Spring naar bijdragen

Roken en/of blowen?


Blowen en roken even slecht?  

  1. 1. Blowen en roken even slecht?

    • ja, want
      2
    • nee, want
      8


Aanbevolen berichten

Dat gezeik altijd over 'blowen is het opstapje naar het hardere spul'. Ik vind dat toch zulke onzin. Het feit dat veel harddruggebruikers ook regelmatig blowen wil niet zeggen dat alle blowers harddrugs gebruiken. Onthoud dat goed. Daarbij ken ik diverse mensen die vrij veel harddrugs gebruiken, maar zelden of nooit blowen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En als dat wel zo is, dan zou ik er op mijn beurt weer aan willen toevoegen dat tabakroken een opstapje naar blowen kan zijn ^^

En het volgende wat we ons dan zouden afvragen, is hoe het komt dat mensen tabak gaan roken. Bij mij was het stoerdoenerij, denk ik, of uit angst voor een anti-sociaal leven, dus om erbij te horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 05 december 2008 09:07:39 schreef WonderfulStar het volgende:

CVW het enige wat ik wou zeggen is dat blowen niet altijd een opstapje is naar harddrugs.

Neen niet altijd maar 99% wel in de loop der jaren niets anders gezien,plus dat we veel teraardebestellingen hadden daar zowel zacht ofhard oud werden ze geen van allen.

De praktijk is wel degelijk dat het zachte spul een opstap is naar het harde spul.En tegenwoordig alles verkrijg baar in pilvorm aan de deur van het danshuis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oftewel, je kan het beter eten. Ik heb wel eens gehoord dat het effect dan ook beter is, iemand ervaring mee?

Als je er een hoger rendement uit wilt halen, is het eten beter.

Dat geldt voor bijna alle rookbare middelen. Bij het eten van space-cake of het drinken van wiet-thee kun je een dodelijk overdosis krijgen. Het is zoals The Eyez zegt dat alles door de maag in het bloed wordt opgenomen. Als je te veel cannabis oraal gebruikt, dan zullen ze je de maag moeten leegpompen om het te kunnen overleven.

Dat geldt bijvoorbeeld ook voor cocaïn en heroïn. Er is anderhalf tot 2 gram nodig voor een dodelijke dosis, terwijl je bij het roken hiervan gemakkelijk een onsje in een klap kunt wegroken zonder dat je eraan sterft.

En bij intraveneus spuiten werken middelen 5x zo hard. Dat geldt voor bijna alle middelen. Dus als er bij het eten van wiet een dosis van 5 gram nodig zou zijn voor een dodelijk overdosis, dan is er slechts 1 gram nodig bij intraveneus gebruik als dodelijke dosis.

Hieruit zou je kunnen stellen dat de opname in het bloed via de maag 5x zo langzaam gaat.

Ik heb ook wel wat ervaring met het oraal gebruik van cannabis. Ik nam wel es space-cake of wiet-thee en ik heb ook wel es een pluk wiet of een stuk hash gewoon zo gegeten.

En het klopt dat je er dan van gaat trippen. Al helemaal als je daar van te voren ook nog wat bij blowt. Dan ben je al stoned van de blow en een klein uur na inname begint de cake of thee ook te werken. Zo heb ik ooit es uit hongerigheid 2 plakken cake genomen. Toen het eenmaal begon te werken, terwijl ik in de bank zat, had ik het idee dat ik de bank zelf was. Ik kon me geen krimp meer veroeren.

En hallucinaties krijg je dan ook ja. En ook best mooie. Ik heb ervaringen met tripmiddelen die voor duistere hallucinaties zorgen en ik ken ook middelen waarbij de hallucinaties heel fel gekleurd zijn. Maar bij cannabis hallucineerde ik heel snel bewegende dingen met zachte kleuren. De kleuren zo zacht dat het aan het transparante grenst. Wat de feeling betreft zou ik het niet graag overdoen, want dat valt heel zwaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Als je er een hoger rendement uit wilt halen, is het eten beter.

Dat geldt voor bijna alle rookbare middelen. Bij het eten van space-cake of het drinken van wiet-thee kun je een dodelijk overdosis krijgen. Het is zoals The Eyez zegt dat alles door de maag in het bloed wordt opgenomen. Als je te veel cannabis oraal gebruikt, dan zullen ze je de maag moeten leegpompen om het te kunnen overleven.

Dat geldt bijvoorbeeld ook voor cocaïn en heroïn. Er is anderhalf tot 2 gram nodig voor een dodelijke dosis, terwijl je bij het roken hiervan gemakkelijk een onsje in een klap kunt wegroken zonder dat je eraan sterft.

En bij intraveneus spuiten werken middelen 5x zo hard. Dat geldt voor bijna alle middelen. Dus als er bij het eten van wiet een dosis van 5 gram nodig zou zijn voor een dodelijk overdosis, dan is er slechts 1 gram nodig bij intraveneus gebruik als dodelijke dosis.

Hieruit zou je kunnen stellen dat de opname in het bloed via de maag 5x zo langzaam gaat.

Ik heb ook wel wat ervaring met het oraal gebruik van cannabis. Ik nam wel es space-cake of wiet-thee en ik heb ook wel es een pluk wiet of een stuk hash gewoon zo gegeten.

En het klopt dat je er dan van gaat trippen. Al helemaal als je daar van te voren ook nog wat bij blowt. Dan ben je al stoned van de blow en een klein uur na inname begint de cake of thee ook te werken. Zo heb ik ooit es uit hongerigheid 2 plakken cake genomen. Toen het eenmaal begon te werken, terwijl ik in de bank zat, had ik het idee dat ik de bank zelf was. Ik kon me geen krimp meer veroeren.

En hallucinaties krijg je dan ook ja. En ook best mooie. Ik heb ervaringen met tripmiddelen die voor duistere hallucinaties zorgen en ik ken ook middelen waarbij de hallucinaties heel fel gekleurd zijn. Maar bij cannabis hallucineerde ik heel snel bewegende dingen met zachte kleuren. De kleuren zo zacht dat het aan het transparante grenst. Wat de feeling betreft zou ik het niet graag overdoen, want dat valt heel zwaar.

Uit hongerigheid spacecake eten, je bent een man naar mijn hart! widegrin.gif

Qua feeling vond ik hasjolie ook behoorlijk er in klappen, heb dat laatst eens gerookt en ik was zo high dat ik niet meer normaal kon praten. Al met al ben ik nu zeer benieuwd naar een goede spacecake geworden en zal het zeker eens proberen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daarintegen ken ik wel weer genoeg mensen die blowen en als hobby harddrugs erbij doen. En ik weet dat ze daar komen door eerst met blowen experimenteren en als dat een gewoonte is ze nog wat hardere meuk gebruiken voor extra plezier.

Sjah, en is dat perse een probleem? Als ze dat inderdaad als hobby doen, af en toe, omdat het leuk is, en niet uit verslaving? Liever dat dan de dag niet doorkomen zonder je pakje sigaretten, wat mij betreft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Uit hongerigheid spacecake eten, je bent een man naar mijn hart!
widegrin.gif

Qua feeling vond ik hasjolie ook behoorlijk er in klappen, heb dat laatst eens gerookt en ik was zo high dat ik niet meer normaal kon praten. Al met al ben ik nu zeer benieuwd naar een goede spacecake geworden en zal het zeker eens proberen.

Ja, je spaart dan in ieder geval je longen en je krijgt waar voor je centen. Met blowen kun je onmogelijk dat stadium bereiken dat je met eten bereikt. Ook niet met hasholie. Ik maakte thuis mijn eigen wiet-thee en ging dat buiten bij mijn maten opdrinken uit een fles. Even later lag ik dan op de grond langs een hekje en een dorst wat ik had hè. Pfff en dan toch weer meer thee drinken widegrin.gif Mijn vrienden hebben me toen uitgelachen widegrin.gif , want ik wilde eigenlijk iets van frisdrank (om weer een beetje bij te kunnen komen), maar dat was er niet :s

Nee, maar er is nog niet veel bekend over de schadelijkheid van cannabis. Het is daarom ook belangrijk dat je een beetje naar je lichaam luistert. Mensen onder de 23 zou ik genotmiddelen altijd afraden. Een groot probleem blijft toch de verslavende werking ervan. Als je het leuk kunt houden, zou ik je net als Iriacynthe mijn zegen daarin kunnen geven. Altijd voor ogen blijven houden dat je voor je eigen dingen zelf verantwoording hoort af te leggen. Wanneer je eenmaal verslaafd bent, doe je dat vaak niet meer. Dan betrek je ook anderen in je probleem en dat is onfatsoenlijk ten opzichte van je vrienden. (Denk hierbij aan chaggerijnig of katerig gedrag of roken in een ruimte waar ook niet-rokers zijn of schulden opbouwen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Je hebt immers relevante data waaruit blijkt dat dat onzin is. En die ga je nu geven. Toch?

Ik geloof toch dat de bewijslast doorgaans ligt bij degene die iets beweert. Ik heb geen overtuigende bewijzen gezien dat het gebruiken van softdrugs automatisch leidt tot een vergroting van de kans op harddruggebruik. Ik geef alleen maar aan dat ik een dergelijke, generaliserende opmerking onzinnig vind.

Quote:
[...]En het feit dat jij iets onzin vindt, zonder enige ondersteunende data voor je bewering te presenteren betekent volstrekt niets.

Dat geldt ook voor de tegenpartij, en ook voor jou.

Quote:
[...]Oei, want anders komt de boze cannabis-fee?

Stel je niet aan.

Quote:
[...]Wat is logisch denken toch moeilijk he.

Dat je iemand kent die hard drugs gebruikt en geen cannabis bewijst niets.

Dat je iemand kent die cannabis gebruikt en geen hard drugs bewijst niets.

Had ik het dan over bewijs? Ik geef alleen aan dat dergelijke generaliserende opmerkingen onzinnig zijn en dat het gebruik van wiet niet automatisch leidt tot het gebruik van cocaïne of heroïne. Dat hangt af van een heleboel zaken (waaronder omgeving, gevoeligheid voor verslavingen, experimenteerdrift, et cetera).

Quote:
Anekdotisch "bewijs" bewijst zelden erg veel, zeker waar het, zoals hier, gaat om "toename van kansen".

Ik heb het dan ook niet over bewijs, maar geef alleen mijn mening over de opmerkingen waarop ik hierboven kort inga.

Quote:
Als je vijf minuten op internet rondkijkt zal je merken dat er bepaald geen wetenschappelijke overeenstemming bestaat over dit onderwerp.

Exact, en dat betekent dus dat niet alleen mijn bewering slechts een bewering is, maar ook die van mensen die beweren dat softdrugsgebruik automatisch leidt tot harddrugsgebruik.

Quote:
Dus hier stoer lopen roepen dat het ene of het andere waar is, en al helemaal met toevoegingen over een paar mensen die je kent en kreten als "onthou dat goed" heeft in ieder geval niets te maken met deugdelijke onderbouwing van stellingen.

Stel je toch niet zo aan man. Ik geef alleen iets aan, beweer nergens dat ik overtuigend bewijs lever, beweer niet eens dat ik deugdelijk onderbouw. Ik laat alleen de andere kant zien, dat het niet zo zwart-wit ligt als gesteld wordt door sommigen. "Onthoud dat goed", daarmee probeerde ik slechts mijn opmerking dat het een niet per se leidt tot het ander kracht bij te zetten. Dat je daar nu over doorzevert is uitermate kinderachtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ja, je spaart dan in ieder geval je longen en je krijgt waar voor je centen. Met blowen kun je onmogelijk dat stadium bereiken dat je met eten bereikt. Ook niet met hasholie. Ik maakte thuis mijn eigen wiet-thee en ging dat buiten bij mijn maten opdrinken uit een fles. Even later lag ik dan op de grond langs een hekje en een dorst wat ik had hè. Pfff en dan toch weer meer thee drinken
widegrin.gif
Mijn vrienden hebben me toen uitgelachen
widegrin.gif
, want ik wilde eigenlijk iets van frisdrank (om weer een beetje bij te kunnen komen), maar dat was er niet :s

Is wiet thee ook zo sterk? Hoe bereid je dat?

Quote:

Nee, maar er is nog niet veel bekend over de schadelijkheid van cannabis. Het is daarom ook belangrijk dat je een beetje naar je lichaam luistert. Mensen onder de 23 zou ik genotmiddelen altijd afraden. Een groot probleem blijft toch de verslavende werking ervan. Als je het leuk kunt houden, zou ik je net als Iriacynthe mijn zegen daarin kunnen geven. Altijd voor ogen blijven houden dat je voor je eigen dingen zelf verantwoording hoort af te leggen. Wanneer je eenmaal verslaafd bent, doe je dat vaak niet meer. Dan betrek je ook anderen in je probleem en dat is onfatsoenlijk ten opzichte van je vrienden. (Denk hierbij aan chaggerijnig of katerig gedrag of roken in een ruimte waar ook niet-rokers zijn of schulden opbouwen).

Bedankt voor de waarschuwing, maar ik weet wel ongeveer waar ik mee bezig ben!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik geloof toch dat de bewijslast doorgaans ligt bij degene die iets beweert. Ik heb geen overtuigende bewijzen gezien dat het gebruiken van softdrugs automatisch leidt tot een vergroting van de kans op harddruggebruik.

Maar volgens mij beweert niemand dat ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Is wiet thee ook zo sterk? Hoe bereid je dat?

[...]

Bedankt voor de waarschuwing, maar ik weet wel ongeveer waar ik mee bezig ben!

Okeej vriend! Ik twijfel ook niet aan jouknipoog_dicht.gif

Admod note: Tips om drugs te bereiden zijn hier NIET welkom.


Samengevoegd:

Quote:

Ooit eens iets gelezen dat de kwaliteit van het gezinsleven, of eerder het gebrek daaraan voor veel jonge mensen, de kern vormt van de drugsproblematiek in de westerse maatschappij?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>Â,

Nee, dat had ik helaas nooit gelezen. Ik kwam daar pas later achter toen het al te laat was voor mij. De psychiater heeft me dat mechanisme moeten uitleggen. De band die je met je ouders hebt, is van cruciaal belang in je sociale ontwikkeling.

Zo houd ik bijvoorbeeld niet zo veel van mijn moeder en daardoor kon ik mijn drugsgebruik gemakkelijker accepteren. Ten opzichte van mijn vader vond ik het altijd pijnlijk, want hem mag ik graag. Ik weet nog dat ik toen heel vaak heb overwogen om te stoppen, omdat ik wist dat mijn vader veel om me geeft. Maar door de druk die mijn moeder op me uitoefende, viel de motivatie steeds weer weg. En zo bleef ik op en neer gaan.

Als jongeren vanaf 18 al in de shop zitten, dan is dat volgens mij niet voor de lol.

Heb je toevallig een link, Aimé, want je hebt een sterk punt hiermee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet dat blowen automatisch leidt tot zwaarder spul. Maar als je problemen hebt, dan is blowen alleen vluchtgedrag en een schijnoplossing. Zeker als je jong bent is het ook risicovol. Er zijn twee jongens in mijn omgeving die lichtpsychotische verschijnselen hebben, ik heb een nichtje die nu permanent aan de anti psychotica moet, dat niet wil, omdat die medicijnen geen lolletje zijn en daardoor krijgt ze regelmatig weer een psychose, met alle hersenschade van dien. Bij mijn dochter op school zitten twee meisjes met randpsychotische verschijnselen. En dan is er nog een jongen die net als de eerder genoemde randpsychotischen last heeft van paranoide verschijnselen. De weed van nu is veel sterker dan die in de jaren 60-70. Het gebruik is naar een steeds jongere leeftijd verschoven. Het feit dat bij jongeren de hersenen in een giga ontwikkelingspurt zitten, maakt die hersenen ook ontzettend kwetsbaar. Natuurlijk, die jongeren zelf vinden dat ze heel normaal zijn, die vinden het niet vreemd om (om een paar voorbeelden te noemen) te denken dat zij de oorzaak zijn van die storm, omdat ze vlak ervoor boos waren, niet vreemd om te denken dat de hele wereld vol complotten zit en dat we geregeerd worden door aliens, zeker te weten dat ze magische gaven hebben en mensen op afstand kunnen beinvloeden. Zodra ze kritiek krijgen is de hele wereld tegen hen, kun je het ze kwalijk nemen dat ze blowen, is hun argumentatie.

Wil je blowen, best, het hoeft niet schadelijk te zijn als je hersens volgroeid zijn en je het zeer met mate doet.

Ik zie kinderen in de pauze van school blowen, het idee. Hetzelfde als een fles whiskey meenemen naar school en in de pauze even twee dubbele achterover slaan.

Het probleem is alleen, als je wacht met blowen tot je hersens volgroeid zijn, dan heb je meestal geen behoefte meer widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja als de grijze massa zogenaamd volgroeid kan je je gang gaan niets aan de hand tot men in een inrichting gaat belanden of neder gaat dalen in het stof;je zal maar zo,n moeder hebben die gaat zeggen als je hersens volgroeid zijn kan jij lekker gaan blowen zoon of dochter.Waarom kunnen mensen zo maar kinderen krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk ook niet dat blowen automatisch leidt tot harddrugs. Vaak gebeurt het wel, maar dat komt denk ik omdat mensen die blowen vaak dingen uit willen proberen. Als dat dingen uitproberen eenmaal in je zit, ga je misschien ook sneller harddrugs gebruiken. Maar ik ken genoeg mensen de gewoon af en toe blowen en niks van haddrugs willen weten, zelfs niet van alcohol

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik geloof niet dat blowen automatisch leidt tot zwaarder spul. Maar als je problemen hebt, dan is blowen alleen vluchtgedrag en een schijnoplossing. Zeker als je jong bent is het ook risicovol. Er zijn twee jongens in mijn omgeving die lichtpsychotische verschijnselen hebben, ik heb een nichtje die nu permanent aan de anti psychotica moet, dat niet wil, omdat die medicijnen geen lolletje zijn en daardoor krijgt ze regelmatig weer een psychose, met alle hersenschade van dien. Bij mijn dochter op school zitten twee meisjes met randpsychotische verschijnselen. En dan is er nog een jongen die net als de eerder genoemde randpsychotischen last heeft van paranoide verschijnselen.

Zo hoe ik het begrepen heb, is een psychose vrij moeilijk van echt of nep te onderscheiden. Er zal een diepgaand professioneel onderzoek ingesteld moeten worden, wil men een duidelijke diagnose kunnen stellen.

De moeilijkheid ligt hem in het feit dat een pseudo psychose door psychedelische middelen opgewekt kan worden en dat geldt ook voor pseudo hallucinaties.

Een echte psychose krijg je o.a. wanneer je aan een schizofreen ziekte proces lijdt (maar het kan ook ontstaan na een moeilijke uitputtende periode of als gevolg van een depressie). Echter dat ziekte proces kan weer worden opgewekt door het gebruik van psychedelische middelen. Schizofrenie openbaart zich veelal voor het eerst tussen het 16e en het 30e levensjaar.

Mensen met echte psychoses ervaren ook veel baat bij het gebruik van medicijnen. Een ziekelijke psychose kan bij schizofrene mensen uitgelokt worden door veranderingen en stress, maar ook door het gebruik van psychedelische drugs. Kenmerkend bij schizofrene mensen is dat ze één langdurige psychose of een opeenvolging aan psychosen krijgen en in de tussenliggende periodes niet goed functioneren.

Mensen met pseudo psychosen hebben geen schizofrenie en zo 'n psychose kan optreden na het gebruik van bewustzijnsveranderende en/of -stimulerende drugs.

En omdat drugs verslavend zijn en ex-gebruikers in gebruik kunnen terugvallen, kan dit ook weer een nieuwe psychose tot gevolg hebben, waardoor het lijkt alsof zoiemand aan een schizofreen ziekteproces lijdt, omdat hij meerdere psychosen doormaakt.

Het onderscheid hiertussen is heel moeilijk te maken en het is ook nog eens zo dat het weinig zin heeft om een pseudo psychose met medicijnen te behandelen. Iemand met een pseudo psychose ervaart veel nadelen bij medicinale behandeling, terwijl een schizofreen niet zonder medicijnen durft, omdat hij denkt dat zijn hallucinaties werkelijkheid zijn en deze verminderen bij het gebruik van neuroleptica.

Pseudo psychoses kunnen beter behandeld worden mbv therapie in educatieve vorm. Denk aan onthouding van drugsgebruik en het voorkomen van terugvallen in drugsgebruik of dat men simpelweg eens de gelegenheid krijgt om goed uit te rusten. Dat men leert sociaal met zichzelf en anderen om te gaan (bijv. door het nemen van rustmomenten) ipv bij elk probleem in drugs te vluchten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid