Spring naar bijdragen

Zuiver leven en vergeving


Aanbevolen berichten

Zuiver leven, wanneer zondigen zo makkelijk is.

De één heeft het in seksueel opzicht, de ander heeft het in de omgang met mensen en sommigen hebben het allebei.Ik struikel er heel vaak in, misschien wel omdat ik de lat zo hoog leg.

Want hoevaak moet je iemand vergeven? Hoe vaak moet je weer toenadering zoeken tot iemand die je gekwetst heeft? Ik merk wel dat het me steeds beter af gaat, vergeven, al lijkt het vaak meer op verdringing wat ik doe, dan vergeving.Zijn er hier mensen die op een bepaalde manier moeite hebben met vergeving, of er juist veel aan gehad hebben?

Ik heb zelf veel aan deze gedachte; als je mild bent voor mensen, is God mild voor jou. Hoe vaak moet God wel niet dingen door de vingers zien van ons, arme zondaars?

En wat moet je doen als iemand maar niet van zijn fouten wil leren of door een ziekte steeds weer de fout ingaat? Dat blijven vergeven karakter vereist, heb ik gemerkt.

Zomaar wat gedachten die ik even wou ordenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat je moet blijven vergeven klopt denk ik wel..

maar aan andere kant hoef/mag je ook niet steeds weer over je heen laten lopen denk ik.. Dus ik denk dat je er soms voor mag kiezen geen contact meer met een bepaald persoon te hebben, omdat die je meer beschadigt dan dat jij aan hem/haar kan 'opbouwen'..

maar blijft lastig hoor.. want waar ligt de grens?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kijk altijd naar mezelf, en dan zie ik mijn eigen fouten, dan valt het me altijd makkelijker om de fouten van de ander te vergeven en weer opnieuw te beginnen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met mensen die steeds opnieuw dezelfde fouten maken en me daarbij in de weg lopen, zoals een familielid ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verandering doet leven

(schoot zo ff mn hoofd binnen)

OK, Booker het onderwerp spreekt me wel aan. Daar kamp ik zelf ook wel eens mee, soms kun je iets ook als onvergeeflijk ervaren. Van jezelf of van een ander bijvoorbeeld. In het geval van een ander, is mn vaders advies (ik dank die man soms voor zn wijze raad), dat je diegene voor de troon van God moet zetten en hem zegent en terwijl je diegene voor de troon zet in gedachten vergeeft, wel als je in gedachten dan diegene voor die troon ziet zitten, dannuhh KAN dat je enigszins makkelijker afgaan. Niet raar bedoeld.

Maar dan nog, ik snap je punt. Moeilijk, vind het dan wonderbaarlijk knap dat Jezus dat wel kan. Wat een geduld ook..

Tot zover even, wat ik allemaal dacht bij het lezen van deze topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid