Spring naar bijdragen

Maar nu daten als je getrouwd bent


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Ik ben nu ongeveer 21 jaar getrouwd. Heb 2 lieve kinderen.

Maar.... ik blijf het spannend vinden om te daten. Een collega van me heeft het weleens aangeboden maar dat vind ik te link. Maar in mijn hart zou ik best willen.

Hoe zien jullie dat?

Ben ik fout bezig?

Als ik alleen zou mailen ga ik dan ook over de schreef?

Graag reacties

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je al van jezelf weet dat het te link is, dan zit er duidelijk iets niet goed.

Zou jij het goed vinden als je vrouw dit achter je rug om zou doen?

Ik vind het persoonlijk sowieso niet echt netjes als je iets doet achter de rug om van je vrouw terwijl je weet dat zij het hier niet mee eens is. Ik vind het getuigen van weinig tot eigenlijk geen respect jegens je levensparter. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, ik heb vandaag ook een date met een bijna-getrouwde vrouw engel.gif

Maar goed, zoals Dagmar al zegt: vriendschappelijk gezien moet het geen probleem zijn maar dan heet het eigenlijk al geen 'date' meer. Bij daten zit er doorgaans meer achter en dan lijkt het me niet erg verstandig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Praat eens met je vrouw en misschien kunnen jullie samen wel aan enige vorm van rollenspel doen om het spannend te houden.Het klinkt alsof je een spanning en avontuur mist bij je vrouw dus dat je maar de drang voelt om met anderen te daten. Praat er eens over, zou zonde zijn als je straks date met een andere vrouw, je verder gaat, je gepakt wordt en je vrouw je scheidt. Terwijl zij prima in zou zijn geweest voor wat extra spanning in jullie relatie. Vrouwen zijn niet altijd zo heilig en vroom als men denkt, prima te porren voor dingen waar mannen bang voor zijn om te vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben nu ongeveer 21 jaar getrouwd. Heb 2 lieve kinderen.

Maar.... ik blijf het spannend vinden om te daten. Een collega van me heeft het weleens aangeboden maar dat vind ik te link. Maar in mijn hart zou ik best willen.

Hoe zien jullie dat?

Ben ik fout bezig?

Als ik alleen zou mailen ga ik dan ook over de schreef?

Graag reacties

Als je vrouw het niet weet, dan zit je fout. Zo simpel is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich heb ik geen probleem met een open relatie, maar dan moet je partner het daar wel mee eens zijn en dus op de hoogte. Doe daar 2 kinderen bij dan is mijn begrip voor een open relatie als door een mirakel verdwenen. Kinderen zijn onderdeel van de relatie imho en zijn niet in staat voor jullie open relatie te kiezen tot ze 16 of 18 zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe zien jullie dat?

Hangt af van wat je onder 'daten' verstaat. Als je dingen bedoeld met een optie dat als het klikt daar een seksuele relatie uit kan voortkomen, dan zou ik dat fout vinden. Je bent getrouwd, je hebt al een relatie.

Maar als die over zakenrelaties met oude mannen al zaken-dates mee afspreekt, ach... knipoog_dicht.gif

Ennuh, stiekem is fout.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat:

"Hangt af van wat je onder 'daten' verstaat."

En dat:

"Als je vrouw het niet weet, dan zit je fout."

En dat:

"Het klinkt alsof je een spanning en avontuur mist bij je vrouw dus dat je maar de drang voelt om met anderen te daten."

En ook nog dat:

"Op zich heb ik geen probleem met een open relatie, maar dan moet je partner het daar wel mee eens zijn en dus op de hoogte."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik vraag me af wat jij onder daten verstaat.

[...]Je hebt zelf al antwoord gegeven op je vraag.

Tip: ga gezellig een avondje met je collega naar een klimcentrum. Dat is ook spannend maar niet link
knipoog_dicht.gif

of ga met je vrouw.

nee ik vind het niet kunnen zolang zij er niet van weet en jullie geen open relatie hebben.

áls er iets van spanning in je huwelijk mist, praat daar dan over met je vrouw en ga niet zomaar met anderen daten. alleen en dan ook echt alleen als zij het er mee eens is zou je eens met een ander kunnen daten. tot die tijd blijft het (vanuit mijn oogpunt en mijn idee van daten) gewoon vreemd gaan.

als je vrouw geen open relatie wil is het óf je vrouw, en werken aan je huwelijk, óf iemand anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

en trouwens, denk verdorie eens aan je kinderen. stel je gaat toch, zonder dat je vrouw het weet daten. ik weet niet precies wat jij onder daten verstaat maar naar mijn beleving is dat óf een neiuwe relatie zoeken óf iemand zoeken om de koffer mee in te duiken zeg maar. als dat gebeurd, en je vrouw komt er achter. dan komen je kinderen er achter. je doet je vrouw ontzettend veel pijn maar je kinderen nog meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nee ik vind het niet kunnen zolang zij er niet van weet en jullie geen open relatie hebben.

áls er iets van spanning in je huwelijk mist, praat daar dan over met je vrouw en ga niet zomaar met anderen daten.

Dat dus. Als het gaat om het missen van spanning: bespreek het met je vrouw.

Als het gaat om leuke dingen doen met anderen, dat kunnen dus mannen of vrouwen zijn, leef je uit!

Ik gaf even klimmen als voorbeeld, omdat ik dat deed met een (ex-collega) vriendin. Zoals ik ook geregeld bij andere vriendinnen kom om een avondje te kletsen. Daar vind ik niets 'link' aan.

Als jij dat wel zo zou ervaren, dan ben je toe aan een goed gesprek met je vrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Moet je doen. Tenminste, als je heel graag van je huwelijk af wilt.

verbaasd.gif Wie ik?

Misschien was ik niet duidelijk. De TS had het over 'link' en 'spannend'. Mijn punt is dat wanneer het dat is, je er dan niet aan moet beginnen.

Er is niets mis met het hebben van vriendinnen, zoals je ook vrienden hebt, maar als er sprake is van een bepaalde spanning dan is dat een duidelijk signaal dat je beter niet kan negeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid