Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Op Credible.nl zie je steeds meer mensen die praten over hun 'lief'. Ach, tja.. Het begon ooit als jongerenforum en kleine kinderen worden groot.

Maarrrrrr... Er zijn ook mensen zónder lief. Mensen die alleen zijn..

Nee.. Alleen is niet het juiste woord! Mensen die 'single' zijn!

Single.. eigenlijk klinkt het best hip en heeft het ook wel voordelen. Ik ben nu een paar maandjes alleen single en ik begin er steeds meer voordelen van in te zien. Ik heb vrije tijd, rust, kan m'n eigen ding doen, m'n eigen muziek draaien, heb (weer) veel vriendjes en vriendinnetjes en kan weer stille tijd hebben met God. De momenten van echte eenzaamheid zijn tot nu toe eigenlijk te verwaarlozen.

Natuurlijk... Ook ik verlang naar een toegangkaartje voor 'het park' maar als single kom ik m'n tijd momenteel wel door.

Dus... Als tegenhanger van 'Themapark Romanticus', alwaar alle gebonden mensen kunnen vertellen hoe goed ze het wel niet hebben, samen;

Singles aller topics, verenigt u!

Hoe ga jij om met je single-zijn? Baal je er van? Wil je er af? Geniet je er van?

Spui!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 328
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Tja, dat 'maatje' heb ik zelf toch al nooit gehad, ook niet in relaties. Misschien dat ik het daarom minder mis dan ik verwacht had. Eigenlijk mis ik alleen de intimiteit van het samen zijn; samen tegen elkaar aan op de bank film kijken en zo.

Aan de andere kant, mijn kat is ook erg aanhankelijk...

Maar inderdaad, stiekem kijk ik natuurlijk wel een beetje uit naar een relatie die wél gebaseerd is op dat 'maatje zijn van elkaar'.

Voor nu ben ik ook erg goede maatjes met m'n gitaar en m'n gisteren geinstalleerde keyboard.

(en m'n midi-DVD-setje waarvan ik gisteren ontdekte dat ie stiekem surround is). widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik ook,

Ik kon het niet toen ik nog een relatie had (en de inleiding was niet generaliserend maar ging, heel narcistisch, over mij, he? knipoog_dicht.gif )

Quote:

maar ik ben niet single...

Vort! Scheer je weg, schavuit! boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben geen single meer maar wel lang single geweest en mijn ervaring is dat als je het als single niet redt, je ook in een relatie in een afhankelijke positie terecht komt. Dus is er niets mis mee om een poosje single te zijn en zeker geen reden om hijgerig op partnerjacht te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is heel erg simpel: als je zo enorm de voordelen ervaart van het single-zijn, ben je er dus ook nog niet aan toe om je leven te delen met een ander of op z'n minst niet met je huidige of ex-vriend(in).

Leef je leven en laat je niet een verwachtingspatroon/juk opleggen. Geloof in God en vertrouw op Zijn leiding en al het goede zal je toegeworpen worden.

Ga niet krampachtig op zoek, ga vooral ook niet krampachtig niet op zoek maar wees het beste wat je kunt zijn: jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben geen single maar single zijn is best fijn hoor. Geen huge schoonfamilie (dus ook geen bijbehorende sociale verplichtingen waardoor je agenda ineens dubbel zo vol is) bijv. Nu heb ik het nogal getroffen met mijn schoonfamilie maar ik hoor de laatste tijd nogal wat ellendige verhalen over schoonfamilies. Dus prijs je gelukkig: ondanks het soms missen van een maatje en dat soort dingen heb je ook geen last van bijkomende problemen.

(om het even in perspectief te zetten: op onze bruiloft komen er overdag alleen al 24 mensen waarvan de helft onder de 10 jaar uit het gezin van mijn vriend; ben ik blij dat ik niet uit een inieminiegezin kom puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar ik heb altijd als ik single ben dat ik van de één in de andere crush op iemand val enzo en als ik dan een relatie heb kan ik mezelf wat beter in de hand houden widegrin.gif Aan de andere kant is het ook wel leuk zo puh2.gif

Maar ik ben verder niet op zoek echt ofzo hoor, ik ben niet zo goed in relaties dus het is ook wle lekker om single te zijn. Aan de andere kant ben ik, ondanks m'n toekomstperspectieven die het allemaal net iets gecompliceerder maken, ook iemand die stiekem ooit en over niet al te lange tijd 'de man van m'n leven' wel tegen zou willen komen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben single en vind het prima. Soms bij vlagen mis ik een relatie wel eens, als bijv. een paartje heel lief met elkaar aan het doen is. Maar meestal vind ik single zijn heel prettig. Ik hou van de vrijheid om mijn leven in te plannen als ik wil. Ik kan heel goed in mijn eentje een leuke tijd hebben en ik ben enorm op mijn vrijheid gesteld. Sociale contacten zijn er ook en ik heb een paar hele goede vrienden waar ik altijd bij terecht kan.

Een vaste relatie vind ik iets beklemmends hebben. Maar mocht ik ooit een leuk meisje tegenkomen en mocht ze door mijn veel te zware eisen pakket rollen (puh2.gif) en ik ook nog aan het hare voldoe (wat een haast onmogelijke opgave is), dan sta ik er natuurlijk wel voor open. Want het is raar, ik ben helemaal geen ik-wil-perse-een-relatie typetje, maar als ik door iemand betoverd raak, dan zijn mijn bezwaren plots verdwenen.

Kortom, ik ben single, ik ben tevreden, maar sta open voor wat de toekomst brengen moge.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb Asperger achtige (zie wiki als je het niet kent) trekjes en na enkele vastgelopen pogingen me ermee verzoend dat ik wel het grootste deel van mijn leven alleenstaand zal blijven, al blijft samenleven ook een mogelijkheid, ik zoek er niet actief naar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is het verschil tussen single en eenzaam? Naast dat single een engelstalige term is die lelijk is en voornamelijk gebruikt wordt door mensen die moeilijk kunnen omgaan met het ontbreken van een relatie?


Samengevoegd:

Quote:

Het is heel erg simpel: als je zo enorm de voordelen ervaart van het single-zijn, ben je er dus ook nog niet aan toe om je leven te delen met een ander of op z'n minst niet met je huidige of ex-vriend(in).

Onzin, toen ik nog alleen was ervoer ik de voordelen enorm, genoot ik van mijn onafhankelijkheid en vrijheid. Nu ik eenmaal een relatie heb zie ik die voordelen nog steeds en heb moeten inleveren, maar toch ervaar ik het delen van mijn leven als iets prettigs en aangenaams en acht mijzelf er erg goed aan toe om dat te doen.

Je generaliseert hier enorm.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zelf ben ook een bewust alleengaande, en heb ook geen roeping tot het huwelijk. Kijk, het probleem met het huwelijk is dat je dan niet slechts één persoon in je leven toelaat. Je krijgt er een complete schoonfamilie bij: wildvreemde mensen die wel meteen verwachten dat je op allerhande feestjes komt. En als katholiek, orthodoxe of streng-gereformeerde moet je daarbij ook nog graag kinderen willen, zodat je dus vrijwel nooit echt alleen kunt zijn.

Voor mij als bewust alleengaande met hermietische trekjes is zo'n grote groep mensen daarom toch teveel van het goede. Ik wil geen kinderen, ik wil niet de hele kerst druk zijn met allerlei sociaal-verplichte bezoekjes aan mensen die ik leuk wordt geacht te vinden, ik wil dan enkel gewoon met mijn vrouw samen leven, alleen zij en ik. Maar dat zit er dus niet in, de goddelijke Wijsheid gebied alles of niets te nemen en aangezien God wijzer is dan ik, weet ik zeker dat ik als kluizenaarachtig persoon uiteindelijk véél gelukkiger zal worden dan als gehuwde.

Daarom probeer ik het leven als bewust alleengaande zo zinvol mogelijk in te richten met verschillende activiteiten: tekenen, schrijven, mijn Simmetjes verzorgen (The Sims 2), de Schrift overwegen, fora afgaan, het Officie onderhouden, ooit nog een keer hard werken voor mijn geld, toch nog contact met mensen hebben, dat soort dingen. Volgens een dagorde dat wel iets wegheeft van een kloosterritme, hoewel wel aangepast aan mij natuurlijk.

Zo kan ik geheel vrij te zijn alle dingen, van ontspanning tot bezinning, met evenveel aandacht en discipline te verrichten, opdat ik niet de tijd dien maar de tijd mij dient, de dag als een liturgie aan God opgedragen kan worden en het alleen zijn tot vrucht mag ontkiemen, vertrouwend op Gods genade en bijstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar natuulijk generaliseer ik! En volgens mij bevestig je in het vervolg van je betoog wat ik bedoel te zeggen: Als je zo enorm geniet van het single-dom, dan wegen de voordelen blijkbaar op dat moment zwaarder dan de voordelen van het hebben van een relatie.

Het is maar wat je belangrijk vindt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond single zijn eigenlijk helemaal geweldig, lekker m'n eigen ding doen zonder die ene persoon waarmee je altijd rekening moet houden, uitgaan wanneer ik er zin in had, reisjes plannen wanneer ik er zin in had,... Ik was eigenlijk van plan nog lekker lang single te blijven maar ja, net dan leer je natuurlijk iemand kennen die al die bezwaren plots irrelevant doet lijken. noparty.gif

Maar echt, ik vind niet dat er ook maar iets mis is met single zijn. Als prille tiener had ik dat wel hoor, ik wou zo graag een vriendje hebben dat ik volgens mij wel een relatie had gewild met gelijk welke jongen die interesse had en een beetje aardig was. Ben blij dat ik daar vanaf gestapt ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar natuulijk generaliseer ik! En volgens mij bevestig je in het vervolg van je betoog wat ik bedoel te zeggen: Als je zo enorm geniet van het single-dom, dan wegen de voordelen blijkbaar op dat moment zwaarder dan de voordelen van het hebben van een relatie.

Het is maar wat je belangrijk vindt...

Maar dat kan ook veranderen als je een relatie krijgt, juist door die relatie verandert de zwaarte van voor- en nadelen.

Voor mij is dat iig wel zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid