Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Ah, het ligt dus toch aan mijn christelijkheid en bij gebrek daaraan begrijp ik je niet!

Bedankt voor deze verlichting!

Je zou je bij een discotheek kunnen afvragen: Is het nuttig? Is het opbouwend? Is het verslavend? Daarna zou je je kunnen afvragen of je er wel/niet naar toe zal gaan. Heb je hier wat aan? Heel veel meer denk ik niet dat ik er over kan schrijven.

Quote:

[...]

Eh, Joost, voor verlichting moet je bij een andere tak van sport zijn
widegrin.gif

Dan houd ik het toch liever minder oostelijk.

Dan 5,14

Nu, ik heb van u gehoord, dat de geest der goden in u woont, en dat verlichting, verstand en wijsheid in bijzondere mate in u gevonden worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik heb net mn tanden gepoetst, laat ik dat in het vervolg maar niet meer doen want....
ik werd er niet echt door opgebouwd, en dat kan natuurlijk niet he!!!

seriously...

Welke raakvlakken heeft tandenpoetsen dan op het vlak van mentaliteit, ideologie en christenzijn? Alleen die Pius noemt, alhoewel dat tempel verhaal meer gaat over seksuele omgang. Freudiaans beschouwd zou dat kunnen.

Maar als je tandenpoetsen vergelijkt met disco bezoek geef je voor mij aan dat je het kwartje wat beter moet laten vallen. knipoog_dicht.gif Tandenpoetsen doe je net vanuit een overtuiging anders dan onderhoud aan je lichaam, noodzakelijke reiniging, dat doe je om goed te kunnen functioneren. Discobezoek heeft niks noodzakelijks en is een vanuit een overtuiging gemaakte keuze. U snapt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oh ja, die vergat ik nog. 's Avonds een kerel, 's ochtends een kerel (of gewoon op zaterdagavond naar de Mis en vandaaruit verder
devil.gif
)

Idd niks mis met gezellige avond hebben. Ookal kun je misschien wel vraagtekens stellen bij soorten muziek die je in dat soort uitgaansgelegenheden hoort.. persoonlijke denk ik dat je invloed van muziek niet moet onderschatten (zowel positief als negatief)

maar gaat er niet alleen om dat je lichamelijk in kerk aanwezig bent volgende ochtend maar ook dat je in staat bent geestelijk nog wat op te steken.. als je nog met kater van vorige avond zit lukt dat vast niet echt.. dan gebruik je zondag eigelijk alleen om bij te komen van t uitgaan..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar gaat er niet alleen om dat je lichamelijk in kerk aanwezig bent volgende ochtend maar ook dat je in staat bent geestelijk nog wat op te steken.. als je nog met kater van vorige avond zit lukt dat vast niet echt.. dan gebruik je zondag eigelijk alleen om bij te komen van t uitgaan..

Klopt helemaal!

Maar goed, dan is er nog de optie van 'katholiek worden'. Dan heb je ook nog iets aan een zaterdagavondmis widegrin.gif

(zelf ga ik dan weer graag op woensdag, dat breekt zo lekker de week).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klopt helemaal!

Maar goed, dan is er nog de optie van 'katholiek worden'. Dan heb je ook nog iets aan een zaterdagavondmis
widegrin.gif

(zelf ga ik dan weer graag op woensdag, dat breekt zo lekker de week).

en toch ken ik katholieken die zondag wel als 'rustdag' zien, wat niet betekent uitrusten van drinken/feesten van vorige avond/nacht...

het gaat er denk ik niet zozeer om dat je die ene (of 2) dienst/mis kan afvinken maar over je hele 'gesteldheid' die dag..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik de volgende morgen zondagschool moet doen hou ik het meestal rustig die avond er voor, anders heb ik niet echt energie meer om die kinderen nog wat bij te brengenpuh2.gif

Maar verder vind ik er niks mis mee alleen merk ik wel dat ik iets te vaak over mijn alcoholgrens heen ga en dingen achteraf iets minder vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klopt helemaal!

Maar goed, dan is er nog de optie van 'katholiek worden'. Dan heb je ook nog iets aan een zaterdagavondmis
widegrin.gif

(zelf ga ik dan weer graag op woensdag, dat breekt zo lekker de week).

Plus als je dan toch op zondag wilt gaan, hoef je bij de preek niet zo op te letten ... voor je 't weet, is ie voorbij! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid