Spring naar bijdragen

Retrogaming


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Prince of Persia vond ik altijd zo verschrikkelijk moeilijk! Ik viel altijd in zo'n put met zwaarden boosrood.gif Keek liever hoe m'n neefjes het speelden, die konden het op een of andere manier wel...

Kent iemand Llamatron? Dat is echt een hilarisch spel. De geluiden die daarbij zaten... echt ik lag helemaal dubbel! Vooral als er zo'n raar vogelding door het beeld ging vliegen dat het echt uitschreeuwde als je er tegen schoot puh2.gif

llamatron1.gif

Llamatron

Oh en Pong blijft ook geweldig!

Kent iemand Pop 'n Twinbee? Een erg onderschat spel, het was zo super. Blij maar wel retemoeilijk.

popn6.png

Pop 'N Twinbee

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb de Nintendo 64 weer neergezet. Jammer genoeg hebben we de Supernintendo niet meer... daar had je ook leuke spellen op.

Ik heb de Super Nintendo nog altijd, ( ik bewaar soms lang dingen in de wetenschap dat ze eventueel nog van pas kunnen komen. puh2.gif ) maar idd jammer dat de verkoop van die spellen al lang is gestopt.

Donkey Kong Country

donkey_kong_country.jpg

gfs_47078_2_14.jpg

donkey-kong-country-virtual-console-20070220054819935.jpg

donkey-kong-country-virtual-console-20070220054812670.jpg

nooo.gif'>l:official%26sa%3DN

SNESdonkeyKongCountry.jpg

Donkey Kong Country 2 Diddy's Kong Quest

crate_donkey_kong_country_2.jpg

240.jpg

17429.jpg

17428.jpg

17431.jpg

17430.jpg

17432.jpg

17426.jpg

Donkey Kong Country 3 Dixie Kongs Double Trouble

Donkey_Kong_Country_3_Dixie_Kongs_Double_Trouble!_SNES_ScreenShot1.jpg

Donkey%20Kong%20Country%203%20-%20Dixie%20Kong%27s%20Double%20Trouble%20(2).gif

Donkey_Kong_Country_3_Dixie_Kongs_Double_Trouble!_SNES_ScreenShot2.jpg

Donkey_Kong_Country_3_Dixie_Kongs_Double_Trouble!_SNES_ScreenShot3.jpg

Super Mario Kart.

Bij deze ondergrond van het spel vond ik het altijd wel lastig, maar na een tijdje was ook dat onder controle. yes.gif

super_mario_kart.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb de Nintendo 64 weer neergezet. Jammer genoeg hebben we de Supernintendo niet meer... daar had je ook leuke spellen op. Super Mario bijvoorbeeld, echt een geniaal spel. Het duurde echt wel even voor we daar alles hadden vrijgespeeld, de bonuslevels waren verrekte lastig!

Nintendo had en heeft iets wat Microsoft en Sony niet hebben en nooit zullen hebben, namelijk magie. Iedereen die Nintendo heeft gespeeld weet meteen wat ik bedoel als ik over het Nintendo-gevoel spreek. En aan hen die nog nooit Nintendo hebben gespeeld, is het niet uit te leggen. Pas als je de echte Nintendo-spellen speelt, en Mario is daarbij verplichte kost, begrijp je wat ik bedoel.

Daarbij blijf ik Super Mario World tot nu toe de beste platformgame vinden die er is. Zoveel diepgang, variatie, geheimen, moves en een soort van droge humor zul je denk ik in geen enkele platformer in zoveel mate terugvinden als in Super Mario World. Sowieso kun je best als vuistregel hanteren: hou je van platformgames, dan móét je een Mario gespeeld hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kent iemand ook nog zo'n spel waarbij een mannetje blokjes weg moest schuiven om -geloof ik- uit een kamer ofzo te komen? Mijn vader speelde het vroeger veel en ik wilde het ook, maar ik kon er niks van (vind je het gek, ik was 5puh2.gif). Voor je bij het hoofdmenu kwam kwam er volgens mij een soort filmpje van een man die in een lift liep en daar op een knopje drukte. Meer weet ik ook niet meer.nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Nintendo had en heeft iets wat Microsoft en Sony niet hebben en nooit zullen hebben, namelijk magie. Iedereen die Nintendo heeft gespeeld weet meteen wat ik bedoel als ik over het Nintendo-gevoel spreek. En aan hen die nog nooit Nintendo hebben gespeeld, is het niet uit te leggen. Pas als je de echte Nintendo-spellen speelt, en Mario is daarbij verplichte kost, begrijp je wat ik bedoel.

Daarbij blijf ik Super Mario World tot nu toe de beste platformgame vinden die er is. Zoveel diepgang, variatie, geheimen, moves en een soort van droge humor zul je denk ik in geen enkele platformer in zoveel mate terugvinden als in Super Mario World. Sowieso kun je best als vuistregel hanteren: hou je van platformgames, dan móét je een Mario gespeeld hebben.

Daarentegen zien de games op een iksboks of pleesteesjun

er veel mooier uit dan op de nintendo wie. Maar een nintendo is veel leuker smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

De enige innovatie die de Playstation of Xbox doormaakt is het aantal transistoren op de chips aan de binnenkant; voor de rest is de opzet van de spellen exact hetzelfde als bij de eerste versie. Het ziet er natuurlijk wel allemaal geweldig uit; dat wel. Maar bij Nintendo wordt er tenminste ook gedacht aan de manier waarop de spellen gespeeld kunnen worden, ipv simpelweg de beeld en geluidskwaliteit. Nieuwe interfaces, besturingen.. en dat spreekt de mensen aan, blijkt simpelweg uit de verkoopcijfers van de drie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kent iemand ook nog zo'n spel waarbij een mannetje blokjes weg moest schuiven om -geloof ik- uit een kamer ofzo te komen? Mijn vader speelde het vroeger veel en ik wilde het ook, maar ik kon er niks van (vind je het gek, ik was 5
puh2.gif
). Voor je bij het hoofdmenu kwam kwam er volgens mij een soort filmpje van een man die in een lift liep en daar op een knopje drukte. Meer weet ik ook niet meer.
nosmile.gif

sokoban

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En Stunts op de PC! Doodzonde dat ik die nergens meer tegenkom... Die kon je ook nog op een 286 spelen.
yes.gif

U vraagt en Google vindt: link

Quote:
Ik kan me ook nog wel spelletjes herinneren voor op de MSX, met zo'n datarecorder. Dat ging over een pinguin, van Konami. Maar m'n geheugen laat me een beetje in de steek.
nosmile.gif

Ja, MSX had ik een of ander spel met een soldaat. Op een zwart-wit TV inladen en dan over op de kleuren televisie, omdat het anders niet werkte. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een GameBoy DS met ook oude SNES-spellen erop. Want die werden voor de Advance massaal geport, en ik had eerst een Advance, dus ik kon mijn lol op. Maar zo'n spel op een kleine DS spelen is toch heel anders dan echt op de televisie, met een SNES en dat prachtige, warme geluid. Niet dat ik zelf een SNES heb gehad, maar speelde weleens op een SNES bij vrienden.

Nu heb ik nog een Megadrive in een kast liggen. Van járen geleden, uit mijn gamesperiode. Met een hele stapel spellen. Alleen doet hij het niet meer. Twee keer geprobeerd aan te sluiten op de televisie, twee keer zonder resultaat. Anders had ik wellicht weer daarop zitten spelen. Maar zeker weten doe ik het niet, daar ik nu ook niet zo veel meer game en áls ik speel, zijn het maar twee PC-games: The Sims 2 en Unreal Tournament.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dune het begin van de RTS scene, super spel, met moeite die vrouwenstem krijgen, want dat werkte alleen met genoeg geheuge (640 KB) en een ADlib geluidskaart. Oh wat een tijden, dan is er nu veel minder aan...

Vet spel. Maar na warcraft en C&C was het zo brak!

Elk tankje moest je apart ergens heen sturen. Je kon niet een hele groep selecteren. noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Sjaloom rindert,

Jazeker. En bij Wolfenstein 3D kwam er nog een extra element bij, want het was één van de eerste spellen vanuit de eerste persoon gezien. Dus voor veel mensen was Wolfenstein 3D een compleet nieuwe ervaring: de vijand kon je in de rug schieten zonder dat je het zag. Ik weet nog wel dat ik echt met mijn billen samengeknepen de levels verkende, voortdurend om me heen keek en het dus echt heel spannend vond.

Je zag het ook bij Doom. Veel ophef, want je zag echt bloed en je kon monsters echt doormidden zagen. In die tijd zag Doom er levensecht uit. Nu glimlachen we erom, net zoals men over tien jaar weer om onze spellen glimlacht. En de klassiekers van nu zullen dan ook nog steeds grif gespeeld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nah; ik denk niet dat men destijds dacht 'dit ziet er super realistisch uit'.. vernieuwend, dat was het, maar fotorealisme was nog niet aan de orde. Tegenwoordig is de technologie er naar om steeds dichter bij de werkelijkheid te gaan zitten. Op gegeve moment is de 'helling' ook niet meer zo stijl als het op vooruitgang aankomt.. echt 'lachen' doen we over tien jaar niet als we dan terugkijken op Cyris; veel mensen zullen daarnaast ook toe moeten geven dat de special effects in de eerste Star Wars films van meer dan een kwart eeuw geleden er beter uit zien dan menig film tegenwoordig.. er zit wel een soort plafond effect in.. niet dat het niet nog veel beter kan, maar de kinderlijkheid van Wolfenstein is er wel een beetje uit.

Bovendien is het nu de vraag hoe realistisch het moet worden.. ook qua geweld is het denk ik niet gewenst dat het veel 'echter' gaat worden.. de moorden, het bloed. Hoe je het ook went of keert, psychologisch onderzoek is het er toch wel een beetje over uit dat er wel een negatief effect bestaat bij het spelen van geweldadige games; tot nu toe zijn ze echter nog tenminste een beetje 'onrealistisch' zodat de barriere tussen game en werkelijkheid duidelijk is.. maar als we werkelijk in staat zijn om echt fotorealisme te creëren, denk niet dat we dat willen.. we zullen dan met opzet een paar stappen terug moeten blijven en wat 'komische' elementen toe moeten voegen om het luchtig te houden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid