Spring naar bijdragen

Mag daten maar met één persoon?


Aanbevolen berichten

Quote:

Wat dat eerste betreft, geheel mee eens. Dat is ook voor mij iets dat ik van tevoren wil weten.

Dan het tweede: zelfs al je weet dat er op die dates niets gebeurt behalve wat gepraat? Want wat ik een date noem is in wezen erg onschuldig. Dat is wel extreem zeg
widegrin.gif

misschien is het voor jou dan handig om van tevoren bij de date (dus voor dat je de date plant) te vragen hoe zij een date ziet, of ze daar bepaalde verwachtingen bij heeft en uitleggen hoe jij een date ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Maar hoe zoek jij date's dan?

Het klinkt of je daar heel doelbewust naar op zoek bent en is dat wel de bedoeling en werkt het wel zo?

Ik zou mij beledigd voelen als een man naast mij nog drie dates voor die week had staan, maar of het mag weet ik niet.

mijn tekst yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar hoe zoek jij date's dan?

Het klinkt of je daar heel doelbewust naar op zoek bent en is dat wel de bedoeling en werkt het wel zo?

Ik zou mij beledigd voelen als een man naast mij nog drie dates voor die week had staan, maar of het mag weet ik niet.

Ligt eraan... Als je elkaar nog helemaal niet kent en een date bedoeld is om elkaar (beter) te leren kennen, dan zou ik het niet zo vreemd vinden. En ook niet beledigend. Het gaat er immers om of je een klik hebt of niet. En dat heb je nou eenmaal niet met iedereen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het wel eens meegemaakt dat een jongen nog 2 anderen date-de en dat vond ik toen niet leuk. Hij vond mij wel de leukste van de drie dus dat streelde mijn ego maar het gaf mij ook het idee dat die positie maar heel wankel was. Ik heb me toen niet bepaald veilig gevoeld iig, het zou voor mij geen rustig & veilig begin van een relatie zijn. Een relatie heb je met z'n tweeen en ik hou graag vast aan de illusie dat er nooit meer potentiele partners zijn dan ik en vriendlief voor elkaar.

En btw: ik ben niet jaloers aangelegd. Vriendlief gaat best met vrouwen om en heeft vriendinnen aan wie hij ook tijd besteed en daarin vertrouw ik hem volledig. Want zij zijn gewoon geen potentiele partners.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

........... Hij vond mij wel de leukste van de drie ...........

rofl.gif Dat zei hij gewoon zo?

Daten is een fantastisch spel, - onvoor-spel-baar - waarin je geconfronteerd wordt met je eigen onzekerheden, en met die van de ander, en met een onzekere uitkomst.

Het is geweldig om iemands karakter te peilen, om gemeenschappelijke grond te zoeken, maar ook een mogelijkheid om uit te dagen, te prikkelen en het hof te maken..... en te léven...ik bedoel, de tijd van de luiers, twee banen en drie hypotheken komt nog wel dus pak de kansen die er zijn

Roepen dat je één van de drie bent is in het vak van de liefde zo onprofessioneel, zo kleuterschool, groep 0 achtig dat je je als dame met alle recht uit de voeten mag maken.

En ik snap niet zo goed waar iemamd de energie vandaan zou moeten halen om met meerdere mensen tegelijk te daten. Het zou voor mij qua intensiteit gewoon onmogelijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"ZVVNNA" schreef het volgende:

Maar hoe zoek jij date's dan?

Het klinkt of je daar heel doelbewust naar op zoek bent en is dat wel de bedoeling en werkt het wel zo?

Euh? Of dat de bedoeling is? Welke bedoeling? Of het de bedoeling is om een partner te zoeken? Waarom niet? Dat wil ik graag, ik ben 29, mijn carriere loopt op rolletjes, ik heb er de ruimte voor en mijn leven is stabiel genoeg. Ik houd mijn ogen open, ik wil straks niet in de situatie komen dat ik mezelf kan verwijten dat ik er niet alles aan heb gedaan.

Is dat zo raar?

Quote:
"ZVNNA" schreef het volgende:

Ik zou mij beledigd voelen als een man naast mij nog drie dates voor die week had staan, maar of het mag weet ik niet.

Als je die man niet of nauwelijks kent, een keer wat gaat drinken en er alleen maar wordt gepraat?

Waarom is dat beledigend? Hij vindt je leuk genoeg om wat met je te gaan drinken. Om je als kandidaat te zien. Lijkt me een compliment. Dat anderen daarvoor ook leuk genoeg zijn, is vrij waarschijnlijk omdat er verder niet veel aan de hand is op die date. Geen romantisch diner bij kaarslicht ofzo, maar gewoon een bakkie koffie gaan drinken en gezellig kletsen.

En nogmaals, zodra er zich iets begint te ontwikkelen op romantisch vlak, krijgt de betreffende dame date-exclusiviteit.

Quote:
"Rafox" schreef het volgende:

Roepen dat je één van de drie bent is in het vak van de liefde zo onprofessioneel, zo kleuterschool, groep 0 achtig dat je je als dame met alle recht uit de voeten mag maken.

Houd toch op zeg, als een dame die vraag stelt ("hoeveel andere vrouwen zie je naast mij") krijgt ze daar een eerlijk antwoord op. Ik heb niets te verbergen en handel vanuit in mijn optiek zuivere intenties.

Ja, als je ze alle 3 in bed wil krijgen is het stom zoiets te zeggen, dat is dan ook mijn bedoeling niet.

Quote:
"Propje" schreef het volgende:

ach nieuwe mensen/mannen meeten is altijd leuk.. maar jammere is dat ze na een tijdje meestal zo tegenvallen..

Dat is wel erg negatief... Maar ja, als je zulke extreem hoge eisen stelt, valt iedereen tegen, dat kan ik me levendig voorstellen.

Ik kan ook wel een vrouw willen die eruit ziet als Penelope Cruz, de smarts heeft van Jodie Foster, zorgzaam, lief en financieel onafhankelijk is, oprecht Christen is, hilarisch grappig, 25+ en vrijgezel. Maar dan weet ik ook: no chance. Stel eerst je eisen eens bij naar niveau Planeet Aarde, zou ik zeggen knipoog_dicht.gif

Het komt ook een beetje arrogant over he? Zo van, ik ben te leuk voor de mannen in deze wereld. Soms denk ik wel dat je eens een spiegel voorgehouden moet worden. Al kan het zijn dat ik je gewoon helemaal verkeerd begrijp. Als dat zo is, mijn excuses *knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom is dat beledigend? Hij vindt je leuk genoeg om wat met je te gaan drinken. Om je als kandidaat te zien. Lijkt me een compliment.

rofl.gif

Het is beledigend omdat een vrouw het hof gemaakt wil worden, wil dat een man zich voor háár uitslooft omdat zíj bijzonder is. Het is geen eer om een kandidaat te zijn, het is "Who wants to marry a milionair" niet. Zowel bij de dieren als de mensen is het altijd hetzelfde liedje: de man moet laten zien wat hij in huis heeft zodat de vrouw er nog eens over na kan denken. Kun je balen vinden of niet aan mee willen doen... verandert niks aan de zaak. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfffft.

Op dat moment, waarop ik haar voor het eerst zie en niet ken, is ze nog niet bijzonder. Ja, wel als mens, maar niet qua romantische interesse. Dan is er voor mij nog helemaal niets. Daar doe ik dus niet aan mee idd.

Ze krijgt echt niet zo maar de queen treatment voor ik haar een beetje ken, kom op zeg. Ik ga mezelf niet verloochenen, ook dan niet. Ik vind vrouwen niet leuk voor ik ze goed ken. Onmogelijk. Dan ga ik dus ook niet doen alsof.

Vandaar dat vrouwen me vaak zo afstandelijk vinden tijdens dates widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]
rofl.gif

Het is beledigend omdat een vrouw het hof gemaakt wil worden, wil dat een man zich voor háár uitslooft omdat zíj bijzonder is. Het is geen eer om een kandidaat te zijn, het is "Who wants to marry a milionair" niet. Zowel bij de dieren als de mensen is het altijd hetzelfde liedje: de man moet laten zien wat hij in huis heeft zodat de vrouw er nog eens over na kan denken. Kun je balen vinden of niet aan mee willen doen... verandert niks aan de zaak.
widegrin.gif

haha ik wou zowat precies hetzelfde zeggen..


Samengevoegd:

Quote:

Pfffft.

Op dat moment, waarop ik haar voor het eerst zie en niet ken, is ze nog niet bijzonder. Ja, wel als mens, maar niet qua romantische interesse. Dan is er voor mij nog helemaal niets. Daar doe ik dus niet aan mee idd.

Ze krijgt echt niet zo maar de queen treatment voor ik haar een beetje ken, kom op zeg. Ik ga mezelf niet verloochenen, ook dan niet. Ik vind vrouwen niet leuk voor ik ze goed ken. Onmogelijk. Dan ga ik dus ook niet doen alsof.

Vandaar dat vrouwen me vaak zo afstandelijk vinden tijdens dates
widegrin.gif

en vandaar dat je nog niet getrouwd bent. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat die "Who wants to be a millionaire" vergelijking betreft, als daar mensen worden geselecteerd op basis van hun kennis of intellect is het ook een eer om kandidaat te zijn.

Mwah vandaar dat ik niet getrouwd ben, dat is te makkelijk vind ik.

Anyway, uiteindelijk doe ik het toch op mijn eigen manier. Als ik het zo zou doen als hier wordt gesuggereerd, zou ik nogal wat meisjesharten breken omdat er tamelijk weinig vrouwen zijn die bij me passen. Daar zijn jullie dames me toch te lief voor knipoog_dicht.gif

Die eigenwijsheid is ook in jullie voordeel.

Ach, accepteren vrouwen dat niet, dan niet. My way or the highway, iig kan ik dan zeggen dat ik trouw aan mezelf ben gebleven smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]
rofl.gif

Het is beledigend omdat een vrouw het hof gemaakt wil worden, wil dat een man zich voor háár uitslooft omdat zíj bijzonder is.

We zijn ouderwets Hester.... De openingsline van tegenwoordig lijkt wel "Ik ben Piet, n***en?"

Helemaal niet erg hoor. Mocht ik het ooit weer nodig hebben, dan weet ik dat ik - zonder arrogant te zijn - een voorsprong heb op de rest van de mannelijke goegemeente

knipoog_dicht.gif

Romantiek rules!


Samengevoegd:

Quote:

Ach, accepteren vrouwen dat niet, dan niet. My way or the highway, iig kan ik dan zeggen dat ik trouw aan mezelf ben gebleven
smile.gif

Een zwijn is ook trouw aan zichzelf. Hij houdt van de modder.

De vraag is niet of je trouw bent aan jezelf. De vraag is wie je nu eigenlijk bent. En de eerlijke vraag is of datgene wat je dan wel bent genoeg is voor een vrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Rafox" schreef het volgende:

Een zwijn is ook trouw aan zichzelf. Hij houdt van de modder.

De vraag is niet of je trouw bent aan jezelf. De vraag is wie je nu eigenlijk bent. En de eerlijke vraag is of datgene wat je dan wel bent genoeg is voor een vrouw.

Ik ben grotendeels wie ik WIL zijn. Dat geldt niet voor alle facetten van mijn identiteit, maar wat dit betreft ben ik uitontwikkeld.

Varkens zijn verrassend schone, intelligente en zachtaardige dieren, die vergelijking vind ik niet beledigend.

Verder mag je gerust op me neerkijken hoor, als iemand die het niet begrijpt, niet romantisch is en niet goed genoeg is om een vrouw te krijgen. Ik ben eigenwijs en denk er zelf anders over. De laatste 5 jaar heb ik me enorm ontwikkeld, zowel qua carriere, als qua geloof, als ook fysiek etc. En ik ben er van overtuigd dat ik een (Christelijke) vrouw veel te bieden heb.

Verder vind ik echt dat ik meer man ben door een vrouw eerlijk en oprecht te behandelen, waarbij ik alles wat ik doe en zeg meen vanuit de grond van mijn hart, dan dat ik haar zeg wat ze wil horen omdat dat de makkelijke weg is.

Het zal best dat jij meer kans maakt om een willekeurige vrouw te versieren dan ik, het is niet mijn ambitie om een goede versierder te zijn. Maar een toegewijd echtgenoot en vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor, niet vervelend. Wel interessant. Ik ben gewend dat men de manier waarop ik dingen doe wel eens vreemd vindt, de prijs voor mateloze eigenwijsheid. Ik heb in principe weinig boodschap aan wat normaal is, maar denk overal over na en doe het dan gewoon zoals ik het het beste acht smile.gif

Dat men zelfs op een Christelijk forum niet echt begrijpt waarom ik de dingen wat dit betreft zo doe als ze doe, voor een deel vanuit mijn Christelijke levensovertuiging immers, verbaast me wel een beetje.

Ach, uiteindelijk heeft "Credible" nog altijd een punt omdat mijn manier nog niet heeft gebracht wat het zou moeten brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar stel nu dat je een heel leuk en goed en aantrekkelijk mens bent. Waarom zou je dan die dates niet nà elkaar afwerken in plaats van tegelijkertijd? Het kan namelijk zijn dat een vrouw niet eens meer kan kijken naar dat leuke, goede en aantrekkelijke van jou als ze weet dat je nog met iemand anders aan het daten bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afwerken! Subtiel widegrin.gif

Als een vrouw niet verder kijkt dan dat, tsja, dan houdt het op. Accepteert ze dat niet, dan niet hoor. Verder geloof ik in het grijpen van kansen als ze optreden. Als er een interessante vrouw mijn waarnemingsveld betreedt dan onderneem ik doorgaans actie.

Een betere vraag is dan ook voor mij, waarom zou ik er mee wachten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Ik ben grotendeels wie ik WIL zijn. Dat geldt niet voor alle facetten van mijn identiteit, maar wat dit betreft ben ik uitontwikkeld.

Varkens zijn verrassend schone, intelligente en zachtaardige dieren, die vergelijking vind ik niet beledigend.

Verder mag je gerust op me neerkijken hoor, als iemand die het niet begrijpt, niet romantisch is en niet goed genoeg is om een vrouw te krijgen. Ik ben eigenwijs en denk er zelf anders over. De laatste 5 jaar heb ik me enorm ontwikkeld, zowel qua carriere, als qua geloof, als ook fysiek etc. En ik ben er van overtuigd dat ik een (Christelijke) vrouw veel te bieden heb.

Verder vind ik echt dat ik meer man ben door een vrouw eerlijk en oprecht te behandelen, waarbij ik alles wat ik doe en zeg meen vanuit de grond van mijn hart, dan dat ik haar zeg wat ze wil horen omdat dat de makkelijke weg is.

Het zal best dat jij meer kans maakt om een willekeurige vrouw te versieren dan ik, het is niet mijn ambitie om een goede versierder te zijn. Maar een toegewijd echtgenoot en vader.

Maar mss moet je daarvoor juist wel een 'goede versierder' zijn? Of iig ; jezelf een beetje aanpassen, jezelf een beetje beter voor doen .. zodat je uiteindelijk krijgt wat je hebben wilt, en weer volledig jezelf kunt zijn... Jij zegt wel de hele tijd van; ik ga mezelf niet verloochenen, maar ben jij op een date dezelfde als bij je familie of je vrienden?


Samengevoegd:

Quote:

Nee hoor, niet vervelend. Wel interessant. Ik ben gewend dat men de manier waarop ik dingen doe wel eens vreemd vindt, de prijs voor mateloze eigenwijsheid. Ik heb in principe weinig boodschap aan wat normaal is, maar denk overal over na en doe het dan gewoon zoals ik het het beste acht
smile.gif

Dat men zelfs op een Christelijk forum niet echt begrijpt waarom ik de dingen wat dit betreft zo doe als ze doe, voor een deel vanuit mijn Christelijke levensovertuiging immers, verbaast me wel een beetje.

Je date meerdere vrouwen tegelijk vanuit christelijke levensovertuiging?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid