Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Eens in de zovewel tijd kom ik een leuk initiatief tegen wat ik dan weer met alle geweld moet opdringen aan anderen. En dit keer kwam ik het tegen in het bos. Tot mijn verbazing zag ik een boek hangen aan een bankje en bij nader onderzoek bleek het te gaan om een actie van een vrij uigebreide internetcommunity. Namelijk BookCrossing

Engelse link: link

NL link: link

Wat doen de BookCrossers? Als ze een boek hebben waar ze vanaf willen registreren ze het op de site waardoor het boek een uniek nummer krijgt. Vervolgens labelen ze dat boek met dat nummer, het internetadres van de site en een korte uitleg voor de vinder. Daarna word het boek op een willekeurige plek achtergelaten. Vervolgens kan de vinder aan de hand van het nummer ed het boek op de site terugvinden en commentaar geven. De bedoeling is dat de vinder het boek leest en weer uitzet in de vrije natuur oid.

Door de site kun je de reis van je boek volgen, en daarnaast is het verreweg de leukste manier om boeken te recycelen en het is zelfs christelijk verantwoord.

Nu ja dat wilde ik even kwijt.

LEES EN LAAT LOS!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er inderdaad al twee tegen gekomen. In een café waar ik vaak kom staat zelfs een boekenkast vol, dan kan je ze gewoon mee nemen en ergens anders weer achterlaten. Erg leuk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn moeder heeft er wel een keer één gevonden, verder niemand die ik ken smile.gif

Wat trouwens ook nog een onderdeel schijnt te zijn (niet verplicht, maar wel leuk): laat je boek ergens achter wat linkt aan het verhaal..

Bv. het boek 'het diner' achterlaten in een eetcafé/restaurant, het boek 'naaktportret' achterlaten in een museum enz...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

JAAAA ik ben een bookcrosser! Doe het alleen vrij weinig. Heel erg weinig eigenlijk

Ik ben overigens ook postcrosser maar dat is de laatste tijd ook een beetje te verwaarlozen.

Ik was a long time ago crossposter in a.b.boneless, a.b.ftd, a.b.dvd, a.b.games, en nog meer puh2.gif

Maar dat is iets anders widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* RobertF vindt dat altijd verbazingwekkend: komt er een topic over één of andere exotische en bij "de massa" volmaakt onbekende hobby of activiteit en dan blijkt ineens half Credible er enthousiast aan mee te doen.
clown.gif

Klopt ook.

Wil je dit leuk vinden, dan heb je no-life. Zit je achter een forum, in plaats van met je vrienden uithangen op een zaterdagavond, heb je no-life.

1 + 1 = 2

* Morpho duikt weg voor boos commetaar widegrin.gif

Overigens, ik vind het ook een hèèl leuk idee yes.gifwidegrin.gif

Edit: Dit is zelfspot knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klopt ook.

Wil je dit leuk vinden, dan heb je no-life. Zit je achter een forum, in plaats van met je vrienden uithangen op een zaterdagavond, heb je no-life.

1 + 1 = 2

* Morpho duikt weg voor boos commetaar
widegrin.gif

Oh, je hoeft niet boos weg te duiken hoor, want ik heb inderdaad juist heel bewust geen leven. Daar verdien ik namelijk mijn wajong mee, vandaar. En ik wil niet opscheppen of zo, maar daar ben ik dan dus ook retegoed in. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe zorg je dat regen, wind, voorbijgaande honden en 13 jarige ettertjes het boek niet opeten?

Mijn boek was ingepakt in cellofaan tegen regen, het hing aan een touwtje tegen wegwaaien en verder lagen er landmijnen omheen om 13-jarige ettertjes en hun honden op afstand te houden.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik denk dat jij dat met een krant moet doen
smile.gif

Oh dear, morgen wordt NL overspoelt door een tsunami van Barbapapazwerfbijbels..... noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid