Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Bij ons ging het vandaag over het meesterplan van God; een mysterie onthuld.

Dat je alles moet zien in het licht van Jezus en niet in werelds denken. Paulus noemde zichzelf een gevangene van Jezus, maar was hier opgewekt over, omdat Jezus wilde dat hij dat lijden kreeg, dus was het voor een goeie zaak. Een opdracht vervullen zonder deze te snappen, maar uitgaan van Gods wijsheid.

Dat je de Geest mag vragen, "want de Geest doorgrondt alles, zelfs de diepste geheimen van God. (..) Wij hebben niet de Geest van de wereld ontvangen maar de Geest van God. Zo weten wij alles wat God ons in zijn genade gegeven heeft. En daarover spreken wij, met geestelijke gaven uitleggend aan geestelijke mensen, met woorden die ons niet door menselijke wijsheid maar door de Geest zijn geleerd." (1 Kor. 2:10-13) WB.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga niet naar de kerk, maar herlas een oude Bommel ivm een ander topic hier en die begint met zo'n mooie spreuk, die wil ik even delen:

Het is in de wereld ongelijk verdeeld; sommige lieden hebben niets en andere hebben alles. Wanneer men niets heeft, is het mogelijk om meer te krijgen - voor dat soort is het leven eigenlijk een pretje. Maar iemand die alles heeft, is nooit meer blij als hij wat ontvangt. Inplaats daarvan moet hij altijd bang zijn dat hij iets verliest, want dat is de enige mogelijkheid die voor hem overblijft. Zulke stakkerds leiden een kommervol bestaan, gevuld met zorgen en kwalen. uit 'De bovenbazen' 1963 Marten Toonder

Dit vind ik wel een mooie gedachte, die zowel waar als onwaar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Gast Anon_phpbb

Preek/studie afgelopen woensdag- Wees een struikelblok tot verheerlijking van GOD.

zoals Paulus dat is geweest. en kom niet voor een mens maar voor GOD. als je voor een mens komt zul je een mens ontmoeten kom je voor GOD dan zul je Hem ontmoeten. wat je zoekt zul je vinden en weet wie je bent in Chritus. Paulus stelde zichzelf altijd voor en zei niet alleen ik ben Paulus, maar ik ben Paulus een apostel van Christus Jezus en meer. en dat hij in gelaten 1 zo goed en duidelijk schrijft dat het niet om of door een mens maar door GOD is dat hij is wie hij nu is. Voordat Jezus zich aan hem openbaarde was hij Paulus en nu is hij meer dan Paulus. Nu is hij een stuikelblok tot verheerlijking van GOD. om het feit dat hij helemaal veranderd is door Christus hebben mensen GOD verheerlijkt in hem om wie hij nu is.

deze studie is zo WAAR.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 10 months later...

Niet deze week, maar vorige week ging de preek over het volgende.

Jezus zegt tegen Zacheüs: 'Heden moet Ik in uw huis verblijven'. Zo wil Jezus vandaag bij u in huis zijn.

God wilde niet alleen duizenden jaren geleden een zegen zijn voor mensen en ook niet alleen ooit op de nieuwe aarde en in de nieuwe hemel.

Hij wil vandaag in uw huis zijn. Hij wil u vandaag redden. Hij wil u vandaag genezen. Hij wil u vandaag herstellen en vandaag in uw noden voorzien.

Ondanks een mensenmassa en wat anderen over u denken, kan u naar Jezus gaan en van Hem een werkelijke verandering ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

Vandaag lezen uit Psalm 92 en Marcus 3:1-6. Marcus werd hier gekoppeld aan de zondagsrust zoals we die kennen en dat het toornen aan deze rust niet goed is voor ons geestelijke leven, maar ook een teken van ondankbaarheid jegens God. De Heiland doet goed op deze dag door de hand van de man te genezen en daar tegenover staan de wettische farizeeërs. Enerzijds werd het wetmatige van de rust afgetekend tegen de goedheid van de Heiland en onze redding. Vond het wel pakkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid