Spring naar bijdragen

Mag daten maar met één persoon?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
"Propje" schreef het volgende:

ik vind zo'n doel stellen qua leeftijd gewoon wat ehh pusherig.. maar hey..who cares what i think.. als die vrouwen die jij date dat juist wel fijn vinden moet je t vooral zeggen

Dat doel spreekt wel een beetje voor zich als ik zeg een gezin te willen. Over 5 jaar ben ik al bijna 35 he? Het lijkt me redelijk normaal dat ik ergens rond die date aan koter nr. 1 zou willen beginnen. Dat is mijn bedoeling, uiteraard zal zij ook haar bedoelingen hebben en zal ik daar naar luisteren.

Mijn wil is geen wet. Maar ik heb wel doelen, ideeen.

In wezen zit ik wat dit betreft heel simpel in elkaar: ik wil een vrouw voor het leven, als mijn beste maatje, degene naar wie al mijn romantische interesse uitgaat, de moeder van mijn kinderen. Vanaf het eerste moment kijk ik of iemand dat mijns inziens zou KUNNEN zijn.

Heb ik het idee van niet, dan ga ik niet door. Ik wil geen snelle romance om mijn lusten te kunnen botvieren oid.

Vreemd genoeg heb ik altijd gedacht dat vrouwen dat waarderen en hebben vrouwen me dat ook wel gezegd, hier lijkt het eerder op het tegendeel. Verwarrend allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat doel spreekt wel een beetje voor zich als ik zeg een gezin te willen. Over 5 jaar ben ik al bijna 35 he? Het lijkt me redelijk normaal dat ik ergens rond die date aan koter nr. 1 zou willen beginnen. Dat is mijn bedoeling, uiteraard zal zij ook haar bedoelingen hebben en zal ik daar naar luisteren.

Mijn wil is geen wet. Maar ik heb wel doelen, ideeen.

In wezen zit ik wat dit betreft heel simpel in elkaar: ik wil een vrouw voor het leven, als mijn beste maatje, degene naar wie al mijn romantische interesse uitgaat, de moeder van mijn kinderen. Vanaf het eerste moment kijk ik of iemand dat mijns inziens zou KUNNEN zijn.

Heb ik het idee van niet, dan ga ik niet door. Ik wil geen snelle romance om mijn lusten te kunnen botvieren oid.

Vreemd genoeg heb ik altijd gedacht dat vrouwen dat waarderen en hebben vrouwen me dat ook wel gezegd, hier lijkt het eerder op het tegendeel. Verwarrend allemaal.

Oh, ik snap het wel hoor, maar breng het enigzins subtiel zou ik zeggen.

Off-Topic: Xnoizz heeft dit topic uitgekozen, dus straks kunnen we weer geen keuze maken in de belachelijk slechte poll.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Karin" schreef het volgende:

Ik vind het wel een beetje gek dat je tegelijkertijd date met verschillende meiden. Marem, noem jij elke afspraak met een vrouw een date ? Of ben je daadwerkelijk met verschillende potentieeltjes tegelijk bezig?

Nee hoor, ik kan een vrouw ook vriendschappelijk ontmoeten.

Je zou het vast niet zeggen, maar ik kan eigenlijk best goed met vrouwen opschieten. Een date is voor mij een ontmoeting met potentiele romantische interesse.

Maar voor ik dat weet, ben ik al heel wat dates verder. Ik ben niet zo dat ik iemand 1x zie en helemaal omver wordt geblazen ofzo. Meteen weet of iemand "het" is. Ik reageer dan rustig en blijf relaxed. Voor ik verliefd word moet ik iemand al goed kennen.

Ik wil niet opscheppen, maar ik heb zowel hele intelligente als hele mooie (naar mijn mening iig) vrouwen gedate en ben niet zo snel meer onder de indruk. Dat hoeft ook niet, vind ik. Dat hoort bij de leeftijd, bij dat beetje levenservaring dat ik heb verzameld.

Voor een date weet ik of iemand interessant genoeg is voor een ontmoeting irl. Na een date weet ik of het gezellig genoeg was voor een 2e date. Meer niet, verder denk ik. Een echte klik is iets dat moet groeien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Propje" schreef het volgende:

mjah zo focussen op die doelen vink zelf gewoon wat eng..

stel dat je 'de ware' niet tegenkomt, of als jullie geen kinderen kunnen krijgen..

Maar ieder zn ding he, ik ben zelf gewoon niet zo'n planner

Als ik de ware niet tegenkom, so be it. Ik doe wel mijn best om iemand te vinden die bij me past, omdat ik mezelf niets wil kunnen verwijten.

Als we geen kinderen kunnen krijgen, so be it. We kunnen altijd adopteren, dat vind ik ook heel veel hebben.

Ik vind dat belangrijk en werk er aan om dat doel te KUNNEN realiseren, dat neemt niet weg dat het allemaal in de handen van God ligt. Het is voor mij belangrijk om die mogelijkheid open te houden.

Quote:
"Marlies" schreef het volgende:

Wat bedoel je nu? Dat over kinderen, of meerdere vrouwen tegelijk daten?

Beiden mag ze van me weten, maar ik bedoelde het 2e.

Je moet ook weten dat ik die vrouwen zie via een dating/community site, daar heb ik een profiel waarin staat wat ik zoek. Niet heel specifiek omdat ik geen "type" heb waar ik op val.

Quote:
"MarinusCopy" schreef het volgende:

Oh, ik snap het wel hoor, maar breng het enigzins subtiel zou ik zeggen.

Mjah, op directe vragen volgen nochtans directe antwoorden. Maar ik doe wel mijn best om die arme dametjes niet te laten schrikken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...] Beiden mag ze van me weten, maar ik bedoelde het 2e.

Oke, dat vind ik zelf wel het beste (pas zeggen als ze er naar vragen).. Alleen het is wel een beetje tegenstrijdig met wat je eerder zei, dat je het niet stiekem deed, en zo eerlijk was en jezelf niet wou verloochenen. knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

Misschien is dat wel leeftijd idd
smile.gif

Ik als student zoek niet zo veel vastigheid, al hou ik het altijd wel bij één tegelijk. Bij mij werkt het altijd andersom, ik ben altijd helemaal hoteldebotel en zodra ik een vriendje heb vind ik er al gauw niets meer aan
clown.gif

ik ben ook student en zoek nu niet zoveel vastigheid, maar als ik een relatie heb moet het wel met een doel zijn.. Op zich WIL ik het wel, gewoon een leuke tijd zonder verplichtingen.. maar ik geloof niet dat dat goed is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan niet zeggen dat ik het leuk zou vinden als mijn date ook nog andere vrouwen zou daten... Maar op zich kan ik het wel begrijpen als het allemaal nog heel erg in de 'aftast' fase zit. Toch begrijp je denk ik wel dat zoiets niet leuk kan overkomen, Light. Toch een beetje alsof je in een vleeskeuring zit - ook al bedoel jij het helemaal niet zo! Dat is ook het punt niet. Ik ben overtuigd van jouw oprechtheid. Maar ja, vrouwen zijn gekke wezens soms knipoog_dicht.gif

Nu ik zo zachtjes aan wat serieuzer raak met m'n LAT-mate in Oz wordt ik ook bang dat hij iemand anders kan gaan ontmoeten. Dat is wat anders dan meerdere vrouwen tegelijk daten, maar het heeft ergens wel raakvlakken. Ik vind het als vrouw toch leuk om exclusiviteit te hebben, ook bij het daten knipoog_dicht.gif Andersom vind ik dat ik het niet kan maken om een jongen te gaan daten terwijl ik met hem zo serieus bezig ben. Snappie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Luxuria" schreef het volgende:

Oke, dat vind ik zelf wel het beste (pas zeggen als ze er naar vragen).. Alleen het is wel een beetje tegenstrijdig met wat je eerder zei, dat je het niet stiekem deed, en zo eerlijk was en jezelf niet wou verloochenen.

Als ik merk dat er verwachtingen ontstaan, dan zou ik vragen wat daten voor haar betekent, hoe zij dat ziet. En dan zou ik uitleggen wat daten voor mij inhoudt.

Het is niet zo dat ik 2 koffie bestel en dan even tussen neus en lippen vermeld dat ik 2 dagen later nog een ander zie. Dat zou lomp en respectloos zijn. Dan geef ik haar het idee dat het contact met haar voor mij weinig waarde heeft. Ik wil het wel netjes doen, met respect.

Quote:
"Esther" schreef het volgende:

Ik kan niet zeggen dat ik het leuk zou vinden als mijn date ook nog andere vrouwen zou daten... Maar op zich kan ik het wel begrijpen als het allemaal nog heel erg in de 'aftast' fase zit. Toch begrijp je denk ik wel dat zoiets niet leuk kan overkomen, Light. Toch een beetje alsof je in een vleeskeuring zit - ook al bedoel jij het helemaal niet zo! Dat is ook het punt niet. Ik ben overtuigd van jouw oprechtheid. Maar ja, vrouwen zijn gekke wezens soms

Ja, het is een moeilijke kwestie. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar hoe men er hier tegenaan kijkt. Ik ben er nog niet uit hoe ik er het beste mee kan omgaan.

Het is sowieso best vervelend om te daten, tig kandidaten af te wijzen omdat je nu eenmaal niet met veel personen matcht, dan uiteindelijk die ene te vinden. Best wel een rottig proces waarin je mensen flink kunt kwetsen en hun zelfvertrouwen kunt beschadigen.

En ik snap wel dat het ergens toch aanvoelt als een vleeskeuring. Wat ik daar aan kan doen, geen idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oke, dat vind ik zelf wel het beste (pas zeggen als ze er naar vragen).. Alleen het is wel een beetje tegenstrijdig met wat je eerder zei, dat je het niet stiekem deed, en zo eerlijk was en jezelf niet wou verloochenen.
knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

[...]

ik ben ook student en zoek nu niet zoveel vastigheid, maar als ik een relatie heb moet het wel met een doel zijn.. Op zich WIL ik het wel, gewoon een leuke tijd zonder verplichtingen.. maar ik geloof niet dat dat goed is.

Dat klopt ook, en ik wil het ergens ook wel, maar ik ben er vaak gauw weer klaar mee. En dan ben ik ook wel weer z odat als het niet de forever after is ik er ook niet lang mee door ga, helemaal niet als die verwachting er van de ander wel is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

over die vraag over kinderen.

die heb ik de laatste keer (toen er wat begon te bloeien tussen bart en mij) ook nog voordat we een relatie kregen. natuurlijk wel op de vrouwenmanier, subtiel en met een omweg puh2.gif

maar stel dat hij koste wat kost kinderen wou hebben dat begon ik er niet aan. het is zonde als je daar pas achter komt als je een relatie hebt, je gaat van elkaar houden, je hecht je aan elkaar, en dan blijkt dat de een perse kinderen wil en de ander er alles aan zal doen om ze toch absoluut niet te krijgen.

nee, dat zijn dingen die ik toch erg belangrijk vind.

en verder zou ik, als ik aan daten zou doen, iemand toch meteen de pest laten krijgen als diegene vertelt met meerdere vrouwen te daten. nee, dan hoeft het van mij niet meer. maar ik ben dan ook erg jaloers clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je wat, dan organiseren we een uithuwelijkingsmiddag in een bruine kroeg, nodigen we heel vrouwelijk Credible uit, en zal ik in overleg met Marinus gaan kiezen wie het verderf in wordt gestort.

Uiteindelijk draait het er op uit dat Marinus en ik na een paar keer op de klok te hebben gekeken gezellig samen een biertje drinken aan een lege bar.

I'm in!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid