

Ff iets anders.. het gaat mij onder meer om het feit dat ik een niet-christelijk meisje tegenkom, want die kans is er simpelweg gewoon. Ik zou dan mss wel meer en meer vh christendom afstappen (denk ik)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Als je daar zo bang voor bent, dan ga je toch gewoon geen relatie aan met een niet-christelijk meisje? Ook als je die 'tegenkomt' en je bent verliefd en alles, heb je nog een keuze hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hai,

Daar heb ik over gelezen: zoekt eerst het koninkrijk en de rest zal u gegeven worden. Gods Woord is waarheid, dus daar moet je gewoon in gaan staan.

Verder is alleenstaand zijn helemaal niet erg, heb een keer een youtubefilmpje van een kerkdienst daarover gezien, de bijbel richt zich op jou, op 1 persoon, een vrouw kan een geschenk zijn wat God geeft. (En andersom);-)

En ze zeiden ook in dat filmpje dat je naast tijd met vrienden ook tijd alleen moet doorbrengen en daarvan kunnen genieten, omdat als je een relatie krijgt je daar ook tijd voor moet hebben. Als je tijd voor jezelf hebt; alleen kunt zijn, dan heb je genoeg aandacht voor jezelf en kun je ook genoeg aandacht voor je relatie hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

engeltje, mag ik vragen of je zelf een relatie hebt?

tis moeilijk om zo over dingen te denken als je zelf alleenstaand bent! ik denk wel dat je gelijk hebt wat betreft tijd voor jezelf maken, omdat dat goed is voor je eigen ontwikkeling zonder dat je beinvloed wordt door anderen.. maar ik kan me voorstellen dat sommige denken: jij hebt makkelijk praten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een wijsheid die ik van mijn moeder heb gehad die zij weer met haar vriendin heeft gehad toen ze jong was: ga niet op zoek naar een jongeman maar naar een plek waar je die jongeman kunt tegenkomen. Dus dat raad ik je ook aan. Begeef je onder de mensen, praat met alle soorten mensen en focus je niet te veel op het vinden. Het leven is niet maakbaar knipoog_dicht.gif Succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid