Spring naar bijdragen

Retrogaming


Aanbevolen berichten

Quote:

bij 2 wel...

Echt niet, dat kwam pas bij Command en Conquer en was een van de grootste redenen waarom die game echt een stap vooruit was.

Bij Dune 2 was het echt click, Attack die. Click. Attack die. Click. attack dat, click. attack zus. click. attack zo. Tot je er bij neer viel.

Ook leuk, de maximale hoeveelheid units was vrij laag. Zit je in een 3 fronten oorlog, krijg je een berichtje van je fabriek dat ze geen mega ultra tank meer kunnen bouwen, want er rijden nog ergens 10 van die buggies in het zand rond die je op verkenning had gestuurd.......

(dune 2 was in mijn schooltijd, daar weet ik dan wel weer veel van af)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Die Ornithopters waren ook leuk. Die krengen vlogen gelijk met een eigen wil weg. Dus wat ik deed was een zooi fabriekjes bouwen en dan op 99% de bouw stoppen en dan ze allemaal tegelijk op het gewenste moment laten vertrekken.

Wat trouwens ook vaag was, was dat je met een enorme boog met je leger achter de basis van de vijand kon komen. Daar was de basis amper beschermd en kon je (na heel veel geklik) dan je leger z'n gang laten gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Echt niet, dat kwam pas bij Command en Conquer en was een van de grootste redenen waarom die game echt een stap vooruit was.

Bij Dune 2 was het echt click, Attack die. Click. Attack die. Click. attack dat, click. attack zus. click. attack zo. Tot je er bij neer viel.

Ook leuk, de maximale hoeveelheid units was vrij laag. Zit je in een 3 fronten oorlog, krijg je een berichtje van je fabriek dat ze geen mega ultra tank meer kunnen bouwen, want er rijden nog ergens 10 van die buggies in het zand rond die je op verkenning had gestuurd.......

(dune 2 was in mijn schooltijd, daar weet ik dan wel weer veel van af)

Zou best kunnen dat ik me vergis hoor. Het is al zo lang geleden! Jammer dat dit soort spelletjes niet meer werken op die machines van tegenwoordig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vage herinneringen van een ontzettend vet amiga-spel toen ik nog een klein Iria'tje was. Het was een behoorlijk groot spel, superveel diskettes, een soort van fantasy-game, niet zozeer gericht op vechten maar eerder op het verhaal. Je moest een of andere quest tot een goed einde brengen en het was best raadselachtig enzo, er was ook iets met een soort heilige boom ofzoiets, en met magiërs enzo... Ik herinner me ook dat het er, voor die tijd tenminste, erg goed uitzag. Enorm vaag allemaal, I know, maar misschien is er toevallig wel iemand die een amiga had ergens halfweg de jaren '90 en enig idee heeft waar ik het over heb?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat zou best kunnen. widegrin.gif

Vind het stom dat ik niet meer op de naam kan komen. Heb vaag iets in mijn hoofd in de aard van Narnia, dat is het natuurlijk niet, maar ik weet niet, een naam die daarop lijkt ofzo. Nuja, ik weet het dus niet. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, dat was het geloof ik! In mijn herinnering was het visueel wel net iets indrukwekkender.
widegrin.gif

Had al zo'n vermoeden dat dit hem was puh2.gif Ik kon even geen plaatje van die boom vinden, helaas...

Overigens vind ik het behoorlijk indrukwekkende graphics hoor, gezien de tijd waarin ze dit spel hebben gemaakt smile.gif

[edit]Of misschien toch. Deze?[/edit]

kyrandia1_screenshot2.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Point-and-click adventures zijn briljant! Mijn favorieten zijn toch wel de Gabriel Knight serie (vooral 2), Broken Sword 1 & 2 (3 viel best tegen op de Xbox) en de Tex Murphy serie (die is dan wel weer half 3D). Met de 3e ben ik momenteel bezig (The Pandora Directive), op stapel om deze winter te spelen liggen nog: Broken Sword 1&2, Phantasmagoria 1&2, The Dig, Sanatarium (als ie het doet... dit spel is geen vriendjes met DOSbox) en alles wat me intussen nog te binnen schiet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Nee, Baldur's Gate Tutu: dat is een veelgebruikte mod om Baldur's Gate 1 te spelen met de engine van Baldur's Gate 2. Zodat je de Tab-functie kunt gebruiken, de inventory pauzeert als je hem opent en je kits kunt gebruiken binnen de character classes, dingen die met BG 1 niet konden.

Wat je ook nog ziet is het gebruik van de Widescreen Mod, om het op 1440x900 te kunnen spelen. Daarnaast gebruik ik nog allerlei mods om het spel leuker, makkelijker (qua inventory management, bags of holding enzo) en moeilijker te maken (qua intelligentie van de AI en stevigheid van de monsters) dan de 'vanilla' game en nieuwe quests toe te voegen.

Mocht je zelf interesse hebben BG (1 of 2) aan te gaan passen aan je eigen smaak, raad ik link en link om te zien wat er allemaal mogelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid