Spring naar bijdragen

Ik drink......  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Ik drink......

    • Nooit
      9
    • Soms
      17
    • Regelmatig
      19
    • Vaak
      7
    • Heel erg vaak
      3
    • Ik ben een Probleemdrinker
      2
    • Ik ben een alcoholist.
      1


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 97
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Sorry hoor, dat er mensen zijn die graag willen genieten van wat ze drinken, in plaats van dat ze het met water verdunnen zodat het nergens meer naar smaakt.
muur.gif

Wat een vooroordelen toch van je jongen...
nooo.gif

Loop ik ook te patseren als ik zeg dat ik ook liever geen water in mijn bier wil? (wat ze op bepaalde plekken wel eens doen... 'festival bier')

Sorry?

Ik snap precies wat je zegt, maar ik bedoel het niet zo.

Jij geniet van whiskey zonder ijs,dus ik moet ook genieten van whiskey zonder ijs?

Ik snap niet waarom ik een goedkoop drankje moet kopen als ik whiskey MET ijs bestel, ik geniet hier immers van.

Dat hierna mensen bij mij gaan klagen dat ik een whiskey verkrachter ben dat vind ik een teken van onzekerheid.

Drink je drankje lekker zoals je wil en laat mij met rust.

En dat hele gepatser haal je zelf in je mond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ik het gemiddelde wel omhoog til zeg maar. Ik kan op een avondje uit flink drinken en ik vind het ook lekker om s'avonds een glaasje of 2 baileys of wijn te drinken.

Maar het is niet nodig. Het is geen probleem als ik geen alcohol in huis heb en vaak ben ik de BOB. Dus tsja...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk je ook niet zo snel van een glas wisky a 80 euro zegt na een slok dat het niet te zuipen is. Je beledigt er dan sowieso iemand diep mee.

Waarom? Is toch gewoon kwestie van smaak?

Heb laatst bij mn schoonouders een glaasje rode wijn op uit een fles van minstens 200 euro, vond em niet te zuipen en heb ik ook zo gezegd... Iets tegen je zin in opdrinken lijkt me ook niet de bedoeling smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Te veel drink je overigens als je dagelijks drinkt. De regel is niet meer dan 2 en zeker 2 dagen helemaal niet. Drink je meer, dan moet je oppassen.

En nee,het is niet de bedoeling dat je die 2 per dag opspaart en dan 10 op een avond drinkt puh2.gif Een enkele avond met 4 consumpties is geen probleem, meer dan 5-6 op een avond is onverstandig.

Dus bijna iedereen doet wel eens onverstandig, maar als je elk weekend onverstandig doet, mag je je wel eens achter de oren krabben.

Drinken in je eentje is ook een afrader.

Ik zie in mijn omgeving meestal dat de jeugd te veel drinkt en met het ouder worden een verstandig alcohol gebruik aanwent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Te veel drink je overigens als je dagelijks drinkt. De regel is niet meer dan 2 en zeker 2 dagen helemaal niet. Drink je meer, dan moet je oppassen.

En nee,het is niet de bedoeling dat je die 2 per dag opspaart en dan 10 op een avond drinkt
puh2.gif
Een enkele avond met 4 consumpties is geen probleem, meer dan 5-6 op een avond is onverstandig.

Dus bijna iedereen doet wel eens onverstandig, maar als je elk weekend onverstandig doet, mag je je wel eens achter de oren krabben.

Drinken in je eentje is ook een afrader.

Ik zie in mijn omgeving meestal dat de jeugd te veel drinkt en met het ouder worden een verstandig alcohol gebruik aanwent.

Wat een betutteling in deze draad,laat de mensen dat zelf uit zoeken ,men is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar drankgedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom? Is toch gewoon kwestie van smaak?

Heb laatst bij mn schoonouders een glaasje rode wijn op uit een fles van minstens 200 euro, vond em niet te zuipen en heb ik ook zo gezegd... Iets tegen je zin in opdrinken lijkt me ook niet de bedoeling
smile.gif

Tja, als je grootouders zulke wijnen in huis hebben dan denk ik dat het even anders ligt als wanneer ik hier een fles van 200 euro zou hebben, daar kreeg ik veel gezeur over al voordat de kurk van de fles zou zijn! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tja, als je grootouders zulke wijnen in huis hebben dan denk ik dat het even anders ligt als wanneer ik hier een fles van 200 euro zou hebben, daar kreeg ik veel gezeur over al voordat de kurk van de fles zou zijn!
widegrin.gif

Ten eerste: widegrin.gif

Ten tweede: Mn schoonouders knipoog_dicht.gif

Ten derde: Waarom ligt dat zoveel anders dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Te veel drink je overigens als je dagelijks drinkt. De regel is niet meer dan 2 en zeker 2 dagen helemaal niet. Drink je meer, dan moet je oppassen.

Drinken in je eentje is ook een afrader.

Met dagelijks drinken ben ik het mee eens, dat is gevaarlijk, het kan wel hoor, elke dag een sherry / wijntje / jenevertje om 5 uur. Menig mens is hier 90 mee geworden. Het grote ding is, deze mensen drinken ook echt alleen maar dat ene glaasje, en zeggen nee als je er nog een aanbiedt. Dat vergt discipline.

In je eentje drinken heb ik geen moeite mee, Er zijn veel singles in nederland, en ook veel echtparen waarbij de een wel een drankje wil en de andere niet. Moeten al die miljoenen mensen daarom maar geen alcohol drinken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat een betutteling in deze draad,laat de mensen dat zelf uit zoeken ,men is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar drankgedrag.

Punt 1: Ik ben het met je eens.

Punt 2: Wat ben je hypocriet! In het topic over roken en blowen loop je nog te klagen dat het gebruik van softdrugs leidt tot harddruggebruik en dat je dat moet voorkomen en hier verdedig je doodleuk het gebruik van een harddrug.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Punt 1: Ik ben het met je eens.

Punt 2: Wat ben je hypocriet! In het topic over roken en blowen loop je nog te klagen dat het gebruik van softdrugs leidt tot harddruggebruik en dat je dat moet voorkomen en hier verdedig je doodleuk het gebruik van een harddrug.

Verdedig niets alleen als je dat spul gaat gebruiken is magere Hein zo je vriend; een ieder zijn eigen verantwoordelijkheid;alleen het is slecht om te gebruiken en dat moet men niet voorkomen de man of vrouw moet het zelf voorkomen en niemand anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ach zo
knipoog_dicht.gif
Ja daar hebben zij wat minder last van
puh2.gif

Ja, die indruk kreeg ik al! widegrin.gif

Quote:

Maar aan de andere kant.. jezelf verwennen mag ook wel eens
knipoog_dicht.gif
Al zou ik van die 200 ook geen wijntje kopen denk ik
engel.gif

Nee, ik zou niet eens weten waar ik het moet halen, waarschijnlijk verkoopt de mitra ze niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:

Whisky, 3 glaasjes per week ofzoiets.

Wel alleen Schotse Single Malt dan hè? Het liefst Islay.

worshippy.gif

Maar dan nog liever Speyside: Cragganmore widegrin.gif

Verder drink ik alles waar C2H5OH in zit behalve spiritus en Baileys

en o ja. geen zoete spaanse wijn, en laat dat nou net dat spul zijn dat net zo smaakt als avondmaalswijn.

Daarmee is avondmaal vieren een zegen voor de geest en een kwelling voor het lichaam

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid