Spring naar bijdragen

Retrogaming


Aanbevolen berichten

Quote:

Ja, je hebt het zwaar
knipoog_dicht.gif

Die 90's hits zijn geweldig trouwens
yes.gif

Ik speel sinds kort weer Red Alert en Fable
yes.gifparty.gif
(al blijven Football manager en Pro cycling manager mn favoieten hoor
knipoog_dicht.gif
)

welke fable?


Samengevoegd:

Quote:

Ik speel momenteel Dead Space op Xbox360. Alleraardigst horrorspel, een soort Resident Evil in space.

Vergelijkbaar met Left4Dead, of FEAR?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Meer met FEAR.

3rd person FEAR in space, welteverstaan.

Algemeen, na een jarenlange gaming dip heb ik het toch maar weer es opgepakt. De nieuwe gen biedt toffe nieuwe mogelijkheden. Ben ook erg benieuwd naar Fable 2. Zodra die ergens goedkoop te scoren is, ben ik er bij.

Ik weiger namelijk om 60 ballen neer te tellen voor een game. 30 of, als ie erg goed is, 40 vind ik voldoende.

Best value for money ever: TES: Oblivion GOTY edition. Zeker voor mij als TES-fan (beste game serie ooit), al is Oblivion helaas minder hardcore dan Morrowind of Daggerfall.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Best value for money ever: TES: Oblivion GOTY edition. Zeker voor mij als TES-fan (beste game serie ooit), al is Oblivion helaas minder hardcore dan Morrowind of Daggerfall.

Daarom speel ik eigenlijk nooit Oblivion. Het was voor mij nogal een grote afknapper omdat ik morrowind zo'n geweldig vet spel vind.

Ik ben trouwens wel weer erg te spreken over Fallout3 yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben daar op afgehaakt. Het begin vond ik zwaaaaaaaar geniaal.

Speel je op pc of op een PS3?

Op de pc, plus alle expansions.

Vond mothership zeta geen geweldige expansion, maar Broken Steel vind ik weer een must.

Ik vond het begin geniaal, toen later haakte ik af. Toen begon ik het weer opnieuw te spelen en vond ik het een geniaal spel. Kheb ff moeten wennen en de moeite moeten nemen om de background story (niet van je personage, maar van de wereld) te snappen (die uitermate subtiel in het spel verstopt zit), sinds dien vind ik het spel geniaal. Het werkt trouwens ook allemaal veel beter dan morrowind, dat levelen enzo.

Bestaat er trouwens al een volledige conversion van morrowind naar de Oblivion engine?

Ik vind wel allemaal halve conversions (met bijv. wel de wereld, maar niet de quests enzo), maar ben nog geen volledige conversion tegen gekomen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niksboks of Pleestation, time for Credible console wars!

Ach, zolang het geen Gay-C is maakt het me weinig uit knipoog_dicht.gif

Eens met Olorin al vond ik Oblivion alsnog erg vet. Hij HAD nog veel beter kunnen zijn, echter, dan vonden minder mensen hem goed, had hij minder verkocht...

De echt epische games, waar veel budget in gepompt wordt, MOETEN worden aangepast aan de mainstream. Anders brengen ze te weinig op... is het risico te groot.

Dat Oblivion niet zo goed is als ie had kunnen zijn, ligt dan ook niet aan Bethesda. Maar aan het te lage niveau van de mainstream gamers.

Dat autotravellen vond ik bijvoorbeeld niks, er werden te veel aanwijzingen gegeven op quests... en dat vijanden meelevellen en levelspecific opduiken komt niet geloofwaardig over. Het adjusten van de moeilijkheid in gevechten is ook nep.

Daggerfall was voor zijn tijd ongelofelijk goed, maar ook ongelofelijk buggy.

Andere top favo's uit het verleden zijn Deus Ex, System Shock 1 en 2. Hebben jullie die wel es gespeeld?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Achteraf ha dik het trouwens vetter gevonden als al die vaults, maar vooral vault 101 wat verder waren uitgewerkt. Nu zie je toch maar een klein stukje en ben je er maar kort. Maar ja, dan was de mainstream die snel in de ruines wilde gaan rond schieten vast te vlug afgehaakt of zo. Stel je voor, je zou er eens een kwartier langer over doen voor je buiten komt...

Quote:

Eens met Olorin al vond ik Oblivion alsnog erg vet. Hij HAD nog veel beter kunnen zijn, echter, dan vonden minder mensen hem goed, had hij minder verkocht...

De echt epische games, waar veel budget in gepompt wordt, MOETEN worden aangepast aan de mainstream. Anders brengen ze te weinig op... is het risico te groot.

Dat Oblivion niet zo goed is als ie had kunnen zijn, ligt dan ook niet aan Bethesda. Maar aan het te lage niveau van de mainstream gamers.

Dat autotravellen vond ik bijvoorbeeld niks, er werden te veel aanwijzingen gegeven op quests... en dat vijanden meelevellen en levelspecific opduiken komt niet geloofwaardig over. Het adjusten van de moeilijkheid in gevechten is ook nep.

Dat zijn voor mij hele grote bezwaren. Vooral dta meelevelen is zo zonde! Daar ben ik ook door afgehaakt.

Dan mis ik de motivatie om te levelen. Want het spel is zonder levelen ook uit te spelen, sterker nog, hoe hoger je levelt hoe moeilijker alles is. Zou je met morrowind moeten flikken, met level 5 naar het centrum van het eiland te lopen! Dat zuigt dus, levelen doe je om verder te kunnen komen, bij oblivion ontbreekt het nut van levelen.

Om maar niet te spreken over wapens en armor. Ben je één level hoger en plots zit elke vendor en loot onder de epic armor. Terwijl je in Morrowind je kapot moest zoeken voor daedric stuff.

Ik vond het einde van de game ook enorm tegen vallen. Ik verwachtte toch een epic einde. Bij Morrowind kom je dan eindelijk in het midden van het eiland en neem je het ook tegen grote bosses. In Oblivion niet. Spoiler:

Al gelijk kom je al in het oblivion realm en de grootste vijand is een zielige tovenaar. Tegen een daedra lord zul je niet vechten, je mag hem hoogstens ff bekijken. Toen ik het uitspeelde had ik echt zoiets van, o, is de main quest nu al afgelopen?

En dat vast travel zuigt ook. Je krijgt op die manier niet het gevoel van wat morrowind had, een enorme wereld. Tja, en dan maar te gaan lopen doe je ook niet.

Ander ding wat ik jammer vind is dat al die dungeons me niet lokken. Morrowind had daedra shrines en dwemer dungeons. Die waren voor mij het onderzoeken waard. Die oblivion dingen trekken me dan weer totaal niet.

Kortom, het viel me wat tegen allemaal. noparty.gif

Ik denk dat ze daar ook wel wat aan konden doen en de game toch toegankelijk te houden.

Quote:
Daggerfall was voor zijn tijd ongelofelijk goed, maar ook ongelofelijk buggy.

Helaas kende ik die game vroeger niet. Ik ken TES pas sinds ik tegen morrowind aanliep.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mee eens hoor. In Morrowind was het verdraaid spannend om met een low level character bij een Daedric ruin rond te sluipen. Het wemelde daar van de vijanden die je niet aan kon. Ik heb er heel veel lol in gehad om daar sneaky te gaan looten terwijl elke confrontatie exit zou zijn. De sfeer was ontzettend dreigend, puntje-van-je-stoel momenten.

In Oblivion kom je meteen op de Daedric plains, maar ze zijn in het begin bijna leeg.

Ik vond de dungeons in Oblivion ook minder interessant. Die elven cultuur vond ik wel aardig. Het verhaal werd ook nergens zo interessant, het verdwijnen van de Dwemer was echt een tof verhaal.

En zoals je zegt, het was een uitdaging om knappe armor te vinden. Als je leven 20+ bent in Oblivion loopt elke simpele struikrover al met de beste armor. Al overdreef Morrowind het ook, omdat er geen volledige set Daedric armor te vinden was, behalve de set die die oude tovenaar aan had. Die is echter cruciaal voor het verhaal en mocht je niet om zeep helpen.

Zonde, zonde, zonde.

Dat levelen hadden ze aan kunnen passen idd. Al is het niet handig om dan ZO laag te beginnen als in Morrowind. Daar liep je eerst 20 uur moeizaam te knokken met mudcrabs en slaughterfish.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat levelen hadden ze aan kunnen passen idd. Al is het niet handig om dan ZO laag te beginnen als in Morrowind. Daar liep je eerst 20 uur moeizaam te knokken met mudcrabs en slaughterfish.

Dat weet ik nog. Zo was ik bijna afgemaakt door een zielig ratje. widegrin.gif

Wat in Morrowind ook voor geen meter werkte was magie. Dat werkt in Oblivion trouwens wel weer wat beter.

Daedric armor was wel belachelijk schaars idd. Met de expansions was het meen ik wel te doen, maar dan nog was het belachelijk moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben begonnen met Baldur's Gate II

Erg fout, ik merk al dat men in die tijd nog spellen maakte die je niet blindelings uitspeelt door random wat knopjes in te drukken. Dit gaat wel een maandje of wat duren, maar de avonden worden al weer langer en donkerder dus ik mag weer van mezelf.

Heb deze spellen eigenlijk weer herontdekt, heb deze nooit gespeeld, maar nog weer langer geleden als tiener vond ik de voorlopers in dit genre altijd wel tof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Dat BG van een paar maanden terug, daar ben ik dus niet mee door gegaan, het enthousiasme ging al vrij snel weg, maar ik had het ook veel te druk om urenlang zo'n spel te spelen. Sinterklaas had blijkbaar wel ergens gehoord dat ik zo'n soort spel leuk vond en kwam met Dragon Age Origins aanzetten, een soort moderne opvolger van Baldur's Gate en dat is wel erg verslavend. Ik hou al jaren de game ontwikkelingen niet meer bij , dus als je dan zo'n game anno 2009 voor je neus krijgt....... Ik zit echt met open mond te kijken af en toe. en mijn PC tje is al weer een paar jaar oud, dus ik kan het niet op max kwaliteit spelen, maar ik vind het zo al prachtig. Ik heb het gevoel in een film mee te spelen, al die characters komen echt tot leven met goeie voice acting. Het verhaal is wel erg volgens een vast script maar toch heel erg goed uitgewerkt vol details. Maar goed totaal niet retro, dus ik ga hier wel erg off topic.

PS Mario 3 natuurlijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid