Spring naar bijdragen

Credible-bijbelstudie


Aanbevolen berichten

Beste allemaal!

Een tijdje terug was er op dit forum een 'bijbeltekst van de week', waarin er samen ingegaan kon worden op een bijbeltekst. Nu heb ik het idee om dit goede idee weer ten uitvoer te gaan brengen, maar dan in een iets gewijzigde vorm.

Geinspireerd door verschillende boeken en bijbelse dagboeken zal ik verschillende bijbelstudies maken over een specifiek thema. Elke bijbelstudie zal waarschijnlijk uit een paar delen bestaan. Deel voor deel zullen we deze houden, ik zat te denken om dan wekelijks een deel te doen. Dus bijvoorbeeld: Wanneer een bijbelstudie uit 6 delen bestaat, doen we er 6 weken over.

In deze post zal ik ter zijner tijd posten met welke reeks we bezig zijn en hoe lang die duurt. Het is natuurlijk geheel vrijblijvend om mee te doen, maar het is wel het leukst als je de hele reeks meedoet.

De manier van vragen bij de stukjes zal afwisselen. De ene keer is het meer een 'kring-idee' waarbij je kan vertellen waar jij tegenaanloopt in een specifieke situatie, de andere keer is het meer gericht op studie en kennisvermeerdering.

Als je feedback hebt op de bijbelstudie zou ik het op prijs stellen dat je mij mailt. Het is voor mij ook nog allemaal even uitproberen en leren.

De eerste bijbelstudiereeks zal gaan over het Onze Vader en zal van start gaan op vrijdag 17 april en 6 weken duren smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

@Derya : dat is inderdaad wel een idee, maar dan zou ik het wat breder willen trekken, bijvoorbeeld over wat Gods liefde betekent of iets dergelijks. WAt vind je daarvan?

@zvnna: Ja dat vind ik ook wel een leuk idee eigenlijk. Of Jakobus bijvoorbeeld ?

En ik zie veel zitten, ik ben bereid er tijd in te steken en dergelijke. Daarnaast zie ik het niet als dat ik jullie dan wat ga leren ofzo (hoe zou ik kunnen, dan kon ik beter een ontwikkelingslanden topic openen puh2.gif) maar meer dat ik een opzet maak en dat we samen op zoek gaan, al heb ik wel wat naslag dingen achter de hand dan.

Overigens, dit alles is wel mits er animo is knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jakobus is een boeiende brief en niet zo heel erg lang, een klein puntje wel is dat hij een wat andere lading heeft dan de andere brieven van apostelen aan gemeenten. Jakobus is een van de vroegere brieven en meer 'Joods' dan de andere brieven. Hoeft geen probleem te zijn overigens knipoog_dicht.gif

Een andere brief die goed is om te lezen is de brief van Paulus aan de Galaten, omdat deze brief speciaal aan 'de heidenen' (wij dus) is gericht en naar mijn overtuiging heel erg actueel is en blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 5 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Beste mensen ik zit met een vraag ik de bijbel (het schepingsverhaal)daar staat dat god zegt God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken Hij zegt wij en twee keer ons dus hij heeft het tegen iemand dus was god niet alleen , en er is maar 1 god ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid