Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

twitter zuigt.
yes.gif

Het is alleen interessant als mensen die ergens belangrijk (denken te) zijn of hen die hen volgen iets nieuws weten door te sluizen naar ECHT belangrijke/invloedrijke media.

Grappig.. Ik had het er net nog over met mn zusje dat juist de simpelste dingen bij mensen leuk zijn smile.gif

Niet iedereen is interessant of heeft altijd iets te melden .. Gewone dingen kunnen ook leuk zijn.

Zo had Ruud de Wild afgelopen weekend de hoogste interessante tweets "ik ben bij de bakker" en "ik ga nu de vloer dweilen", met bijbehorende foto's ... leuk widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Grappig.. Ik had het er net nog over met mn zusje dat juist de simpelste dingen bij mensen leuk zijn
smile.gif

Niet iedereen is interessant of heeft altijd iets te melden .. Gewone dingen kunnen ook leuk zijn.

Zo had Ruud de Wild afgelopen weekend de hoogste interessante tweets "ik ben bij de bakker" en "ik ga nu de vloer dweilen", met bijbehorende foto's ... leuk
widegrin.gif

Dat is denk ik waarom ik twitter niet zo snap. Ik kan me helemaal niet inbeelden waarom ik in hemelsnaam geïnteresseerd zou zijn in wanneer een of andere bekende mens de vloer aan het kuisen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Het nut van Twitter.

Ik heb vandaag toch echt (voor het eerst?) een écht nuttig gebruik van twitter meegemaakt.

Giro d'Italia rijdt door Zeeland, omdat zo'n koers urenlang duurt en veelal niet boeit is het de goede gewoonte ook bij de Vlaamse buren om de tijd vol te lullen over de omgeving, in dit geval de beroemde delta werken.

15:20 André (vlaams commentator): blah blah blah, NAP (weet niet waar NAP voor staat)

15:21 Fok! user x (op Fok) : Haha die Belgen weten niet waar NAP voor staat

15:22 Fok! user y : Normaal Amsterdams Peil , ik heb het net naar Andre Meganck getwitterd.

15:23 Fok user z : Volgens mij heeft hij het overgenomen, want hij zei het net

Ze vragen zich nu alleen af wat het oud nederlandse peil dan was.

15:24 Andre Meganck op Sporza: "iemand laat ons net weten...."

Dat alles in een paar minuten. Onbelangrijk? Ja of Nee? maar wel mooi. Je kan mensen echt benaderen, zonder dat je bv hun telefoon nummer hoeft te weten.

De ene kijker denkt: haha wat een sukkels die Belgen.. de andere kijker denkt: "Ik help gewoon even!" Het lijkt me best leuk om dan vrijwel direct te merken dat jouw kleine bijdrage die nog geen 10 seconden duurde het effect heeft dat een heleboel Vlamingen nu ineens weten wat Normaal Amsterdams Peil is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

NAP... Ach, wat gaan die gekke Nederlanders nog meer bedenken. De dag dat jullie snappen wat BHV is mag je ons de les komen lezen over deltawerken.
puh2.gif

De kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde, waardoor 't tweede kabinet van Leterme is opgestapt. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ondanks het door en door Nederlandse woordgebruik klopt het wel ja.
widegrin.gif

Ik wist ook dat BHV een Vlaams kiesdistrict is, maar ik snap serieus niet waarom een regering daarover kan vallen. Laat gewoon iedereen lekker stemmen wat ze willen. Of ze nu Duits, Nederlands of Frans spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nuja, als het zo simpel was, was het al lang opgelost. Beide kanten hebben argumenten die vrij moeilijk verenigbaar zijn. Er moet wel iets aan gedaan worden want het is niet eerlijk dat alleen bij ons de kieskring niet samenvalt met de provinciegrenzen, dat benadeelt locale politici nogal. En dan heb ik het nog niet eens over de hele discussie rond de verfransing van de Brusselse rand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook maar een beetje een domme Nederlander, ik kan ook totaal niet begrijpen wat er nu zo democratisch is aan het Engelse districtenstelsel.. Ik bedoel, wat is het punt nu eigenlijk wanneer iemand in een plaats op een landelijke politicus kan stemmen. Gewoon overal, elke partij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nuja, in Nederland heb je natuurlijk geen verschillende gewesten met eigen regeringen, een eigen beleid en eigen politieke partijen. Ik vind het wel wat krom dat Franstalige parijen wel mee de politiek in een deel van het Vlaamse gewest kunnen beïnvloeden, maar omgekeerd niet. Verder krijgen Franstaligen in Vlaams-Brabant op die manier voordelen die Nederlandstaligen in Waals-Brabant niet hebben, ik snap dat dat wel wat kwaad bloed zet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

NAP... Ach, wat gaan die gekke Nederlanders nog meer bedenken. De dag dat jullie snappen wat BHV is mag je ons de les komen lezen over deltawerken.
puh2.gif

tsk tsk, dit was totaal NIET bedoeld om wiedanook de les te lezen, maar echt als charmant voorbeeld van Twitter

Het had net zo goed iets over Louis van Gaal bij Bayern kunnen zijn ofzo

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

Ik vind het wel wat krom dat Franstalige parijen wel mee de politiek in een deel van het Vlaamse gewest kunnen beïnvloeden, maar omgekeerd niet. Verder krijgen Franstaligen in Vlaams-Brabant op die manier voordelen die Nederlandstaligen in Waals-Brabant niet hebben, ik snap dat dat wel wat kwaad bloed zet.

Dat is wel raar, ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Zijn er nu nog mensen die daadwerkelijk Twitter zelf gebruiken?

Sinds ik een wat fijner mobieltje heb controleer ik wat vaker. Zelf plaats ik vrij weinig maar volg wel een aantal mensen zoals die priester uit Amersfoort en wat sites en de lokale krant. Wat dat betreft is het wel makkelijk, maar verder gebruikt vrijwel niemand van mijn vriendenkring het en dat is toch wel wat jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid